در سه ماهه اول سال میلادی جاری، زیان صنعت کریپتو ناشی از حملات هک ۳۳۶.۳ میلیون دلار بوده که ۲۳.۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. بر اساس گزارش Immunefi، در سه ماهه اول ۲۰۲۴، پروژه‌های کریپتو بیش از ۳۲۱ میلیون دلار به دلیل ۴۶ حمله هک و ۱۵ واقعه کلاهبرداری زیان دیده‌اند.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

در سه ماهه اول سال میلادی جاری، زیان صنعت کریپتو ناشی از حملات هک ۳۳۶.۳ میلیون دلار بوده که ۲۳.۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

بر اساس گزارش Immunefi، در سه ماهه اول ۲۰۲۴، پروژه‌های کریپتو بیش از ۳۲۱ میلیون دلار به دلیل ۴۶ حمله هک و ۱۵ واقعه کلاهبرداری زیان دیده‌اند.

حوزه امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) یک هدف اصلی برای هکرها است که تقریباً ۱۰۰ درصد زیان صنعت کریپتو را به خود اختصاص می‌دهد. به گفته میچل آمادور، مدیر عامل Immunefi، کلیدهای خصوصی در حوزه دیفای در معرض خطرات زیادی قرار دارند.

تعداد حملات هکرها در سه ماهه اول ۲۰۲۴ در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، ۱۷.۵ درصد کاهش یافته است. ۳۳ مورد از حملات در بستر شبکه اتریوم اتفاق افتاده‌اند. بایننس چین با ۱۴ مورد حمله هک در رتبه دوم قرار دارد. این دو زنجیره مجموعاً ۷۳ درصد از وجوه از دست رفته ناشی از حملات هک را شامل می‌شوند.

بزرگترین حملات هک به Orbit Bridge و پلتفرم گیمینگ وب۳ Munchables بوده است. مهاجمان به ترتیب حدود ۸۱ و ۶۳ میلیون دلار دارایی کریپتو را از این دو پلتفرم به سرقت برده‌اند. پس از آن، پلتفرم‌های PlayDapp و FixedFloat به ترتیب با ۳۲ و ۲۶ میلیون دلار وجوه به‌ سرقت‌رفته در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

حملات هک همچنان محبوب‌ترین روش سرقت در صنعت کریپتو است که ۹۵.۶ درصد از کل زیان ناشی از چنین وقایعی را به خود اختصاص می‌دهد. طی سال جاری، تنها ۲۲ درصد از وجوه سرقتی به ارزش ۷۳ میلیون دلار تا به اینجا بازگردانده شده‌اند.

منبع: crypto.news

در دانشگاه مترجمی زبان انگلیسی خوندم. از همان آغازین روزهای اینترنت دایل آپ، عاشق فناوری بودم‌ و روزانه ساعت‌ها وقتم رو صرف مطالعه موضوعات مختلف این حوزه میکردم. کارم رو با مترجمی آغاز کردم و بعداً وارد عرصه تولید محتوا شدم. از موقعی که دوج یه جوک کوین بود وارد عرصه کریپتو شدم. شش ساله که در این حوزه هم مینویسم و هم فعالیت شخصی دارم. تلاشم اینه که بتونم اطلاعات مفیدی رو در اختیار سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به خصوص تازه‌کار دنیای ارزهای دیجیتال قرار بدم.
«آینده ازآن کریپتو خواهد بود»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها