Categories
اخبار بیت کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رئیس جمهور السالوادور قصد دارد با کمک اوراق قرضه اولین شهر بیت کوین در دنیا را ایجاد کند. منطقه‌ای که برای این شهر در نظر گرفته شده در بخش شرقی کشور السالوادور بنام لایونیون است. گفته شده انرژی مورد نیاز این شهر از آتشفشان تامین می‌شود. همچنین قرار است همه افراد و تجارت‌ها در شهر بیت کوین السالوادور معاف از مالیات باشند. نایب بوکله رئیس جمهور طی سخنرانی خود اضافه کرد:

در شهر بیت کوین سرمایه گذاری کنید و هر چه دوست دارید پول دربیاورید. اینجا انرژی پاک و تجدید پذیر است.

تاسیس شهر بیت کوین در السالوادور

جهت تاسیس شهر بیت کوین، دولت السالوادور 500 میلیون دلار بیت کوین می‌خرد، از بازار ارز دیجیتال برای اوراق قرضه دولتی استفاده می‌کند و شهر بیت کوین را بنا می‌گذارد. السالوادور قرار است به اولین کشور در جهان تبدیل شود که بدهی‌های دولتی را با حمایت اقتصاد بیت کوین صادر می‌کند. این اولین بار در 500 سال از زمان اختراع امور مالی مدرن است که یک کشور مستقل برای افزایش سرمایه به بانک‌ها مراجعه نمی‌کند و مستقیماً به سمت عموم مردم جهان روی می‌آورد. Blockstream، استودیوی توسعه دهنده بیت کوین گفت:

«امروز، رئیس‌جمهور السالوادور و من اعلام کرده‌ایم که یک میلیارد دلار اوراق قرضه بیت‌کوین آمریکا را در شبکه منتشر می‌کنیم.

از یک میلیارد دلار جمع آوری شده 500 میلیون دلار به خرید بیت کوین و 500 میلیون دلار برای ایجاد زیرساخت‌های انرژی و استخراج بیت کوین در منطقه تخصیص داده می‌شود. البته در اینباره فعلا جزئیات کاملی ارائه نشده است، مانند نرخ بهره‌ای که باید انتظار داشت. در حال حاضر، السالوادور 7.75 درصد از اوراق قرضه صادر شده توسط بانک را خود پرداخت می‌کند. در اوراق قرضه بیت کوین، آنها فقط سود سهام را ذکر می‌کنند.

این نشان می‌دهد که این طرح خرید بیت کوین است و امیدواریم قیمت آن افزایش یابد. اگر السالوادور این کار را انجام بدهد، آنها می‌توانند بخشی از سود را به صورت سود سهام پرداخت کنند. برای سال 2020 داده‌های اقتصادی السالوادور با کسری 2.2 میلیارد دلاری تحریف شده است. برای سال 2019 دریافت مالیات آنها 5.1 میلیارد دلار، مخارج آن 5.5 میلیارد دلار بود که باعث کسری آن 400 میلیون دلار شد.

تولید ناخالص داخلی آنها 25 میلیارد دلار است، بنابراین نرخ موثر مالیات آنها 20٪ است. با بازگشت به دهه گذشته، آنها معمولاً کسری 1 تا 2 درصد تولید ناخالص داخلی داشتند. السالوادور همچنین نمی‌تواند واحد پول خود را چاپ کند زیرا ذخایر ندارد. این کشور دلاری شده تنها 1.5 میلیون دلار ذخایر دلاری دارد.

آیا شما اوراق قرضه السالوادور می‌خرید یا بیت کوین؟ Bitfinex، که در این امر مشارکت دارد، آن را بیشتر به عنوان “اولین امنیت بدهی برای ایجاد زیرساخت انرژی برای توسعه استخراج بیت کوین (یعنی “پیوند آتشفشانی”) توصیف می‌کند.

آیا اوراق قرضه در آن معدن سهمی دارد یا اوراق قرضه و سود سهام آن توسط آن شرکت معدنی تضمین شده است؟ اگر چنین است، آنگاه اینها بیشتر یک عرضه اوراق بهادار با وثیقه خواهند بود، نه یک اوراق قرضه بدون وثیقه با ایمان به اقتصاد!

این سه نهاد همچنین قصد دارند یک چارچوب اوراق بهادار ایجاد کنند. Bitfinex به عنوان سازنده بازار، Blockstream پروتکلی است که امنیت بر اساس آن اجرا می‌شود، و السالوادور قانون را ارائه می‌دهد و همچنین اولین صادر کننده است.

به این ترتیب، آن‌ها به بازار جهانی، مخاطبان جوان‌تر، سرمایه‌گذاران خرده‌فروش و اقتصاد رمزنگاری سه تریلیون دلاری دست خواهند یافت. این می‌تواند یک بازار بزرگ در سطح جهانی باشد.

اوراق قرضه سنتی بسیار تنظیم شده و محدود شده است، اما به عنوان یک کشور مستقل، السالوادور می‌تواند قوانین و قوائد خاص خود را داشته باشد، و همچنین آزاد است که اولین روش جدید جمع آوری کمک‌های مالی را پیشگام کند.

این جریان موضوع را به یک معامله بزرگ تبدیل می‌کند. برخلاف تلاش‌های قبلی با پترو ونزوئلا در سال 2018، این از شبکه مناسبی مانند بیت کوین استفاده می‌کند و کشور دشمن واشنگتن نیست، بنابراین بایدن نمی‌تواند مانند ترامپ برای پترو این اوراق را تحریم کند.

این یک آزمایش در مقیاس ملی است که ابزارهای بسیار جدیدی را برای انجام کارهای قدیمی و جذب سرمایه از بازار امتحان می‌کند. آنها اولین کسانی خواهند بود که آشکارا و آزادانه این کار را انجام می‌دهند، و همه ما نیز آزادانه در آن مشارکت خواهیم داشت.

همه دولت‌ها نیز احتمالاً علاقه‌مند هستند که ببینند در آینده چه اتفاقی می‌افتد. بانک‌ها مطمئنا از همه این‌ها متنفرند، اما دولت‌ها این بار در کنار آن‌ها نمی‌ایستند، زیرا این دولت‌های بسیار بدهکار نیز می‌خواهند بفهمند که آیا برنامه دومی وجود دارد یا نه؟

نشان دادن این موضوع که می‌توان مستقیماً به مردم مراجعه کرد برای کریپتو خوب است زیرا موفقیت یا شکست بیشتر به اجرا بستگی دارد تا فناوری، که در این مورد اگرچه تاکنون کاملاً ممکن نبوده است، اجازه می‌دهد تا سرمایه مستقیماً از مردم بدون نیاز به بانک‌ها افزایش یابد.

بنابراین این احتمالاً یکی از پیچیده‌ترین اوراق قرضه‌ای است که در هنگام ارزیابی آن از منظر سرمایه‌گذاری منتشر شده است، زیرا باید در نظر بگیرید که آیا دیگران ممکن است آن را بخرند فقط به این دلیل که برای بیت‌کوین خوب است و همچنین توسط مالیات‌ها و بازار اوراق قرضه پشتیبانی می‌شود. نظر شما در اینباره چیست؟ لطفا کامنت کنید

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها