Categories
اخبار بازارهای مالی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ارز دیجیتال برای اولین بار در کشور اوکراین به رسمیت شناخته می‌شود

پارلمان اوکراین قانونی را تصویب کرد که مبادلات ارزهای دیجیتال را تنظیم می‌کند. در 8 سپتامبر، پارلمان اوکراین پیش نویس قانون “ارزهای دیجیتالی” را تصویب کرد. طی این قانون، ارز دیجیتال برای اولین بار در کشور اوکراین به رسمیت شناخته می‌شود.

این قانون بر اساس استانداردهای موجود است که توسط سازمان سیاست‌گذاری‌های بین دولتی و گروه اقدام مالی در زمینه پولشویی (FATF) تدوین شده است.

وزارت تحول دیجیتال اوکراین وظیفه نظارت بر اجرای مقررات جدید ارزهای دیجیتال و هدایت رشد صنعت را با رعایت استانداردهای بین المللی دارد.

راه‌اندازی صرافی ارز دیجیتال در اوکراین

آناستازیا براتکو از وزارت تحول دیجیتال گفت؛

این قانون به شرکت‌ها اجازه می‌دهد صرافی ارز دیجیتال خود را در اوکراین راه‌اندازی کنند و به بانک‌ها این امکان را می‌دهد که “برای شرکت‌های ارز دیجیتال” حساب باز کنند.

او اضافه کرد؛

“اوکراینی‌ها همچنین می‌توانند درآمد خود را در ارزهای دیجیتال اعلام کنند”، و افزود که این قانون “حمایت قضایی از حقوق صاحبان ارزهای دیجیتال را تضمین می‌کند.”

در بیانیه این وزارتخانه تأکید شده است، ارائه دهندگان خدمات ارز دیجیتال (VASP) “باید دارای شهرت تجاری بی‌عیب و نقص باشند” و ملزم به افشای ساختار مالکیت خود برای شناسایی صاحبان خواهند بود. اقدامات داخلی مبارزه با پولشویی نیز باید توسط VASP انجام شود.

الکساندر برنیاکوف ، معاون وزیر تحول دیجیتالی اوکراین، مقررات مندرج در قوانین برای جذب “ارز خارجی به بازار اوکراین” را برجسته کرد و افزود:

این یک انگیزه قوی برای توسعه بیشتر حوزه ارز دیجیتال در اوکراین خواهد بود. بانک‌ها برای آنها حساب باز کرده و با طبقه جدیدی از دارایی‌ها معاملات انجام می‌دهند. من مطمئن هستم که جامعه، تجارت و دولت از قانونی شدن بخش جدید اقتصاد سود خواهند برد. ”

ماه گذشته، میخائیل فدوروف، معاون نخست وزیر اوکراین و سرپرست وزارت تحول دیجیتالی این کشور، فاش کرد که وزارتخانه وی در حال بررسی استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای پرداخت حقوق به عنوان خلبان اولیه این فناوری است.

ولادیمیر زلنسکی ، رئیس جمهور اوکراین نیز قانونی را امضا کرد که بانک مرکزی این کشور را قادر می سازد در ماه جولای CBDC صادر کند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها