Categories
اخبار بازارهای مالی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آیا ما در دوره حباب بازار هستیم؟ مدیرعامل Ark Invest می گوید:

“بازار ارز دیجیتال از حباب دور است”

کتی وود، مدیرعامل Ark Invest ، اخیراً در مورد چشم انداز بازار صحبت کرده است و از این فرصت استفاده کرده تا کمی علاقه خود را به بیت کوین و اکوسیستم صنایعی که در اطراف ارزهای دیجیتال در حال توسعه هستند ابراز کند.

این کارشناس مالی در گفتگو با یاهو فایننس، اطمینان داد که آینده برای دنیای ارزهای دیجیتال روشن به نظر می‌رسد. وود با انتقادات اخیر جان پولسن سرمایه گذار میلیاردر از بیت کوین و ارزهای دیجیتال مخالف است و مدعی است که بیت کوین در این عصر دیجیتال از طلا به عنوان ذخیره ارزش عبور می‌کند؛

“آنچه ما (سرمایه گذاری Ark) در مورد ارزهای دیجیتال فکر می‌کنیم، این است که ارزهای دیجیتال بیش از یک ذخیره ارزش یا طلای دیجیتالی هستند. بیت کوین یک سیستم پولی جدید و جهانی است که کاملاً غیرمتمرکز است و مشمول هوس سیاست گذاران نیست. ”

چند روز پیش، پولسون (مخالف و منتقد ارز دیجیتال) به بلومبرگ گفت که از نظر او، ارزهای دیجیتال در نهایت باید به صفر برسند؛

“افراد زیادی سراغ دارم که با من مخالف هستند، اما من فکر می کنم شما نباید در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید. در نهایت من فکر می کنم ارزهای دیجیتال، صرف نظر از اینکه کجا در حال معامله هستند، بالا می‌روند یا پایین، در نهایت بی ارزش خواهند بود. ”

اما کتی وود معتقد است دنیای ارز دیجیتال از حباب بودن فاصله دارد و انتظار ندارد در آینده نزدیک هیچ تغییر نامطلوبی برای سرمایه گذاران ایجاد نگرانی کند.

برای کتی وود، ارزهای دیجیتال در حباب قیمت نیستند. وود معتقد است که ارزهای دیجیتال یک پدیده نسلی هستند و صنعت ارزهای رمزنگاری شده با پیشرفت فناوری در حال رشد است. او مطمئن است که رشد صعودی فعلی هنوز به پایان نرسیده است و به پیش بینی هایی اشاره می‌کند که حداقل 10 سال رشد عمومی را ذکر کرده است:

” آیا ما در حباب هستیم؟ یک سرمایه گذار معمولی متوجه نیست که این 5 تا 15 سال آینده چقدر تحریک آمیز خواهد بود، زیرا این منحنی‌ها یکدیگر را تغذیه می کنند و وارد مسیرهای نمایی رشد می شوند که ما قبلاً ندیده بودیم. ”

بیت کوین به مقررات واضح تری نیاز دارد

کتی وود میگوید:

“هدف ارز دیجیتال از بین بردن سیستم مالی فعلی جهان نیست”

او از تنظیم دقیق مقررات به عنوان یک عامل اساسی برای رشد پذیرش ارزهای دیجیتالی در سطح جهانی حمایت می کند.

از نظر کتی وود، مقررات چیز خوبی است. با این حال او ادعا می کند که مشکل اساسی در عدم توافق بین نهادهای نظارتی مختلف در مورد ماهیت ارزهای دیجیتال نهفته است؛

“اگر تنظیم کننده ها دور هم جمع شوند و توافق کنند که این ارزهای دیجیتال دقیقاً چگونه هستند، چطور آنها را تعریف کنیم، این امر خوبی خواهد بود. اطمینان برای این اکوسیستم چیز خوبی خواهد بود. ”

در حال حاضر، صنعت ارزهای دیجیتال در ایالات متحده دقیقاً به دلیل تنوع معیارها در میان نهادهای نظارتی در وضعیت حساسی قرار دارد. لایحه بحث برانگیز 1 تریلیون دلاری زیرساخت دو جانبه می‌تواند خطرات قابل ملاحظه ای را برای مشاغل ارزهای دیجیتال که به دنبال ایجاد در کشور هستند ایجاد کند. همچنین، انتظارات پیرامون صحنه سیاسی ایالات متحده تأثیر زیادی بر بازارهای ارزهای دیجیتال دارد.

شاید فناوری در حال حاضر سریعتر از سیاست در حال حرکت است، اما در نهایت هر دو یکدیگر را ملاقات خواهند کرد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها