Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها
زمان مطالعه: 6 دقیقه

اگرچه عملکرد و کاربرد کلی فناوری بلاک‌چین و تمرکززدایی مدت‌هاست ثابت شده است، اما مقیاس‌پذیری همچنان برای پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک‌چین مشکل ایجاد می‌کند. ناتوانی در مقیاس پذیری، ازدحام شبکه را به یک مشکل رایج تبدیل می‌کند که برخی از پروژه‌های بلاک‌چینی وعده حل آن را می‌دهند.

پروژه هارمونی (Harmony) یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین است که هدف آن حل معمای دستیابی به مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی به‌صورت همزمان است.

قیمت ارز هارمونی (ONE)

هارمونی چیست؟

هارمونی چیست

هارمونی به عنوان بخشی از عرضه اولیه صرافی بایننس (IEO) در ماه می ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد. هدف آن پلی بین مقیاس‌پذیری و تلاش‌های غیرمتمرکز است. این طرح ابتدا با شعار «تمرکززدایی درجهت مقیاس‌پذیری» ساخته شد و بر اشتراک‌گذاری داده‌ها و ساخت بازارهای NFT تأکید داشت.

NFT به زبان ساده

علاوه بر این، هارمونی وعده داده است که با تاخیر و هزینه کم، توان عملیاتی بالایی را ارائه دهد. انتظار می‌رود که با ترکیب تلاش‌ها، این پلتفرم مرکزی را بسازد تا اقتصادهای غیرمتمرکز و قابل اعتمادی را برای آینده ایجاد کند.

نگاهی به تاریخچه ارز هارمونی

هارمونی به عنوان یک شرکت در سال ۲۰۱۸ قبل از IEO شروع به کار کرد. اما، چه کسی پشت هارمونی (ONE) است؟

هارمونی توسط یک تیم توسعه‌دهنده که تجربه زیادی در رمزنگاری و علوم کامپیوتر داشت، ایجاد و توسعه داده شد و بنیان‌گذار و مدیرعامل هارمونی، استفان تسه (Stephen Tse) است. این شرکت در ابتدا در سال ۲۰۱۷ با یک تیم توسعه دهنده ۱۲ نفره تأسیس شد که از این میان هفت عضو، قبلاً در مایکروسافت، گوگل، آمازون و اپل فعالیت داشتند.

همچنین سرمایه‌گذاران متعددی، از جمله سرمایه‌گذاری Consensus Capital در سیلیکون ولی، Lemniscap VC هنگ‌کنگ و دیگران، علاقه‌مند به جذب سرمایه آن بودند که در آوریل ۲۰۱۹، ۱۸ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرد. سرمایه‌گذاران تقریباً ۲.۸ میلیارد دلار از توکن‌های ONE را خریداری کردند.

توکن ONE چیست؟

توکن ONE به عنوان توکن بومی اکوسیستم هارمونی استفاده می‌شود. سرمایه‌گذاران می‌توانند این توکن را برای حفظ عملکرد روان سیستم، به‌صورت پاداش دریافت کنند. توکن ONE برای پرداخت تمام فعالیت‌ها و امکانات پلتفرم، از جمله رای‌گیری، هزینه‌های تراکنش، استیکینگ و کسب پاداش استفاده می‌شود. توکن هارمونی وان تا مارس ۲۰۲۰ یک برنامه تورم پویا داشت. اما بعداً، نرخ تورم به نرخ ثابت سالانه تغییر یافت.

هارمونی وان چگونه کار می‌کند؟

شبکه بلاکچینی هارمونی

هارمونی از طریق استفاده از اشتراک‌گذاری حالت تصادفی (random state sharding)، مقیاس پذیری را بهبود می‌بخشد و تراکنش و تولید بلاک را سرعت می‌بخشد.

اشتراک گذاری حالت تصادفی به شبکه اجازه می‌دهد تا پایگاه داده را به بخش‌های کوچکتر به نام شارد تقسیم کند تا تأخیر را کاهش دهد. علاوه بر این، اشتراک گذاری امکان تراکنش‌های تقریباً آنی را فراهم می‌کند و در عین حال از تراکم شبکه جلوگیری می‌کند.

تکنیک تقسیم بر اساس یک روش تولید تصادفی توزیع شده است که از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند. امنیت، مقیاس پذیری و تأیید ساده و آسان، همگی با این ترکیب امکان‌پذیر است.

تفاوت الگوریتم اثبات سهام و اثبات کار

پروتکل Fast Byzantine Fault Tolerance Protocol (FBFT) گونه‌ای از پروتکل بیزانسی است که توسط شبکه هارمونی استفاده می‌شود. این نوع از پروتکل‌ها، حتی اگر قسمتی از نودها و اعتبارسنج‌ها از کار بیفتند، همچنان به کار خود ادامه می‌دهند. FBFT سرعت و کارایی شبکه هارمونی را با پردازش تراکنش‌ها به صورت موازی بهبود می‌بخشد. به طور همزمان، هارمونی با امضای تراکنش‌ها با استفاده از یک امضای مجموع، هزینه‌های ارتباطی را به حداقل می‌رساند و به بیش از ۲۵۰ اعتبارسنج اجازه می‌دهد در کمتر از دو ثانیه به توافق برسند.

هارمونی وان از چه شبکه‌ای استفاده می‌کند؟

هارمونی یک بلاک‌چین منبع‌باز و سریع است که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده اما بسیار سریع‌تر از اتریوم عمل می‌کند و کارمزد تراکنش آن هم چیزی حدود ۱۰۰۰ برابر کمتر از اتریوم است.

به دلیل هزینه‌های بالای شبکه اتریوم، آلت‌کوین‌های بیشتری در حال توسعه راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری هستند تا اتریوم را به‌عنوان محبوب‌ترین شبکه برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز از سلطنت خلع کنند. برخلاف بسیاری از شبکه‌های دیگر، هارمونی به جای رقابت با اتریوم، با اتریوم همکاری می‌کند.

آیا شبکه هارمونی ایمن است؟

شبکه هارمونی از Proof Effective of Stake یا به اختصار EPOS برای ایمن‌سازی شبکه و جلوگیری از حملات مخرب استفاده می‌کند. هارمونی اولین شبکه‌ای است که از زیرشاخه‌ اثبات سهام در ترکیب با شاردینگ استفاده می‌کند تا تمرکززدایی و امنیت را امکان‌پذیر کند. EPoS به صدها نود مختلف اجازه می‌دهد بدون به خطر انداختن تمرکززدایی در فرآیند استیکینگ شرکت کنند.

این واقعیت که هارمونی شبکه را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کند، به دستگاه‌هایی با ظرفیت پایین‌تر اجازه می‌دهد تا در اعتبارسنجی شبکه شرکت کنند و به عنوان نود عمل کنند و درمجموع باعث امنیت بیشتر شبکه می‌شود.

چگونه کیف پول هارمونی وان را انتخاب کنیم؟

کیف پول هارمونی وان

کیف پول اصلی ارز هارمونی به عنوان یک افزونه مرورگر گوگل کروم در دسترس است و استفاده از آن بسیار ساده‌ است. تعداد زیادی کیف پول شخص ثالث برای ذخیره ارز هارمونی وجود دارد و انتخاب شما احتمالاً با توجه به مقداری که می‌خواهید نگه دارید و چه مدت‌ زمانی قصد نگهداری آن را دارید، تعیین می‌شود.

کیف پول‌های سخت‌افزاری که به‌عنوان کیف پول سرد نیز شناخته می‌شوند، مانند Ledger یا Trezor، امن‌ترین راه برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال هستند. با این حال، آن‌ها به دانش فنی بیشتری نیاز دارند و گزینه پرهزینه‌تری هستند. در نتیجه، برای کاربرانی که برای طولانی‌مدت قصد خرید ارز هارمونی را دارند، مناسب است.

کیف پول سخت افزاری چیست؟

کیف پول‌های نرم‌افزاری راه‌حل متفاوتی را ارائه می‌دهند که استفاده از آن هم رایگان و هم ساده است.  بهترین کیف‌ پول‌های نرم‌افزاری برای نگهداری هارمونی، تراست ولت، متامسک و اتمیک ولت هستند.

وضعیت توکنومیک ارز هارمونی

توکنومیک harmony

توکنومیک ارز دیجیتال هارمونی در مقایسه با همتایان خود، در نوع خودش جالب توجه است. در حال حاضر ۱۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن ONE از مجموع ۱۴,۱۸۸,۰۰۰,۰۰۰ توکن‌ها، در گردش است. همچنین هیچ محدودیتی برای عرضه ONE وجود ندارد زیرا هارمونی در حال حاضر از تورم برای پاداش دادن به استیک‌کنندگان استفاده می‌کند. با این حال، کل نرخ پاداش سالانه ۴۴۱ میلیون ONE تعیین شده است و کارمزد تراکنش‌ها، صدور توکن‌های جدید را جبران می‌کند. این بدان معناست که با افزایش پذیرش شبکه، تورم به سمت صفر می‌رود.

آیا ارز هارمونی وان گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟

سرمایه‌گذاری در هارمونی به استراتژی شخصی‌تان بستگی دارد. تحقیقات خود را انجام دهید و سعی کنید از هر گونه پیشرفتی در اکوسیستم هارمونی که ممکن است به رشد آن کمک کند، آگاه باشید.

اگرچه هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما این پروژه نوید آینده‌ای روشن می‌دهد.

هارمونی در آرزوی تبدیل شدن به یک شبکه ارز دیجتیال برتر است که به دلیل سرعت و کارایی خود شناخته می‌شود و به خوبی در راه رسیدن به این هدف است. این پلتفرم به وعده خود مبنی بر کاهش هزینه‌های تراکنش‌ها در کنار سرعت بالای ‌‌آن‌ها عمل می‌کند.

مانند هر ارز دیجیتال یا پلتفرم دیگری، توکن ONE با فراگیرتر شدن استفاده از این شبکه، علاوه بر خرید، فروش و استیکینگ، شاهد موارد استفاده دیگری از آن در آینده هستیم.

آینده ارز دیجیتال هارمونی تا پایان سال ۲۰۳۰

بسیاری از تحلیل‌گران این عقیده را دارند که در سال ۲۰۳۰ قیمت ارز دیجیتال هارمونی به بالاترین ارزش خود یعنی ۰.۱۵ دلار برسد. حتی در بهترین حالت که بازار رشد خوبی را داشته باشد، می‌توان انتظار قیمت ۰.۱۷ دلار نیز داشته باشیم.

البته احتمال رشد بیشتر از این قیمت هم وجود دارد که به روند بازار کریپتو وابسته است. برای مثال اگر بازار روند صعودی زیادی را داشته باشد، امکان اینکه قیمت ارز هارمونی به نزدیکی یک دلار نیز برسد زیاد است. بررسی و پیشبینی آینده هارمونی، نیازمند تحلیل‌های دقیق است.

یکی از عواملی که به تضمین رشد شبکه هارمونی کمک کرده، ویژگی‌های برجسته آن هستند. هدف شبکه هارمونی، بیشتر بر تمرکز زدایی و استقلال است که با ورود معامله‌گران جدید، امکان دستیابی به پیش‌بینی‌های ارز دیجیتال هارمونی تا سال ۲۰۳۰ وجود دارد. ارز دیجیتال ONE به عنوان یک گزینه عالی برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود و قرار است در آینده قله‌های جدیدی را فتح کند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا اطلاعات کافی از ارز هارمونی به همراه نحوه عملکرد آن و همچنین پیش‌بینی قیمت آن در آینده ارائه داده شود. هارمونی با تمرکز بر مقیاس‌پذیری و بالابردن سرعت‌ تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌های رایج که در دیگر بلاکچین‌ها باعث نارضایتی کاربران شده است، سعی کرده تا تجربه‌ کاربری روان و لذت‌بخش را در دنیای بلاکچین ارائه دهد.

این پلتفرم با استفاده از فناوری‌های نوین مانند شاردینگ و اجماع اثبات سهام موثر (EPoS) به دنبال ایجاد یک اکوسیستم غیرمتمرکز است که در آن کاربران بتوانند به راحتی و با کمترین هزینه به تبادل اطلاعات، دارایی‌ها و خدمات بپردازند.

سوالات متداول

1- ارز هارمونی چیست؟

هارمونی یک شبکه بلاک‌چین است که بر مقیاس‌پذیری، سرعت و کارمزد پایین تمرکز دارد. هدف هارمونی ارائه تجربه‌ کاربری روان و لذت‌بخش در دنیای رمزارزهاست.

2- چه چیزی هارمونی را منحصر به فرد می‌کند؟

هارمونی از فناوری‌های نوینی مانند شاردینگ و اجماع اثبات سهام موثر (EPoS) استفاده می‌کند. این فناوری‌ها به هارمونی اجازه می‌دهند تا تراکنش‌ها را به سرعت و با کارمزد پایین پردازش کند.

3- آینده ارز هارمونی چگونه است؟

هارمونی در حال توسعه برنامه‌های مختلفی در زمینه‌های مختلف مانند امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، بازی‌های بلاکچینی و هویت دیجیتال است. این پلتفرم با پتانسیل بالایی که دارد می‌تواند نقش مهمی در آینده بلاکچین ایفا کند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها