Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها
زمان مطالعه: 6 دقیقه

پس از شروع سال جدید میلادی، پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه هوش مصنوعی به وقوع پیوسته است. در همین راستا، پروژه‌های بلاکچین مرتبط با این حوزه در حال رشد هستند و توکن‌های این پروژه‌ها که آن‌ها را به عنوان ارزهای هوش مصنوعی می‌شناسیم، افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرده‌اند. با توجه به وضعیت رو به رشد حوزه هوش مصنوعی‌، پیش‌بینی می‌شود که این ارزهای دیجیتال در چرخه صعودی آتی‌ که پس از هاوینگ بیت‌کوین به وقوع خواهد پیوست، پیشتاز رشد قیمت باشند و سودهای خوبی را نصیب دارندگان خود کنند. در ادامه، به بررسی بهترین ارزهای هوش مصنوعی می‌پردازیم.

بهتر است بخوانید: بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2024

بهترین ارزهای هوش مصنوعی در سال 2024 چه کاربردهایی دارند؟

در سال 2024 دارندگان می‌توانند از ارزهای هوش مصنوعی برای موارد زیر استفاده کنند:

  • پروژه‌های هوش مصنوعی: ارزهای هوش مصنوعی اغلب برای تأمین مالی پروژه‌های جدید و خلاقانه هوش مصنوعی استفاده می‌شوند و به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند تا از رشد این پروژه‌ها سود کسب کنند.
  • دسترسی به خدمات هوش مصنوعی: دارندگان ارزهای هوش مصنوعی می‌تواند به سرویس‌ها و برنامه‌های تخصصی هوش مصنوعی، از ابزارهای پیشرفته تجزیه و تحلیل داده‌ها گرفته تا پلتفرم‌های ایجاد محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی، دسترسی داشته باشند.
  • مشارکت در حاکمیت: در بسیاری از پروژه‌های بلاکچین هوش مصنوعی، دارندگان ارزهای هوش مصنوعی می‌توانند در فرآیندهای حکمرانی و تصمیم‌گیری شرکت کنند و بر جهت‌گیری و توسعه پروژه تأثیر بگذارند.
  • کسب پاداش و سود سهام: برخی از ارزهای هوش مصنوعی مکانیسم‌هایی برای کسب پاداش یا سود سهام هستند که ممکن است بر اساس شرکت در فعالیت‌های شبکه یا به عنوان سهمی از سود پروژه به دارندگان اعطا شود.

در ادامه به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال که از هوش مصنوعی در پروژه خود بهره می‌برند می‌پردازیم.

1- پولیکس (PLX): معاملات ارز دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی

پولیکس یک پلتفرم مبتکرانه معاملات ارز دیجیتال است که از هوش مصنوعی برای بهبود تحلیل بازار و ایجاد استراتژی‌های معاملاتی استفاده می‌کند. این موضوع، یک مزیتی رقابتی برای معامله‌گران است. توکن این پروژه، یکی از بهترین ارزهای هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

پولیکس، یکی از بهترین ارزهای هوش مصنوعی

قابلیت‌های هوش مصنوعی پروژه پولیکس عبارتند از: تجزیه و تحلیل پیشرفته که به واسطه آن بینش‌های عمیقی در مورد بازار ارائه می‌کند، مدل‌سازی و پیش‌بینی، که طی آن با استفاده از هوش مصنوعی، حرکات قیمت پیش‌بینی می‌شود و در نهایت معاملات بهینه که به واسطه آن، تصمیم‌گیری برای معامله‌گران و انتخاب بهترین گزینه‌ها برای معامله تسهیل می‌شود.

سرمایه‌گذاری و خرید توکن PLX، فرصتی است تا در سود این پلتفرم معاملاتی هوش مصنوعی با پتانسیل رشد بالا در بازار ارزهای دیجیتال، سهیم باشید. تمرکز پولیکس بر ادغام هوش مصنوعی در معاملات ارزهای دیجیتال، آن را در خط مقدم پیشرفت فناوری در حوزه امور مالی قرار داده است و این پروژه می‌تواند با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، رشد خوبی را در ماه‌های آینده تجربه کند.

2- فچ.ای‌آی (FET): راه‌حل‌های پیشگامانه بلاکچین مبتنی بر هوش مصنوعی

توکن FET یکی دیگر از بهترین ارزهای هوش مصنوعی است که می‌تواند در ادامه سال 2024، رشد قیمت مطلوبی را تجربه کند. فچ.ای‌آی در حوزه ایجاد فناوری هوش مصنوعی مستقل برای اقتصادهای دیجیتال فعالیت دارد. رشد قابل توجه حدود 600 درصدی طی 1 سال، نشان‌دهنده افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به راه‌حل‌های بلاکچین مبتنی بر هوش مصنوعی است.

این افزایش قیمت را می‌توان به تلاش‌های فچ.ای‌آی برای خودکارسازی فرآیندهای پیچیده، تقویت شبکه‌های اشتراک‌گذاری داده و فعال کردن مدل‌های تصمیم‌گیری کارآمد نسبت داد.

3- اینجکتیو (INJ): ثبت رکوردهای جدید در عملکرد بلاکچین

اینجکتیو، یک پروژه بلاکچین لایه 1 است که یک پروتکل معاملاتی غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد و دسترسی به بازارهای دیفای (DeFi) را تسهیل می‌کند. افزایش قابل توجه 2700 درصدی قیمت آن طی یک سال گذشته، تا حد زیادی به تمرکز آن بر ایجاد یک تجربه معاملاتی غیرمتمرکز نسبت داده می‌شود.

توکن INJ در بستر بلاکچین هوش مصنوعی اینجکتیو ایجاد شده است و در پی محبوبیت پروژه‌های با محوریت هوش مصنوعی، مورد توجه کاربران قرار گرفته است. از طرفی، از زمان سقوط FTX، معامله‌گران به طور فزاینده‌ای به حوزه دیفای تمایل پیدا کرده‌اند که این موضوع یکی از دلایل اصلی پتانسیل بالای رشد قیمت این توکن در آینده محسوب می‌شود.

چین‌لینک به عنوان یک پل بسیار مهم بین قراردادهای هوشمند بلاکچین و داده‌های واقعی عمل می‌کند. افزایش 180 درصدی قیمت توکن LINK طی سال گذشته، گواهی بر نقش حیاتی آن در اکوسیستم دیفای است.

شبکه اوراکل چین‌لینک، داده‌های قابل اعتماد و ضد دستکاری را برای قراردادهای هوشمند پیچیده فراهم می‌کند. به همین دلیل توکن LINK، یکی از بهترین ارزهای هوش مصنوعی با پتانسیل رشد بالا تا پایان سال به حساب می‌آید.

5- رندر (RNDR): انقلابی در حوزه ارزهای هوش مصنوعی

شبکه رندر، از بلاکچین در رندر‌گیری دیجیتال، جلوه‌های بصری و صنعت پردازش گرافیکی استفاده می‌کند. افزایش چشمگیر 950 درصدی قیمت توکن RNDR طی سال گذشته، از تقاضای رو به رشد برای راه‌حل‌های رندر‌گیری غیرمتمرکز حکایت دارد.

موفقیت رندر به توانایی آن در استفاده از توان بلااستفاده GPU (واحد پردازش گرافیکی) نسبت داده می‌شود که این پروتکل را در دسترس‌تر و مقرون به صرفه‌تر می‌کند. RNDR به عنوان یکی از بهترین ارزهای هوش مصنوعی، می‌تواند گزینه‌ی سرمایه‌گذاری مطلوبی برای سال 2024 باشد.

6- گراف (GRT): گوگل حوزه وب 3 با چاشنی هوش مصنوعی

گراف یک پروتکل غیرمتمرکز برای نمایه‌سازی و جستجوی داده‌ها در بلاکچین‌ها است که به درستی به عنوان گوگل حوزه وب 3 لقب گرفته است. افزایش 240 درصدی ارزش توکن GRT طی سال گذشته نشان‌دهنده اهمیت روزافزون آن در ارائه دسترسی کارآمد و قابل اعتماد به داده‌ها در حوزه وب غیرمتمرکز است.

گراف، یکی از بهترین ارزهای هوش مصنوعی

موفقیت گراف نشان‌دهنده نیاز به افزایش کاربرد و یکپارچگی در برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) است. با گسترش نیاز به جستجو در بلاکچین‌ها، GRT یکی از بهترین ارزهای هوش مصنوعی به منظور کسب سود در سال 2024 خواهد بود.

7- سینگولاریتی‌نت (AGIX): پیشگام افزایش قیمت در میان ارزهای هوش مصنوعی

سینگولاریتی‌نت بر روی گسترش دسترسی به فناوری هوش مصنوعی تمرکز دارد و از قدرت بلاکچین برای ایجاد یک بازار غیرمتمرکز هوش مصنوعی استفاده می‌کند. رشد 600 درصدی قیمت AGIX، نشان‌دهنده تاثیر مثبت گام‌های نوآورانه این پروژه در دسترسی بیشتر و تعامل‌پذیرتر کردن خدمات هوش مصنوعی است.

این افزایش قیمت را می‌توان به ویژگی منحصر به فرد سینگولاریتی‌نت نسبت داد که به هر کاربری اجازه می‌دهد خدمات هوش مصنوعی را ایجاد کند، به اشتراک بگذارد و از آن کسب درآمد نماید.

8- اوشن (OCEAN): برنامه‌های کاربردی بلاکچین داده‌محور

اوشن پروتکل، یک فریم‌ورک (چارچوب) متن باز است که هدف آن استفاده از حداکثر پتانسیل داده‌ها با ایجاد امکان به اشتراک‌گذاری امن آن‌ها و حفظ حریم خصوصی است. رشد 200 درصدی قیمت توکن OCEAN در طول سال گذشته، نشان‌دهنده شناخت بازار از اهمیت اشتراک‌گذاری غیرمتمرکز داده‌ها است.

رویکرد نوآورانه اوشن پروتکل برای کسب درآمد از داده‌ها، همراه با تاکید آن بر حفظ حریم خصوصی و کنترل کامل کاربر بر داده‌ها، توکن آن را به عنوان یکی از بهترین ارزهای هوش مصنوعی مطرح کرده است.

بهتر اس بخوانید: بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه گذاری در سال 2024

هم‌افزایی بین پروژه‌های هوش مصنوعی و بلاکچین

ترکیب حوزه‌های هوش مصنوعی و بلاکچین می‌تواند آینده فناوری را دستخوش تغییرات کند. این دو فناوری پیشرفته به صورت پویا با یکدیگر برای ساخت آینده‌ای بهتر، همکاری می‌کنند. توانایی‌های تحلیلی و قابلیت‌های یادگیری هوش مصنوعی، مکمل ماهیت غیرمتمرکز و شفاف بلاکچین است.

این همکاری منجر به بهبود پروتکل‌های امنیتی، تجزیه و تحلیل معاملات و تکامل قراردادهای هوشمند می‌شود. این همکاری یک معامله برد-برد است که شرایطی بسیار مطلوب‌تر از سیستم‌های مالی سنتی را ایجاد خواهد کرد. هم افزایی بین هوش مصنوعی و حوزه بلاکچین، راه را برای ایجاد راه‌حل‌های هوشمندتر، ایمن‌تر و کارآمدتر هموار می‌کند.

بهتر است بخوانید: بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیک

جمع‌بندی

ادغام حوزه‌های هوش مصنوعی و بلاکچین فقط یک روند زودگذر نیست، بلکه یک تحول عظیم در چشم انداز ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید. پروژه‌های معرفی شده در این مقاله در حال تعریف مجدد قدرت و امکانات فناوری بلاکچین با استفاده از قدرت هوش مصنوعی هستند. در همین راستا، ارزهای هوش مصنوعی می‌توانند مورد اقبال جامعه قرار گرفته و رشد‌های قیمتی قابل توجهی را تجربه کنند. این موضوع، چنین ارزهای دیجیتالی را به بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند.

سوالات متداول

1- منظور از ارزهای هوش مصنوعی چیست؟

ارزهای هوش مصنوعی، ارزهای دیجیتال کاربردی یا حاکمیتی هستند که در پروژه‌های بلاکچینی که از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌برند، استفاده می‌‌شوند. این پروژه‌ها در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند و هدف آن‌ها استفاده از هوش مصنوعی برای رفع نیاز جامعه ارز دیجیتال است.

2- آیا ارزهای هوش مصنوعی بهتر از سایر ارزهای دیجیتال هستند؟

از نظر فنی، ارزهای هوش مصنوعی از همان زیرساخت بلاکچینی که سایر ارزهای دیجیتال در بستر آن‌ها راه‌اندازی شده‌اند، استفاده می‌کنند. با این حال، به دلیل افزایش اهمیت حوزه هوش مصنوعی در سال‌های اخیر و گسترش محبوبیت این بخش، ارزهای دیجیتال مرتبط با هوش مصنوعی پتانسیل رشد بالایی دارند.

3- از کجا می‌توان ارزهای هوش مصنوعی را خریداری کرد؟

کاربران می‌توانند ارزهای هوش مصنوعی را در صرافی‌های ارز دیجیتال مانند کوین‌بیس یا بایننس خریداری کنند. با این وجود، برخی ارزهای هوش مصنوعی را باید با کیف‌پول‌های غیرمتمرکز خریداری کرد. لازم به ذکر است، کاربران ایرانی می‌توانند برای پیشگیری از خطراتی نظیر مسدود شدن حساب کاربری در پی تحریم‌ها و در پی آن، از دست رفتن دارایی‌ها، از صرافی‌های ایرانی نظیر بیتشال برای خرید بهترین ارزهای هوش مصنوعی استفاده کنند.

من عاشق علم اقتصاد و بازارهای مالی به خصوص بازار ارز دیجیتال هستم. از ۴ سال پیش این حوزه رو به صورت جدی دنبال میکنم و خبر‌ها و مقالات مختلفی در موردش ترجمه کردم. امیدوارم بتونم با مقالاتم به افزایش اطلاعات در مورد ارز دیجیتال در جامعه ایران کمک کنم.
خوشحال میشم که مطالب من رو در بیتشال بخونید و نظرتون رو بگید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها