Categories
اخبار فناوری‌ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از نصب سیستم جدید بلاکچین در بندر بزرگ ریلی چین، محموله‌های ریلی از چین به اروپا اکنون می‌تواند به جای ماه‌ها در چند روز تحویل شود. به نقل از China’s People Online Daily، مسیر تجارت ریلی چین – اروپا به دلیل استفاده از فناوری بلاک چین ، سرعت بالایی پیدا کرده است. بندر ریلی بین المللی چنگدو در استان سیچوان با پلتفرم Sino-Europe Trade Link 2 مجهز به بلاکچین توسط بانک صنعتی و بازرگانی چین مستقر شد.

گزارش شده است که علاوه بر کاهش بررسی‌های زمان بر اسناد، این سیستم جدید به شرکت‌های خارجی اجازه می‌دهد مستقیماً پول را از بانک جمع‌آوری کنند و جریان انتقال نقدی تسریع یابد.

معاملاتي كه محموله‌های آن از چین ارسال می‌شد براي رسيدن به مقصد خود در اروپا بيش از يك ماه طول مي‌كشيد. اسناد و بارنامه‌ها باید در هر گذرگاه مرزی بررسی شود، که تدارکات آن با دشواری‌های ترجمه و نگه‌داشتن‌های بوروکراتیک سخت‌تر شده است.

پس از 3 سال و سه ماه از گذشت آن، سرویس بار چین – اروپا موفق به انجام 200 سفر شد. از زمان ورود فناوری بلاکچین، همین تعداد سفر فقط در مدت دو ماه انجام شد. یکی از کارمندان ICBC به خبرنگاران گفت که مزایای سیستم مجهز به بلاکچین آن را به یک بستر قابل اعتماد برای میزبانی و ردیابی داده‌های تجاری تبدیل کرده است.

ما از مزایای بلاکچین، مانند ماهیت ضد خطا و ثبت زمان و تاریخ آن استفاده می‌کنیم تا داده‌های تجاری قابل اعتماد ایجاد کنیم. این کار می‌تواند توانایی‌های مالی شرکت‌های تجاری کوچک و متوسط خارجی را تا حد زیادی بهبود بخشد. چن‌ران مسئول عملیات بین المللی بندر داخلی چنگدو، گفت: در دهه گذشته شاهد تغییرات اساسی در نحوه تجارت جهانی بوده ایم.

او افزود: در مقایسه با سال 2007، ما در حال حاضر از پشتیبانی بلاکچین، اینترنت اشیا و داده‌های کلان برخورداریم، که می‌تواند به پیگیری تدارکات کمک کند و به طور قابل توجهی خطر خسارت بار را کاهش دهد. بنابراین هم برای بانک ها و هم برای مشتریان محافظت بهتری وجود دارد.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها