Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

موسسات به دلیل اصول بنیادی بیت‌کوین، هنوز دیدگاه صعودی نسبت به آن دارند. روند بیت کوین باعث ایجاد بحث در بین سرمایه گذاران می‌شود. برخی فکر می‌کنند که بیت کوین می‌تواند به سقوط خود ادامه دهد، اما برخی دیگر همچنان دارای دیدگاه صعودی هستند.

بیت کوین اخیراً روند خود در بازار را تغییر داده و این رکود قیمت به یک بحث داغ در بین بسیاری از سرمایه گذاران تبدیل شده است، بین کسانی که دیدگاه بدبینی پیدا کرده‌اند و کسانی که هنوز هم اعتقاد دارند که قیمت آن بیشتر از این مقدار ریزش نمی‌کند و روند تغییر خواهد کرد.

پس از اینکه ایلان ماسک اعلام کرد تسلا 1.5 میلیارد دلار برای خرید بیت کوین سرمایه گذاری کرده است، بازارها صعودی شد و هنگامی که او اعلام کرد تسلا بیت کوین را دیگر قبول نمی‌کند زیرا فرآیند استخراج بیت کوین برای محیط زیست مضر است، بازارها منفی شدند.

اکنون کارشناسان و تحلیل گران در تلاش برای پیش بینی سناریوهای آینده، بحث‌های داغی را شکل داده‌اند.

بیت کوین نزولی است و نزدیک به حمایت خود قرار دارد

دیروز، کارتر براکستون وورث، مدیر ارشد بازار در کرنراستون ماکرو، توضیح داد که بیت کوین ممکن است روزهای تاریکی در پیش داشته باشد.

این تحلیلگر، که توسط CNBC به عنوان چارت مستر لقب داده شده است، توضیح داد که بیت کوین می‌تواند همچنان سقوط کند تا زمانی که به حمایت خود در حدود 40000 دلار برسد. او استدلال می‌کند که دو منبع اصلی در آن منطقه همگرایی دارند: میانگین متحرک 150 روزه و اولین مقاومت پس از اوج قیمت در ژانویه 2021.

وی توضیح داد که بیت کوین در حال حاضر در یک منطقه حمایتی تاریخی قرار دارد. در طول چرخه خود، بیت کوین در طول زمان 11 رویداد قابل شناسایی داشته است. میانگین ضرر در این رویدادها در حدود 55٪ از بالاترین سطح خود بوده است (بعضی از این ضررها بیش از 80٪ بوده و برخی دیگر حدود 30٪ بوده است).

به عبارت دیگر، بیت کوین ممکن است در حال حاضر در یک منطقه حمایتی قوی قرار داشته باشد که در صورت ادامه روند نزولی 55٪، می‌تواند تا حدود 35 هزار دلار پیش رود. از زمان سقف قیمتی فعلی، بیت کوین با از دست دادن تمام سودها از هفته دوم ژانویه 2021، حدود 37٪ ضرر کرده است.

وی توضیح داد که سطح حمایتی می‌تواند نوسان داشته باشد، و تعیین آن یک علم دقیق نیست.

سطح حمایتی یک مرز با تخته سه لا و کف بتونی نیست. این یک مرز تشک مانند است. قیمت بیت کوین ممکن است تا این سطح حمایتی پایین رود، یا می‌تواند مانند کودکی باشد که در اتاق هتل روی تخت می‌پرد، در این سطح حمایتی سقوط کند و با نوسان در این سطح قرار گیرد.

 خریداران بیت کوین هنوز در بازار هستند

اما برخی دیگر از افراد چندان بدبین نیستند و در انتهای تونل چراغ روشنی می‌بینند. اصول بیت کوین تغییری نکرده است و آنها فکر می‌کنند به محض از بین رفتن هیاهو و ترس، روند صعودی طبیعی بیت‌کوین ادامه خواهد یافت.

کارن فینرمن، مدیرعامل متروپولیتن کپیتال، بخشی از این گروه است. او ساعاتی پیش، در یک میزگرد با CNBC، دلایل خوش بینی خود را توضیح داد.

کارن فینرمن در مورد نظرسنجی انجام شده توسط بانک آمریکا صحبت کرد که گزارش می‌دهد موقعیت‌های بلندمدت بیت کوین پر ازدحام ترین معامله در کل جهان است. او معتقد است که بسیاری از معامله گران مومنتوم بر این موج سوار شده‌اند، اما اکثر سرمایه گذاران پول خود را به دلیل فاندامنتال آن در بیت کوین سرمایه گذاری می‌کنند:

قبلاً بارها شاهد ضرر مالی بزرگتر از اینها بوده‌ایم. سوال این است: آیا هنوز به نظریه در پشت بیت کوین اعتقاد دارید؟ بله، من به بیت کوین دیدگاه بلندمدت دارم… بنابراین حدس می‌زنم بخشی از معاملات پر ازدحام بیت کوین هستم.

در طول این میزگرد، کارشناسان استدلال کردند که حضور پررنگ موسسات سرمایه گذاری و محصولات سرمایه گذاری جهت دار در دنیای مالی سنتی به بلوغ بازار کمک کرده است و ممکن است در آینده نزدیک نیز در جلوگیری از دستکاری و اصلاح پویایی بازار رمزنگاری کمک کنند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها