Categories
مقالات اتریوم
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت کوین همچنان برترین پروژه دنیای ارز دیجیتال است. اما پیشرفت با سرعت اتریوم کاملا نشان‌دهنده پیشروی بسمت ارز بالاتر خود یعنی بیت کوین (BTC) است. کاربردهای دیفای اتریوم عامل اصلی ایجاد این پیشرفت بوده است.

اخیرا، Nailwal بنیان‌گذار و مالک پلیگان در کوین تلگراف حضور داشت تا در مورد آینده بلاک چین های دارای قراردادهای هوشمند صحبت کند.

هم اکنون اتریوم پس از بیت کوین در رتبه دوم بازار ارز دیجیتال قرار دارد. Nailwal معتقد است که فقط مسأله” زمان” است تا بلاک چین اتریوم به عنوان ارز دیجیتال اصلی رتبه 1 را بر عهده بگیرد. وی دلایل متعدد و تفاوت بین دو بلاک چین را دلیل این امر می‌داند.

دیفای در حال رشد است

بنیان‌گذار پلیگان دلایلی را نشان می‌دهد که چرا اتریوم قرار است بیت کوین را که به عنوان اصلی‌ترین ارز دیجیتال شناخته می‌شود و در رتبه اول قرار دارد تصاحب کند. Nailwal، رشد فضای دیفای را به عنوان قدرت اصلی برای این تصرف عنوان کرد. این امر به این دلیل است که اکثر فعالیت‌های دیفای بر روی شبکه اتریوم انجام شده است.

محبوبیت دیفای باعث شده است تا اتریوم به عنوان یک بلاک چین ارزشمند شود و آن را مستقیماً در موقعیت پیشی گرفتن از ارز دیجیتال برتر یعنی بیت کوین قرار دهد.

وی گفت:

دیر یا زود، اتریوم از بیت کوین پیشی می‌گیرد و به استاندارد جهانی تبدیل می‌شود.

Nailwal، پیش از شکست بیت کوین برای کسب مقام اول، اظهار داشت که ممکن است بلاک چین حتی در 10 سال آینده وجود نداشته باشد. این به دلیل موارد استفاده محدود است و Nailwal معتقد است که اگر بیت کوین در آینده زنده بماند، باید عملکردهای بیشتری را نسبت به “وسیله مبادله” و “سرمایه‌گذاری” ارائه دهد.

رقیب اصلی اتریوم

با گذشت زمان، تعدادی از پروژه‌ها برای رقابت با اتریوم مورد توجه قرار گرفته است. این بلاک چین‌ ها که قاتلان اتریوم نامیده می‌شوند، به وجود آمده‌اند تا سهم بازار را از این پلتفرم درحال پیشرفت در دنیای دیفای بگیرند. ارز دیجیتال سولانا در خط مقدم این جنبش رقابتی بوده و در رقابت با اتریوم پیشرفت فوق العاده‌ای داشته است.

نمودار قیمت اتریوم

نمودار قیمت اتریوم از market.bitcial.com

با وجود محبوبیت روزافزون سایر رقبای اتریوم، بنیان‌گذار Polygon معتقد نیست که بلاک چینی وجود داشته باشد که بتواند اتریوم را تحت کنترل خود درآورد. اتریوم با وجود افزایش رقبای خود، سهم عمده‌ای از بازار را حفظ کرده است.

اتریوم به احتمال زیاد در آینده نزدیک جایگاه برتر بازار را حفظ خواهد کرد. همچنین اثبات سهام قرار است سال آینده وارد بلاک چین اتریوم شود.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها