Categories
مفاهیم پایه, مقالات
زمان مطالعه: 11 دقیقه

همزمان با تصویب ETF بیت کوین توسط سازمان بورس اوراق بهادار آمریکا، حدس‌وگمان‌های بسیار زیادی درباره پذیرش ETF اتریوم را شاهد هستیم؛ اما صندوق قابل معامله یا ETF اتریوم چیست و قرار است چه تاثیری در روند بازار اتریوم داشته باشد؟ بعد از تصویب ETF بیت کوین شاهد شکل‌گیری روندهای هیجان‌انگیزی در بازار برای این ارز دیجیتال بودیم و عملاً می‌توانیم چنین انتظاری را برای قیمت و روند اتریوم هم داشته باشیم. برای علاقمندان به یک سرمایه‌گذاری مطمئن و ایده‌آل در بازار ارز دیجیتال شناخت ETF اتریوم بسیار ضروریست، زیرا این صندوق‌های قابل معامله، علاوه بر تاثیرگذاری بر روی قیمت اتریوم، به صورت غیرمستقیم روی قیمت سایر آلتکوین‌ها نیز تاثیر خواهند داشت و عملاً تمام سرمایه‌گذاری‌ها در بازار ارز دیجیتال تحت تاثیر این موضوع قرار خواهد گرفت.

با توجه به اهمیت بسیار بالای تصویب ETF برای اتریوم، در این مقاله در بیتشال تصمیم گرفتیم تا به بررسی صفر تا صد شرایط ‏ ETF اتریوم پرداخته و نکات لازم برای سرمایه‌گذاری در بازار را تحت تاثیر این عنوان، برای شما بازگو کنیم. البته که قرار نیست نوسانات قیمت تحت تاثیر صندوق قابل معامله اتریوم را برای شما پیش‌بینی کنیم؛ اما نکات لازم برای تحلیل روندها را تحت تاثیر این موضوع‌ برای شما بیان خواهیم کرد که می‌تواند راهنمایی برای یک سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآور برای شما در بازار شود.

نکات کلیدی مقاله:

  • ETF اتریوم به کاربران این اجازه را می‌دهد که بدون ورود به بازار ارز دیجیتال روی اتریوم سرمایه‌گذاری نمایند.
  • ‏صندوق قابل معامله اتریوم در بازار بورس آمریکا قیمت اتر در بازار ارز دیجیتال را دنبال می‌کند و تحت تاثیر نوسانات آن، نوسان خواهد کرد.
  • از جمله اصلی‌ترین مزایای ETF‌های اتریوم می‌توانیم به انطباق با قوانین و مقررات سازمان بورس آمریکا، سهولت دسترسی و کاهش قابل توجه خطرات سرمایه‌گذاری از جمله خطاهای انسانی اشاره کنیم.

استراتژی سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال

ETF اتریوم (Ethereum ETF) چیست؟

در قدم اول باید بررسی کنیم که ETF اتریوم چیست و سپس به تاثیر آن در بازار بپردازیم. ETF مخفف عبارت Exchange-traded fund به معنی صندوق قابل معامله و در بازار بورس به گونه‌ای از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک اطلاق می‌شود که در آن یک کالای ارزشمند به عنوان معیار قیمت‌گذاری صندوق مورد نظر انتخاب و نوسانات قیمت صندوق در بازار بورس تحت تاثیر ارزش کالای مبتنی بر آن تعیین می‌شود. با این تعریف عملاً Ethereum ETF را باید صندوق قابل معامله اتریوم در بازار بورس در نظر بگیریم. در واقع این صندوق یک محصول مالی است که بیشتر برای سرمایه‌گذاری افراد بر روی اتریوم بدون نیاز به ورود به بازار ارز دیجیتال تحت مقررات و قوانین بازار بورس تعریف شده و عملاً امکان استفاده از پتانسیل سودآوری اتریوم را بدون نیاز به ورود به بازار ارز دیجیتال برای کاربران فراهم می‌آورد.

همانطور که احتمالاً متوجه شدید، عملکرد صندوق قابل معامله اتریوم دقیقاً تحت تاثیر قیمت اتر در بازار ارز دیجیتال خواهد بود و رفتار آن را در بازار بورس منعکس می‌کند. این صندوق در چهارچوب قوانین نظارتی بازارهای مالی سنتی عمل کرده و یک روش امن برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال را در اختیار سرمایه‌گذاران بازار بورس قرار می‌دهد. این مهم باعث افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به این قبیل سرمایه‌گذاری‌ها شده و انطباق‌های بیشتری با استانداردهای مالی تعیین شده توسط سازمان‌های نظارتی را نیز به دنبال خواهد داشت.

یکی از جذاب‌ترین مزیت‌های صندوق قابل معامله اتریوم برای سرمایه‌گذاران در بازار بورس، امکان ایجاد تنوع بیشتر در سبد سرمایه‌گذاری برای آنها است و در کنار آن مزیت‌های دیگری مانند سهولت در فرایند خریدو‌فروش و استفاده از پتانسیل بازار ارز دیجیتال در کنار قوانین نظارتی را نیز برای آنها به دنبال خواهد داشت. این مزیت‌ها مخصوصاً برای افرادی که به تازگی به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال هستند، مزیت‌های بسیار بزرگی هم خواهد بود.

ETF اتریوم چیست

ETF اتریوم (Ethereum ETF) چگونه کار میکند؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره صندوق قابل معامله اتریوم بایستی به بررسی آن بپردازیم، نحوه عملکرد این صندوق‌ها در بازار بورس و نوسانات قیمت آن است. دو نوع متفاوت از ETF اتریوم در بازارهای مالی سنتی وجود دارد. ممکن است در نگاه اول‌ ETF اتریوم را با معاملات آتی اتریوم اشتباه بگیرید. هرچند در ظاهر این دو، نوسانات مشابه با یکدیگر را رقم می‌زنند، اما ماهیت آنها تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارد.

صندوق قابل معامله چه برای اتریوم و چه برای هر ارز دیجیتال دیگری توسط یک شرکت سرمایه‌گذاری تعریف می‌شود. تاییدیه این صندوق توسط سازمان بورس اوراق بهادار آمریکا (SEC) انجام خواهد پذیرفت و مسلماً شرکت سرمایه‌گذار بایستی پیش‌نیازهای لازم برای رسیدن به استانداردهای سازمان بورس را فراهم آورد.

ارزش یک صندوق قابل معامله در بازار بورس به دارایی خود صندوق بستگی دارد. به عنوان مثال در صندوق قابل معامله طلا، به تعداد برگ سهام منتشر شده در بازار بورس، توسط مدیریت صندوق طلا خریداری شده و ذخیره می‌شود. عملاً دارایی این صندوق مقدار مشخصی طلا است و با نوسان قیمت طلا قیمت این صندوق در بازار بورس نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و نوسان خواهد کرد.

به همین ترتیب در صندوق قابل معامله اتریوم نیز توسط مدیریت صندوق، ارز اتر خریداری و ذخیره شده و به همان تعداد برگه سهام در بازار بورس در معرض خریدوفروش قرار می‌گیرد. هر کدام از این برگ سهم‌ها به نوعی می‌توانند معرف یک واحد اتر در صندوق مورد نظر باشند. در حالی که در قراردادهای آتی عملاً فقط یک قرارداد خریدوفروش اتریوم معامله می‌شود و خبری از ذخیره‌سازی اتر توسط صندوق نخواهد بود.

خریدوفروش‌ ETF اتریوم در بازار بورس کاملا ساده و مانند فرایند خرید و فروش سایر سهام در بازار خواهد بود. ازاین‌رو افرادی که چالش‌هایی با فرایند خریدوفروش در بازار ارز دیجیتال دارند، به راحتی می‌توانند با خریدوفروش این صندوق‌ها در بازار بورس، روی اتر سرمایه‌گذاری کنند. البته مبتنی بر شرایط عرضه‌وتقاضای حاکم، ممکن است تفاوت‌های اندکی در قیمت صندوق با قیمت اتریوم برای لحظاتی در بازار ایجاد شود، اما در وضعیت کلی، صندوق قابل معامله اتریوم قیمت اتر را در بازار ارز دیجیتال دنبال می‌کند.

در ETF آتی اتریوم خبری از ذخیره‌سازی اتریوم نخواهد بود و در این صندوق‌ها عملاً فقط قراردادهای آتی که قیمت آنها بر اساس قیمت اتر نوسان می‌نماید، قابل معامله است. مسلماً صندوق‌های دسته اول، امنیت سرمایه‌گذاری بیشتری داشته و قیمت آنها در بازار بورس بیشتر از صندوق‌های آتی به قیمت اتر در بازار ارز دیجیتال نزدیک خواهد شد. علاوه بر تمام چالش‌های امنیتی وارد شده به صندوق‌های آتی اتریوم، قیمت این صندوق‌ها ممکن است تحت تاثیر شرایط عرضه‌وتقاضا تفاوت‌های زیادی با قیمت اتر در بازار ارز دیجیتال داشته باشد. ازاین‌رو در زمان سرمایه‌گذاری در انتخاب نوع صندوق اتریوم نیز بایستی دقت کافی داشته باشید.

در زمان نگارش این مقاله هنوز صندوق اسپات اتریوم (Spot Ethereum ETF) که همان صندوق‌های نوع اول هستند در بازار بورس نیویورک مورد تایید قرار نگرفته‌اند و گمانه‌زنی‌هایی برای این منظور وجود دارد؛ اما امکان انجام معامله بر روی صندوق‌های آتی اتریوم (Ethereum Futures ETF) در بازارهای سنتی در دسترس قرار گرفته که معاملات آنها چالش‌های خاص خود را به دنبال خواهد داشت.

ETF اتریوم چیست

تاثیر ETF اتریوم (Ethereum ETF) بر قیمت اتر

بعد از رسیدن به این درک که ETF اتریوم چیست، حالا باید درباره تاثیر آن بر قیمت اتر و البته سایر آلتکوین‌ها صحبت کنیم. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، افزایش قیمت اتر در بازار ارز دیجیتال باعث افزایش قیمت ETF اتریوم خواهد شد و کاهش قیمت اتر نیز روند نزولی را برای قیمت صندوق قابل معامله اتریوم به دنبال خواهد داشت. اگر از این زاویه به این موضوع نگاه کنیم، عملاً این قیمت اتریوم در بازار ارز دیجیتال است که تاثیرگذاری اصلی را خواهد داشت؛ اما این موضوع از منظر دیگری هم قابل بررسی است.

با اضافه شدن صندوق‌های مختلف قابل معامله اتریوم در بازار بورس، عملاً مقبولیت اتریوم در میان کاربران جهانی افزایش پیدا خواهد کرد و همین افزایش حجم سرمایه‌های وارد شده به این صندوق‌ها، به خودی خود می‌تواند جذابیت‌های اتریوم برای سرمایه‌گذاری را افزایش دهد. همانطور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر بر قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال، شرایط عرضه‌وتقاضای حاکم بر بازار است و با افزایش مقبولیت یک ارز عملاً انتظار افزایش تقاضا برای خرید آن را خواهیم داشت.

همچنین کاربران بازار ارز دیجیتال از این پس به این صندوق‌ها به شکل پول هوشمند هم نگاه می‌کنند و ورود و خروج پول از این صندوق‌ها می‌تواند معیاری برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران در بازار ارز دیجیتال بر روی اتریوم یا سایر آلتکوین‌ها باشد.

با در کنار هم قرار دادن این دو دیدگاه به این نتیجه‌گیری می‌رسیم که تاثیرگذاری قیمت اتر در بازار ارز دیجیتال و قیمت صندوق‌ ETF آن در بازار بورس به صورت دو طرفه است و نمی‌توانیم تاثیرگذاری هر یک از این دو را بر روی دیگری نادیده بگیریم. مسلماً سرمایه‌گذاران بازار بورس افرادی حرفه‌ای بوده و تصمیم‌گیری آنها بر روی ورود یا خروج از بازار می‌تواند روی تصمیم‌گیری معامله‌گران بازار ارز دیجیتال هم تاثیر داشته باشد؛ از طرف دیگر شرایط عرضه‌وتقاضا در بازار ارز دیجیتال نیز از نگاه این افراد مخفی نمانده و روی تصمیم آنها تاثیر خواهد داشت.

ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال

تاثیر ETF اتریوم بر قیمت آلتکوین‌ها

صندوق قابل معامله اتریوم (Ethereum ETF) علاوه بر تاثیرگذاری بر روی قیمت اتر، هچنین می‌تواند بر روی قیمت سایر آلتکوین‌های بازار نیز تاثیر داشته باشد. با توجه به اینکه اتریوم بعد از بیت کوین دومین ارز دیجیتال برتر جهان است و از این گذشته به عنوان بهترین آلتکوین بازار ارز دیجیتال هم شناخته می‌شود، سرمایه‌گذاران آلتکوین‌ها نگاه ویژه‌ای به اتریوم داشته و روند آن را برای خریدوفروش‌های خود دنبال می‌کنند. با این حساب هر تغییری که در قیمت اتریوم شاهد باشیم، می‌تواند باعث ایجاد تغییر در قیمت و روند آلتکوین‌ها هم شود.

باتوجه به تاثیرپذیری قیمت آلتکوین‌ها از قیمت اتریوم، قیمت آنها نیز می‌تواند تحت تاثیر قیمت صندوق قابل معامله اتریوم در بازار بورس قرار بگیرند. همین حالا هم سرمایه‌گذاران بیت کوین نگاه ویژه‌ای به ETF بیت کوین داشته و شرایط سرمایه‌گذاری خود را بر اساس نحوه تغییرات صندوق قابل معامله بیت کوین در بازار بورس در نظر می‌گیرند. چنین تاثیرگذاری را در آینده می‌توانیم برای ETF اتریوم نیز در نظر بگیریم.

ETF اتریوم چیست

تاثیر ETF اتریوم روی قیمت بیت کوین

در یک نگاه کاملا حرفه‌ای می‌توانیم تاثیرگذاری و تاثیرپذیری ETF اتریوم و ETF بیت کوین و همچنین قیمت بیت کوین را نیز مشابه با همان تحلیل بالا مورد بررسی قرار دهیم. به این معنا که ورودوخروج پول به صندوق‌های قابل معامله به نوعی می‌تواند روی قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال تاثیر بگذارد؛ اما شرایط این تاثیرگذاری بر روی قیمت بیت کوین ممکن است متفاوت باشد.
همانطور که می‌دانید بازار ارز دیجیتال را از نظر نوسانات قیمتی می‌توان در دسته‌بندی‌های مختلفی تعریف کرد. نوسانات قیمت بیت کوین شرایط متفاوتی با نوسانات قیمت اتریوم و البته سایر آلتکوین‌ها دارد. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بازار ارز دیجیتال با شناسایی موج‌های مختلف افزایش قیمتی در این بازار‌ و انتقال دارایی‌های خود میان بیت کوین و اتریوم و سایر آلتکوین‌ها به دنبال دریافت بیشترین پتانسیل سودآوری از این بازار هستند. به همین ترتیب نوسانات قیمت ETF بیت کوین و ETF اتریوم هم می‌تواند شرایط شرایط متفاوتی در بازار داشته باشد.

خروج پول از ETF بیت کوین ممکن است دلیلی برای شروع یک روند صعودی کوتاه‌مدت برای ETF اتریوم یا خود قیمت اتر در بازار ارز دیجیتال باشد. همچنین خروج سرمایه‌ها از صندوق قابل معامله اتریوم را هم می‌توان در مواقعی دلیلی برای افزایش قیمت بیت کوین و افزایش قیمت صندوق قابل معامله بیت کوین در بازار بورس دانست. البته این تجزیه تحلیل یک آنالیز کلی است و شما به عنوان یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای بایستی به صورت دقیق و بر اساس شواهد موجود، تجزیه‌وتحلیل لحظه‌ای را بر روی این تاثیرپذیری و تاثیرگذاری داشته باشید.

تاثیر ETF اتریوم بر بازار ارز دیجیتال

با تایید و تصویب صندوق قابل معامله بیت کوین در بازار بورس نیویورک، شاهد ورود سرمایه‌های بسیار هنگفتی به بازار ارز دیجیتال بودیم که این مهم ممکن است با تصویب ETF اتریوم (Ethereum ETF) هم رقم بخورد. به صورت کلی صندوق‌های قابل معامله برای ارزهای دیجیتال نه فقط برای بیت کوین و اتریوم، بلکه حتی برای ریپل و سایر آلتکوین‌ها هم خبری مثبت برای بازار ارز دیجیتال است.

با روی کار آمدن این صندوق‌ها و امکان انجام معامله برای آنها توسط معامله‌گران حرفه‌ای بازار بورس آن هم با سرمایه‌های بسیار بزرگ، بازار ارز دیجیتال نیز کم‌کم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و مزیت‌های زیر را می‌توانیم برای آن در نظر بگیریم.

ETF اتریوم چیست

1- افزایش مقبولیت و محبوبیت بازار

مسلماً نگاه‌های بیشتری متوجه بازار ارز دیجیتال خواهد شد و این مهم می‌تواند مقبولیت این بازار را در میان کاربران در سرتاسر جهان با سرعت بیشتری رشد دهد. وقتی سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بسیار بزرگ به دنبال سرمایه‌گذاری در این بازار باشند، عملاً بازار ارز دیجیتال را نیز در آینده نه‌چندان دور می‌توانیم یک بازار کاملاً حرفه‌ای‌تر نسبت به شرایط کنونی تلقی کنیم. این موضوع حتی ممکن است باعث اضافه شدن شرکت‌های بزرگ جهانی به فرایند سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال نیز شده و حتی آنها را نیز تبدیل به کاربران حرفه‌ای این بازار نماید.

2- افزایش حجم معاملات و ارزش بازار

مسلماً افزایش مقبولیت و محبوبیت بازار ارز دیجیتال نتیجه‌ای جز ورود سرمایه‌های بیشتر به این بازار را نداشته و این مهم می‌تواند دلیلی برای افزایش حجم معاملات و ارزش بازار ارز دیجیتال باشد. همین حالا هم بیت کوین حتی ارزش بازار بیشتری از نقره پیدا کرده و ادامه‌دار شدن این روندها می‌تواند اتریوم و سایر آلتکوین‌ها را نیز تبدیل به دارایی‌هایی بسیار ارزشمند در سرتاسر دنیا نماید.

3- ورود معامله گران جدید

ورود معامله‌گران جدید به هر بازار مالی می‌تواند مشابه با تزریق خون تازه به بازار باشد. روندهای مرده و خسته با ورود معامله‌گران جدید و سرمایه‌های بیشتر جان می‌گیرند و بازار از حالت رنج خارج می‌شود. با ورود معامله‌گران جدید به بازار ارز دیجیتال تحت تاثیر تصویب ETF اتریوم می‌توانیم نوسانات قیمتی جذاب‌تری را نیز در این بازار شاهد باشیم که پتانسیل سودآوری بازار ارز دیجیتال را نیز افزایش خواهد داد.

ETF اتریوم چیست

4- تطابق بیشتر ارز دیجیتال با بازارهای بین‌المللی و قوانین و مقررات

یکی از مزیت‌های پشت پرده تصویب ETF اتریوم و سایر آلتکوین‌ها، تطابق هرچه بیشتر بازار ارز دیجیتال به عنوان یک بازار مالی بین‌المللی با قوانین و مقررات رسمی بازارهای مالی سنتی است. دقت کنید که منظور ما اصلاً متمرکز‌سازی بازار ارز دیجیتال و گرفتن قابلیت‌های جذاب آن مانند شفافیت و رفتن زیر سلطه شرکت‌های بزرگ و بانک‌های جهانی نیست؛ بلکه به نزدیک شدن شرایط مدیریتی بازار ارز دیجیتال به بازارهای بین‌المللی و امکان نظارت دقیق‌تر برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ها در این بازار اشاره داریم.

بهترین سایت های تحلیل تکنیکال

مزیت‌های خرید ETF اتریوم (Ethereum ETF)

خرید ETF اتریوم برای فعالان در بازار سرمایه جذابیت‌های بسیار زیادی داشته و مزیت‌های قابل توجهی را نیز برای سبد سرمایه آنها ایجاد می‌کند. از جمله مهمترین مزیت‌هایی که صندوق قابل معامله اتریوم برای سرمایه‌گذاران در بازارهای سنتی به دنبال دارد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • دسترسی راحت: در شرایط عادی یک سرمایه‌گذار بازار بورس برای خرید اتریوم حتماً بایستی مراحل عضویت در صرافی‌های ارز دیجیتال را طی کند؛ اما با وجود ETF اتریوم امکان خرید آن از طریق حساب کارگزاری‌های سنتی در بازار بورس را خواهد داشت.
  • مقررات نظارتی: سرمایه‌گذاران اتریوم از طریق این صندوق می‌توانند به مقررات نظارتی در بازارهای مالی سنتی دسترسی داشته باشند.
  • ایجاد تنوع در سبد سرمایه‌گذاری: در بسیاری از مواقع شاخص‌های بازار بورس به صورت همزمان ممکن است روند نزولی به خود بگیرند و وجود صندوق قابل معامله اتریوم می‌تواند تنوعی در سبد سرمایه‌گذاران باشد که حتی در این شرایط امکان سودآوری را برای خود ایجاد کنند.
  • سادگی معاملات: یکی از اصلی‌ترین چالش‌های بازار ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاران، پیچیدگی‌های ایمن‌سازی و خریدوفروش است که با استفاده از چنین صندوق‌هایی این معضل حل شده و عملاً کاربران می‌توانند به راحتی معاملات کاملا مطمئن و به دور از هرگونه چالشی را پشت سر بگذرانند.
  • نقدشوندگی بالا: صندوق قابل معامله اتریوم در بازار بورس نقدشوندگی بسیار بالایی با خود به همراه دارد.

جمع‌بندی

سعی کردیم موضوع ETF اتریوم و نحوه تاثیرگذاری آن بر قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال را برای شما به طور کامل تشریح کنیم. با مطالعه این مقاله اکنون نگاه شما نسبت به صندوق قابل معامله اتریوم (Ethereum ETF) کاملاً حرفه‌ای است و دیگر مانند یک فرد مبتدی به پذیرش صندوق‌های قابل معامله اتریوم در بازار بورس نیویورک توجه نداشته و به دنبال آنالیز حرفه‌ای از آن برای معاملات خود در بازار ارز دیجیتال خواهید بود. با دنبال کردن مقالات ما در بیتشال می‌توانید اطلاعات خود به روز نگه داشته و سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری را در بازار ارز دیجیتال برای خود رقم بزنید.

سوالات متداول

ETF اتریوم چیست؟

ETF یا صندوق قابل معامله اتریوم، یک صندوق سرمایه‌گذاری در بازار بورس نیویورک است که امکان سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم را برای فعالان بازار سرمایه ایجاد می‌کند.

ETF اتریوم چگونه کار می‌کند؟

صندوق قابل معامله اتریوم (Ethereum ETF) متناسب با نحوه نوسانات قیمت اتریوم در بازار ارز دیجیتال نوسان می‌کند.

اتریوم بخریم یا ETF اتریوم؟

فعالان بازار ارز دیجیتال می‌توانند با خرید اتریوم از مزیت‌های این ارز دیجیتال استفاده نمایند و کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار بورس را دارند، می‌توانند سراغ ETF اتریوم بروند.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق قابل معامله اتریوم (Ethereum ETF) چیست؟

دسترسی راحت‌تر و سریعتر برای سرمایه‌گذاران بازار بورس و پیاده‌سازی قوانین نظارتی سازمان بورس نیویورک، مزیت‌هایی هستند که این صندوق برای معامله‌گران اتریوم در بازار بورس به وجود خواهد آورد.

شطرنج که بازی می‌کنی مهم نیست با وزیر ببری یا با پیاده. اصلا فکرشو نکن که چی از دست دادی، رو آینده تمرکز کن. این منم، نویسنده‌ای که همه چیز رو نوشتم، به جز شکست. با کریپتو پیاده‌ها هم می‌تونن برنده باشن. بی‌پرده صحبت می‌کنم و بی‌تعارف همه چیز رو تو مقالات من می‌بینی؛ حتی نکاتی که ممکنه به مزاق خیلی‌ها خوش نیاد.
خوشحال میشم که مطالب من رو در بیتشال بخونید و نظرتون رو بگید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها