Categories
اخبار آلتکوین‌ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کاردانو قابلیت قرارداد هوشمند را بصورت تستی به کار گرفت. در این بین ADA به بالاترین حد خود در تاریخ به 3 دلار رسیده و سرمایه بازار کاردانو در حال حاضر 97 میلیارد دلار است.

هاردفورک آلونزو کاردانو در مسیر استقرار در 12 سپتامبر است.

Input Output ، شرکت توسعه دهنده کاردانو، در اطلاعیه ای در توئیتر روز پنجشنبه ، از قابلیت قرارداد هوشمند Plutus در testnet استفاده کرد.از زمانی که تیم کاردانو در 13 آگوست از راه اندازی آلونزو خبر داد، این ارز دیجیتال پیشرو، بیش از 70 درصد افزایش قیمت یافته است.

امروز، Input Output، شرکت توسعه دهنده کاردانو ، اعلام کرد که قابلیت قرارداد هوشمند Plutus را بر روی شبکه آزمایشی پروتکل قرار داده است. این به روز رسانی به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز را در محیط آزمایشی قبل از راه اندازی رسمی شبکه اصلی قراردادهای هوشمند روی پروتکل آغاز کنند. در حال حاضر آلونزو قرار است در 12 سپتامبر به صورت زنده راه اندازی شود.

توئیت امروز تیم کاردانو :

دیروز ، ما testnet #Cardano را ارتقا دادیم و با موفقیت از قابلیت #Plutus #smartcontracts استفاده کردیم. در حال حاضر تمرکز بر آزمایش قطعات نهایی و ادغام مبادله ، قبل از ارتقاء شبکه اصلی #Alonzo ، هنوز در مسیر استقرار در 12 سپتامبر است ?

با راه اندازی تستنت امروز و نزدیک شدن راه اندازی شبکه اصلی، سرمایه کاردانو، سومین ارز دیجیتال بزرگ بازار تقریبا به 97 میلیارد دلار رسیده است.

راه اندازی نهایی قراردادهای هوشمند در کاردانو می تواند دریچه هایی برای توسعه پروژه های DeFi و NFT در اکوسیستم ایجاد کند. بلاک چین Proof-of-Stake با اتریوم سازگار است، به این معنی که برنامه های غیرمتمرکز در اتریوم می توانند قراردادهای هوشمند خود را با حداقل تغییرات، به کاردانو منتقل کنند. علاوه بر این، در قرارداد سهام کاردانو در حال حاضر حدود 70 میلیارد دلار توکن ADA قفل شده است که معادل 70 درصد از کل توکن های عرضه شده می شود.

هنگامی که آلونزو راه اندازی شود، بسیاری از این توکن ها می توانند به سمت پروژه های دیگر ساخته شده بر روی پروتکل بروند، که به طور بالقوه می تواند منجر به رونق اکوسیستم شود. با این وجود ، اریک وال ، کارشناس بلاک چین و مدیر سرمایه گذاری در Arcane Assets ، معتقد است که راه اندازی قرارداد هوشمند کاردانو می تواند برای کاربران ناکام باشد. او در توییت پنجشنبه خود نوشت:

“کاردانو از نظر انواع چیزهایی که می توانید با آن بسازید” ناامید کننده خواهد بود. ”

در حالی که کاردانو خود را به عنوان یک بلاکچین نسل بعدی و اولین پروتکل مبتنی بر تحقیقات مورد بررسی قرار می دهد، بسیاری از پروژه های دیگر بلاک چین مانند آوالانچ، سولانا و فانتوم در بازه های زمانی کوتاه تر به رشد بیشتر اکوسیستم دست یافته اند. سه بلاکچین لایه 1 در حال حاضر دارای قرارداد هوشمند هستند ، Avalanche و Fantom با اتریوم سازگار هستند (در حالی که پیشرفت های Neon Labs و Wormhole باعث می شود سولانا با ماشین مجازی اتریوم قابلیت همکاری بیشتری داشته باشد) و همه آنها سریعتر از کاردانو تراکنش ها را پردازش می کنند. بلاکچین کاردانو بصورت نظری می‌تواند تا 250 تراکنش در ثانیه را پردازش کند، در حالی که آوالانچ می تواند 4500 و سولانا تا 50،000 تراکنش انجام دهد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها