Categories
مقالات بازارهای مالی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نظریه “بیت کوین یک حباب است” تا زمانی که دارایی دیجیتالی وجود داشته، مطرح بوده است. با وجود اینکه بیت کوین بازده مطلوبی را در چند سال گذشته ارائه کرده است ، هنوز بسیاری از سرمایه گذاران سنتی نتوانسته‌اند ارزش این بازار را درک کنند. جان پلسون، سرمایه گذار میلیاردر و کارگزار فوق العاده، در مصاحبه اخیر خود ارز دیجیتال را یک حباب نامید و در نهایت ثابت می‌شود بی ارزش است!

پاولسون در سال 2008  بحران وام مسکن ایالات متحده را پیش بینی کرده بود و از آن سود برد. در آن زمان ، شرط‌های برنده 30 میلیون دلاری او را تبدیل به یک افسانه در وال استریت کرد. با این وجود، اخیراً صندوق ریسک او با کاهش بیش از 75 درصدی دارایی‌های تحت مدیریت مواجه شده است.

پالسون در مصاحبه با بلومبرگ، اعلام کرد که “به هیچ کس توصیه نمی‌کند در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کند”، در حالی که بیشتر ارزش آن را به فشار تقاضا نسبت می‌دهد. در عوض ، او معتقد است طلا وقتی ذخیره نقدی بیشتری ایجاد کند نرخ تورم را افزایش می‌دهد. او اضافه کرد:

“من می‌گویم که ارزهای دیجیتال یک حباب هستند. من آن‌ها را به عنوان محدودیت هیچ چیز توصیف می‌کنم. بنابراین تا آنجا که تقاضا بیشتر از عرضه محدود باشد ، قیمت افزایش می‌یابد. اما تا آنجا که تقاضا کاهش می‌یابد، قیمت نیز کاهش می‌یابد. هیچ ارزش ذاتی برای هیچ یک از ارزهای دیجیتال وجود ندارد، مگر مقدار محدودی”

وقتی از او پرسیده شد که آیا در بازار ارزهای دیجیتال کوتاهی می‌کند یا خیر، پولسون ادعا کرد که این بازار بیش از حد ناپایدار است. او افزود:

“ارزهای دیجیتال، صرف نظر از اینکه در کجا معامله می‌شوند ، در نهایت بی ارزش خواهند بود. به محض از بین رفتن شادابی یا خشک شدن نقدینگی، آنها به صفر می‌رسند. من به کسی توصیه نمی‌کنم که روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کند. “

جالب اینجاست که انتقاد وی از ارزهای دیجیتال با سطح بالایی از ستایش از طلا به عنوان یک دارایی امن همراه بود. شک و تردید پولسون نسبت به بیت کوین نیز توسط پیتر شیف، مورد حمایت قرار گرفت و در توییتی نوشت:

جان پاولسون به طور دقیق پیشنهاد بیت کوین را به عنوان “عرضه محدود هیچ چیز” خلاصه کرد. تا زمانی که تقاضا برای هیچ چیز وجود داشته باشد ، قیمت می‌تواند افزایش یابد. اما در نهایت خریداران تصمیم می گیرند که چیزی برای پول خود می‌خواهند و قیمت سقوط می‌کند.

هفته گذشته، شیف در مناقشه‌ای با موضوع آیا طلا ارزش ذخیره برتر را دارد یا بیت کوین؟ علیه آنتونی اسکاراموچی پیروز شده بود.

نمی‌توان نظر هر یک از سرمایه گذاران را با ارزش واقعی و صد در صد در نظر گرفت. علی رغم افزایش شدید سطح تورم در سال گذشته، بیت کوین در دهه گذشته از طلا بهتر عمل کرده است. علاوه بر این، بر اساس داده‌های اخیر، در حالی که بازگشت سرمایه اسمی دارایی دیجیتال برتر ( بیت کوین ) 247 درصد افزایش یافته است، ROI (بازگشت سرمایه) طلا در مقابل دلار در یک سال 10 درصد کاهش یافته است. این امر باعث می‌شود که بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری سودآور در مقایسه با طلا برتری داشته باشد.

قبلاً استدلال شده بود که بیت کوین دارای مکانیزم تولید بسیار زیاد منابع است. با این حال، به گفته دیگران، هزینه منابع معدن طلا بسیار بیشتر ثابت شده است. در حالی که استخراج بیت کوین یک روش مشابه است، استخراج طلا یک صنعت سنگین است که نیاز به تغییر در ماده زمین و افزایش ردپای کربن آن دارد. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا کامنت کنید

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها