Categories
اخبار استیبل‌کوین‌‌ها, اخبار مهم
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اخیراً چندین بازیگر اصلی در صنعت کریپتو را مورد انتقاد قرار داده است. چند هفته پیش علیه نکسو، به‌دلیل ارائه محصولات ییلدفارمینگ به‌مردم آمریکا بدون مجوز مناسب اخطار داده شده بود. سپس خدمات استیکینگ صرافی کراکن تعطیل شد. اما اخطار امروز صبح کمی تفاوت داشت و فعالان بازار کریپتوکارنسی را غافل‌گیر کرد، چراکه برای اولین بار مربوط به یک استیبل کوین معتبر است، آن‌هم استیبل کوین صرافی بایننس سومین استیبل کوین بزرگ بازار!

به‌نظر می‌رسد حرکت SEC بخشی از تحقیقات گسترده‌تر در مورد اپراتورهای فعال در حوزه ارزهای دیجیتال باشد. هفته گذشته SEC صرافی کراکن مستقر در ایالات متحده را ۳۰ میلیون دلار به‌دلیل عدم ثبت پیشنهاد و فروش برنامه‌های سهام‌داری کریپتو جریمه کرد. کراکن تعطیلی سرویس‌های سهام‌داری زنجیره‌ای (استیکینگ) خود برای کاربران آمریکایی را در روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد. اما این‌بار داستان کمی متفاوت است. اخطار به بایننس ‌می‌تواند کل بازار را تحت شعاع قرار دهد.

پکسوس صادر کننده BUSD و مضنون اصلی

شرکت پکسوس، استیبل کوین BUSD را صادر و فهرست می‌کند. این شرکت پس از کسب تاییدیه از وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS)، استیبل کوین BUSD با پشتوانه دلار آمریکا را با مشارکت صرافی بایننس در سال ۲۰۱۹ راه اندازی کرد. با این حال، طبق گزارش‌ها، بایننس اذعان کرده است که نقص‌های سیستم باعث شده است که استیبل کوین BUSD در موارد متعددی تحت وثیقه قرار گیرد.

پکسوس که ضامن وثیقه‌های ‌‌BUSD است، دلارها و دارایی‌هایی را که به‌لطف امکان مبادله ۱ دلار با BUSD و بالعکس بدست می‌آید را ذخیره می‌کند. پکسوس همچنین صادرکننده PaxGold و استیبل کوین USDP آن و ارائه‌دهنده نقدینگی بسیاری از خدمات فین‌تک-کریپتو، مانند پی‌پال است. بر اساس گزارش بلومبرگ، پکسوس همچنین با تحقیقاتی از سوی وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک مواجه است، اگرچه دامنه این تحقیقات مشخص نشده است.

آیا پکسوس به دستور SEC انتشار BUSD ‌را متوقف می‌کند

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در حال بررسی استیبل کوین صرافی بایننس (BUSD) یکی از بزرگ‌ترین استیبل کوین‌ها با ارزش بازار ۱۶ میلیارد دلار است. وال استریت ژورنال روز یکشنبه گزارش داد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ممکن است از شرکت پکسوس به‌دلیل نقض قوانین حمایت از سرمایه گذاران در صدور استیبل کوین بایننس (BUSD) شکایت کند.

در این گزارش آمده است که SEC در نامه‌ای به‌نام اعلان ولز که به پکسوس ارسال شده است، در مورد اقدامات اجرایی احتمالی علیه این شرکت هشدار داده است. وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد که اخطار ولز نشانه نهایی مبنی بر اینکه SEC به اجرای قانونی ادامه خواهد داد نیست، زیرا دریافت کنندگان اخطار مجازند به SEC پاسخ دهند و توضیح دهند که چرا نباید شکایتی را پیگیری کند.

لازم به‌توضیح است استیبل کوین‌ها محصولاتی حیاتی برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال هستند که به‌دنبال پناه بردن از بازارهای بی‌ثبات از آن استفاده می‌کنند و محدود کردن دسترسی به استیبل کوین‌ها می‌تواند به میلیون‌ها کاربر کریپتو در سراسر جهان آسیب مالی برساند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها