اخبار بیت کویناخبار ماینینگ

تعطیلی فارم سین کیانگ و کاهش هش‌ریت شبکه بیت‌ کوین

هش ریت بیت کوین حدود 40٪ از 180 پتاهش در ثانیه به حدود 105 پتاهش کاهش یافته است. این امر باعث ایجاد نوساناتی در زمان بلوک شده است که یافتن بلوک بین ساعت 1 صبح تا 3:00 صبح در منطقه زمانی یورو تقریباً دو ساعت طول می‌کشد. به نظر می‌رسد زمان بلوک‌ها تا حدودی به حالت عادی برگشته است، اما برای یافتن یک بلوک در حدود ساعت 7 صبح به وقت یورو هنوز حدود یک ساعت شکاف بود.

هش ریت بیت کوین

همانطور که در بالا مشاهده می‌شود بین 11 ساعت قبل و 9 ساعت قبل هیچ بلوکی وجود نداشته است. علاوه بر این نیز شکافی بین پنج ساعت قبل و چهار ساعت قبل وجود داشت. این رفتاری است که انتظار می‌رود به دنبال سقوط ناگهانی در هش ریت به دلیل تنظیم شدن در روز جمعه باشد.

کاهش هش ریت بیت کوین

بنابراین شبکه بیت کوین حدود دو هفته طول می‌کشد تا مشکل را دوباره برطرف کند و زمان‌های بلوک را به ده دقیقه برساند. تا آن زمان، ممکن است تایید بلوک‌ها زمانی بیش از حد معمول لازم داشته باشد.

آنچه دقیقاً اتفاق افتاده خیلی روشن نیست اما به گفته رسانه‌های محلی، یک حادثه ناگهانی جاری شدن سیل باعث قطع برق زیرزمینی و قطع ارتباط در سین کیانگ شد که صنعت استخراج بیت کوین را تحت تأثیر قرار داد. منطقه کوهستانی دوردست سین کیانگ یکی از استانهای اصلی ماینینگ در چین است که در حادثه‌ای که در 16 آوریل رخ داد باعث خاموشی گسترده آن شد.

کاهش هش ریت بیت کوین

مقامات در آنجا ظاهراً در حال انجام “بازرسی ایمنی” از مزارع استخراج هستند و درنتیجه مرکز داده بزرگ سین کیانگ در حال حاضر به طور موقت بسته شده است. اینکه دقیقاً چه اتفاقی افتاده است، در حال حاضر مشخص نیست و برخی از رسانه‌های غربی آن را انفجار توصیف می‌کنند، در حالی که رسانه‌های محلی می‌گویند سیل در این فارم رخ داده است که هم اکنون منجر به بازرسی ایمنی ماینرهای بیت کوین شده است.

سیل در چین یک رویداد سالانه است، و بیشتر در ماه جولای رخ می‌دهد. سال گذشته، بیت کوین به دلیل سیل در سیچوان، استان اصلی استخراج بیت کوین در چین، سقوط کرد. در سال 2019، سیل دوباره در ماه جولای، صدها GPU و ASIC را نابود کرد.

این اولین بار است که در ماه آوریل هش ریت سقوط می‌کند، اما یک مشکل کاملا موقتی است، زیرا بیت کوین قبلاً چنین هش‌هایی را زیاد تجربه کرده است. در حالیکه ماینرهای کنونی نگرانند، تفاوت زیادی وجود ندارد، زیرا آنها هنوز به اندازه زمانی که ماینرهای سین کیانگ فعالیت می‌کردند بیت کوین دریافت می‌کنند.

بدیهی است که دسته دوم در حال ضرر هستند زیرا ماینینگ انجام نمی‌دهند، اما هزینه برق نیز نخواهند داشت. پس از برطرف شدن مشکل، سود ماینرهای فعلی دو برابر می‌شود، با این فرض که ماینرهای سین کیانگ تا آن زمان دیگر به کار خود ادامه نمی‌دهند. در آن صورت، روشن كردن چرخ دنده ماینینگ سودآور خواهد بود. بنابراین تنها تفاوت تغییرات در زمان برخی از بلوک‌ها است، که برای تأیید یک یا دو ساعت در بعضی موارد انتظار لازم است، اما به نظر می‌رسد که بلوک‌های ده دقیقه ای بعد از معمول شدن امور مورد انتظار است.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا