Categories
مقالات صرافی‌ها

پنکیک سواپ یک صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس است. روش های مختلف کسب درآمد از صرافی پنکیک سواپ به ترتیب زیر است.

زمان مطالعه: 6 دقیقه

پنکیک سواپ (PancakeSwap) یک صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس است که توسط توسعه دهندگانی ناشناس با لوگو کیک و خرگوش‌ راه اندازی شده است. این صرافی بنظر می‌رسد کمی شبیه به صرافی سوشی سواپ اتریوم (حاکمیت جامعه، توانایی فارم توکن‌های ارائه دهنده نقدینگی) باشد، ولی دارای بسیاری از ویژگی‌های دیگر است که به شما امکان بیشتری برای کسب درآمد از این صرافی میدهد.

مقدمه

شوق فارمینگ کوین‌های مبتنی بر مواد غذایی ماه‌ها است که شرکت کنندگان در فضای رمزارزها را مجذوب خود کرده، در جدیدترین موج پروتکل‌های دیفای، پلتفرم‌های زیادی را مشاهده کرده‌ایم که به کاربران اجازه می‌دهد تا وجوه خود را در ازای دریافت توکن‌های پروتکل، استیکینگ کنند.

بیشتر این فعالیت‌ها در بلاک چین اتریوم متمرکز شده است. این شبکه به عنوان یکی از اولین بلاک چین‌هایی که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند، دارای یک جامعه گسترده از کاربران، توسعه دهندگان و ابزارهایی برای ساخت برنامه‌های قدرتمند غیرمتمرکز است.

در ادامه، روش‌های کسب درآمد از صرافی پنکیک سواپ که یک صرافی غیرمتمرکز ساخته شده بر روی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) می‌باشد را بررسی می‌کنیم. قبل از آن، پنکیک سواپ چیست و چگونه کار می‌کند؟

پنکیک سواپ چیست و عملکرد آن چگونه است؟

پنکیک سواپ یک صرافی غیرمتمرکز برای مبادله توکن‌‌های BEP-20 است. اگر با یونی سواپ یا سوشی سواپ آشنا هستید، در مورد پنکیک سواپ مشکلی نخواهید داشت، از نظر طراحی این دو بسیار شبیه به هم هستند.

PancakeSwap از بازارساز خودکار (AMM) استفاده می‌کند. این بدان معناست علاوه بر اینکه می‌توانید دارایی‌های دیجیتال را در این پلتفرم معامله کنید، هیچ دفتر سفارشی وجود ندارد که در آن بتوانید معاملات خود را با شخص دیگری تطبیق دهید. بجای آن، معاملات خود را با یک استخر نقدینگی انجام می‌دهید.

این استخرها با سرمایه کاربران دیگر پر شده است. آن‌ها سرمایه خود را به استخر واریز می‌کنند و در ازای آن توکن‌های تأمین کننده نقدینگی (یا LP) دریافت می‌کنند. آن‌ها می‌توانند از این توکن‌ها برای بازپس‌گیری و درخواست برای گرفتن سهم خود بعلاوه بخشی از هزینه‌های معاملاتی به عنوان پاداش و سود خود استفاده کنند.

بنابراین، به طور خلاصه، می‌توانید توکن‌های BEP-20 را معامله کنید، یا نقدینگی اضافه کنید و پاداش کسب کنید.

همچنین ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که به آن‌ها نیز خواهیم پرداخت.

این توکن‌های LP را در چندین نوع پیدا خواهید کرد، مثلاً اگر BUSD و BNB را به استخر اضافه کنید، در ازای آن توکن‌های BUSD-BNB LP دریافت خواهید کرد. اگر BETH و ETH اضافه کنید توکن‌های BETH-ETH LP دریافت خواهید کرد.

فارمینگ و خرید در پنکیک سواپ

پنکیک سواپ همچنین به شما امکان می‌دهد توکن حاکمیت آن، CAKE، را فارم کنید. در فارم، می‌توانید توکن‌های LP خود را واریز کرده و در فرآیندی قفل کنید که به شما CAKE پاداش می‌دهد. کدام توکن‌های LP را می‌توانید واریز کنید؟ این لیست بسیار طولانی است، اما در اینجا محبوب‌ترین توکن‌ها آورده شده است:

Cake – BNB LP
BUSD – BNB LP
BETH – ETH LP
USDT – BUSD LP
USDC – BUSD LP
DAI – BUSD LP
LINK – BUSD LP
TWT – BNB LP

این جوایز به اینجا ختم نمی‌شوند! با قرار دادن کیک خود در استخرهای SYRUP می‌توانید حتی درآمد بیشتری کسب کنید. بنابراین مقداری از سرمایه خود را برای دریافت توکن‌های LP واریز می‌کنید و از آن‌ها برای فارم CAKE استفاده می‌کنید. از آنجا، می‌توانید کیک خود را استیکینگ کنید و از طریق استخرهای ویژه استیکینگ، توکن‌های بیشتری بدست آورید.

بزرگترین استخر SYRUP فقط برای کیک است، که در آن می‌توانید کیک خود را استیکینگ کنید تا کیک بیشتری کسب کنید! اما توکن‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید با استیکینگ CAKE، آن‌ها را به دست بیاورید، بنابراین حتماً به صفحه استخر SYRUP توجه داشته باشید.

نحوه استفاده و کسب درآمد از صرافی پنکیک سواپ

اگر به سایت پنکیک سواپ مراجعه کنید متوجه خواهید شد که بسیاری از ویژگی‌ها تا زمانی که بر روی گزینه Unlock Wallet (باز کردن کیف پول) کلیک کنید غیرقابل دسترسی هستند. روی آن کلیک کنید سپس با چند گزینه مواجه خواهید شد: باننس چین والت، والت کانکت، تراست والت، متامسک و گزینه‌های دیگر.

ممکن است بپرسید، مگر متامسک کیف پول اتریوم نیست؟ بله، درست است، اما معماری زنجیره هوشمند بایننس به گونه‌ای است که می‌توانید از کیف پول متامسک برای ارتباط با DAppهای مبتنی بر BSC استفاده کنید.

پس از راه اندازی آن، می‌توانید قفل کیف پول خود را باز کرده و اطلاعات بیشتری را ببینید. خواهید دید که توکن‌های LP مختلف سوددهی متفاوتی را ارائه می‌دهند. کسب درآمد از صرافی پنکیک سواپ چگونه است و چگونه باید نقدینگی اضافه کنید؟ توضیح می‌دهیم.

افزودن نقدینگی در پنکیک سواپ

اگر قبلاً از AMM استفاده کرده باشید، این کار را می‌دانید. برای فارم کیک، ابتدا باید نقدینگی را به صرافی اضافه کنید. در نوار کناری سمت چپ سایت پنکیک در قسمت Trade، و سپس روی Liquidity کلیک کنید، Add Liquidity را بزنید و جفت توکنی را که می‌خواهید واریز کنید انتخاب کنید. همچنین، قبل از اضافه کردن نقدینگی به استخر، اطمینان حاصل کنید که از ریسک ضرر ناگهانی آن مطلع هستید.

فارمینگ در پنکیک سواپ

خب، حالا توکن‌های LP خود را دریافت کرده‌اید، اکنون وقت آن است که آن‌ها را استیک کنید تا کیک پاداش بگیرید. به برگه Farms بروید و گزینه‌ای را که با توکن‌های LP شما مطابقت دارد انتخاب کنید.

همانند توکن‌های ERC-20، باید حرکت توکن‌های BEP-20 را نیز تأیید کنید، این همان چیزی است که به قرارداد اجازه می‌دهد این توکن‌ها را به حساب خود برداشت کنید. وقتی روی تأیید قرارداد کلیک می‌کنید، یک پنجره بازشو از شما می‌خواهد تراکنش را تأیید و هزینه‌ای را نمایش دهید.

پس از تأیید آن معامله، به سادگی مبلغ مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را تأیید کنید. می‌توانید هر وقت خواستید از صفحه خارج شوید و هر زمان که خواستید به صفحه بازگشته تا میزان کیکی را که بدست آورده‌اید بررسی کنید.

هر زمان خواستید پاداش خود را بگیرید، بر روی برداشت کلیک و معامله را تأیید کنید.

استیکینگ در پنکیک سواپ

پس از تهیه CAKE، می‌توانید آن را در استخرهای SYRUP قرار دهید. به تب استخرها بروید، استخرهایی برای شما ارائه می‌شود که می‌توانید کیک خود را در آن استیک کنید.

یک بار دیگر، باید برداشت توکن‌های خود را تأیید کنید. برای انجام این کار بر روی تایید کیک کلیک کنید. پس از تأیید، باید مقدار کیک مورد نظر خود را انتخاب کنید. اکنون که کیک را استیک کرده‌اید، به صورت انفعالی پاداش استخر را دریافت خواهید کرد. اگر می‌خواهید جوایز خود را نقد کنید، بر روی برداشت کلیک کنید.

لاتاری در پنکیک سواپ

چه کار دیگری می‌توانید با کیک خود انجام دهید؟ می‌توانید در قرعه کشی یا همان لاتاری در پنکیک سواپ شرکت کنید.

هر جلسه قرعه کشی 6 ساعت طول می‌کشد. قیمت یک بلیط 10 کیک است که به شما یک ترکیب تصادفی چهار رقمی از اعداد بین 1 تا 14 را می‌دهد، به عنوان مثال، 12-8-4-3. برای برنده شدن تمام پول‌ها (50٪ از کل استخر قرعه کشی)، اعداد موجود در بلیت شما باید با هر چهار شماره در همان موقعیت بلیت برنده مطابقت داشته باشد.

اگر این اعداد با چهار موقعیت مطابقت نداشته باشد چه اتفاقی می‌افتد؟ جای نگرانی نیست همچنین اگر دو یا چند شماره از موقعیت‌های شما با شماره‌های موجود در بلیط برنده مطابقت داشته باشد، جایزه می‌گیرید.

NFT در پنکیک سواپ

آیا هنوز کارهای بیشتری می‌توان در PancakeSwap انجام داد؟ بله، شما می‌توانید NFTهای ویژه را برنده شوید. برخی از جذاب‌ترین NFTها در زنجیره هوشمند بایننس!

اگر به عنوان برنده NFT انتخاب شدید، می‌توانید آن را با ارزش کیکی که نشان می‌دهد معامله کنید یا می‌توانید آن را به عنوان یک کلکسیونر در کیف پول خود نگه دارید.

چگونه می‌توانید در این کار مشارکت کنید؟ شما باید برای شانس برنده شدن ثبت نام کنید و برندگان به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند. صفحه NFT پنکیک سواپ را برای فرصت‌های آینده تحت نظر داشته باشید.

تیم‌ها و پروفایل‌های پنکیک سواپ

به دنبال ویژگی‌ها و عناصر بازی بیشتر هستید؟ تیم‌ها و پروفایل‌ها شانس شما هستند. شما می‌توانید با ایجاد یک پروفایل عمومی آمار خود را به نمایش بگذارید و به یکی از تیم‌ها بپیوندید تا برای موفقیت‌ها و دستاوردهای تیمی رقابت کنید.

IFOها در پنکیک سواپ

عرضه اولیه فارم (IFO) راهی برای بدست آوردن توکن تازه راه اندازی شده با استفاده از قدرت ییلد فارمینگ است. در پنکیک سواپ، می‌توانید این کار را با متعهد کردن توکن‌های LP از یک استخر پشتیبانی شده برای دسترسی به فروش توکن تازه راه اندازی شده انجام دهید. برای این موضوع می‌توانید IFOهای فعال در PancakeSwap را در صفحه IFO بررسی کنید.

آیا پنکیک سواپ بدون ریسک است؟

پنکیک سواپ از لحاظ امنیتی توسط شرکت سرتیک حسابرسی و تایید شده است. یعنی استفاده از آن کاملاً ایمن است؟ خیر. واریز وجوه در یک قرارداد هوشمند همیشه خطراتی دارد، حتی برای پروژه‌های حسابرسی شده و بسیار معتبر. هرگز پولی را که نیاز ضروری شما برای زندگی است را ریسک نکنید.

جمع بندی

پنکیک سواپ هم اکنون بزرگترین بازار ساز خودکار یا همان AMM در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) و دارای برخی از ویژگی‌های ابتکاری است. ممکن است اتریوم روند دیفای را شروع کرده باشد، اما ابتکاراتی که در سایر شبکه‌ها از جمله در PancakeSwap دیده می‌شود، نشان می‌دهد که موج نوآوری به زودی به زنجیره‌های دیگر گسترش می‌یابد.

امیدواریم مطلب راهنمای کسب درآمد از صرافی پنکیک سواپ مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

سلب مسئولیت: تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها