Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها

به معرفی هوش مصنوعی و رفع ابهام جایگاه آن در فضای کریپتوکارنسی‌ و معرفی برخی از بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی اصلی می‌پردازیم.

زمان مطالعه: 9 دقیقه

مانند هر روایت تبلیغاتی پر زرق و برق، جدا کردن واقعیت از داستان می‌تواند دشوار باشد. ارتباط بین هوش مصنوعی و فناوری بلاک چین که زیرساخت ارزهای دیجیتال است و تمایز بین سرویس‌های هوش مصنوعی که باعث پیشرفت حوزه کریپتو می‌شوند، و تبلیغات غیر واقعی برخی ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی نیز به‌همین نسبت نیاز به واقع بینی دارد.

فهرست مطالب

در این نوشته، به تعریف هوش مصنوعی، رفع ابهام جایگاه آن در فضای کریپتوکارنسی‌ و معرفی برخی از بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی اصلی می‌پردازیم، شبکه‌هایی که مدت‌ها قبل از اینکه هوش مصنوعی یک موضوع پرطرفدار باشد وجود داشتند. رهبران بازار مانند گراف و سینگولاریتی نت که قبل از این هیاهو به ساخت و توسعه ادامه می‌دادند.

مقدمه

یکی از هیجان‌انگیزترین پیشرفت‌ها در دنیای مدرن مالی، ظهور ارزهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی است. این ارزهای دیجیتال نوآورانه از قدرت هوش مصنوعی برای ارائه امنیت بالاتر، سرعت تراکنش‌های سریع‌تر و تجربه مالی شخصی‌تر با حفظ حریم خصوصی بیشتر استفاده می‌کنند.

برای درک بهتر این مطلب، در ابتدا به‌اختصار به‌معرفی ارز دیجیتال و سپس فناوری هوش مصنوعی می‌پردازیم، و در ادامه به پرسش‌های ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟ ارز دیجیتال هوش مصنوعی چه ویژگی‌های دارد؟ بهترین ارزهای دیجیتال حوزه هوش مصنوعی کدام‌اند؟ و در نهایت به دیگر سوالات متداول این بخش خواهیم پرداخت.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا رمز ارز نوعی از دارایی محسوب می‌شود که مانند پول می‌توان آن را خرج یا داد و ستد کرد و یا مانند سهام آن‌ها را به‌هم تبدیل کرد. این دسته از دارایی دیجیتال توسط بانک‌های مرکزی صادر و یا ذخیره نمی‌شوند. در عوض، آن‌ها کاملا غیرمتمرکز هستند.

این بدان معناست که سوابق موجودی‌ها و تراکنش‌ها به کمک فناوری بلاک چین توسط افرادی نگهداری می‌شوند که داوطلبانه همه چیز را با استفاده از نرم‌افزار تخصصی پیگیری می‌کنند. داوطلبان با انجام این کار با دریافت رمز ارز شبکه کسب درآمد دارند. اگر می‌خواهید بیشتر بدانید مقاله ارز دیجیتال چیست؟ را مطالعه نمایید.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی (AI) رشته‌ای از علوم کامپیوتر است که ماشین‌ها را قادر می‌سازد تا بر اساس داده‌ها تصمیم بگیرند و به‌طور فزآینده‌ای هوش انسان را تقلید کنند. نمونه محبوب اخیر بنام چت جی پی تی (ChatGPT)، برنامه‌ای است که با کمک فناوری هوش مصنوعی می‌تواند بر اساس خلاصه‌ای که از کاربر می‌گیرد، برنامه‌نویسی کند.

خروجی‌ها در برنامه‌های هوش مصنوعی به اندازه‌ای به آنچه که یک شخص واقعی ممکن است ایجاد کند نزدیک است که ممکن است با خلقت انسان اشتباه گرفته شود. موارد استفاده هوش مصنوعی چنان بی حد و حصر است که این فناوری اخیرا راه خود را در فضای ارزهای دیجیتال نیز پیدا کرده است.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی ترکیبی از سه فناوری هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و بلاک چین هستند. به این معنی که از مزایای هر سه این فناوری‌ها در جهت رشد و توسعه خود بهره ‌می‌برند. در حالی که خدمات معمولی هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا وظایف را خودکار و فرآیندهای کسب‌وکار را ساده کنیم، ابزارهای ارز دیجیتال هوش مصنوعی به ما کمک می‌کنند تا داده‌های بلاک چین را به‌طور کارآمدتر هدایت کنیم.

به‌عنوان مثال، ابزارهای ارز دیجیتال هوش مصنوعی، داده‌های بلاک چین را برای شناسایی فعالیت‌های تقلبی یا مشکوک تجزیه و تحلیل می‌کنند. آن‌ها همچنین الگوریتم‌ها و خدمات را با قراردادهای هوشمند ترکیب می‌کنند تا امکانات جدیدی را در دیفای به‌وجود آورند. برخی از ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی محصولات دارای توکن مانند تحلیل معاملات مبتنی بر هوش مصنوعی، ایجاد تصویر یا تأیید NFT را ارائه می‌دهند.

مزایای ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

مزایای استفاده از ارز دیجیتال هوش مصنوعی بسیار گسترده است. یکی از مهمترین مزیت‌ها افزایش امنیت است. الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت‌های مخرب مانند هک و سرقت استفاده می‌شوند و ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی را به یکی از امن‌ترین شکل‌های ارز دیجیتال تبدیل می‌کنند.

علاوه بر این، الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند زمان‌های پردازش تراکنش‌ها را بهینه کنند و انجام معاملات را در زمان واقعی ممکن سازند. همچنین می‌توانند داده‌های کاربر را برای ارائه توصیه‌های سرمایه‌گذاری مناسب تجزیه و تحلیل کنند و تصمیم‌گیری آگاهانه برای معامله‌گران را آسان‌تر کنند. در ادامه با جزئیات بیشتر به این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

ویژگی‌هایی که ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی را متمایز می‌کند

  • امنیت پیشرفته

الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت‌های مخرب مانند هک و سرقت استفاده می‌شوند و امنیت ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی را نسبت به اشکال سنتی ارز دیجیتال امن‌تر می‌کنند.

  • تراکنش‌های کارآمد

الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند زمان‌های پردازش تراکنش را بهینه کنند و زمان تایید و تسویه تراکنش‌ها را کاهش دهند.

  • تجربه شخصی

الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند داده‌های کاربر را برای ارائه توصیه‌های سرمایه‌گذاری متناسب و تسهیل تراکنش‌های سریع‌تر و راحت‌تر تجزیه و تحلیل کنند.

  • تجزیه و تحلیل

برخی از ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای پیش بینی روند بازار و ارائه توصیه‌های معاملاتی به‌کاربران استفاده می‌کنند.

  • تمرکز‌زدایی

بسیاری از ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی غیرمتمرکز هستند، به این معنی که توسط یک نهاد واحد کنترل نمی‌شوند و در مقابل سانسور و دستکاری مقاوم‌تر از سایرین عمل می‌کنند.

  • هزینه‌های کمتر

الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند در زمینه به‌حداقل رساندن کارمزد تراکنش‌ها کمک کنند و کار با ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی را مقرون به‌صرفه‌تر از ارزهای دیجیتال سنتی کنند.

  • رابط کاربری بهبود یافته

برخی از ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی از پردازش زبان طبیعی (NLP) و سایر فناوری‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا به‌کاربران اطلاعات بیشتری ارائه دهند.

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی کدامند؟

با تمام هیجانات اخیر پیرامون ارزهای دیجیتال حوزه هوش مصنوعی، صدها کلاهبرداری جدید با عنوان “بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی” در اوایل سال ۲۰۲۳ راه اندازی شد و معامله‌گران کریپتو را از گرفتار شدن در حالی که یک کیسه خالی در دست داشتند خسته کرد.

در ادامه با تحقیقات گسترده، ما لیستی از بهترین ارزهای دیجیتال AI را گرد هم آورده‌ایم تا به‌شما کمک کند الماس‌ها را از سنگ‌ها جدا کنید و بهترین‌ها را از میان آن‌ها بردارید.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی گراف (GRT)

اولین ارز لیست بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی گراف با نماد GRT است. ارز دیجیتال گراف از هوش مصنوعی برای مرتب‌سازی، فهرست‌بندی و بازیابی سریع داده‌ها و قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند تا فشار روی توسعه‌دهندگان و برنامه‌ها را سبک و ابزارها و خدمات آن‌ها را کارآمدتر کند.

توکن GRT سنگ بنای اکوسیستم ارز دیجیتال هوش مصنوعی گراف است.GRT به شرکت کنندگان مختلف شبکه انگیزه می‌دهد تا از اجرای صحیح پروتکل‌ها در گراف اطمینان حاصل کند.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی سینگولاریتی نت (AGIX)

دومین ارز در این لیست سینگولاریتی نت با نماد AGIX است. سینگولاریتی نت به‌توسعه دهندگان هوش مصنوعی کمک می‌کند تا از کار خود کسب درآمد کنند و محیطی را برای شبکه‌ها و سرویس‌های هوش مصنوعی برای تعامل و یادگیری از یکدیگر فراهم می‌کند. تیم سینگولاریتی نت به رهبری دکتر بن گورتزل، کهنه‌کارهایی در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستند.

برخی از اعضای تیم سینگولاریتی نت قبلاً در توسعه سوفیا، یکی از شناخته‌شده‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی در جهان مشارکت داشته‌اند. یکی از مواردی که سینگولاریتی نت را منحصر به‌فرد می‌کند، تعهد و تمرکز آن بر قابلیت همکاری است. در حالی که بسیاری از ارزهای دیجیتال فقط با قراردادهای هوشمند اتریوم سازگار هستند، سینگولاریتی نت از توسعه هوش مصنوعی در شبکه کاردانو نیز پشتیبانی می‌کند.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی فچ ای‌آی (FET)

سومین ارز دیجیتال این لیست فچ ای‌آی با نماد FET است. Fetch.ai یک پلتفرم هوش مصنوعی و یادگیری ماشین مبتنی بر بلاک چین است. فچ ای‌آی همه چیز در مورد خودکار سازی وظایف تجاری مانند پردازش داده و تجارت را شامل می‌شود. هدف فچ دسترسی به‌فناوری و خدمات هوش مصنوعی برای همه است.

دامنه و پتانسیل ارز دیجیتال هوش مصنوعی Fetch.ai گسترده است. فچ در حالی که در حال حاضر برای بهینه‌سازی استراتژی‌های معاملاتی دیفای استفاده می‌شود، اکوسیستم آن به‌گونه‌ای طراحی شده است که یک شبکه یادگیری ماشین بدون مجوز و غیرمتمرکز باشد. در آینده، فچ ای‌آی زیرساخت‌های هوش مصنوعی را برای شبکه‌های انرژی هوشمند و شبکه‌های حمل و نقل فراهم خواهد کرد.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی اوشن پروتکل (OCEAN)

آخرین در لیست بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی اوشن پروتکل با نماد OCEAN است. اوشن پروتکل یک راه حل غیرمتمرکز تبادل داده و حفظ حریم خصوصی است. این پلتفرم از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا داده‌هایی را که قفل آن باز شده و با خریداران در بازار اوشن پروتکل به اشتراک گذاشته می‌شود، توکن کنند.

این راه حل خلاقانه به‌دانشمندان و ناشران داده کمک می‌کند تا برای تخصص خود ارزش منصفانه‌ای دریافت کنند و در عین حال اطلاعات قابل اعتماد و مطمئنی را به‌محققان و توسعه دهندگان ارائه می‌دهد. در شبکه ارز دیجیتال هوش مصنوعی اوشن پروتکل، با‌استفاده از داده‌ها و اطلاعات، صادرکنندگان کنترل و امنیت بیشتری بر محتوای خود دارند.

سوالات متداول

سوالات پرتکرار زیادی در مورد بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی وجود دارد که در ادامه به اصلی‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. اگر سوال شما در بین موارد زیر نبود، در بخش کامنت پرسش خود را مطرح کنید تا با کمک دیگر کاربران بتوانید پاسخ آن‌را بیابید.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

ارز دیجیتال هوش مصنوعی نوعی رمز ارز است که از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای ارائه امنیت بیشتر، تراکنش‌های کارآمدتر و تجربه شخصی‌سازی شده برای کاربران استفاده می‌کند. این دسته از رمز ارزها مانند سایرین غیرمتمرکز هستند، به این معنی که توسط یک نهاد واحد کنترل نمی‌شوند و برای ارائه بهترین تجربه مالی ممکن برای کاربران طراحی شده‌اند.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال هوش مصنوعی با کمک فناوری هوش مصنوعی کارکرد و تجزیه و تحلیل شبکه‌های بلاک چین را ساده می‌کند و اطلاعات دقیقی در مورد دارایی‌های رمزنگاری و بازار گسترده ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. یکی از موارد استفاده بالقوه شامل تحلیل شرایط بازار و حجم معاملات برای پیش بینی اهداف قیمت بیت کوین و یا سایر رمزارزهای مشابه است.

نقش هوش مصنوعی در ارز دیجیتال چیست؟

هوش مصنوعی نقش‌های مختلفی را در صنعت ارزهای دیجیتال و بلاک چین ایفا می‌کند. به‌عنوان مثال، ابزارها و خدمات هوش مصنوعی را می‌توان به‌صورت توکن در اختیار دارندگان یک رمزارز خاص قرار داد. هوش مصنوعی همچنین برای ساده‌سازی تحلیل داده‌های بلاک چین، ارتقاء امنیت، بالا بردن سرعت تراکنش‌ها، کاهش کارمزد و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود.

چگونه هوش مصنوعی کارایی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را بهبود می‌بخشد؟

الگوریتم‌های هوش مصنوعی پردازش تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را با تجزیه و تحلیل بلاک چین، تأیید خودکار، اعتبارسنجی و تکمیل تراکنش‌ها در زمان مناسب و در بهترین حالت ممکن بهینه می‌کنند.

آینده ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

ارز دیجیتال هوش مصنوعی آینده امیدوار کننده‌ای با پتانسیل افزایش امنیت، کارایی و شخصی‌سازی تراکنش‌های مالی دارد.

آیا ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی غیر متمرکز هستند؟

بله، ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی مانند اغلب رمزارزهای دیگر، مبتنی بر فناوری بلاک چین و غیر متمرکز هستند.

هوش مصنوعی چگونه تجربه ارزهای دیجیتال را شخصی می‌کند؟

الگوریتم‌های هوش مصنوعی داده‌های کاربر را برای ارائه توصیه‌های سرمایه‌گذاری مناسب و بهبود تجربه کلی کاربر تجزیه و تحلیل می‌کنند.

تفاوت بین یک ارز دیجیتال هوش مصنوعی و یک ارز دیجیتال سنتی چیست؟

ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای افزایش امنیت و تراکنش‌های کارآمد استفاده می‌کنند. در حالی که ارزهای دیجیتال سنتی این ویژگی را ندارند.

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی کدام است؟

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی به‌عوامل مختلفی از جمله ترجیحات کاربر و اهداف سرمایه گذاری بستگی دارد. گراف (ارز GRT) بزرگترین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال هوش مصنوعی بر اساس ارزش بازار و تعداد دارندگان است. رمزارزهای دیگر مانند سینگولاریتی نت (ارز AGIX)، فچ ای‌آی (ارز FET)، اوشن پروتکل (ارز OCEAN) و برخی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی هستند که تیم‌های قوی دارند و حتی قبل از اینکه هوش مصنوعی در اخبار کریپتو محبوب شود در حال توسعه بوده‌اند.

نحوه خرید ارز دیجیتال هوش مصنوعی چگونه است؟

درست مانند خرید بیت کوین و اتریوم، خرید ارز دیجیتال هوش مصنوعی از صرافی‌‌های آنلاین ارز دیجیتال مانند بیتشال به‌راحتی امکان پذیر است. برای شروع، یک حساب باز کنید که شامل مراحل تایید هویت است و سپس با واریز تومان می‌توانید به صفحه ارز دیجیتال هوش مصنوعی که می‌خواهید بروید، مبلغ دلخواه را وارد کنید و خرید را انجام دهید. قبل از خرید بررسی کنید که آیا صرافی، ارز دیجیتال هوش مصنوعی مورد نظر شما را دارد یا خیر.

نحوه ذخیره ارز دیجیتال هوش مصنوعی چگونه است؟

اکثر صرافی‌های آنلاین یک کیف پول دیجیتال رایگان ارائه می‌دهند که می‌توانید ارز دیجیتال هوش مصنوعی خود را پس از خرید در آن ذخیره کنید. کیف پول صرافی برای مواقعی کاربرد دارد که هدف کاربر معامله است. اما اگر هدف، ذخیره ارز دیجیتال هوش مصنوعی باشد، استفاده از یک کیف پول شخصی مجزا بهترین حالت است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله کیف پول دیجیتال چیست؟ را مطالعه نمایید و بهترین کیف پول متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید.

ریسک‌های مرتبط با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

سرمایه گذاری در هر ارز دیجیتال خطراتی از جمله نوسانات بازار، احتمال هک، سرقت و یا ورشکست شدن پروژه را به‌همراه دارد. مهم است که قبل از هر سرمایه گذاری تحقیقات خود را تکمیل و همه عوامل را در نظر بگیرید.

چگونه می‌توانم روی بهترین ارز دیجیتال هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنم؟

برای سرمایه‌گذاری در بهترین ارز دیجیتال هوش مصنوعی، در بازار تحقیق کنید و گزینه‌ها را مقایسه کنید تا با اهداف سرمایه‌گذاری شما مطابقت داشته باشد. عواملی مانند امنیت، سرعت تراکنش، پتانسیل رشد و دیگر موارد بنیادی را در نظر بگیرید. مقاله تحلیل فاندامنتال چیست؟ بهترین راهنمای شما برای شناخت یک پروژه رمزنگاری است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

جمع بندی

ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳، روایتی قدرتمند و آینده‌ای روشن برای صنعت کریپتو ترسیم کرده است. البته هوش مصنوعی یک حوزه تحقیقاتی پیچیده است و هنوز سوالات زیادی در مورد محدودیت‌ها و قابلیت‌های آن وجود دارد که منجر به سردرگمی و سوء تفاهم در بازار ارز دیجیتال می‌شود. همچنین این شرایط به بازیگران مخرب بستری برای ارائه اطلاعات نادرست و گسترش کلاهبرداری می‌دهد.

یادگیری در مورد هوش مصنوعی و استفاده از آن در فناوری بلاک چین به‌شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم هنگام سرمایه‌گذاری در بخش ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی با احتیاط بیشتری عمل کنید. امیدواریم مطلب “کاربرد هوش مصنوعی در کریپتو چیست؟ معرفی بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی AI” مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

راهنمای عمومی

در صورتی که می‌خواهید در مورد مفاهیم پایه و آموزش‌های کاربردی رمز ارزها اطلاعات بیشتری کسب کنید، همیشه می‌توانید از راهنماهای ما در منو و دیگر بخش‌های سایت که حاوی منابع عالی است، استفاده کنید.

ما همچنین منابع غنی از مواردی داریم که به جزئیات بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، تتر و سایر موارد می‌پردازد. خواندن منابع مفید به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات رایج بازار ارز دیجیتال و همچنین بهترین استراتژی‌ها در برخورد با انواع مختلف شرایط بازار آشنا شوید.

سلب مسئولیت

تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها