اخبار آلتکوین‌ها

حمله‌‌ای که برای پروتکل بانی 200 میلیون دلار آب خورد!

PancakeBunny آخرین پروتکل دیفای شبکه هوشمند بایننس (اسمارت چین)  است که با بیش از 200 میلیون دلار از پلتفرم تخلیه شده است و یک سواستفاده شرورانه را تجربه کرده است.

پروتکل مالی غیرمتمرکز مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس، PancakeBunny، مورد سواستفاده قرار گرفته است و به یک هکر اجازه داده تا بیش از 200 میلیون دلار دارایی رمزنگاری هک کند.

طبق یک سری از موضوعات ارسال شده توسط تیم PancakeBunny در یک ساعت گذشته، این پروتکل در معرض حمله وام فوری از سوی یک بازیگر خارجی قرار گرفت. این مهاجم قبل از دستکاری قیمت دارایی و ریختن آن در بازار BUNNY / BNB، “مقدار زیادی” بایننس کوین وام گرفت.

سپس هکر همه پنکیک بانی را در بازار ریخت و باعث سقوط قیمت پنکیک بانی شد.

این هکر سپس bnb را از طریق صرافی پنکیک سواپ پس داد.

– pancakebunny.finance (PancakeBunnyFin) 20 مه 2021

در این حمله قیمت BUNNY قبل از رسیدن به 0 صفر دلار تنها در عرض 30 دقیقه، به سرعت از 150 دلار به 240 دلار رسید. پس از تثبیت قیمت برای حدود 10 ساعت زیر 10 دلار، BUNNY آخرین بار به قیمت 8.8 دلار تغییرکرد.

BUNNY / BNB تنها استخری بود که توسط هکر تخلیه شد، این هکر با 697،000 BUNNY و 114،000 BNB بازار را ترک کرد. با توجه به معاملات بایننس کوین در زمان نوشتن خبر، با قیمت تقریبی 296 دلار، اعتقاد بر این است که این هکر با دارایی 200 میلیون دلاری بازار را ترک کرده است.

این مهاجم همچنین یک یادداشت خصوصی حاوی جک با مضمون خرگوش را به معاملات تخلیه کننده استخر متصل کرد که روی آن نوشته شده است:

کلیه وجوهی که برای اجرای حمله قرض گرفته شده بود از طریق پنکیک سواپ بازگردانده شد.

در حالی که هک یکی از پروژه‌های برجسته شبکه هوشمند بایننس آن را ویران کرد، در حالیکه BUNNY ارزش خالص بیش از 1 میلیارد دلار قبل از هک را داشت، تماشاگران در حال بحث و بررسی هستند که آیا بایننس قصد دارد پایگاه داده خود را به حالت قبل بازگرداند یا خیر.

در ماه مه 2019، بایننس در یک حمله بزرگ بیش از 40 میلیون دلار ضرر کرد، مدیر عامل آن CZ با تشکیل جلسه به ماینرها پیشنهاد داد که ضررها با بازگرداندن معاملات از بلاکچین بیت کوین قابل بازگشت است.

پنکیک بانی آخرین پروتکل دیفای است که دچار حمله وام فلاش شده است و بهره برداری از آن به طور فزاینده‌ای بصورت یک آفت در بخش مالی غیرمتمرکز ظاهر می‌شود.

در آوریل، Messari (تجمع داده‌های رمزنگاری) گزارش داد که وام‌های فلش به محبوب‌ترین عامل حمله در اکوسیستم دیفای تبدیل شده‌اند که تقریباً نیمی از 285 میلیون دلار بهره‌های دیفای شناسایی شده از سال 2019 را تشکیل می‌دهد.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا