Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تسلا برخی از بیت کوین‌ های دریافتی خود را نقد کرده است. خودروساز الکتریکی تسلا، درآمد سه ماهه اول سال 2021 خود را گزارش داد که 272 میلیون دلار سوددهی و “تأثیر مثبت 101 میلیون دلاری” برای این شرکت را نشان داد.

به گفته مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، این شرکت “10 درصد از بیت کوین خود را برای اثبات قابلیت نقدینگی بیت کوین به عنوان جایگزینی برای نگه داشتن پول نقد در ترازنامه را فروخته است.”

در ژانویه، تسلا در فرم‌های بورس اوراق بهادار خود اعلام کرد که بیت کوین خریداری کرده است که در آن زمان 1.5 میلیارد دلار ارزش داشت. این شرکت همچنین برنامه‌های خود را برای پذیرش بیت کوین به عنوان روش پرداخت (که از آن زمان شروع به انجام آن انجام داده است) و همچنین نگه داشتن بیت‌کوین‌های حاصل از فروش محصولات خود را اعلام کرد.

در این تماس، مدیر مالی (زاک کرخورن) با اشاره به اینکه این شرکت قصد دارد بیت کوین را در خزانه خود نگه دارد، اظهار داشت که بیت کوین حاصل از فروش محصولات خود را نگه خواهد داشت و افزود: از نظر خزانه داری شرکت، ما از میزان نقدینگی موجود در بازار بیت کوین بسیار خرسندیم.

قیمت بیت کوین در طی سه ماهه اول افزایش یافت، که ناشی از خرید تسلا و همچنین خریدهای صعودی شرکت نرم افزاری Cloud MicroStrategy و پلتفرم پرداخت پی پال به رهبری جک دورسی است. در ابتدای سال، قیمت بیت کوین حدود 32000 دلار بود. طبق داده های Nomics، اکنون ارزش آن بیش از 53000 دلار است.

فروش 272 میلیون دلاری بیت کوین به ثبت سود خالص سه ماهه 438 میلیون دلاری شرکت ایلان ماسک کمک کرد.

اعلامیه‌های عمومی مدیر عامل شرکت ماسک، اغلب به صورت توییت، به حرکت بازارها کمک می‌کند. در ژانویه، وی بیت کوین را به پروفایل توییتر خود اضافه کرد و سپس شاهد کسب درآمد 4000 دلاری در عرض نیم ساعت از بازار بود. همبستگی؟ شاید. اما، حتی اگر این تأثیر خیالی باشد، به نظر نمی‌رسد توییت‌های ماسک با نوسانات نزولی در بازار ارتباط داشته باشد.

آینده هودل چه می‌شود؟

– ایلان ماسک (elonmusk) 24 آوریل 2021

در آخر هفته‌، با پایین آمدن قیمت بیت کوین به زیر 50،000 دلار برای اولین بار در یک ماه، ماسک توییت کرد “چه چزی برای نگهداری در آینده مناسب است؟” با توجه به نوع بیان، به نظر می‌رسید که اشاره به کسانی است که بیت کوین را برای مدت طولانی نگه می‌دارند.

این توییت به موضع گیری تسلا در برابر بیت‌کوین اشاره‌ای نداشت. گذشته از وسایل نقلیه الکتریکی، این شرکت یک هدف دارد: کسب درآمد برای سهامداران خود، حتی اگر این به معنای فروش مقداری بیت کوین باشد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها