Categories
مقالات ماینینگ

ماینینگ یا استخراج یکی از روش‌های درآمدی در بازار ارزهای دیجیتال است، در این مقاله روش‌های استخراج دوج کوین را به شما آموزش می‌دهیم.

زمان مطالعه: 8 دقیقه

شبکه بیت کوین اولین بار در سال 2009 ظهور کرد و اکنون هزاران ارز دیجیتال دیگر وجود دارد. بعد از بیت کوین به هر ارز دیجیتال دیگری که وارد بازار شد آلتکوین می‌گویند. دوج کوین در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجتیال است. درست مانند بیت کوین، دوج کوین نیز قابل خرید، فروش و معامله است. همچنین می‌توانید دوج کوین را استخراج کنید. در ادامه با پاسخ به سوالات زیر با شما همراه هستیم.

  • دوج کوین چیست؟
  • آیا دوج کوین قابل استخراج است؟
  • سخت‌افزار و نرم‌افزار برای ماینینگ دوج کوین چیست؟
  • آیا ماینینگ دوج کوین با صرفه است؟ ( سود استخراج دوج کوین)

دوج کوین چیست؟

دوج کوین یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین و لایت کوین است. نماد این رمز ارز DOGE است. این میم کوین در دسته خود (کوین‌های طنز) جزو رمز ارزهای محبوب است. دوج کوین در ابتدا به عنوان یک شوخی ساده برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال ایجاد شد و نام خود را از یک سگ محبوب گرفته بود.

در سال 2013، یک استرالیایی به نام جکسون پالمر و یک آمریکایی به نام بیلی مارکوس دوست داشتند ارز دیجیتال آنها از سایر ارزهای دیجیتال دیگر بیشتر سرگرم کننده و دوستانه باشد. آن‌ها می‌خواستند افرادی که به طور معمول به ارزهای دیجیتال اهمیت نمی‌دهند نیز درگیر این بازار شوند. علیرغم این داستان غیرعادی، محبوبیت دوج در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت. در یک مقطع زمانی، دوج کوین به پنجمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار تبدیل شد.

ماینینگ دوج کوین

به طور خلاصه به فرآیند بررسی تراکنش‌های دوج کوین و تایید صحت آن‌ها استخراج یا ماینینگ دوج کوین می‌گویند. استخراج‌کنندگان در ازای این تاییدها، پاداش می‌گیرند که این پاداش‌ها بصورت دوج کوین است.

ماینینگ دوج کوین مثل قرعه‌کشی است. برای انجام قرعه‌کشی باید کارهایی انجام دهید. در واقع کامپیوتر شما (یا گره) مجبور است کمی کار کند. این کار شامل تأیید و بررسی معاملات است که در بخش آخر در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

در طی فرآیند ماینینگ دوج کوین، یک نود با بررسی و تایید تراکنش‌ها سعی می‌کند بلاک جدید را زودتر از سایر نودها به بلاک چین دوج کوین اضافه کند. برای اضافه کردن بلاک‌های جدید، هر نود باید معادلات پیچیده‌ای را با استفاده از قدرت پردازشی رایانه‌اش حل کند و هر چقدر قدرت پردازشی بیشتری داشته باشد، شانس او برای پیدا کردن سریع‌تر بلاک نیز بیشتر خواهد بود.

البته بلاک چین Dogecoin قوانینی برای فرآیند استخراج تعیین کرده که به آن الگوریتم استخراج می‌گویند.

الگوریتم ماینینگ دوج کوین

الگوریتم استخراج دوج کوین، Scrypt نام دارد که در مقایسه با الگوریتم مورد استفاده بیت کوین (SHA-256) به قدرت پردازشی کمتری نیازمند است. علاوه بر شبکه دوج کوین، لایت کوین (LTC) نیز از الگوریتم Scrypt استفاده می‌کند و در ضمن، از سال ۲۰۱۴ کاربران توانایی استخراج همزمان (Merged Mining) این دو رمز ارز را داشته‌اند.

راه‌های استخراج دوج کوین

برای ماینینگ دوج کوین دو روش وجود دارد:

  • انفرادی (توسط خود شما)
  • استخر استخراج دوج کوین

استخر ماینینگ دوج کوین

استخر دوج کوین متشکل از گروهی از ماینرها است که قدرت محاسباتی خود را برای افزایش شانس پیروزی در مسابقه تأیید معاملات به اشتراک می‌گذارند. وقتی یکی از گره‌های موجود در یک استخر تراکنش را تأیید می‌کند، پاداش را بین کاربران استخر تقسیم می‌کند.

ماینینگ انفرادی دوج کوین

در صورتی که بخواهید به تنهایی دوج کوین استخراج کنید، پیدا کردن بلاک و کسب پاداش ممکن است مدت‌ها زمان ببرد. اما اگر عضو یک استخر شوید می‌توانید بر اساس قدرت پردازشی که در اختیار استخر قرار می‌دهید، سهمی از پاداش بلاک‌های یافت شده توسط آن را دریافت کنید.

به یاد داشته باشید که استخرها از پاداش اعضایشان کارمزد کسر می‌کنند، ولی در استخراج انفرادی تمام پاداش به شما تعلق می‌گیرد. البته برای موفقیت در استخراج انفرادی به قدرت پردازشی قوق العاده‌ی نیاز خواهید داشت و اگر تازه کار هستید، پیوستن به یک استخر بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

روش‌های استخراج دوج کوین

ماینینگ دوج کوین با کامپیوتر

برای شروع استخراج دوج کوین با کامپیوتر شخصی باید موارد زیر را فراهم کنید:

  • یک کامپیوتر دارای سیستم عامل ویندوز، مک یا لینوکس
  • اتصال به اینترنت

سخت افزار ماینینگ دوج کوین

سخت افزار ماینینگ دوج کوین

نیازمندی‌های سخت‌افزاری که برای ماینینگ دوج کوین باید در اختیار داشته باشید:

CPU کامپیوتر شما: با استفاده از CPU امکان استخراج دوج کوین امکان‌پذیر است اما کامپیوتر شما باید خیلی قوی باشد تا به CPU و کامپیوتر شما آسیب نرسد.

GPU یا گرافیک (کارت گرافیک): راه دوم استفاده از کارت گرافیک می‌باشد که راه حل بهتری نسبت به استخراج دوج کوین با CPU است. برای شروع می‌توانید از کارت گرافیک‌های زیر استفاده کنید:

  • SAPPHIRE Pulse Radeon RX 580
  • Nvidia GeForce GTX 1080
  • ASUS RX Vega 64

ماینینگ دوج کوین با اسیک ماینر

دستگاه اسیک ماینر دستگاهی است که فقط مختص استخراج دوج کوین طراحی شده و هیچ کار دیگری نمی‌‌تواند برای شما انجام دهد! اسیک ماینری که با الگوریتم Scrypt کار می‌کند برای استخراج ارزهای دیجیتالی مانند: لایت کوین و دوج کوین برنامه‌ریزی شده است. دستگاه‌های ASIC بسیار قدرتمند و گران هستند این نوع دستگاه‌ها حرارت بالایی تولید می‌کنند از همین رو نیاز به یک محیط مناسب، خنک و یک محوطه دارای جریان هوای مناسب دارند.

بعضی از دستگاه‌های ماینر که برای استخراج دوج کوین استفاده می‌شوند:

  • دستگاه استخراج Innosilicon A2 Terminator
  • دستگاه استخراج Bitmain Antminer L3
  • دستگاه استخراج BW L21 Scrypt Miner

نرم افزار استخراج دوج کوین

چه قصد داشته باشید با ASIC ، GPU یا CPU دوج کوین استخراج کنید، برای شروع ماینینگ به نرم افزار مخصوص ماینینگ نیاز خواهید داشت. باید سعی کنید از نرم‌افزاری که با سخت‌افزار مورد استفاده شما بهترین کارایی را دارد استفاده کنید. در اینجا لیستی کوتاه از بهترین نرم‌افزار رایگان برای هر نوع سخت‌افزار استخراج کننده برایتان آماده کرده‌ایم:

نرم افزار ماینینگ دوج کوین با CPU

اگر فقط می‌خواهید استخراج دوج کوین را امتحان کنید، تنها نرم افزاری که فقط برای استخراج با استفاده از CPU توصیه می‌کنیم؛ نرم‌افزار CPU miner است.

نرم افزار ماینینگ دوج کوین با GPU

اگر از GPU یا همان کارت گرافیک برای استخراج دوج کوین استفاده می‌کنید، گزینه‌های نرم‌افزاری بیشتری وجود دارد. در اینجا چند مورد برای بررسی وجود دارد.

  • CudaMiner: بهترین کاراریی با محصولات Nvidia
  • CGminer: با اکثر دستگاه‌های GPU سازگار است
  • EasyMiner: کاربر پسند و گزینه‌ای عالی برای مبتدیان

نرم افزار ماینینگ دوج کوین با دستگاه اسیک (Asic)

  • MultiMiner: نرم افزاری بسیار عالی برای استخراج ارزهایی مثل Litecoin و Dogecoin. همچنین می‌توانید برای ارزهای که از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کنند، مثل بیت کوین مورد استفاده قرار دهید.
  • همچنین می‌توانید از CGminer و EasyMiner استفاده کنید.

برای استخراج دوج کوین با GPU می‌توانید با استفاده از کارت گرافیک Radeon RX 580 و نرم‌افزار EasyMiner به استخر استخراج دوج کوین بپیوندید. قبل از آن حتما تحقیقات خود را تکمیل کنید.

بهترین استخر استخراج دوج کوین

استخر استخراج جایی است که تعدادی از استخراج‌کننده‌ها توان و قدرت محاسبه‌ دستگاه‌های خود را، از طریق یک شبکه با هم به اشتراک می‌گذارند. با این کار، مجموع شبکه قدرت هش بالاتری دارد و احتمال این‌که سریع‌تر به استخراج بلوک برسند، بیشتر است. در عوض با این کار، استخراج‌کننده‌ها توافق می‌کنند که پاداش بلاک استخراج شده را بین خود تقسیم کنند.

در اوایل، رمزارزها بوسیله یک کیس ساده کامپیوتر قابل استخراج بودند اما رفته رفته با افزایش کاربران استخراج کننده و بالا رفتن سختی شبکه، دستگاه‌های Asic یا همان دستگاه‌های ماینر روی کار آمدند که بصورت انفرادی شروع به استخراج کردند. اما این پایان کار نبود!

با ظهور دستگاه‌های ماینر عده‌ای بصورت تکی شروع به استخراج کردند، اما بازهم رقابت سخت‌ترشد! موسسات و شرکت‌هایی بوجود آمدند که با ایجاد فارم ماینینگ هزاران دستگاه ماینر را جمع‌آوری کردند و استخراج مزرعه‌ای شروع شد.

این مزارع استخراج چندین برابر یک کاربر معمولی قدرت پردازش داشتند و همین موضوع باعث شد دیگر استخراج بصورت انفرادی سودده نباشد و افرادی که بصورت انفرادی استخراج می‌کردند به استخرهای استخراج روی بیاورند تا قدرت پردازش دستگاه‌های خود را تمجیع کنند.

در ادامه بهترین استخرهای ماینینگ دوج کوین را برای شما لیست کرده‌ایم:

Aikapool

استخر استخراج «آیکا» در واقع اولین استخر استخراج دوج کوین با 100 عضو فعال است و حتی از 14 ارز دیجیتال دیگر برای استخراج پشتیبانی می‌کند. یکی از ارزهای که به راحتی می‌توانید در این استخر استخراج کنید؛ دوج کوین است.

Litecoinpool

یکی از بهترین استخرهای استخراج دوج کوین است که استخراج سهامی را با یک سیستم پاداش بسیار شفاف ترجیح می‌دهد، یعنی پرداخت به ازای هر سهم (PPS). مقیاس پذیری و امنیت بالا در Litecoinpool وجود دارد که باعث جذب کافی ماینرها شده و حتی ادعا می‌شود اولین استخر Litecoin است که از ماینرهای خود با اتصال لایه رمزگذاری شده با TLS محافظت می‌کند.

Prohashing

در سال 2013 تاسیس شد و یکی از بهترین استخرهای استخراج دوج کوین در سال 2021 است که می‌تواند چندین ارز دیجیتال را استخراج کند. قسمت منحصر به فرد این است که ماینرهای Prohashing می‌توانند کوین‌های مورد نظر خود برای گرفتن پاداش، از لیست موجود انتخاب کنند.

یعنی برای مثال شما در این استخر در حال استخراج دوج کوین بوده‌اید اما می‌توانید درخواست دهید و پاداش خود را به ازای همان مقدار دوج کوین، لایت کوین دریافت کنید. استخر استخراج Prohashing شفاف، پایدار و استفاده از آن آسان است.

استخراج ابری دوج کوین

استخراج ابری یعنی شما با پرداخت ماهانه یا سالانه، قدرت پردازش دستگاه را از جای دیگری اجاره می‌کنید. ماینینگ ابری را می‌توان این گونه عنوان کرد که شما یک دستگاه را برای برای مدت 3 یا 6 ماه اجاره می‌کنید و هرمقدار ارز دیجیتالی که توسط این دستگاه استخراج شود به شما تعلق می‌گیرد.

در استخراج ابری شما یک دستگاه را که از الگوریتم Scrypt پشتیبانی می‌کند انتخاب می‌کنید و می‌توانید از آن برای استخراج ارزهای دیجیتال که از الگوریتم Scrypt استفاده می‌کنند استفاده کنید. که در اینجا مقصود ما استخراج ابری دوج کوین است.

مواردی که برای استخراج ابری نیازمند است یک کیف پول دوج کوین است. بعد از آن استخر استخراج را انتخاب کنید و آن را به کیف پول خود متصل کنید.

سایت‌های ارائه دهنده استخراج ابری بر پایه الگوریتم Scrypt عبارت‌اند از:

  • Eobot
  • Nicehash
  • Genesis Mining

مزایا و معایب استخراج ابری دوج کوین

مزایا

1.اگر مبتدی هستید بهترین روش برای کسب درآمد از استخراج دوج کوین است.

2.در این روش عملیات استخراج برای شما ارزان‌تر خواهد بود و با هیچ‌گونه سخت‌افزار و کارهایی که نیاز به تخصص دارد درگیر نخواهید بود.

3.هر ماه سود ثابت به حساب کیف پول شما واریز می‌شود.

معایب

1.استخرهای استخراج ابری اطلاعات زیادی در مورد خود و نحوه کار به اشتراک نمی‌گذارند.

2.اگر قیمت دوج کوین پایین بیاد، شما باید همان قیمت ماهانه یا سالانه که جهت اجازه توافق کرده‌اید را پرداخت کنید.

3.استخرهای دوج کوین قراردادهای ثابتی دارند و ممکن است شما یک سال بدون سود درگیر باشید.

دریافت دوج کوین رایگان

برای کسب رایگان دوج کوین سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند که در ازای دیدن تبلیغات به شما مقدار بسیار کمی دوج کوین پرداخت می‌کنند. نام این سایت‌ها فاست است.

فاست به سایتی گفته می‌شود که می‌توانید در آن با کلیک کردن روی یک دکمه ارز دیجیتال رایگان از جمله دوج کوین رایگان دریافت کنید! شما با ورود روزانه چندین بار به سایت و کلیک کردن، کمک می‌کنید تا بازدید سایت بالا رود و در نتیجه این سایت می‌تواند تبلیغ بگیرد و کسب درآمد کند و بخشی از درآمدش را بصورت دوج کوین به شما پرداخت کند.

مشارکت به عنوان یک کاربر فاسِت درآمد زیادی ندارد اما مالکیت سایت فاسِت می‌تواند راه حل بهتری باشد. شما با راه‌اندازی سایت و از طریق نمایش تبلیغات می‌‎توانید به درآمد 1000 هزار دلار در ماه و شاید بیشتر هم برسید.

همانطور که گفتیم کاربر سایت فاست درآمد زیادی ندارد! اگر برای دریافت دوج کوین رایگان اما کم، وقت‌گیر و سخت آماده هستید سایت‌های فاست زیر را دنبال کنید.

معرفی سایت‌های فاست

همانطور که قبلا اشاره شد، درآمد حاصل از سایت‌های فاست بسیار کم است. نکته‌ای که بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید این است که در سایت‌های اشاره شده به هیچ وجه مبلغی را برای سرمایه‌گذاری واریز نکنید، زیرا ممکن است این سایت‌ها به یکباره غیب شوند و سرمایه شما را با خود ببرند.

  1. dogehash
  2. miningbtc
  3. dogecoin-mining
  4. mid-mining
  5. resmine

آیا ماینینگ دوج کوین سودآور است؟

اینکه شما از کدام روش برای استخراج و دریافت دوج کوین استفاده می‌کنید در سود دهی ماینینگ شما تاثیر گذار خواهد بود. برای مثال استخراج از طریق لپتاپ یا کامپیوتر با گرافیک معمولی به هیچ عنوان با صرفه نیست. اما استخراج دوج کوین از طریق دستگاه Asic مناسب می‌تواند برای شما سود آور باشد.

نتیجه‌گیری

تمامی مواردی که برای استخراج و ماینینگ دوج کوین لازم بود را مطالعه کردید. اما تصمیم با شماست که کدام یک از روش‌های درآمدزایی را انتخاب کنید. هم اکنون دوج کوین قیمت بسیار پایینی دارد اما چه کسی از آینده خبر دارد! همانطور که در سال 2010 بیت کوین خیلی بی‌ارزش بود اما هم اکنون بهترین ارز دیجیتال دنیاست و ماینیگ ارز دیجیتال بیت کوین در حال حاضر یکی از ماینینگ‌های پر درآمد است.

امیدواریم مطلب استخراج یا ماینینگ دوج کوین چگونه است مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

سلب مسئولیت: تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها