Categories
اخبار اتریوم
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اتریوم نیز مانند بیت کوین، در حال حاضر از یک فرآیند پر مصرف به نام “استخراج” برای ایجاد و توزیع ارز رمزنگاری شده جدید استفاده می کند. هزاران نفری که در سراسر جهان به تحقق این امر کمک می کنند، خوب می دانند …

بخشی از پیشنهاد برای مهاجرت شبکه اتریوم به اتریوم 2 این بود که برای هر تراکنش هزینه پایه تعیین شود. به جای پرداخت هزینه برای ماینرهایی که تراکنش‌های شبکه را تأیید می کنند، هزینه پایه می سوزد (یعنی با ارسال به کیف پول قابل دسترسی از گردش خارج می شود).

همچنین در اتریوم 2 ایده اصلی این بود که کل عرضه اتر کاهش پیدا کند، چراکه تولید و عرضه اتر، برخلاف بیت کوین، حد نهایی ندارد؛ در نتیجه قیمت اتریوم از نظر تئوری برای پاسخگویی به تقاضا افزایش می یابد.

در حالی که در آخرین بروزرسانی شبکه اتریوم برای مهاجرت به اتریوم 2، EIP-1559(نام این بروزرسانی است) میزان افزایش عرضه اتر را کاهش می‌دهد، اما این بروزرسانی لزوماً عرضه اتر را کاهش نمی‌دهد.

این به این دلیل است که با تولید هر بلوک، ماینرها هنوز می‌توانند اتر تازه استخراج شده را حفظ کنند و تا زمانی که مقدار اتر تازه استخراج شده بیشتر از هزینه‌های پایه سوزانده شده باشد، عرضه کلی اتر افزایش می یابد.

جالب است بدانید در یک دوره 24 ساعته از پنجشنبه و جمعه هفته گذشته رشد عرضه اتر منفی شد. در این برهه زمانی بیش از 12،500 تا 13،000 اتر که برای ماینرها صادر شده بود، سوزانده شد. این امر می تواند در شرایطی تنظیم شود که هزینه پایه در دوره‌های تقاضای بیشتر برای معاملات اتریوم به سمت بالا تنظیم می شود. (آیا سرمایه گذاری دیفای بود؟ خرید NFT؟ بازی؟)

اسکات لوئیس، بنیانگذار دیفای پلاس و ایوان ون‌نس، بنیان‌گذار هفته در اتریوم نیوز معتقدند:

این اولین نمونه از تبدیل اتریوم به حالت تورم‌زا است. اتریوم به اولین روز کاهش قیمت خود نزدیک می شود.

وب سایت ردیابی Ultrasound Money اما نظر دیگری دارد:

از زمان تغییر کد در 5 آگوست، بیش از 188،000 اتر سوزانده شده است. این تعداد معادل 736 میلیون دلار است. این تغییر به طور مستقیم به افزایش قیمت ارز اتر دامن زده است، قیمت اتریوم از 2516 دلار در 4 آگوست به 3.926 دلار امروز رسیده است که به معنی 56 درصد سود در یکماه است.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا با این بروزرسانی و میزان اتریوم های سوخته شده و همچنین رفتار ماینرهای شبکه، اتریوم به کاهش قیمت نزدیک شده است یا روند آن را همچنان صعودی می‌بینید؟

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها