Categories
مقالات فناوری‌ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

BEP-20 یک استاندارد توکن در زنجیره هوشمند بلاکچین است که ERC-20، رایج‌ترین استاندارد توکن اتریوم را گسترش می‌دهد. می‌توانید آن را به عنوان طرحی برای توکن‌ها تصور کنید که نحوه مصرف آنها، افرادی که می‌توانند آنها را خرج کنند و سایر قوانین استفاده از آنها را مشخص می‌کند. به دلیل شباهت آن به BEP-2 زنجیره بلاکچین و ERC-20 اتریوم، با هر دو سازگار است.

BEP-20 به عنوان مشخصات فنی برای زنجیره هوشمند بایننس، با هدف ارائه یک قالب انعطاف‌پذیر برای توسعه دهندگان برای راه اندازی طیف وسیعی از توکن‌های مختلف طراحی شده است. می‌تواند شامل سهام در یک کسب و کار گرفته تا دلار ذخیره شده در یک خزانه بانکی (به عنوان مثال ، یک استیبل‌کوین) باشد.

البته، می‌توان یک دارایی بومی را به عنوان رمز BEP-20 ایجاد کرد یا حتی توکن‌ها را از بلاکچین‌های دیگر تثبیت کرد و آنها را در زنجیره هوشمند بایننس قابل استفاده کرد. این همان کاری است که با کوین‌های “پگی” که در اصل نسخه‌های BEP-20 سایر دارایی‌های رمزنگاری هستند (مانند LINK یا XRP) انجام شده است.

مانند توکن‌های BEP-2 در زنجیره بایننس، انتقال توکن‌های BEP-20 با BNB تأمین می‌شود. این یک انگیزه برای اعتبارسنجان ایجاد می‌کند تا معاملات را در زنجیره بلوک انجام دهند، زیرا آنها BNB را به عنوان هزینه ی فعالیت خود دریافت می‌کنند.

شاید بدانید که زنجیره هوشمند بایننس به نوعی به عنوان نسخه ارتقا یافته زنجیره بایننس در نظر گرفته شده بود. با داشتن ساختار دو زنجیره ای، هر دو زنجیره مکمل یکدیگر هستند – زنجیره هوشمند بایننس بدون متراکم کردن زنجیره اصلی، که برای معاملات فوق العاده سریع بهینه شده است، به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز دسترسی پیدا می‌کند.

به دلیل این معماری، تأکید زیادی بر سازگاری بین زنجیره‌ای شد. به همین دلیل، توکن‌های BEP-2 را می‌توان با معادل BEP-20 خود عوض کرد. ساده‌ترین راه برای انجام این کار شاید از طریق افزونه کیف پول زنجیره بایننس باشد، اگرچه بدون شک روش‌های بیشتری با گذشت زمان ظاهر می‌شوند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها