Categories
اخبار صرافی‌‌ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

سازمان نظارت بر امور مالی انگلیس، اداره رفتار مالی، فعالیت صرافی ارز دیجیتال بایننس در انگلیس را متوقف کرده است.

در بیانیه ای با عنوان “هشدار به کاربران در مورد فعالیت در بازار محدود بایننس و بایننس گروپ که روز شنبه در وب سایت رسمی این سازمان منتشر شد، FCA اظهار داشت که بازارهای محدود بایننس مجاز به انجام هیچ فعالیت قانونی در انگلستان نیستند.”

بیانیه FCA همچنین تأکید کرد که وبسایت Binance.com اجازه فعالیت در انگلستان را ندارد و به کاربران آن در انگلستان هشدار داد که نسبت به محصولات و خدمات ارائه شده توسط این صرافی احتیاط کنند، همچنین بیان کرد: بازارهای محدود بایننس در حال حاضر مجاز به انجام هیچ گونه فعالیت قانونی بدون موافقت کتبی FCA نیستند. ” در این بیانیه افزوده شده است كه هیچ زیر مجموعه دیگری از این شركت نیز مجوز فعالیت در انگلستان را ندارد و مجاز به انجام عملیات در این كشور نیست.

این سازمان همچنین توضیح داد که اگرچه FCA ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم را قانونی نمی‌داند، اما فعالیت‌هایی مانند “برخی از مشتقات دارایی دیجیتال (مانند قراردادهای آتی و قراردادهای آپشن)، و همچنین آن دسته از دارایی‌های دیجیتالی که ما آنها را “اوراق بهادار” در نظر خواهیم گرفت، قانونی هستند و فعالیت در آنها فاقد مشکل خواهد بود.

قابل ذکر است، مدیرعامل بایننس چانگ پنگ ژائو، که معمولاً در توییتر بسیار فعال است، هنوز در مورد اخبار مرتبط با این ممنوعیت اظهار نظری نکرده است. آخرین اقدام وی در بستر توییتر مواضع صعودی وی در مورد بیت کوین را نشان می‌دهد، او در آخرین فعالیت خود، پست یکی از کاربران را که برای خرید 2.24 بیت کوین خودروی تسلا خود را فروخته بود، را باز توییت کرد.

بازار ارزهای دیجیتال نسبت به این تحول اخیر واکنش نشان داده است، تا آنجایی که “کریپتووال” شک خود را در مورد صرافی بایننس و مدیر عامل آن ابراز کرده است.

وی در یک توییت اظهار داشت که ژائو، که دوبار قبلا توسط دستگاه‌های نظارتی، به ویژه در ژاپن و ایالات متحده آمریکا مورد تعقیب قرار گرفته بود، در مورد آن اتفاقات گفته بود که این خبر تنها به قصد ایجاد ترس، عدم اطمینان و شک در بازار انجام شده است، در حال حاضر نیز احتمالاً با همان قصد این بیانیه منتشر شده است.

در همین حال، بازار ارزهای دیجیتال به دنبال این وایع دچار افت شد. تحلیلگر رمزنگاری “SalsaTekila” که بازار ارزهای دیجیتال را تحت نظر دارد در یک توییت، اظهار کرد که قیمت بیت کوین بلافاصله بعد از انتشار اعلامیه FCA از حدود 33 هزار دلار به حدود 31900 دلار کاهش یافت.

با ادامه این روند، او انتظار دارد که بازار به انتشار این بیانیه واکنش منفی نشان دهد یا اینکه برای مدت طولانی بیش از 33000 دلار معامله شود.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها