Categories
مقالات صرافی‌ها

در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال باید نکات زیر را در نظر گرفت:امنیت، حجم نقدینگی، روند تایید احراز هویت، تعداد کوین‌ها، کارمزد، تسویه

زمان مطالعه: 6 دقیقه

رمزارزها به ویژه بیت کوین، از سال 2013 به یک موضوع داغ تبدیل شده است. در ژانویه 2013، 1 بیت کوین حدود 20 دلار ارزش داشت و در اوایل سال 2022، ارزش 1 بیت کوین به بالای 68 هزار دلار رسیده است. بیت کوین و سایر رمزارزها، به عنوان سرمایه گذاری باعث ایجاد میلیاردرهای زیادی شده است.

همچنین افراد زیادی با فروش کوین‌ یا فراموش کردن رمز کیف پول‌ و یا هک شدن و نامعتبر بودن صرافی معاملاتی سرمایه زیادی را از دست داده‌اند. در ادامه با پاسخ به پرسش‌های اساسی از جمله صرافی آنلاین چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و قبل از انتخاب آن چه مواردی را باید در نظر گرفت، و در آخر بهترین صرافی ارز دیجیتال کدامند همراه شما خواهیم بود.

اما قبل از آن با طرح سوالات پایه‌ای از جمله ارز دیجیتال چیست، چرا قیمت ارز دیجیتال افزایش می‌یابد و چگونه رمزارزها را خریداری کنیم نوشته خود را ادامه می‌دهیم.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا رمزارز یک ارز مجازی است که با تکنولوژی رمزنگاری از دو برابر شدن هزینه و جعل شدن جلوگیری می‌کند. بسیاری از رمزارزها بر بستر شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند، که به دفترچه‌های توزیع شده‌ای که توسط یک شبکه متنوع رایانه اعمال می‌شوند، متکی است.

این اطمینان حاصل می‌شود که معاملات انجام شده با رمزارزها تا حدود زیادی ناشناس و غیرقابل ردیابی باشد، که به هر دو طرف درگیر در معامله امکان می‌دهد داده‌های حساس خود را با اشخاص ثالث مانند بانک‌ها یا سایر ارائه دهندگان معاملات به اشتراک نگذارند. امنیت را کنار بگذاریم، استفاده از رمزارزها مزایای دیگری نیز دارند:

حذف هزینه‌های بانکی

هزینه‌های معامله کم برای پرداخت‌های بین المللی

در دسترس بودن از هر کجا و از هر دستگاهی که به اینترنت متصل باشد

چرا قیمت ارز دیجیتال افزایش می‌یابد؟

دلایل متعددی برای افزایش قیمت ارزهای دیجیتال وجود دارد، از جمله:

افرادی که به دنبال سرمایه گذاری‌های سوداگرانه هستند.

ارزش بالقوه آتی که از طریق انتقال وجوه و قراردادهای رایگان در میان مدت ایجاد می‌شود.

کاربرد و تحلیل فاندامنتال شبکه ارز مورد نظر.

رشد محبوبیت و جامعه کاربری.

و ماهیت غیر تورمی برخی از رمز ارزها که به شرح زیر است:

نرخ بیت کوین جدید منتشرشده پس از هر 210،000 بلوک استخراج شده به نصف کاهش می‌یابد چرا که پاداش بلوکی که برای پردازش معاملات به ماینرهای بیت کوین اعطا می‌شود، به نصف کاهش می‌یابد.

این روش بیت کوین است که با استفاده از یک شکل تورمی ترکیبی هر چهار سال یکبار نصف می‌شود تا زمانی که تمامی بیت کوین‌ها آزاد شود و در گردش قرار گیرند. به این پروسه هاوینگ می‌گوییم. هاوینگ بیت کوین یکی از دلایل افزایش قیمت ارز دیجیتال بیت کوین و حتی دیگر رمز ارزها است.

چگونه رمزارزها را خریداری کنیم؟

صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال زیادی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها خرید یا معامله کنید. اما به طور کلی رمزارز چیزی نیست که بتوانید در صرافی‌های عادی ارز یا از بانک‌ها خریداری کنید. بنابراین، برای خرید و ذخیره بیت کوین، تتر یا هر ارز رمزنگاری دیگری، به یک پلتفرم صرافی آنلاین نیاز خواهید داشت.

اگرچه پلتفرم‌های زیادی وجود دارند که به کاربران امکان خرید رمزارزها را می‌دهند، ما در ادامه بر روی موارد برتر تمرکز خواهیم کرد. اما قبل از معرفی و انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال چه مواردی را باید در نظر گرفت؟ با ما همراه باشید تا بصورت کامل این موارد را شرح دهیم.

قبل از انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

وقتی نوبت به انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال می‌شود، نکات مهم به شرح زیر هستند:

  1. امنیت
  2. حجم نقدینگی و معاملات
  3. روند تایید احراز هویت (KYC)
  4. تعداد کوین‌ها
  5. کارمزد
  6. تسویه
  7. پشتیبانی

1. امنیت

مانند بسیاری از سرویس‌های دیگر تراکنش‌های مالی، امنیت و حفظ حریم خصوصی یک ضرورت، و فاکتور اول و اصلی در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال است. اکثر پلتفرم‌های صرافی آنلاین دارای رویه‌های KYC هستند که در آن کاربر قبل از انجام هرگونه معامله باید هویت خود را تأیید کند.

‌پلتفرم‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانید هنگام خرید رمزارزها کاملاً ناشناس بمانید. با این وجود، اولین نگرانی شما باید امنیت، قابلیت اطمینان و نهاد نظارتی ارائه دهنده صرافی باشد. ما به همه سرمایه گذاران توصیه می‌کنیم قبل از خرید هر رمزارزی، درمورد مرجع تنظیم مقررات (می‌تواند بانک مرکزی، پلیس فتا، اینماد و … باشد) که ارائه دهنده ارز را تنظیم می‌کند، اطلاعات کسب کند.

نوبیتکس، ولکس و بیتشال یکی از امن‌ترین پلتفرم‌ها بر اساس تحقیقات ما هستند.

2. حجم نقدینگی و معاملات

حجم یکی دیگر از معیارهای مهم برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال است. توصیه می‌کنیم برای فرآیند خرید آسان‌تر، ارائه دهنده‌ای با حجم معاملات بیش از 10 میلیارد تومان در 24 ساعت گذشته را انتخاب کنید. به طور کلی، این ارائه دهندگان در کار با پول متخصص هستند و به دلیل مقدار زیادی پول که روزانه اداره می‌کنند، قوانین خوبی دارند.

نوبیتکس، ولکس و بیتشال بسترهایی هستند که بیشتر حجم معاملات در بازار رمزارزها را کنترل می‌کنند.

3. روند تایید احراز هویت (KYC)

سومین فاکتور برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال فرآیند احراز هویت است. تأیید صحت هویت یک فرآیند مهم است که باید هنگام ثبت نام در صرافی‌های رمزارزی مورد توجه قرار گیرد. بعضی از این ارائه دهندگان مراحل تأییدی را دارند که در آن شما باید اسنادی را ارائه دهید که هویت شما را تأیید می‌کنند.

تکمیل این مراحل برای برخی ممکن است یک هفته طول بکشد. با این حال، برای برخی دیگر اسکن کارت ملی و یک عکس سلفی از شما ممکن است کافی باشد و روند کار در عرض چند دقیقه انجام می‌شود. بنابراین، توصیه می‌شود قبل از ثبت نام در مورد روند و مدت زمان تأیید احراز هویت در صرافی اطلاعات کسب کنید.

ولکس و بیتشال طبق بررسی‌های ما ساده‌ترین مراحل تأیید را دارند.

4. تعداد کوین‌ها

بیت کوین در حال حاضر ارزشمندترین رمزارز است، ولی تنها ارز رمزنگاری شده نیست. آلت کوین‌هایی وجود دارند که می‌توانند به عنوان گزینه‌هایی برای جایگزینی بیت کوین باشند. اتریوم، بایننس کوین، کاردانو، ترون و تتر برخی از مشهورترین آلت کوین‌هایی هستند که بسیاری از مردم با آن‌ها معامله می‌کنند.

بنابراین، برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال، ابتدا باید تعیین کنید که با کدام رمزارزها در حال حاضر علاقه‌مند به معامله هستید و به کدام یک از آلت کوین‌ها ممکن است در آینده علاقه‌مند شوید زیرا همه صرافی‌ها از همه آلت‌کوین‌ها پشتیبانی نمی‌کنند.

5. کارمزد

گزینه‌های سپرده گذاری و برداشت جایی است که تقریباً صرافی‌ها را از یکدیگر متمایز می‌سازد. هر پلتفرم توافق نامه‌های خاص خود را دارد. بنابراین، نرخ کارمزد واریز و برداشت هم با توجه به صرافی و روش پرداخت انتخاب شده در پلتفرم متفاوت است.

همچنین باید قبل از انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال کمیسیون‌های معاملاتی را در نیز نظر بگیرید، در حال حاضر کمترین کمیسیون معاملات توسط ولکس و بیتشال به ترتیب با 0.35 درصد و 0.5 درصد ارائه می‌شود.

6. تسویه

تسویه حساب آنی خیال کاربر را از برنامه زمانی که برای خود دارد راحت می‌کند. بهترین صرافی ارز دیجیتال، بلافاصله پس از ثبت درخواست برداشت توسط کاربر، فرآیند برداشت را بدون هیچ تعللی به جریان می‌اندازد و در سریع‌ترین زمان ممکن تسویه حساب را به بهترین نحو انجام می‌دهد. نوبیتکس، ولکس و بیتشال در دسته صرافی‌هایی هستند که تسویه آنی در دستور کارشان قرار دارد.

7. پشتیبانی

آخرین و یکی از مهمترین موارد در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال پشتیبانی تیم صرافی از کاربران خود است. صرافی‌های رمز ارزی که از پشتیبانی چت آنلاین، تماس تلفنی و ارسال تیکت در تمامی ساعت‌های خدمت رسانی برخوردار و همیشه در دسترس هستند، کار با پلتفرم آن‌ها را به میزان زیادی برای کاربران آسان می‌کند، در این بین طبق تحقیقات ما همچنان ولکس و بیتشال جزو برترین‌ها هستند.

سوالات متداول

سوالات پرتکرار زیادی در مورد بهترین صرافی ارز دیجیتال وجود دارد که در ادامه به اصلی‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. اگر سوال شما در بین موارد زیر نبود، در بخش کامنت پرسش خود را مطرح کنید تا با کمک دیگر کاربران بتوانید پاسخ آن‌را بیابید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال کدام است؟

با توجه به توضیحات ارائه شده در بالا بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال به شرح زیر است:

ولکس به دلیل امنیت، روند تایید احراز هویت، تعداد کوین‌ها، کارمزد، تسویه و پشتیبانی، نوبیتکس به دلیل امنیت، حجم نقدینگی و تسویه و بیتشال بدلیل امنیت، روند تایید احراز هویت، کارمزد، تسویه و پشتیبانی به ترتیب جزو بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال در ایران هستند.

امیدواریم مطلب بهترین صرافی آنلاین چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

راهنمای عمومی

در صورتی که می‌خواهید در مورد مفاهیم پایه و آموزش‌های کاربردی رمزارزها اطلاعات بیشتری کسب کنید، همیشه می‌توانید از راهنماهای ما در منو و دیگر بخش‌های سایت که حاوی منابع عالی است، استفاده کنید.

ما همچنین منابع غنی از مواردی داریم که به جزئیات بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، تتر و سایر موارد می‌پردازد. خواندن منابع مفید به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات رایج بازار ارز دیجیتال و همچنین بهترین استراتژی‌ها در برخورد با انواع مختلف شرایط بازار آشنا شوید.

سلب مسئولیت

تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها