Categories
اخبار بیت کوین, اخبار ماینینگ
زمان مطالعه: 3 دقیقه

دشواری استخراج بیت کوین می‌تواند بیش از 20 درصد کاهش یابد

چندین سایت مرتبط با داده‌های زنجیره‌ای تخمین می‌زنند که سختی استخراج بیت کوین در تنظیمات بعدی خود حدود 21٪ کاهش خواهد داشت.

دشواری و پایین آمدن میزان هش نشان دهنده میزان و بزرگی تعطیلی مزارع استخراج در چین در این ماه است.

دشواری استخراج بیت کوین، که تعیین کننده میزان سختی حل معمای رمزنگاری برای استخراج بلوک‌های جدید است، احتمالا شاهد بزرگترین افت در تنظیمات بعدی است.

چندین پایگاه داده زنجیره‌ای تخمین زده‌اند دشواری استخراج بیت کوین در تنظیمات بعدی خود که برای اتفاق افتادن در ارتفاع بلوک 689،472 تنظیم شده است، حدود 21٪ کاهش خواهد داشت. این بزرگترین افت سختی در طول تاریخ بیت کوین خواهد بود و همچنین اولین باری است که این شبکه از دسامبر 2018 سه بار متوالی افت دشواری را ثبت می‌کند. معیار سختی در 30 مه حدود 16 درصد و در 14 ژوئن 5 درصد کاهش یافت.

دشواری استخراج بیت کوین به گونه‌ای طراحی شده است که خودش را هر 2016 بلوک بر اساس کل سرعت هش بر روی شبکه در طول کل 2016 بلوک تنظیم کند. متوسط ​​قدرت هش که ایمنی بزرگترین بلاک چین از نظر سرمایه بازار را تامین می‌کند، از 142 اگزاهش در هر ثانیه (EH / s) در 14 ژوئن به کمتر از 100 EH / s در حال حاضر کاهش یافته است.

میزان قدرت هش مستقر شده در شبکه تعیین کننده میزان زمان لازم برای تولید بلوک است، فرایندی که طبق قوانین شبکه قرار است 10 دقیقه طول بکشد. اگر تولید بلوک از 10 دقیقه سریعتر شود، سختی شبکه افزایش می‌یابد. از طرف دیگر، اگر تعداد زیادی از استخراج کنندگان، خود را آفلاین کنند، زمان تولید بلوک افزایش می‌یابد و شبکه سختی را کاهش می‌دهد.

متوسط ​​زمان لازم برای تولید بلوک در شبکه بیت کوین از زمان تنظیم قبلی آن در 14 ژوئن حدود 12.9 دقیقه است، تقریباً 30٪ کندتر از 10 دقیقه در نظر گرفته شده برای هر بلاک.

افت مجموع سختی و نرخ هش از اوایل ماه جاری نشان دهنده میزان بزرگی خاموشی مزارع استخراج توسط دولتهای چین در سین کیانگ و سیچوان است که تا همین اواخر دو قطب برتر استخراج در جهان بودند.

استخراج کنندگان بیت کوین که همچنان به برق متصل هستند و تحت نظر مقامات نظارتی چین نیستند، در تنظیمات بعدی دشواری شبکه، سهم بیشتری از پاداش استخراج خود را به خود اختصاص خواهند داد.

میلیون‌ها ماینر ASIC از شبکه خارج شده‌اند

از زمانی که مقامات استانی در سین کیانگ و سیچوان دستور قطع برق برای مزارع استخراج بیت کوین را صادر کردند، به ترتیب در 9 ژوئن و 18 ژوئن، نرخ هش شبکه حدود 70 EH / s کاهش یافته است. تقریباً 50٪ از مجموع ماه گذشته کاهش یافته است.

این همچنین بدان معناست که میلیون‌ها ماینر ASIC بیت کوین از شبکه جدا شده‌اند و اکنون یا به دنبال تغییر شغل هستند یا منتظر انتقال به مکان دیگری هستند. در حال حاضر یک افزایش چشمگیر در بازار عرضه محصولات دست دوم  دیده می‌شود که حتی باعث شده Bitmain فروش جهانی خود را برای سفارشات spot متوقف کند.

میزان هش در شبکه اتریوم نیز مورد توجه قرار گرفته است و از اوایل ماه جاری 20 درصد کاهش یافته است.

در همین حال، مزارع استخراج در خارج از چین موج جدیدی از ماینرها را به خود می‌بینند که پس از سرکوب‎‌های نظارتی در سین کیانگ و سیچوان در حال حاضر در حال رفتن به مکان‌های دیگر هستند.

ایگور رانتس، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت بیت ریور که ارائه دهنده خدمات میزبانی بیت کوین مستقر در روسیه است، بیان کرد:

افزایش درخواست‌ها برای خدمات ماینینگ با منابع انرژی تجدیدپذیر به دنبال علاقه ناگهانی جهانی به استخراج بیت کوین سبز، حتی پس از سرکوب‌های دولت چین در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال، شدیدتر شد.

رانتس گفت که بلافاصله پس از دستور مقامات سیچوان، شرکت بیت ریور مشتریان استخراج چینی را با ظرفیت 150 مگاوات میزبانی ثبت نام کرد که ظرف چهار ماه کاملاً آماده فعالیت خواهند بود. اما او فکر می‌کند کمبود فعلی عرضه میزبانی در سطح جهان، تحقق تقاضای ماینرهای جدید چینی را به زودی با مشکل روبرو خواهد کرد.

فقط در سین کیانگ، استخراج کنندگان بیت کوین که تا 9 ژوئن با ظرفیت ترکیبی نزدیک به 2000 مگاوات کار می‌کردند، مجبور به تعطیلی مزارع خود شدند شدند.

رانتس گفت: با توجه به محدودیت و در تنگنا بودن فضای میزبانی استخراج کنندگان بیت کوین و زمانی که برای ساخت امکانات جدید استخراج یا استقرار تجهیزات جدید لازم است، فکر نمی‌کنم به این زودی هش ریت بهبود یابد.

وی افزود: علاوه بر این، بعد از گفتگو با شرکای خود در چین، ما معتقدیم که بسیاری از ماینرها در چین تجهیزاتی را که تا جشن صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین خاموش بودند، در دست دارند به این امید که دولت سیاست ضد استخراج خود را تغییر دهد. “

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها