Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

ترس شدید در بازار ارزهای دیجیتال، آیا زمان خرید بیت کوین در این بازار خونین فرا رسیده است؟

هفته گذشته برای بیت کوین و به طور کلی ارزهای دیجیتال یک هفته وحشتناک بود. پس از آن نیز بازار دچار یک کاهش بیشتر شده است. به طوری که به نظر می‌رسد هیچ پایانی برای آن دیده نمی‌شود. اکثر کوین‌ها با درصد بالایی نزول کرده‌اند. این اتفاق یک جمله معروف را در بازارهای مالی به یاد می‌آورد. “در خیابان‌ها خون وجود دارد.”

سرمایه گذاران به این اتفاق‌ها واکنش منفی نشان داده‌اند. شاخص ترس و حرص مجدداً به سمت ترس شدید حرکت کرده است و در حال حاضر به پایین‌ترین سطح در سال جاری رسیده است.

شاخص ترس و  طمع تا عدد 10 یعنی محدوده به شدت ترس، پایین آمده است

این شاخص در حال حاضر در محدوده ترس شدید در عدد 10 قرار دارد. این بدان معناست که سرمایه گذاران از قرار دادن پول خود در بازار می‌ترسند. با عدم ورود پول بیشتر به بازار، قیمت‌ها پایین می‌آیند و حتی نمودارهای قرمزتر نیز خواهیم دید.

آیا زمان خرید در این بازار خون است؟

“خرید در هنگام نزول قیمت” یک جمله معروف در فضای ارزهای دیجیتال است. هنگامی که یک افت شدید قیمت وجود دارد، مردم به خرید کوین تشویق می‌شوند. به تعبیری یعنی بهترین زمان برای ورود به بازار است. اما چه اتفاقی می‌افتد اگر قیمت به پایین برود درست مانند غرق شدن در خون.

با نمودارهای قرمز و فلش‌های رو به پایین، بازار به نظر می‌رسد که در حال خونریزی است. با ادامه یافتن نقد کردن بیشتر سرمایه‌ها و عدم اعتماد دوباره به دارایی‌های دیجیتال، ارزش بازار ارزهای دیجیتال کاهش یافته است.

همیشه هنگامی که “خون در خیابان‌ها” وجود دارد، خرید دارایی بهتر است. مردم نسبت به بازار احتیاط می‌کنند. دستهای ضعیف در حال بیرون رفتن از بازار هستند و قیمت را به پایین می‌کشند و این زمانی است که دارندگان بلند مدت از این بازی بیرون می‌آیند.

هیچوقت هیچ روش مشخصی برای تشخیص اینکه بازار دقیقاً تا کجا پایین می‌آید، وجود ندارد. اما یکی از آن نشانه‌ها این است که دارایی‌ها آنقدر پایین می‌آیند که مردم از خرید دوباره ترس دارند. زمانی که به نظر می‌رسد کوین‌ها هرگز بهبود نخواهند یافت و بهترین زمان خرید است.

آیا دیدگاه بهبود قیمت در بازار وجود دارد؟

روندهایی که با کاهش شدید در بازار همراه بوده‌اند، معمولا با اصلاح و بهبودی قیمت خوبی روبرو خواهند شد. مردم دارایی‌هایی را خریداری می‌کنند که به میزان قابل توجهی پایین‌ است، به این امید که در زمان بازیابی قیمت سود کسب کنند.

سرمایه کل بازار بیش از 50 درصد از بالاترین میزان تاریخی خود کاهش یافته است

با توجه به اینکه موسسات سرمایه گذاری هنوز بیت کوین خود را حفظ می‌کنند، به نظر می‌رسد که آنها هنوز به بازار امید دارند.

میکرواستراتژی اخیراً 500 میلیون دلار بیت کوین بیشتر خریداری کرده است و به سبد سهام خود اضافه کرده است. گلدمن ساکس با مشارکت با گلکسی کپیتال فعالیت‌های تجاری بیت کوین خود را افزایش داده بود. امید و دیدگاه مثبت هنوز در بازار جریان دارد.

اما با کاهش نرخ هش به پایین‌ترین رکورد خود و کاهش تعداد بیت کوین استخراج شده در یک روز، ممکن است بازار به سمت یک بازار خرسی حرکت کند.

در این صورت، احتمالا سرمایه گذاران برای مدت طولانی باید منتظر بمانند. بازارهای خرسی به طولانی بودن و دردناک بودن شهرت دارند. و گاها ممکن است برای سالها اادمه داشته باشند.

اما شانس بازیابی نیز به همان اندازه اتفاق افتادن بازارهای خرسی است.

معمولا بازارها پس از رکودهای گسترده دوباره برگشت انجام می‌دهند. بسیاری از سرمایه گذاران کاهش قیمت‌ها را فرصتی برای خرید مجدد می‌دانند و پول بیشتری به بازار برمی‌گردد، بنابراین بازگشت اعتماد بیشتر نیز اتفاق می‌افتد و در نهایت ارزش دارایی‌ها افزایش می‌یابد.

بیت کوین به زیر 30 هزار دلار رسیده است. بیشتر از 50 درصد از بالاترین قیمت خود کاهش قیمت داشته است و یک نقطه نگهداری مهم برای این دارایی به حساب می‌آید.

اتریوم به زیر 2000 دلار رسیده است.

ارزش کل بازار اکنون 1.21 تریلیون دلار است. کمتر از 50٪ از بالاترین ارزش بازار آن که 2.4 تریلیون دلار بوده است.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها