Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها, مقالات سرمایه گذاری
زمان مطالعه: 6 دقیقه

هزاران پروژه مختلف در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد. برخی از آن‌ها به عنوان ذخیره ارزش عمل می‌کنند، برخی دیگر به عنوان توکن‌های حاکمیتی و کاربردی عمل می‌کنند و برخی دیگر هیچ ارزش ذاتی ندارند، یعنی شت کوین ها.

شت کوین (Shitcoin) یک ارز دیجیتال بوده که بدون دلیل یا هدف واقعی ایجاد شده است. در بیشتر موارد، این میم‌ کوین‌ها متعلق به پروژه‌هایی هستند که ارزش چندانی ندارند. چنین ارزهای دیجیتالی معمولاً ارزش بسیار کمی دارند، سقوط می‌کنند یا به پروژه‌هایی رهاشده تبدیل می‌شوند. با این حال، برخی به افزایش قیمت زیادی دست پیدا می‌کنند و حتی میلیون‌ها دلار به صاحبان خود سود می‌رسانند.

بهتر است بخوانید: تفاوت شت کوین، میم کوین و آلت کوین چیست؟

با توجه به پتانسیل سود بالایی که دارند، طبیعی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران به شیت کوین‌ها علاقه‌مند شوند. اما از کجا باید بدانیم که کدام شت کوین‌ها ارزش سرمایه‌گذاری را دارند؟ در اینجا، بهترین شت کوین ها برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ را به شما معرفی خواهیم کرد. با مجله بیتشال همراه باشید.

بهترین شت کوین ها در سال ۲۰۲۴

1- دوج کوین (DOGE) ؛ معروف‌ترین شت کوین بازار

بهترین شت کوین دوج کوین

دوج کوین محبوب‌ترین شت کوین بازار است. دوج کوین به عنوان اولین میم با تم سگ، پیشرفت قابل توجهی در چند سال اخیر داشته است. این دارایی دیجیتال در ابتدا به عنوان یک جوک کوین به وجود آمد، اما به سرعت به یکی از ارزشمندترین ارزهای دیجیتال تبدیل شد و اکنون جزو ده ارز دیجیتال برتر بازار است.

اگرچه میزان عرضه دوج محدودیتی ندارد، اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایش ثبات خوب و قابلیت اطمینان نسبی آن است. دوج علی‌رغم اینکه یک میم کوین است، اما توانسته در طول فراز و نشیب‌های بازار کریپتو، موقعیت خود را در بین ده ارز برتر بازار حفظ کند. به همین دلیل، بسیاری از سرمایه‌گذاران هنوز هم به این پروژه به چشم یکی از بهترین شت کوین ها در بازار نگاه می‌کنند که می‌تواند آینده حتی درخشان‌تری داشته باشد.

2- شیبا اینو (SHIB)

بهترین شت کوین شیبا اینو

اگر نمی‌خواهید در دوج کوین سرمایه‌گذاری کنید، شیبا اینو جایگزین خوبی است. شیبا اینو زمانی که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد، مشخص نبود که آیا حتی در همان مرحله پیش‌فروش (Presale) هم موفق خواهد بود یا خیر، اما با شعار «قاتل دوج کوین» شهرت پیدا کرد.

محبوبیت SHIB علی‌رغم اینکه در حال حاضر هیچ مورد استفاده‌ای ندارد، غیرقابل انکار است. با این حال، این میم کوین یک مزیت بزرگ نسبت به دوج کوین دارد؛ شیبا از آنجایی که بر پایه بلاکچین اتریوم ساخته شده است، از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با برنامه‌های غیرمتمرکز تعامل داشته باشد.

توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال واقعاً سخت تلاش می‌کنند تا دومین شت کوین محبوب بازار کارکردهای بیشتری در دنیای واقعی داشته باشد که می‌تواند به افزایش رشد و محبوبیت بیشتر آن کمک کند.

3- پپه (PEPE) ؛ از مهمترین میم‌کوین‌های 2024

بهترین شت کوین پپه

پپه بدون شک در لیست بهترین شت کوین ها برای سرمایه‌گذاری در ۲۰۲۴ قرار خواهد گرفت. شت کوین پپه ورود طوفانی به بازار داشت، درست همانطور که میم پپه قورباغه فضای اینترنت را فراگرفت. این شت کوین تنها با تکیه بر تصویر میم خود، علی‌رغم افت شدید قیمت در اوایل سال میلادی گذشته، توانسته است در بین ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر بازار باقی بماند.

پپه یک جامعه قوی و مکانیسم ضد تورمی دارد که با هر تراکنش مقدار کمی از توکن‌ها را می‌سوزاند تا به مدیریت عرضه کمک کند. پپه یکی از شفاف‌ترین و پیشروترین پروژه‌ها در فضای کریپتو است؛ تیم توسعه‌دهنده همیشه اذعان داشته که PEPE کاربردی ندارد و فقط یک میم کوین است. این صداقت تیم توسعه‌دهنده همراه با وضعیت نمادین پپه، آن را به یکی از بهترین شت کوین ها در بازار تبدیل می‌کند.

4- دوج ایلان مارس (ELON)

بهترین میم کوین برای سرمایه گذاری در 2024 دوج ایلان مارس

ایلان ماسک، بزرگترین حامی دوج کوین تا به امروز، الهام‌بخش ایجاد شت کوین دوج ایلان مارس بوده است. مهم‌ترین ویژگی ELON آن است که برای اشاره به هدف ایلان ماسک برای کشف مریخ معرفی شده است.

در روزهای ابتدایی معرفی پروژه، بیش از پانصد هزار نفر به پایگاه طرفداران این میم کوین در رسانه‌های اجتماعی از جمله ایکس، تلگرام و ردیت پیوستند.

دوج ایلان مارس پس از عرضه، افزایش قیمت بسیار زیادی را تجربه کرد و توانست بیش از سی هزار درصد رشد کند. با توجه به محبوبیت روزافزون ایلان ماسک، ELON می‌تواند این پتانسیل را داشته باشد که به عنوان یکی از بهترین شت کوین ها در سال ۲۰۲۴ رشد خوبی را مجدداً تجربه کند.

5- واکاندا اینو (WKD)

بهترین شت کوین ها واکاندا اینو

واکاندا اینو یکی از شت کوین‌هایی است که در ابتدای ظهور مورد توجه زیادی قرار گرفت، اما متعاقباً رو به زوال رفت. با وجود این، واکاندا اینو همچنان یک شت کوین محبوب در میان طرفداران خود برای امور خیریه و به خصوص در آفریقا است.

با توجه به پشتیبانی از فناوری بلاکچین‌ اتریوم، واکاندا اینو فوق‌العاده انعطاف‌پذیر و امن بوده و می‌تواند پتانسیل زیادی برای رشد در بلند مدت داشته باشد. WKD که بر حمایت از جوامع محروم تمرکز دارد، راه خوبی برای سرمایه‌گذاران است که شفقت و مهربانی خود را نشان دهند.

6- ساموید کوین (SAMO)

بهترین میم کوین سولانا ساموید کوین

ساموید کوین یکی دیگر از بهترین شت کوین ها است که می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ مد نظر داشته باشید. SAMO یک شت کوین در بستر شبکه سولانا است که در آوریل ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد. کاربران سولانا و سایر حامیان آن کمک کردند تا این شت کوین به سرعت رشد کند.

برای آموزش دادن در مورد ساموید کوین، اهمیت آن در بازار ارزهای دیجیتال و NFTهای سامو، تیم توسعه‌دهنده در تلاش برای ایجاد یک مدرسه است. به علاوه، ساموید کوین قصد دارد ابتکارات بازاریابی خود را برای حفظ علاقه کاربران به پروژه ادامه دهد. قیمت این شت کوین در سال گذشته نیز چندین بار رالی صعودی را تجربه کرده است.

7- فلوکی اینو (FLOKI)

بهترین میم کوین فلوکی اینو

فلوکی اینو که در آگوست ۲۰۲۱ وارد بازار ارزهای دیجیتال شد، یکی دیگر از بهترین شت کوین ها است که می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ مد نظر داشته باشید. طرفداران FLOKI آن را با دوج کوین مرتبط می‌دانستند و همین امر به افزایش قیمت آن کمک کرد.

فلوکی اینو زمانی به وجود آمد که ایلان ماسک در ژوئن ۲۰۲۱ گفت که نام حیوان خانگی خود را «فلوکی» گذاشته است. فلوکی اینو در ابتدا قرار بود یک جوک کوین باشد، اما با نگاهی دقیق‌تر، می‌توانیم ببینیم که فراتر از آن است.

از آن زمان به بعد، تیم توسعه‌دهنده تمرکز خود را روی جامعه‌سازی معطوف کرده و FLOKI را به یک توکن کاربردی ترقی‌پذیر تبدیل کرده است. با همکاری فلوکی اینو و CryptoCard، کاربران می‌توانند از بیش از ۲ هزار فروشگاه خرید کنند. علی‌رغم فراز و نشیب‌ها، فلوکی اینو یکی از محبوب‌ترین شت کوین‌ها و جزو ۱۵۰ ارز برتر بازار کریپتو است.

8- بانک (BONK)

بهترین شت کوین بانک

بانک آخرین گزینه‌ای است که در لیست بهترین شت کوین ها برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ جای می‌گیرد. BONK که یک میم کوین در بستر شبکه سولانا است، تنها در عرض یک سال گذشته نزدیک به ۳ هزار درصد رشد داشته است.

به طور کلی، این شت کوین از زمان عرضه تاکنون ۲۰،۰۰۰ درصد رشد قیمت داشته که آن را به یکی از سودآورترین شت کوین‌های تمام دوران تبدیل می‌کند. بانک در حال حاضر حدود ۴۰ درصد پایین‌تر از اوج قیمتی خود معامله می‌شود. این میم کوین محبوب هم‌اینک بیش از ۶۰۰ هزار هولدر دارد.

سخن آخر

شت کوین‌ها یک دسته دارایی دیجیتال محبوب هستند، اما بسیاری سرمایه‌گذاران آن‌ها را ارزهای بی‌فایده و بدون کاربرد واضح می‌دانند. با وجود این، بسیاری از شت کوین‌ها توانسته‌اند که جوامعی گسترده از کاربران ایجاد کنند که منجر به افزایش قیمت قابل توجه آن‌ها شده است. ما در اینجا تلاش کردیم تا بهترین شت کوین ها را برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ معرفی کنیم. اما توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در شت کوین‌ها ریسک بسیار بالایی دارد و قبل از خرید، حتماً تحقیقات کافی را در این باره انجام دهید.

سلب مسئولیت

تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده براساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

در دانشگاه مترجمی زبان انگلیسی خوندم. از همان آغازین روزهای اینترنت دایل آپ، عاشق فناوری بودم‌ و روزانه ساعت‌ها وقتم رو صرف مطالعه موضوعات مختلف این حوزه میکردم. کارم رو با مترجمی آغاز کردم و بعداً وارد عرصه تولید محتوا شدم. از موقعی که دوج یه جوک کوین بود وارد عرصه کریپتو شدم. شش ساله که در این حوزه هم مینویسم و هم فعالیت شخصی دارم. تلاشم اینه که بتونم اطلاعات مفیدی رو در اختیار سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به خصوص تازه‌کار دنیای ارزهای دیجیتال قرار بدم.
«آینده ازآن کریپتو خواهد بود»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها