Categories
مقالات سرمایه گذاری

آشنایی با ویژگی بهترین سبد سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال این امکان را به معامله‌گران می‌دهد تا به فرصت‌های بیشتری برای کسب سود دسترسی داشته باشند.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

برخلاف برخی تصورات، صرفاً خرید و فروش ساده ارز‌های دیجیتال نمی‌تواند منجر به موفقیت در این بازار پرنوسان شود و شما باید از تمام ابزار‌ها و روش‌های کاربردی و مفید برای افزایش احتمال کسب سود و کاهش ضرر معاملات خود کمک بگیرید.

یکی از روش‌هایی که در موفقیت و ثبت نتایج مثبت سرمایه‌گذاری ارز‌های دیجیتال کاربرد دارد، استفاده از سبد سرمایه‌گذاری است. در حالی که سبد سرمایه‌گذاری امکان بهره بردن از فرصت ارز‌های دیجیتال متنوع بازار را برای شما فراهم می‌کند، ایجاد بهترین سبد سرمایه‌گذاری اصول و قوائد خود را دارد.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا مهم‌ترین نکات ایجاد بهترین سبد سرمایه‌گذاری ارز‌های دیجیتال را بررسی کنیم، پس اگر می‌خواهید تنوع بیشتری در سرمایه‌گذاری خود داشته باشید مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

توصیه‌های مهم قبل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

سبد سرمایه‌گذاری ارز‌های دیجیتال چیست؟

در حالی که بیت کوین محبوب‌ترین ارز دیجیتال بازار به شمار می‌رود، اما در بازار هزاران ارز دیجیتال متنوع وجود دارد که هرکدام مزایا، معایب و فرصت‌های خود را برای کسب سود دارند. بنابراین خرید و معاملات بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال محبوب بازار همواره بهترین تصمیم سرمایه‌گذاری نیست و محدود‌سازی گزینه‌ها، می‌تواند فرصت‌های کسب سود از ارزهای دیگر بازار را از شما بگیرد.

به همین دلیل سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارز‌های دیجیتال با سرمایه‌گذاری و خرید ارز‌های دیجیتال متنوع، تلاش می‌کنند تا فعالیت آن‌ها محدود به یک یا دو ارز نباشد و علاوه بر کاهش ریسک معاملات، به فرصت‌های کسب سود بیشتری دسترسی داشته باشند.

بنابراین به طور خلاصه، سبد سرمایه گذاری به تقسیم سرمایه و خرید چندین ارز دیجیتال مختلف اشاره دارد. هدف اصلی معامله‌گران از ایجاد و استفاده از سبد‌های سرمایه‌گذاری افزایش بازده و سودآوری معاملات ارز‌های دیجیتال است.

با تقسیم سرمایه میان چندین ارز دیجیتال مختلف، سبد سرمایه‌گذاری این امکان را به معامله‌گران می‌دهد تا ضرر‌های ایجاد شده در معاملات یک ارز را با سود به دست آمده از دیگر ارز‌ها جبران کنند و از افزایش‌های قیمتی بازار بیشترین بهره را ببرند.

البته عملکرد یک سبد سرمایه‌گذاری به ارز‌های قرار گرفته در آن وابسته است و طبیعی است که در صورت انتخاب ارز‌های نامناسب، سبد سرمایه‌گذاری نمی‌تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

بنابراین اگر می‌خواهید از سبد سرمایه‌گذاری استفاده کنید، قبل از هرچیز مهم است که با بهترین ارز‌ها برای تشکیل یک سبد پربازده آشنا باشید.

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه‌گذاری

بهترین ارز‌ها برای ساخت یک سبد سرمایه‌گذاری

ارز‌های دیجیتال موجود در سبد سرمایه‌گذاری میزان سود و ضرر شما را در بازار ارز‌های دیجیتال تعیین می‌کنند، بنابراین در زمان انتخاب آن‌ها باید دقت و بررسی کافی را داشته باشید. در ادامه برخی از بهترین گزینه‌ها را برای شما آورده‌ایم.

بیت کوین

محبوب‌ترین ارز دیجیتال انتخاب امنی برای سبد‌های سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. بیت کوین بیشترین ارزش بازار را در میان ارز‌های دیجیتال در اختیار دارد، به همین دلیل نوسانات قیمتی آن بر تمام بازار تأثیر می‌گذارد و معمولاً حرکات اصلی قیمتی بازار با این ارز دیجیتال آغاز می‌شود.

به همین دلیل داشتن بیت کوین در سبد سرمایه‌گذاری این فرصت را به شما می‌دهد تا تقریباً تمامی افزایش و کاهش‌های قیمتی مهم بازار را تجربه کنید.

قیمت بیت‌کوین

اتریوم

علاوه بر بیت کوین، اتریوم نیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای سبد سرمایه‌گذاری شما باشد. اتریوم هم اکنون در حوزه امور مالی غیرمتمرکز پیشتاز است و با عرضه خدمات و توکن‌های دیجیتالی متنوع، اکوسیستم اتریوم همواره در حال رشد و پیشرفت بوده است و فرصت‌های متنوعی را برای سرمایه‌گذاری و کسب سود در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده است.

قیمت اتریوم

ارز دیجیتال اتریوم

با افزایش دوباره توجهات به توکن‌های غیرمثلی (NFT)، طی ماه‌های آینده سرمایه‌گذاران اتریوم می‌توانند باری دیگر شاهد رشد‌های قیمتی قابل توجه باشند.

دوج کوین و شیبا اینو

در حالی که بسیاری میم کوین‌ها را شت کوین می‌دانند، اما عملکرد خوب قیمتی این ارز‌های دیجیتال در بازار صعودی سال 2021 غیرقابل انکار است و حتی در بازه زمانی کاهش‌های شدید قیمتی ارز‌های دیجیتال نیز میم کوین‌های برتر مانند دوج کوین و شیبا اینو جایگاه برتر خود را در بازار از دست نداده‌اند و همچنان گزینه‌های محبوبی برای سرمایه‌گذاران بازار به شمار ‌می‌روند.

علاوه بر آن، دوج کوین حمایت مداوم ایلان ماسک را دارد و این شخص می‌تواند افزایش‌های قیمتی این ارز دیجیتال را رقم بزند. بنابراین با وجود ریسک زیاد سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها، ارز‌هایی مانند دوج کوین و شیبا اینو می‌توانند تنوع خوبی را در سبد سرمایه‌گذاری شما ایجاد کنند.

قیمت دوج کوین

قیمت شیبا اینو

سولانا

ارز دیجیتال سولانا از جمله دیگر بلاک چین‌های پیشرفته بازار به شمار می‌رود که در گذشته بار‌ها نشان داده است که می‌تواند انتخاب مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد. سولانا دارای تیم توسعه فعال و جامعه وفاداری است که این فرصت را برای آن ایجاد می‌کنند تا افزایش‌های قیمتی را در شرایط مناسب داشته باشد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار پیش‌بینی می‌کنند که در صورت ایجاد روندهای صعودی در بازار، سولانا می‌تواند از جمله ارز‌های دیجیتالی باشد که کاهش‌های دو سال گذشته خود را جبران و به سوی اوج‌های جدید قیمتی حرکت ‌کند.

قیمت سولانا

بهترین سبد سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد؟

باید توجه داشته باشید که انتخاب چند ارز و خریداری آن‌ها به تنهایی نمی‌تواند نتایج خوبی را برای شما در زمان فعالیت در بازار ارز‌های دیجیتال به همراه داشته باشد. در زمان ساخت بهترین سبد سرمایه‌گذاری ارز‌های دیجیتال باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید تا احتمال موفقیت خود را در بازار افزایش دهید.

ایجاد تنوع در سبد سرمایه‌گذاری اهمیت زیادی دارد، توجه خود را به بهترین و محبوب‌ترین ارز‌های دیجیتال محدود نکنید و سعی کنید تا بخشی از سرمایه خود را در ارز‌های پرریسک اما با پتانسیل رشد قرار دهید. با این اقدام این امکان را خواهید داشت تا از نوسانات شدید قیمتی ارز‌های دیجیتالی که ارزش بازار زیادی ندارند استفاده کنید.

در زمان ایجاد و استفاده از سبد سرمایه‌گذاری، مدیریت ریسک نیز نباید فراموش شود. خرید ارز‌های دیجیتال پرخطر همراه با ارز‌های پایدارتر این امکان را به شما می‌دهد تا از ثبت ضرر‌های غیرقابل جبران جلوگیری کنید و در عین حال به فرصت‌های افزایش قیمتی بیشتری دسترسی داشته باشید.

لیست قیمت ارزهای دیجیتال

مدیریت ریسک

تعیین چشم انداز و اهداف نیز در زمان ایجاد سبد سرمایه‌گذاری اهمیت بسیاری دارد، آیا می‌خواهید در کوتاه مدت به سود برسید یا چشم‌اندازی بلند مدت دارید؟ براساس جواب شما به این سؤال، ارز‌های مناسب سبد سرمایه‌گذاری تغییر می‌کنند و نحوه انجام معاملات شما نیز باید متفاوت باشد. به طور کلی برای سرمایه‌گذاران و تریدر‌های تازه وارد به بازار ارز‌های دیجیتال چشم انداز بلند مدت پیشنهاد می‌شود تا فرصت بیشتری برای جبران ضرر و بهره بردن از فرصت‌های کسب سود برای سرمایه‌گذار فراهم باشد.

علاوه بر این نکات، اهمیت استفاده از یک صرافی معتبر و قابل اطمینان نیز نباید نادیده گرفته شود. صرافی انتخابی شما باید از ارز‌های دیجیتال متنوعی پشتیبانی کند، کارمزد معاملات پایینی داشته باشد و کیف پول ایمنی را برای نگهداری و مدیریت ارز‌های دیجیتال در اختیار شما قرار دهد. مزایا و خدماتی که صرافی بیتشال آن‌ها را ارائه می‌دهد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما در ایجاد و مدیریت سبد سرمایه‌گذاری ارز‌های دیجیتال باشد.

در نهایت نباید بررسی و نظارت مداوم سبد سرمایه‌گذاری خود را فراموش کنید. استفاده از سبد سرمایه‌گذاری با روش هودل تفاوت‌های مهمی دارد و به کنترل و فعالیت بیشتری نیازمند است. در برخی شرایط ممکن است یک ارز عملکرد بدی از خود نشان دهد و مجبور شوید تا آن را جایگزین کنید، همچنین براساس شرایط بازار و روند‌های قیمتی ممکن است نیاز داشته باشید تا موجودی خود از یک ارز کاهش یا افزایش دهید.

جمع‌بندی

در حالی که ایجاد سبد سرمایه‌گذاری برای موفقیت در بازار ارز‌های دیجیتال الزامی نیست، اما کمک قابل توجهی به معامله‌گران می‌کند و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بازار با ساخت و مدیریت سبد سرمایه‌گذاری، احتمال موفقیت خود را در بازار پرنوسان ارز‌های دیجیتال افزایش می‌دهند.

شما نیز هم اکنون می‌توانید با ثبت نام در یک صرافی معتبر و پیشرفته داخلی مانند بیتشال، سبد سرمایه‌گذاری خود را ایجاد کنید و فعالیت حرفه‌ای‌تری در بازار ارز‌های دیجیتال داشته باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها