Categories
مقالات بازارهای مالی

سرور مجازی ترید با آی پی ثابت یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از مشکل بلوکه شدن در بازارهای مالی خارجی از جمله بایننس و فارکس است.

زمان مطالعه: 11 دقیقه

سرور مجازی ترید چیست و چه کاربردی دارد؟

سرور مجازی ترید با آی پی ثابت یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از مشکل بلوکه شدن در انجام معاملات در بازارهای مالی خارجی از جمله بایننس و فارکس است. خرید vps (سرورمجازی) ترید به این دلیل که ip ایران در صرافی‌های آنلاین خارجی غیر مجاز بوده و در لیست کشورهای تحریم شده هستیم، مانع از مسدود شدن اکانت شما خواهد شد.

بسیاری افراد بجای استفاده از سرور مجازی ترید، از VPNهای رایگان یا پولی در بایننس و فارکس استفاده می‌کنند تا از این مشکل جلوگیری کنند. اما به دلیل تغییر مداوم آی پی، این روش هم پاسخگو نیست و می‌تواند موجب بسته شدن اکانت شما در صرافی شود.

نحوه استفاده از سرور مجازی برای ترید در صرافی بایننس و سایر صرافی‌ها

در ادامه این مقاله به معرفی vps ترید و نحوه اتصال و استفاده از سرور مجازی ترید می‌پردازیم که می‌توانید با خرید و استفاده از آن در بازارهای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال همچون بایننس و هات بیت ضمن داشتن سرعت بالا برای انجام معاملات، از امنیت کافی نیز برخوردار باشید.

تهیه سرور مجازی

همانطور که گفته شد در وهله اول باید سرور مجازی ترید خود را تهیه کنید. کافیست در اینترنت جستجو کنید: «سرور مجازی ترید» «VPS ترید» شرکت‌های خدمات دهنده سرور مجازی مخصوص ترید در صدر جستجوها هستند.

توجه داشته باشید که سرور مجازی برای ترید‌ در صرافی‌ها نیاز به سخت‌افزاری قوی ندارد و یک سرور مجازی با امکانات پایه هم، نیازهای شما را برای ترید و معالمه در صرافی از جمله: بایننس، رفع می‌کند.

IP کشور خود را هنگام انتخاب سرور مجازی با دقت بررسی کنید. صرافی بایننس اخیرا با کشورهایی نظیر انگلیس و … بدلیل قوانین مالی به مشکلاتی برخورده و کاربران این کشورها برای استفاده از صرافی بایننس با محدودیت روبرو هستند.

IP کشورهایی نظیر فنلاند، سنگاپور و ترکیه برای فعالیت در صرافی بایننس مناسب‌تر هستند اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر قبلا از VPN استفاده می‌کردید و IP شما کشورهایی مثل آلمان یا هلند بوده تغییر ناگهانی IP به فنلاند و… ممکن است برای شما مشکل ساز شود.

بعد از تهیه سرور مجازی ترید، یوزر نیم، پسورد و IP سرور مجازی در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر این مشخصات در پنل شما در شرکت هاستیگ قرار نگرفت. به شرکت ارائه دهنده سرور مجازی تیکت بزنید و مشخصات سرور مجازی ترید خود را از شرکت درخواست کنید. شرکت‌های هاستینگ ممکن است از راه‌های مختلفی مشخصات فوق را در اختیار شما بگذارند. برای مثال ممکن است از طریق ایمیل مشخصات ارسال شود.

پس در قدم اول، داشتن (یوزرنیم، پسورد و IP) مورد نیاز است.

عکس زیر مشخصات سرور مجازی (VPS) ترید است که ما از یک شرکت فعال در حوزه سرور مجازی ترید تهیه کرده‌ایم.

مشخصات سرور مجاری ترید توسط بیتشال

سرور مجازی ترید که ما تهیه ‌کرده‌ایم؛ دارای 50 گیگ حافظه داخلی (هارد) و 2 گیگابایت حافظه رم است. این مشخصات نیاز شما را برای ترید در صرافی‌ها از جمله بایننس، کاملا پاسخ می‌دهد. اگر به سرعت بیشتری نیاز دارید می‌توانید مشخصات بالاتری تهیه کنید.

اتصال سرور مجازی و استفاده از VPS برای ترید در صرافی بایننس و معاملات

برای اتصال سرور مجازی ترید وارد محیط کامپیوتر (دسکتاپ) خودتان شوید. سپس از بخش جستجوی ویندوز عبارت: Remote را جستجو می‌کنیم. بعد از جستجو گزینه Remote Desktop Connection برای شما نمایش داده می‌شود. کافیست روی Remote Desktop Connection کلیک کنید.

گزینه Remote Connection برای اتصال به سرور مجازی ترید صرافی بایننس

در قدم بعدی به شما کادری نمایش داده می‌شود که باید به ترتیب مشخصات سرور مجازی ترید را وارد کنید. در فیلد Computer باید IP خود را که شرکت هاستینگ بعد از خرید سرور مجازی ترید در اختیار شما گذاشته وارد کنید.

فیلد نام کامپیوتر و IP جهت اتصال به سرور مجازی ترید بایننس

همانطور که گفته شد باید IP خود را جهت اتصال به سرور وارد کنید، سپس روی Connect کلیک کنید. مانند تصویر زیر:

وارد کردنIP برای اتصال به سرور مجازی ترید بایننس

اگر IP را به درستی وارد کرده باشید، به مرحله بعدی برای اتصال به سرور مجازی ترید (بایننس) هدایت می‌شوید. مانند تصویر زیر:

وارد کردن مشخصات سرور مجازی ترید بایننس

در این مرحله از اتصال و آموزش سرور مجازی ترید، کافیست یوزرنیم (Username) و پسوردی (Password) که شرکت هاستینگ در اختیار شما گذاشته است را وارد کنید. اگر تیک گزینه Remember me را فعال کنید، سیستم یوزرنیم و پسورد سرور مجازی ترید شما را در حافظه خود ذخیره می‌کند و در دفعات بعدی دیگر نیازی نیست دوباره این فیلدها را پر کنید.

همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید ما دو فیلد مورد نیاز را تکمیل کرده‌ایم:

وارد کردن یوزر نیم و پسورد سرور مجازی ترید

بعد از وارد کردن مشخصات (سرور مجازی) روی OK کلیک می‌کنیم.

کادر هشدار برای اتصال و آموزش سرور مجازی ترید بایننس

بعد از کلیک روی OK ممکن است یک کادر بعنوان هشدار به شما نمایش داده شود که آن را نادیده می‌گیریم. تیک گزینه Dont ask را فعال کنید و روی دکمه Yes کلیک کنید.

حدود 5 ثانیه یک کادر بعنوان لودینگ برای شما نمایش داده می‌شود و سپس وارد محیط سرور مجازی می‌شوید.

محیط سرور مجازی ترید بایننس

محیط سرور مجازی Winodws کامل مشابه محیط سیستم دسکتاپ کامپیوتر خودتان است و به راحتی می‌توانید به ترید و معامله در صرافی بایننس بپردازید.

اطمینان از صحیح بودن مشخصات سرور مجازی ترید

برای این‌که مطمئن شوید مشخصات خریداری شده سرور مجازی ترید به شما صحیح تحویل داده شده و همه مشخصات همخوانی دارد می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

از قسمت جستجو This PC را جستجو کنید. روی آن کلیک راست کنید و روی Properties بزنید. مشخصات سیستم برای شما نمایش می‌شود. هنگام خرید رم مورد نظر ما 2 گیگ بود که همانطور که در تصویر هم مشخص است رم 2 گیگابایت است.

حتی می‌توانید مشخصات CPU را هم بررسی کنید که در اینجا فقط مشخصات رم مدنظر ما بود. از طریق This PC می‌توانید مشخصات هارد (حافظه) داخلی سرور مجازی ترید را نیز مشاهده کنید:

حافظه داخلی مد نظر ما هنگام خرید سرور مجازی ترید 50 گیگ بود که به همین صورت هم تحویل ما شده است.

چک کردن IP سرور مجازی ترید و اطمینان از صحیح بودن آن

IP سرور مجازی ترید ما بعد از خرید «156.241.0.11» بود. حال باید اطمینان حاصل کنیم که IP هنوز ثابت است و همان آی پی (IP) به ما تحویل داده شده است. بنابراین از طریق مرورگر در گوگل عبارت: «My IP» را جستجو می‌کنیم. همانطور که در تصویر زیر مشخص است IP سرور مجازی ترید با IP که شرکت به ما تحویل داده یکسان است.

صحت IP سرور مجازی ترید بایننس

شما مراحل اتصال به سرور مجازی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید و به راحتی می‌توانید به خرید فروش و ترید در صرافی‌ها از جمله بایننس بپردازید.

ترید چیست؟

پیش از آن که به سراغ بررسی ویژگی‌های سرور مجازی ترید برویم، لازم است که با چند واژه آشنا شده و سپس ببینیم که هر یک چه مشکلاتی دارند. سپس با بررسی هر مورد به این موضوع برسیم که چطور باید این مشکلات را از میان برداریم.

ابتدا به سراغ واژه ترید (Trade) که به معنی تجارت کردن است می‌رویم. منظور از ترید که این روزها زیاد نام آن را می‌شنویم انجام معاملات در صرافی‌ها، بازار بورس، سرمایه گذاری و غیره است. چه بورس داخل کشور که زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار است و چه بازارهای جهانی مثل بایننس و فارکس که در آن سوی مرزها فعالیت دارند.

شما با ثبت نام در این بازارهای آنلاین که با نام صرافی یا بروکر شناخته می‌شوند، قادر خواهید بود هر سهمی که در هر بازار معامله می‌شود را خرید و فروش کنید. که به انجام این معاملات ترید کردن یا در حالت ساده «ترید» گفته می‌شود.

مشکلات ترید کردن کاربران ایرانی در بازارهای مالی

استفاده از VPN برای جلوگیری از مشخص شدن آی پی ایران باعث افزایش پینگ و افت کیفیت در سرعت اتصال به بازار معاملات می‌شود. به همین دلیل در دسترسی به صرافی آنلاین و خرید به موقع با قیمت مناسب دچار مشکل خواهید بود.

برای استفاده از صرافی آنلاین بایننس هم لازم است حتما از آی پی غیر ایران استفاده کنید. چرا که برنامه نویسی این سایت و اپلیکیشن موبایل آن بگونه‌ای است که می‌تواند به روش‌های مختلفی کاربران را شناسایی کرده و پی ببرد هر کاربر از کدام کشور در حال ترید کردن است.

در نتیجه با وجود مشکلات تحریم به راحتی می‌تواند کاربران ایرانی را یافته و حساب آن‌ها را مسدود کند. مسدود شدن حساب هم باعث ایجاد دردسرهای فراوانی برای کاربران می‌شود. برای رفع این مشکل شما باید از یک VPS یا سرور مجازی برای انجام معاملات استفاده کنید که در ادامه به معرفی و کاربردهای آن می‌پردازیم.

سرور مجازی چیست؟

اینطور تصور کنید که سرور مجازی درست مانند یک کامپیوتر است؛ با این تفاوت که شما از نقطه دیگری از دنیا به آن دسترسی دارید و آن را کنترل می‌کنید.

سرور مجازی یا VPS مخفف Virtual Private Server، یک ماشین مجازی است که بر روی سرور اختصاصی، از سیستم عامل ویندوز یا هر سیستم عامل دیگری، دقیقا همان را شبیه سازی و در اختیار شما قرار می‌دهد.

اکنون شما می‌توانید با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که برای ویندوز شما بر روی این سرور تعریف شده، وارد محیط ویندوز آن سیستم که در کشور دیگری قرار دارد شوید. با این تفاوت که این ویندوز یک نسخه مجازی است که در کشور دیگری مثل آلمان قرار دارد اما کنترلش از اینجا (ایران) در دست شماست.

کاربرد سرور مجازی ترید

همانطور که در ابتدا بررسی کردیم، دو مشکل اساسی برای ترید در بازارهای مالی وجود داشت. یکی مشکلات اینترنت و پینگ فوق العاده بد بود و دیگری مربوط به مشکلات تحریم که برای ما ایرانیان در بازارهای بین‌المللی وجود دارد. با خرید vps (سرور مجازی) مخصوص ترید می‌توانید این مشکلات را برطرف کنید.

کاربردها و مزایای سرور مجازی یا همان VPS ترید

سرعت بالای ترید با سرور مجازی

مطمئنا می‌دانید که سرعت و کیفیت اینترنت در کشورهای دیگر همچون آلمان، فرانسه، آمریکا، کره جنوبی، امارات متحده عربی و بیش از ده‌ها کشور دیگر، بسیار بالاتر و با کیفیت‌تر از سرعت اینترنت در ایران است.

با اینکه بر خلاف بورس ایران محدودیت زمانی برای خرید و فروش ارز دیجیتال وجود ندارد، اما سرعت پایین می‌تواند باعث آسیب زدن به سرمایه شما و کندی در معاملات شود.

خیلی از افراد با هدف نوسان گیری سرمایه خود را افزایش می‌دهند. یعنی سهمی را برای مدت کوتاه مثل یکساعت با کمترین قیمت موجود خریداری کرده و قصد دارند آن را با بالاترین قیمت ممکن به فروش برسانند.

به دلیل نوسان بالای قیمت در بازار ارزهای دیجیتال، شاید پیش بینی شما از حداقل و حداکثر قیمت درست از آب در نیامده و بخواهید سفارش خرید یا فروش خود را لغو کنید. اما همین که بخواهید دست به کار شوید بخاطر کیفیت بد اینترنت شانس لغو سفارش را از دست بدهید.

دور زدن تحریم بایننس و صرافی‌های آنلاین بین المللی

کاربرد سرور مجازی ترید بایننس به دور زدن تحریم‌های ایران نیز برمی‌گردد. شناسایی کاربران ایرانی برای بایننس و سایر بازارهای مالی کاری بسیار ساده است. آن‌ها می‌توانند به روش‌های زیر شما را در صورتی که از ایران معامله می‌کنید شناسایی کنند:

  • شناسایی از طریق ip کاربر
  • شناسایی از طریق لوکیشن (در صورت دادن دسترسی لوکیشن به برنامه)
  • شناسایی از طریق سیم کارت (در صورت داشتن دسترسی اپلیکیشن)

خرید سرور مجازی در واقع مثل این است که یک کامپیوتر را در کشور دیگری با آی پی ثابت همان کشور خریداری کرده‌اید، ولی از ایران به آن دسترسی دارید و با توجه به اینکه از طریق رمز و نام کاربری در دسترس است، فرد دیگری به آن دسترسی ندارد.

پس صرافی چطور قادر به شناسایی شما به عنوان یک معامله‌گر ایرانی است؟ تقریبا راهی وجود ندارد، مگر اینکه خود شما با اهمال کاری باعث شوید که شناسایی شوید، مثلا اگر از شما لوکیشن، یا شماره موبایل خواسته شود یک مکان یا شماره ایرانی وارد کنید!

مزیت سرور مجازی ترید چیست؟

مشکلی که در استفاده از vpn برای بایننس وجود دارد، به احتمال قطع شدن ارتباط مربوط می‌شود. کافی است برای مدت چند ثانیه vpn قطع شود یا اینکه اینترنت شما قطع شده و دوباره وصل شوید. همین یک اختلال کوچک باعث شناسایی شما خواهد شد. چرا که با قطع ارتباط شما آی پی ایران شما مشخص خواهد شد یا یکدفعه با تغییر آی پی ممکن است آی پی کشور نیز عوض شود.

مزیت‌های سرور مجازی ترید به اختصار:

  • اختصاص دادن یک IP برای سرور مورد استفاده کاربر.
  • امکان نصب انواع نرم افزارهای معاملاتی و فعالیت تمام‌وقت این نرم افزارها حتی در صورت عدم اتصال کاربر به این سرورها.
  • سرعت بالای اینترنت با به‌کارگیری این سرورها. (سرعت حدود 80 تا 150 مگابایت بر ثانیه است)
  • دارای قدرت نرم افزاری بالا
  • آپ تایم 99/99 درصدی
  • بهره مندی از ویندوز بهینه شده برای انجام معاملات

سوالات متداول درباره سرور مجازی ترید (تریدر)

چگونه یک VPS خوب برای معامله در صرافی‌های خارجی از جمله بایننس پیدا کنم؟

این کار ساده است، کافیست در اینترنت جستجو کنید: سرور مجازی (VPS) ترید یا سرور مجازی (VPS) بایننس

حداکثر چند نفر می‌توانند از یک vps ترید استفاده کنند؟

با توجه به اینکه فرآیند شناسایی کاربران توسط بایننس سفت و سخت است، بهتر است که هر کاربر از یک سرور مجازی و برای یک اکانت استفاده کند. اگر شما با یک آی پی ثابت، برای استفاده از چند حساب کاربری بایننس استفاده کنید این احتمال وجود دارد که حساب‌های با آی پی مشترک مانیتور شده و مسدود شوند.

چطور از سرور مجازی ترید استفاده کنیم؟

برای استفاده از سرور کافی است از برنامه‌های Remote که برای ویندوز، لینوکس، اندروید و آیفون در دسترس هستند استفاده کنید. شما می‌توانید با وارد کردن آی پی سرور خود در این برنامه‌ها، نام کاربری و رمز خود (که خدمات دهنده سرور مجازی به شما می‌دهد) را وارد کرده و در نهایت به سرور مجازی بایننس متصل شوید.

فرق سرور مجازی با سرور مجازی ترید چیست؟

سرور مخصوص ترید، در واقع همان سرور مجازی است. با این تفاوت که موقعیت سرورها از کشورهایی می باشد که احتمال مسدود شدن اکانت به صفر برسد. شما می‌توانید از طریق سرور مجازی کشورهایی همچون: آلمان، فرانسه، امارات و… به بایننس دسترسی داشته باشید.

اما هم اکنون استفاده از سرور هنگ کنگ، فنلاند، سنگاپور، کانادا، فرانسه و… از کشورهای دیگر بهتر است.

در صورت ارتقا سرور ip تغییر می‌کند؟

خیر. چون برای خرید سرور مجازی ترید آی پی ثابت اهمیت بالایی دارد، هنگام ارتقا همان آی پی در اختیار شما قرار داده خواهد شد تا مشکلی در خصوص تغییر آی پی برای حساب بایننس شما رخ ندهد.

داشتن سرور مجازی بایننس تا چه میزان برای ترید در بایننس ضروری است؟

داشتن سرور اهمیت فراوانی دارد و قبل از خرید آن باید این نکته بررسی شود که کشوری که سرور آن را خریداری می‌کنیم در لیست تحریم بایننس قرار نداشته باشد زیرا در این صورت هزینه صرف شده هدر خواهد رفت.

سرور مجازی تریدر باید چه میزان رم داشته باشد؟

برای شروع کار استفاده از سرورهایی با رم 2 – 3 یا 4 گیگ برای ترید در بایننس کفایت می‌کند.

چه نوع VPS تریدری برای کار بهتر است؟

استفاده از VPS تریدر ویندوز برای کاربر راحت‌تر است. توجه کنید هر چه پینگ کمتر باشد بهتر است.

خلاصه دلایل استفاده از VPS

VPS یا همان سرور مجازی تریدر، IP ثابت و مادام‌العمر در اختیار کاربر قرار می‌دهد که می‌توان با خیال راحت و به شرط پرداخت هزینه ماهیانه، از آن استفاده کرد.

زمانی که از سرورهای مجازی استفاده می‌شود، هیچ نگرانی درباره قطع شدن V-P-N وجود ندارد، در نتیجه کاربر دیگر نگران قطع شدن اتصال اینترنت در هنگام معامله نخواهد بود. حتی اگر اتصال قطع شود مشکلی نیست چراکه IP شما تغییر نمی‌کند. همچنین ایرانی بودن کاربر با این روش مشخص نمی‌شود.

یکی دیگر از مسائل مهم در هنگام ترید کردن داشتن سرعت پینگ بالا و عدم تأخیر است که سرور مجازی تریدر این مشکل را کاملاً برطرف کرده‌ و از سرعت پینگ مناسبی برخوردار است.

نکته: حتی در حالتی که از مرورگر ناشناس استفاده می‌کنید، از VPN با آی‌پی ثابت و… استفاده کنید، چراکه یکی از راه‌های موجود برای شناسایی IPشما، قطع و وصل شدن VPN است. وقتی شما درون سایت یا برنامه بایننس هستید، اگر به هر دلیل اینترنت برای لحظاتی قطع شود، IP ایران توسط این صرافی شناسایی خواهد شد.

جمع‌ بندی

با توجه به بررسی‌های انجام شده بر روی کاربرد، دلایل استفاده و مزیت سرور مجازی ترید، مشخص شد VPS بهترین روش برای دور زدن تحریم صرافی‌‌هایی همچون بایننس است. البته پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد انجام جدی معاملات برای خرید و فروش ارز دیجیتال را دارید، هیچ‌گاه با استفاده از صرافی‌های خارجی روی دارایی خود ریسک نکنید و با عضویت در یک صرافی امن ارز دیجیتال ایرانی معاملات خود را پیش ببرید.

امیدواریم مطلب نحوه خرید و اتصال به سرور مجازی ترید بایننس مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

سلب مسئولیت: تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها