Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

جنبه تاریک افزایش قیمت بیت کوین

طبق داده های جمع آوری شده توسط سرویس Crown Protectution، کلاهبرداری های مربوط به ارزهای رمزنگاری هنوز آنچنان زیاد نیست اما به زودی افزایش می‌یابد. انتظار تعداد بیشتری از کلاهبرداری مربوط به صنعت بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده میرود اما طبق سرویس پیگرد قانونی انگلیس (CPS)، در حال حاضر این تعداد در مقایسه با سایر کلاهبرداری های آنلاین کم است.

طبق تحقیقات و داده های سرویس CPS تقریباً 86 درصد کل کلاهبرداری گزارش شده در داخل کشور انگلستان به صورت آنلاین اتفاق می افتد. از آنجایی که افراد بیشتری در نتیجه این همه گیری جهانی به سمت آنلاین بودن حرکت میکنند تعداد کلاهبرداری‌های آنلاین افزایش می‌یابد. با این حال، از بیش از 27000 مورد کلاهبرداری آنلاین گزارش شده، کمتر از 5600 مورد مربوط به ارز رمزپایه است که این تعداد تقریباً 20٪ کل جرائم را تشکیل می دهد. از آنجا که تعداد پرونده های کلاهبرداری عمومی بیش از 822،000 مورد بود، تعداد کلاهبرداری مربوط به بیت کوین و ارزهای رمزپایه تقریباً 0.6٪ کل کلاهبرداری را تشکیل می دهد. این موارد توسط پلیس شهر لندن گزارش و ثبت شده است.

جلب توجه کردن قیمت بیت کوین برای کلاهبرداران

در حالی که موارد کلاهبرداری مربوط به بیت کوین ها ممکن است کم باشد، تعداد آنها در حال افزایش است. با افزایش دیوانه‌وار قیمت بیت کوین در سال 2020، کلاهبرداری مربوط به بازار ارزهای رمزنگاری شده تقریباً 60٪ افزایش آن هم در طول یک سال. از آنجا که بیت کوین بیش از چهار برابر قیمت خود در طول سال افزایش یافته است، تعجب آور نیست که کلاهبرداری مربوط به این کوین افزایش یافته است. لازم به ذکر است که با توجه به اینکه کلاهبرداری های دیجیتالی همزمان با حرکت جهان به سمت اینترنت، افزایش یافته است، این نسبت همچنان پایین است.

ماکس هیل, مدیر تعقیب قضایی عمومی، در مورد افزایش مداوم پرونده های کلاهبرداری غیر رمزنگاری و مربوط به رمزنگاری اظهار نظر کرد و گفت که انتظار دارد با جلب توجه مجدد این صنعت، کلاهبرداری های اینترنتی افزایش یابد. وی خاطرنشان کرد: کلاه‌برداری‌ها در صورت سودآوری بیشتر این ارز دیجیتال قابل پیش‌بینی است و احتمالاً افزایش خواهد یافت. وی گفت:

در حالی که چندین دهه است که از طرح هایی  که بازده بالا دارند سواستفاده می شود، من فکر می کنم تعداد بیشتری از این دست را شاهد خواهیم بود. پرونده هایی که در حال حاضر هستند تعداد کمی دارند اما پیش بینی من این است که آنها افزایش می‌یابند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها