Categories
آموزش کاربردی, مقالات استیبل‌کوین‌‌ها

استیبل کوین پی پال، یکی از استیبل کوین‌های جدید بازار است که موفق شده است تا در مدت کوتاهی توجهات بسیاری را به خود جلب کند.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

استیبل کوین ها یکی از مهم ترین ارزهای دیجیتال بازار به شمار می روند و به طور گسترده برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همانند دیگر ارزهای دیجیتال، استیبل کوین ها نیز متنوع هستند و شرکت های مختلفی استیبل کوین های خود را عرضه کرده‌اند. شرکت بزرگ و شناخته شده آمریکایی پی پال (PayPal) نیز در سال 2023 از استیبل کوین خود به نام پی پال یو اس دی (PYUSD) رونمایی کرد. همانطور که از نام آن پیداست، ارزش استیبل کوین پی پال  همواره معادل 1 دلار آمریکا است و با توجه به اینکه شرکت بزرگ پی پال از آن پشتیبانی می کند، از اعتبار زیادی برخوردار است و موفق شده است تا توجهات زیادی را به خود جلب کند.

بنابراین اگر به دنبال استفاده از یک استیبل کوین معتبر و قابل اطمینان هستید، پی پال یو اس دی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما قبل از خرید و استفاده از این استیبل کوین پیشنهاد می‌کنیم که مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید زیرا می‌خواهیم پی پال یو اس دی را به طور کامل بررسی کنیم و اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار دهیم.

استیبل کوین چیست؟

قبل از بررسی و پرداختن به PYUSD، مهم است که در ابتدا با مفهوم استیبل کوین‌ها، آشنا شوید.

نوسانات شدید قیمتی یکی از عوامل اصلی محبوبیت ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری و کسب سود به شمار می رود، با این حال این نوسانات شدید قیمتی مشکلات و چالش‌های خود را برای سرمایه‌گذاران و فعالان بازار نیز دارند.

به عنوان مثال، خریداران بیت کوین (BTC) هرگز نمی‌توانند بدانند که در ساعت و روزهای آینده ارزش سرمایه آن‌ها چقدر خواهد بود و بنابراین همواره ریسک کاهش و سقوط قیمتی آن‌ها را تهدید می‌کند. این شرایط مانعی بزرگ برای پذیرش ارزهای دیجیتال توسط صاحبان کسب و کار‌ها و فروشندگان کالا و خدمات است، زیرا آن‌ها نمی خواهند که در معرض نوسانات شدید قیمتی ارزهای دیجیتال قرار بگیرند.

به همین دلیل و در راستای ارائه پاسخی به نیاز‌های معامله گران و سرمایه‌گذاران، ارز‌های دیجیتالی به نام استیبل کوین عرضه شده‌اند که همواره قیمت خود را برابر با یک دارایی مانند دلار آمریکا حفظ می‌کنند. استیبل کوین پی پال نیز از جمله این موارد است که معامله و نگهداری از دلار آمریکا بر بستر بلاک چین را امکان پذیر کرده است.

معرفی کامل استیبل کوین پی پال (PYUSD)

پی پال یو اس دی (PYUSD) یک استیبل کوین دلاری است که توسط ارائه‌دهنده خدمات پرداخت جهانی پی پال و به هدف ارائه ابزاری برای پرداخت‌های دیجیتال و استفاده در برنامه‌ها و فضای وب 3.0 طراحی و راه‌اندازی شده است. عرضه این استیبل کوین برعهده شرکت معتبر Paxos است که آن را در تاریخ 7 آگوست 2023 (16 مرداد 1402) و در شبکه اتریوم عرضه کرد.

Paypal and; Paxos

پی پال یو اس دی همانند دیگر استیبل کوین‌های برتر بازار دارای یک پشتوانه مالی و ذخایر دارایی است تا از حفظ قیمت خود در 1 دلار اطمینان حاصل کند. این ذخایر در کنترل عرضه و تقاضا کاربرد دارند و باعث می‌شوند تا در نتیجه خرید و فروش‌های گسترده، قیمت پی پال یو اس دی به بیشتر یا کمتر از 1 دلار نرسد.

بزرگترین تفاوت پی پال یو اس دی با دیگر استیبل کوین‌ها در این است که فعالیت این ارز دیجیتال تحت نظارت وزارت خدمات مالی نیویورک (NYDFS) قرار دارد و این موضوع به اعتبار هرچه بیشتر این استیبل کوین کمک کرده است.

این شرایط به ویژه برای کسب و کار‌های سنتی و صاحبان مشاغل اهمیت دارد زیرا بسیاری از این افراد به سختی به ارز‌های دیجیتال اعتماد می‌کنند و عرضه PYUSD توسط شرکت بزرگ و شناخته شده پی پال، منجر به کسب اعتماد این افراد شده است. بنابراین پی پال یو اس دی می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) و کسب و کار‌های سنتی عمل کند.

استیبل کوین پی پال چه کاربردی دارد؟

استیبل کوین‌ها به دلایل مختلفی نقش مهمی در بازار ارز‌های دیجیتال پیدا کرده‌اند و استیبل کوین پی پال نیز این کاربرد‌ها و مزایا را ارائه می‌دهد.

اولین مزیت استیبل کوین‌ها، ارائه راهکاری برای فرار از نوسانات شدید قیمتی ارزهای دیجیتال به معامله گران است. به کمک استیبل کوین پی پال، معامله گران می‌توانند بدون تبدیل کردن سرمایه ارز دیجیتال خود به پول فیات و پرداخت کارمزد‌های مختلف، در هر زمان سرمایه را به استیبل کوین پی پال تبدیل کنند تا دیگر تحت تأثیر نوسانات قیمتی بازار نباشند.

علاوه بر آن امکان تبدیل سریع و کم کارمزد استیبل کوین پی پال به ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد و معامله‌گران می‌توانند با تبدیل سریع موجودی استیبل کوین به دیگر ارزها، از نوسانات قیمتی عقب نمانند.

استیبل کوین پی پال در معاملات و تجارت مالی نیز کاربرد پیدا کرده است و این امکان را به علاقه مندان می‌دهد تا به جای ارز‌های دیجیتال پرنوسان مانند بیت کوین، هزینه خدمات و کالا‌های خود را با PYUSD و به شکل دلاری پرداخت کنند.

استیبل کوین پی پال را همچنین می‌توان در تراکنش‌های برون مرزی و بین‌المللی نیز استفاده کرد و این ویژگی به ویژه برای کاربران تحریم شده ایرانی کاربرد دارد، زیرا می‌توانند با استفاده از این ارز دیجیتال، تراکنش‌های بین‌المللی خود را به سرعت و با کمترین هزینه انجام دهند.

با وجود تمام موارد گفته شده، مهم‌ترین مزیت PYUSD پشتیبانی گسترده پی پال از آن است. شبکه پرداختی پی پال هم اکنون بیش از 430 میلیون کاربر دارد و استیبل کوین این شبکه در اختیار اکثر این کاربران قرار گرفته است.

پی پال یو اس دی

بنابراین کاربران این شبکه پرداختی این امکان را دارند تا ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در پلتفرم پی پال را در هر زمان و به راحتی به استیبل کوین پی پال یو اس دی یا برعکس تبدیل کنند. در چنین شرایطی، قابل پیش‌بینی است که این استیبل کوین می‌تواند به زودی جایگاه مهمی در بازار پیدا کند و به طور گسترده توسط خریداران و فروشندگان بازار‌های نوین ارز‌های دیجیتال و همچنین بازار‌های سنتی مورد استفاده قرار گیرد.

ارزش دلاری استیبل کوین پی پال، آن را به ابزاری برای حفظ ارزش سرمایه نیز تبدیل می‌کند. به همین دلیل امروزه خرید و فروش استیبل کوین‌ها در ایران محبوب شده است و بسیاری از سرمایه‌گذاران به کمک استیبل کوین‌ها تلاش می‌کنند تا سرمایه خود را به دلار تبدیل و از ارزش آن در برابر تورم محافظت کنند.

استیبل کوین پی پال نیز می‌تواند چنین کاربردی داشته باشد و به کاربران و معامله گران ایرانی کمک کند تا سرمایه خود را به راحتی به دلار آمریکا تبدیل و آن را منتقل کنند.

در نهایت لازم به ذکر است که با وجود ارزش دلاری، استیبل کوین پی پال یک ارز دیجیتال است و در نتیجه، آن را همانند دیگر ارز‌های دیجیتال بازار می‌توان در کیف پول‌های بلاک چینی ذخیره و منتقل کرد. بنابراین در حالی که خدمات پی پال برای ایرانیان محدود است و کاربران ایرانی نمی‌توانند حساب پی پال داشته باشند، اما می‌توانند از استیبل کوین آن استفاده کنند.

هرچند مهم است توجه داشته باشید که استیبل کوین پی پال همانند تتر (USDT) متمرکز است و شرکت پی پال بر روی تراکنش‌ها نظارت دارد، در چنین شرایطی باید از صرافی‌های معتبر و ایمن مانند بیتشال برای خرید و فروش پی پال یو اس دی استفاده کنید تا مطمئن شوید خطری سرمایه شما را تهدید نمی‌کند.

علاوه بر معاملات استیبل کوین پی پال در بیتشال، می‌توانید استیبل کوین‌های خود را در کیف پول ایمن بیتشال نیز نگهداری و در صورت نیاز به دیگر کیف پول ها منتقل کنید.

بهترین استیبل‌کوین‌ها برای نگهداری

جمع‌بندی

در حالی که از عرضه پی پال یو اس دی زمان زیادی نمی‌گذرد، اما با توجه به پشتیبانی گسترده پی پال، ارز دیجیتال PYUSD توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است و از جمله استیبل کوین‌های قابل اطمینان و برتر بازار به شمار می‌رود.

هرچند همانطور که گفته شد، استفاده و معاملات این استیبل کوین برخی پیچیدگی‌ها و نکات مهم را دارد که سرمایه‌گذاران ایرانی باید به آن توجه داشته باشند. بنابراین مهم است که با کمک یک صرافی معتبر داخلی برای استفاده از PYUSD، اطمینان حاصل کنید که در نتیجه تحریم‌ها، سرمایه خود را از دست نمی‌دهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها