اخبار بیت کوین

رئیس جمهور تانزانیا در حال پذیرش رسمی بیت کوین

رئیس جمهور تانزانیا خواستار همکاری بانک‌های مرکزی در جهت پذیرش رمزنگاری است.

هفته گذشته پذیرش بیت کوین و ارزهای رمزنگاری کاملاً متداول بود و به نظر می‌رسد این روند در این هفته نیز ادامه داشته باشد.

به دنبال وقایع اخیر که نایب بوكله، رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد بیت کوین را به عنوان یک پول رایج قانونی می‌پذیرد، این امر باعث ایجاد اثر دومینو در سایر كشورهای آمریكای جنوبی و مرکزی شده است كه علاقه مند به اجرای چنین مواردی در كشورهای خود هستند. با توجه به این موضوع، رئیس جمهور تانزانیا، سامیا سولوهو حسن اظهار داشت که نمی‌خواهد کشورش در این عرصه عقب بماند.

اکنون چندین سال است که آفریقا محل داغی برای ارزهای رمزنگاری است. Paxful سال گذشته گزارش‌هایی منتشر کرد مبنی بر اینکه کشور نیجریه در آفریقای غربی بعد از آمریکا دومین بازار بزرگ ارزهای دیجیتال است و کنیا در رده هشتم این لیست قرار دارد.

علی رغم چنین تمایلی در شهروندان آفریقایی برای استفاده از ارزهای دیجیتال، رهبران از این تحولات جدید استقبال نکرده‌اند. معاملات P2P همچنان روش اصلی خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این قاره است.

رئیس جمهور حسن، این هفته در سخنرانی خود در عملکرد بانک تانزانیا، خواستار آماده شدن بانک مرکزی این کشور برای پذیرش ارزهای دیجیتال شد. او افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال در سراسر جهان را مورد تاکید قرار داد. در صحبت‌های خود، رئیس جمهور به این واقعیت اشاره کرد که آفریقای شرقی در پذیرش ارزهای دیجیتال کند عمل کرده است.

رئیس جمهور همچنین گفت که توسعه این فناوری مهم است. با این توضیح که پذیرش رمزنگاری به آمادگی کشور برای تغییرات آینده کمک می‌کند.

چرا تانزانیا باید در جهت پذیرش رمزنگاری حرکت کند

رئیس جمهور حسن در مورد توسعه پذیرش بلاکچین گفت: “ما بعد از ظهور اینترنت شاهد بوجود آمدن فناوری‌های جدید هستیم. صحبت من با بانک مرکزی این است که کار در این زمینه را آغاز کنند. ”

حسن ابراز داشت که در سراسر کشور، پذیرش ارزهای دیجیتال قابل توجهی صورت نگرفته است. وی همچنین از مردم این کشور خواست که تنها به معاملات P2P از بیت کوین اکتفا نکنند.

تردیدی نیست که پذیرش رمزنگاری سریع پیش می‌رود. شرکت‌هایی مانند تسلا شروع به پذیرش خرید محصولات خود با بیت کوین کرده‌اند. دیگران مانند DraftKings اعلام کرده‌اند که مایلند ارزهای دیجیتال را به عنوان روش پرداخت اضافه کنند، اما طبق قوانین در ایالت‌هایی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند، مانع از انجام این اقدامات شده است.

به نظر نمی‌رسد رهبران آفریقا در طرفداری از پذیرش ارزهای دیجیتال در صف مقدم باشند. کشورهایی مانند نیجریه کاملا ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده‌اند اما شهروندان آن هرگز از بقیه جهان عقب نیستند.

در نیجریه به تنهایی در سه ماهه اول سال 2021 برابر با 99.1 میلیون دلار بیت کوین مورد معامله قرار گرفته است. نیجریه بزرگترین بازار P2P بیت کوین در آفریقا است. کنیا با 38.4 میلیون دلار در رتبه دوم این قاره قرار دارد. در حالی که غنا و آفریقای جنوبی به ترتیب با 27.4 میلیون و 25.8 میلیون دلار مقام های سوم و چهارم را در اختیار دارند.

کشورهایی که از فرصت استفاده از ارزهای رمزنگاری به عنوان وسیله‌ای در جهت توسعه و پیشرفت اقتصادی خود استفاده می‌کنند، همیشه مورد توجه دنیای رمزنگاری بوده‌اند. بدون شک این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر محتوا

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا