Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

پروفسور کیاییاس: “کاردانو بی نظیر است زیرا با ذهنیت قابلیت همکاری ساخته شده است”

اخیراً پروفسور آگلوس کیاییاس، رئیس تحقیقات شرکت فناوری بلاکچین IOHK، در مورد قابلیت همکاری بلاکچین، مصرف انرژی و امنیت صحبت کرده است، به ویژه در مورد بیت کوین، دوج کوین، کاردانو و رمزنگاری کوانتومی.

نظرات پروفسور کییا در طی مصاحبه‌ای با “مجله حفاظت سایبری” (نشریه‌ای که در مورد امنیت سایبری مطلب می‌نویسد”) ارائه شده است، که به عنوان مقاله در روز جمعه (4 ژوئن) منتشر شد.

در مورد مسائل امنیتی بلاک چین‌های موجود

… ایلان ماسک در مورد سرعت بخشیدن به دوج کوین صحبت کرده است، اما با چه سرعتی می‌توان تولید بلوک در یک ارز اینترنتی را قبل از اینکه بیش از حد شکسته شود؟ همانطور که در کارهای اخیر نشان داده‌ایم، تعداد بلوک‌هایی که شبکه تولید می‌کند، در مدت زمان مشخص شبکه را در یک زمان قابل پیش بینی حرکت می‌دهد و رقابتی بین ماینرها ایجاد می‌شود. با این حال، اگر کسی جرات کند آن زمان این حرکت را به مقداری که ماسک پیشنهاد می‌کند بدون ایجاد تغییرات اساسی در طرح پروتکل اساسی افزایش دهد، بر این اساس محافظت در برابر دشمنان کاهش می‌یابد.

در مورد مصرف انرژی مکانیسم‌های اجماع بلاکچین

عدم کارایی انرژی در استخراج بیت کوین وجود دارد و با افزایش قیمت این وضعیت بدتر خواهد شد … بیت کوین امنیت خود را از فرآیند” اثبات کار” که بسیار انرژی بر است بدست می‌آورد، که در آن استخراج کنندگان بیت کوین از قدرت محاسباتی خود برای رقابت در حل معماهای رمزنگاری تصادفی و پیچیده استفاده می‌کنند. و اولین نفری که معما را حل می‌کند، حق ثبت اطلاعات بعدی در دفتر کل بیت کوین را دارد … به عنوان پاسخی برای این، ما یک پروتکل “اثبات سهام” بسیار کارآمد تولید کرده‌ایم و از اولین کسانی هستیم که به طور رسمی چنین سیستمی را پیشنهاد کردیم … پروتکل Ouroboros کل شبکه جهانی بلاکچین را با استفاده از انرژی به اندازه مصرف یک خانواده تأمین می‌کند.

در مورد قابلیت همکاری بلاکچین

… شرکت‌های بلاکچین باید راه حل‌هایی ایجاد کنند که بتوانند با هم همکاری کنند. کاردانو بی نظیر است زیرا با در نظر گرفتن قابلیت همکاری ساخته شده است و بسیاری از کارهای ما متمرکز بر کارکرد سیستم‌های بلاکچین با یکدیگر از طریق کار بر روی قابلیت همکاری است.

رمزنگاری کوانتومی

با طرح ادعای گوگل مبنی بر حل مسئله برتری کوانتومی، ترس زیادی وجود داشت که محاسبات کوانتومی بتوانند پروتکل‌های امنیتی معمولی را ترک کنند و حتی بلاکچین را در معرض حملات کوانتومی قرار دهند … با این حال، با همکاری محققان دانشگاه A&M تگزاس و دانشگاه ادینبورگ ما قبلاً نشان داده‌ایم که طرح بیت کوین را می‌توان برای انعطاف پذیری پس از کوانتوم سازگار کرد و در کارهای آینده این نتایج را بمنظور به چالش کشیدن تنظیمات پروتکل‌های اثبات سهام مانند Ouroboros گسترش خواهیم داد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها