Categories
اخبار بازارهای مالی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

کنگره آمریکا فردا در مورد لایحه مالیات جدید ارزهای دیجیتال با حمایت رئیس جمهور بایدن رای گیری می‌کند

انتظار می‌رود که کنگره ایالات متحده در 7 آگوست در مورد لایحه جدیدی در رابطه با مالیات بر ارزهای دیجیتال رای دهد. در این خبر آنچه که ما در مورد این لایحه می‌دانیم توضیح داده شده است.

با وضع مقررات جدید و مالیات بر صنعت ارزهای دیجیتال توسط ایالات متحده، وضعیت به نوبه خود تغییر کرد زیرا رئیس جمهور جو بایدن آشکارا از اصلاح لایحه بسیار نامطلوب پیشنهادی توسط سناتورها مارک وارنر و راب پورتمن حمایت کرد. به نظر می‌رسد حمایت بایدن دارایی‌های با الگوریتم اثبات سهام را هدف قرار می‌دهد، در حالی که به نظر می‌رسد قوانین مربوط به ارزهای با سیستم اثبات کار دست نخورده باقی مانده است.

مالیات و مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال در ایالات متحده

رشد بخش ارزهای دیجیتال، ناظران جهانی را وادار کرد تا تسلط خود را بر این صنعت تقویت کنند و ایالات متحده تلاش کرده است که در این عرصه پیشرو باشد، به ویژه از زمانی که جو بایدن ریاست جمهوری را بر عهده گرفته است. در ابتدای سال، برخی از پیشنهادات CFTC نادیده گرفته شد، اما پیشنهادهای جدیدی اخیراً مطرح شده است، که این بار، موضوع مالیات را هدف قرار داده است.

همانطور که در ماه ژوئیه در کریپتوپوتیتو گزارش شد، قانونگذاران آمریکایی سیاست مالیاتی جدیدی را برای ارزهای دیجیتال پیشنهاد کردند که انتظار می‌رود 28 میلیارد دلار درآمد به همراه داشته باشد. بر اساس این لایحه، معاملات دارایی‌های دیجیتال به ارزش بیش از 10،000 دلار باید به سرویس درآمد داخلی (IRS) گزارش شود.

درآمد مالیاتی مورد بحث بخشی از بودجه 550 میلیارد دلار برای بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و برق کشور را تشکیل خواهد داد. در همین حال، سیاست مالیات بر ارزهای دیجیتال به سرعت در لایحه زیرساختی 1 تریلیون دلاری قرار داده شد که در حال حاضر منتظر به رای گذاری در کنگره ایالات متحده است.

آنچه توجه و شک و تردید جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرد، تعریف این لایحه از واژه “کارگزار” بود. در این لایحه، کارگزار اینگونه تعریف شده است که:

هر شخصی که مسئولیت ارائه منظم هرگونه خدمات موثر در انتقال دارایی‌های دیجیتال به نمایندگی از شخص دیگر را دارد.

این تعریف بسیار کلی توسط بسیاری از شرکت کنندگان در این صنعت که نگرانی‌های خود را بیان کردند، تصحیح شد. برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس، این لایحه که توسط سناتورها راب پورتمن (R-OH) و مارک وارنر (D-VA) ارائه شده است را رد کرده است.

اگر موضوعات مربوط به لایحه زیرساخت را دنبال کرده باشید، می‌دانید که یک تصمیم گیری عجولانه مربوط به دارایی‌های دیجیتال وجود دارد. این مقررات می‌تواند تأثیر منفی عمیقی بر ارزهای دیجیتال در ایالات متحده داشته باشد و ناخواسته نوآوری‌های بیشتری را در اطراف این صنعت بوجود آورد.

– برایان آرمسترانگ (brian_armstrong) 4 اوت 2021

پیشنهاد مخالف

سناتور سینتیا لومیس (R-WY)، حامی بیت کوین، با همکاری سناتورها ران وایدن (D-OR) و پت تومی (R-PA)، پیشنهاد دیگری را ارائه داد که برای بخشهای خاص صنعت چندان سخت گیرانه به نظر نمی‌رسد.

اصلاحات سه گانه در صدد معاف کردن استخراج کنندگان بیت کوین، اعتبارسنج‌های ارزهای دیجیتال، سازندگان کیف پول و توسعه دهندگان پروتکل از مقررات مالیاتی بود. علاوه بر این، آنها خواستار وضوح بیشتر از سوی نهادهای نظارتی ایالات متحده در مورد مواردی مثل افرادی که در گروه “کارگزار” قرار می‌گیرند و چه کسانی باید مالیات بدهند، شدند.

جالب است که سناتور پورتمن، که اولین پیشنهاد را ارائه داد، تایید کرد که:

من با سناتورها وایدن، تومی و لومیس موافقم که می‌توانیم برای روشن ساختن هدف ارائه ارزهای دیجیتال بیشتر تلاش کنیم و سنا باید به اصلاحیه آنها رای دهد.

– راب پورتمن (senrobportman) 5 آگوست 2021

با این حال، پورتمن و وارنر اقدام دیگری را در “اصلاح این لایحه” برداشتند. در این اصلاحیه جدید، آنها استخراج کنندگان ارزهای دیجیتالی که با الگوریتم اثبات کار فعالیت می‌کنند و فروشندگان کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری را از مقررات مالیاتی حذف کردند. با این حال، هنوز توسعه دهندگان و اعتبارسنج‌هایی که در سیستم الگوریتم اثبات سهام فعالیت می‌کنند مشمول گزارش و مالیات می‌شوند.

تحولات دولت بایدن

در یک رویداد غیر منتظره، کاخ سفید به طور رسمی از اصلاحیه پورتمن در بیانیه منتسب به معاون وزیر مطبوعات، اندرو بیتس حمایت کرد.

او نوشت که دولت “از پیشرفتی که با حمایت سناتورها وارنر، پورتمن و ساینما برای پیشبرد بسته زیرساخت و شفاف سازی اقدامات کاهش فرار مالیاتی در بازار ارزهای ارزهای دیجیتال با موافقت دو حزب حاصل شده است، خشنود است.”

وی گفت: “دولت این مقررات انطباق مالیاتی را در این حوزه مالی نوظهور تقویت می‌کند.

ما از رئیس وایدن برای رهبری وی در فشار به مجلس سنا برای رسیدگی به این موضوع سپاسگزاریم، با این حال، معتقدیم که اصلاحیه جایگزین که توسط سناتورها وارنر، پورتمن و ساینما ارائه شده است تعادل مناسبی را ایجاد می‌کند و گامی مهم در ارتقاء رعایت مالیات بر می‌دارد.»

واکنش جامعه ارزهای دیجیتال

طولی نکشید که جامعه ارزهای دیجیتال به اصلاحیه “آخرین لحظه” و حمایت کاخ سفید واکنش نشان داد.

کریستین اسمیت، مدیر اجرایی انجمن بلاکچین، اولین فردی بود که بیان کرد که این اصلاحیه “ضد فناوری و ضد نوآوری” است، که “برای اکوسیستم رمزنگاری ایالات متحده فاجعه بار خواهد بود.”

اکثر نظرات تا حدودی یکسان بودند، جری بریتو، مدیران اجرایی مرکز کوین از همین لفظ “فاجعه بار” استفاده کرد. علاوه بر این، وی خاطرنشان کرد که اگر کنگره آمریکا واقعاً این لایحه را تصویب کند، مانند “انتخاب برندگان و بازندگان” خواهد بود.

لارک دیویس، مفسر و یوتیوبر محبوب گفت که اگر این لایحه تصویب شود، “اساساً آمریکا را از بازی ارزهای دیجیتال خارج می‌کند. فرصت‌های اقتصادی به بزرگی اینترنت به زودی به خارج از کشور رانده می‌شود و میلیون‌ها آمریکایی از این انقلاب ارزهای دیجیتال بی بهره می‌مانند.

شایان ذکر است که این لایحه هنوز به تصویب نرسیده است. قرار بود پنجشنبه شب رای گیری شود اما به احتمال زیاد شنبه 7 اوت این رای گیری برگزار می‌شود.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها