Categories
تحلیل, مقالات
زمان مطالعه: 14 دقیقه

آیا امکان ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال وجود دارد؟ صحبت درباره رفتار نهنگ‌ها در میان معامله‌گران بازار ارز دیجیتال بسیار زیاد شده و هر کسی در شبکه‌های مجازی روشی برای ردیابی رفتار آنها را پیشنهاد می‌نماید. البته بسیاری از روش‌های پیشنهاد شده کاربرد لازم را نداشته و نمی‌توانند معیار خوبی برای سنجش رفتار نهنگ های بازار ارز دیجیتال باشند. در درجه اول شما به عنوان یک معامله‌گر و سرمایه‌گذار بازار ارز دیجیتال، باید از خود بپرسید که آیا ردیابی رفتار نهنگ‌ها اهمیتی دارد یا اینکه می‌توانید با روش‌های موجود از جمله تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال، گلیم خود را از آب پرتلاطم این بازار بیرون بکشید؟

در کنار پاسخ دادن به این سوال، در این مقاله قرار است نکات بسیار جالب و ابزارهای حرفه‌ای برای ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال را نیز به شما معرفی کنیم. ابزارهایی که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته و استفاده از آنها هیچ چالش خاصی نخواهد داشت. حتی نیاز به یک دوره آموزشی پیشرفته برای ردیابی نهنگ‌های ارز دیجیتال هم نخواهید داشت و می‌توانید تنها با چند نکته ساده رفتار آنها را در بازار دنبال کنید.

نکات کلیدی مقاله:

  • ردیابی رفتار نهنگ های ارز دیجیتال (crypto whale tracker) می‌تواند بهترین روش برای ورود به موقع به ارزهای دیجیتال با پتانسیل سودآوری بالا باشد.
  • رفتار نهنگ های ارز دیجیتال به نوعی می‌تواند تشکیل روندهای جدید در نمودار قیمت را نیز به دنبال داشته باشد.
  • سایت‌ها و ابزارهای مختلفی وجود دارند که تراکنش‌ها در شبکه بلاکچین را پیگیری کرده و نتیجه پیگیری خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

اهمیت ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال (Crypto whale track)

قبل از هر چیزی باید درباره اهمیت ردیابی رفتار نهنگ های ارز دیجیتال صحبت کنیم. اصلاً آیا مهم است که رفتار نهنگ‌ها را دنبال کنیم؟ اهمیت این موضوع تا چه حد است و چقدر می‌تواند روی کیفیت سرمایه‌گذاری ما در بازار ارز دیجیتال تاثیر داشته باشد؟ هر بازار مالی دارای یک بازیگردان اصلی است که نقش تعیین کننده را در تشکیل روندها و قدرت‌دهی به آنها در بازار ایفا می‌کند.

در بازاری مانند بازار فارکس این بانک‌ها و موسسات مالی بسیار بزرگ هستند که نقش بازیگردان اصلی را ایفا کرده و معاملات آنها نقش تعیین کننده را در ایجاد روندها در قیمت جفت ارزها خواهد داشت. البته کم‌کم شاهد ورود بانک‌ها و موسسات مالی بزرگ و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ هم به معاملات بازار ارز دیجیتال هستیم، اما شرایط بازار ارز دیجیتال به گونه‌ای است که حتی افراد ثروتمند نیز می‌توانند به عنوان نهنگ‌های ارز دیجیتال نقش داشته باشند.

  • کدام ارزهای دیجیتال پتانسیل سودآوری و رشد قیمت زیادی دارند؟
  • در حال حاضر کدام ارز دیجیتال می‌تواند در یک روند صعودی قرار بگیرد؟
  • کدام ارز دیجیتال را بخریم که خیلی زود وارد سود شویم؟
  • کدام یک از ارزهای دیجیتال در یک روند قدرتمند صعودی قرار دارند؟
  • نگاه‌ها در سطح بین‌المللی روی کدام یک از ارزها بیشتر است؟

پاسخ همه این سوالات در ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال نهفته است. در واقع رفتار نهنگ‌ها در بازار ارز دیجیتال است که باعث روندسازی می‌شود. با این حساب عملاً اگر ما به دنبال موفقیت در معاملات بازار ارز دیجیتال هستیم، لازم است تا رفتار نهنگ‌ها را بدانیم و تجزیه و تحلیل درستی از آنها داشته باشیم. بدون شناخت رفتار نهنگ های ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری در این بازار با چالش‌های بسیار زیادی همراه خواهد بود. اما از طرف دیگر با یک رفتارشناسی دقیق از معاملات نهنگ‌ها یک قدم بزرگ به یک سرمایه‌گذاری مطمئن و عالی در بازار ارز دیجیتال نزدیک خواهیم شد.

ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال

نهنگ های ارز دیجیتال چه کسانی هستند؟

خب حالا سوال بعدی اینجاست که نهنگ‌های ارز دیجیتال چه کسانی هستند و ما اصلاً باید به دنبال بررسی رفتار چه کسانی در بازار ارز دیجیتال باشیم؟ در یک تعریف کلی به افراد یا شرکت‌ها و سازمان‌هایی که سرمایه‌های هنگفتی در یک ارز دیجیتال داشته باشند، نهنگ آن ارز دیجیتال اطلاق می‌شود. برای درک هرچه بهتر این موضوع لازم است تا ارزهای دیجیتال را با سهام شرکت‌های بورسی مقایسه کنیم. فرض کنید برای یک شرکت بورسی ۱۰۰ میلیون واحد سهم در نظر گرفته شده باشد؛ عملاً شرکت یا کسی که ۵۰ میلیون از واحدهای این سهم را خریداری کند، به عنوان سهامدار عمده و اصلی آن شناخته خواهد شد. در بازار ارز دیجیتال نیز چنین شرایطی را می‌توانیم برای نهنگ‌ها در نظر بگیریم.

فرض کنید برای یک ارز دیجیتال ۱۰۰ میلیون واحد در نظر گرفته شده باشد و شخصی یا شرکتی به تنهایی ۳۰ میلیون واحد از توکن‌های این ارز دیجیتال را خریداری کند؛ در چنین مواقعی می‌توانیم به این شخص یا شرکت لقب نهنگ ارز دیجیتال بدهیم. البته صرفاً نمی توانیم خرید درصد مشخصی از تعداد توکن‌های یک ارز دیجیتال را معیاری برای تعریف نهنگ در نظر بگیریم. ممکن است یک شرکت یا یک شخص با خرید ۲۰ درصد از توکن‌های تعریف شده برای یک ارز دیجیتال تبدیل به نهنگ آن شود؛ در برخی از مواقع نیز این شرایط با خرید درصد بیشتر یا کمتری از توکن‌های تعریف شده به وقوع خواهد پیوست. در کل مفهوم نهنگ ارز دیجیتال برای شرکت‌ها و کسانی در نظر گرفته می‌شود که تعداد توکن‌های قابل توجهی از آن را خریداری کرده و در سبد خرید خود داشته باشند.

همچنین تعریف نهنگ ارز دیجیتال برای توکن‌های مختلف هم با هم متفاوت است. اگر شما به دنبال تبدیل شدن به نهنگ بیت کوین هستید، احتمالاً باید یک سرمایه چند صد میلیون دلاری را وارد بازار کنید؛ اما برای تبدیل شدن به نهنگ ارز دیجیتالی مانند پپه (PePe) احتمالاً به سرمایه چند میلیون دلاری نیاز خواهید داشت و همچنین می‌توان ارز دیجیتالی را در بازار پیدا کرد که تنها با یک سرمایه چند هزار دلاری تبدیل به نهنگ آن شد. این مهم به تعداد توکن‌هایی تعریف شده برای ارز دیجیتال مورد نظر و همچنین ارزش بازار آن در مارکت بستگی دارد. هر چقدر ارزش بازار و قیمت یک ارز دیجیتال بیشتر باشد، سرمایه بیشتری برای تبدیل شدن به نهنگ آن نیاز خواهد بود.

در اخبار مربوط به بازار ارز دیجیتال گهگاه اسم‌هایی به میان می‌آیند که سرمایه خیلی زیادی در بازار داشته و شخصاً به عنوان نهنگ‌های ارز دیجیتال معرفی می‌شوند. ایلان ماسک (Elon Mask) یکی از این اسامی است که شایعاتی مبنی بر خرید تعداد بالایی از توکن‌های دوج کوین (DogeCoin) توسط وی وجود دارد که البته به صورت رسمی تایید نشده است. البته هدف ما از ردیابی نهنگ‌ های ارز دیجیتال به هیچ وجه شناسایی اسامی این افراد نیست و ما قرار است تنها با حجم معاملات آنها در بازار، آنها را بشناسیم و رفتار آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

روش های ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال (Crypto whale tracker)

حالا نوبت به معرفی روش‌های ردیابی نهنگ‌ های ارز دیجیتال می‌رسد که قرار است فرصت‌های عالی سرمایه‌گذاری در بازار را نیز در اختیار شما قرار دهند. قبل از اینکه این روش‌ها رو با هم مرور کنیم، لازم است تا چند نکته بسیار مهم را با هم مورد بررسی قرار دهیم. در نگاه اول ممکن است ردیابی نهنگ‌ های ارز دیجیتال و روش‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، کمی سخت و چالش‌برانگیز به نظر برسند، اما شما بعد از اولین باری که این روش‌ها را مورد امتحان قرار داده و در نحوه از استفاده از آنها به تسلط کافی می‌رسید، دیگر همه چیز برای شما ساده خواهد شد و از این پس می‌توانید خیلی راحت رفتار نهنگ‌ها را آنالیز کنید.

بنابراین این موضوع را در ذهن خود کاملاً حل کنید که ردیابی نهنگ‌ های ارز دیجیتال یک کار نشدنی و خیلی پیچیده نیست و با استفاده از روش‌هایی که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت، هر کسی می‌تواند چنین شرایطی را برای خود رقم بزند. همچنین شما می‌توانید به جای استفاده از یک روش، همزمان از چندین روش برای ارتقای سطح کیفیت تحلیل خود از رفتار نهنگ‌ها بهره ببرید.

ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال

1- تحلیل آنچین (On-chain analysis)

اولین روشی که برای ردیابی نهنگ‌ های ارز دیجیتال می‌توانیم به آن اشاره داشته باشیم تحلیل آنچین است. تحلیل آنچین اصطلاحی برای یک روش تحلیلی مربوط به بازار ارز دیجیتال است که در آن شما قرار است تراکنش‌ها و اتفاقات رخ داده در شبکه بلاکچین را مورد ارزیابی قرار داده و از طریق داده‌های موجود برای پیش‌بینی قیمت اقدام کنید. در تحلیل آنچین شما به اطلاعات و دیتای شبکه بلاکچین ارز دیجیتال نیاز خواهید داشت که به دنبال تجزیه و تحلیل و آنالیز آن هستید.

همانطور که می‌دانید شبکه بلاکچین یک دفتر توزیع کل کاملاً شفاف است و اطلاعات آن به صورت رایگان در اختیار تمام کاربران قرار می‌گیرد. البته در برخی از سایت‌ها این اطلاعات در ازای دریافت مبلغ قابل توجهی در دسترس است. با آنالیز دیتای آنچین هر شبکه بلاکچین می‌توان درباره نحوه رفتار نهنگ‌ها در آن تصمیم‌گیری کرد. در واقع در این روش تحلیلی ما به دنبال رسیدن به این موضوع هستیم که نهنگ‌ها در حال جمع کردن یک ارز دیجیتال و نگهداری از آن برای طولانی‌مدت در کیف پول خود هستند و یا اینکه تمایل به فروش ارز دیجیتال مورد نظر داشته و کم‌کم شاهد خارج شدن نهنگ‌ها از آن خواهیم بود. پاسخ این سوال است که در تحلیل آنچین می‌تواند راهنمای دقیقی برای انجام معاملات در بازار برای ما باشد.

برای این منظور در ادامه سه رفتار اصلی نهنگ‌ها را در شبکه بلاکچین با هم مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. اینکه یک نهنگ توکن‌های خود را در کیف پول خود نگهداری کرده و یا آنها را به حساب صرافی انتقال دهد، شرایط متفاوتی را ایجاد خواهد کرد. در ادامه با هم بررسی می‌کنیم که این شرایط سیگنال خرید ارز دیجیتال مورد نظر است و یا اینکه سیگنالی برای خارج شدن از سرمایه‌گذاری برای آن خواهد بود.

  • انتقال از کیف پول به حساب صرافی

یکی از مهمترین اخباری که در وب‌سایت‌های مربوط به بازار ارز دیجیتال دائماً آن را مشاهده می‌کنیم، موضوع انتقال دارایی از کیف پول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری به حساب صرافی توسط نهنگ‌ها است. وقتی یک نهنگ بخش قابل توجهی از دارایی خود را از کیف پول به حساب خود در صرافی انتقال می‌دهد، عملاً به دنبال انجام معامله بر روی آن است. به عنوان مثال فرض کنید که یک نهنگ چند میلیون دلار اتریوم را از کیف پول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری خود به حساب صرافی انتقال دهد، در این مواقع اولین ذهنیتی که برای کاربران به وجود می‌آید، این است که این نهنگ قرار است عرضه زیادی از اتریوم را در بازار ایجاد کند که این مهم می‌تواند دلیلی برای کاهش قیمت اتریوم در بازار باشد.

البته گاهی اوقات نهنگ‌ها از این انتقال به دنبال تبدیل توکن‌های خود هم هستند. به عنوان مثال ممکن است همین نهنگ بعد از انتقال اتریوم از کیف پول خود به حساب صرافی، به دنبال تبدیل آن به آلت کوینی با ریسک معاملاتی بالاتر و پتانسیل سودآوری بیشتر و یا تبدیل آن به بیت کوین باشد. رسیدن به نتیجه دقیق در این تحلیل به شرایط بازار ارز دیجیتال و نوسانات قیمت در بازار بستگی خواهد داشت. همچنین گاهی اوقات این انتقال فقط یک فریب است. در واقع از این طریق نهنگ به دنبال ایجاد دیدگاه فروش سنگین برای کاربران خرد است تا قیمت‌ها را پایین کشیده و در قیمت‌های پایین‌تر توکن‌ها را جمع‌آوری نماید.

  • انتقال از حساب صرافی به کیف پول

وقتی یک نهنگ به دنبال انتقال دارایی‌های خود از حساب صرافی به کیف پول است که برای کوتاه‌مدت نیازی به آن در بازار نداشته و به دنبال معامله آن نیست. در این وضعیت عملاً می‌توانیم یک خبر مثبت را برای ارز دیجیتال در نظر بگیریم. وقتی نهنگ‌ها به دنبال نگهداری و هولد کردن یک ارز دیجیتال باشند، عرضه آن در بازار کاهش پیدا خواهد کرد و با افزایش تقاضا شاهد افزایش قیمت آن نیز خواهیم بود.

  • انتقال از کیف پول به کیف پول دیگر

در این وضعیت هم احتمالاً نهنگ‌ها به دنبال انجام معاملاتی خارج از فرایند عادی بازار ارز دیجیتال هستند و این مهم حتی ممکن است تاثیر خاصی روی روند قیمت‌ها در بازار نداشته باشد. به عنوان مثال ممکن است نهنگی برای خرید یک ملک شخصی به دنبال پرداخت قیمت آن با استفاده از ارزهای دیجیتال باشد که در این حالت مقدار دارایی مورد نظر را از کیف پول خود به کیف پول فروشنده انتقال خواهد داد. البته مثال‌های دیگری را هم می‌توانیم در این باره ارائه کنیم که در همه آنها عملاً نه خبری از عرضه گسترده در بازار خواهد بود و نه نشانه‌ای برای هولد کردن بیشتر ارز دیجیتال مورد نظر وجود دارد. با این حساب این خبر را خیلی نمی‌توانیم در روند قیمت ارزهای دیجیتال موثر در نظر بگیریم.

برای ردیابی این مدل از رفتار نهنگ‌ها عملاً شما می‌توانید از سایت‌هایی استفاده کنید که تراکنش‌های مربوط به شبکه بلاکچین را ثبت و ضبط می‌نمایند. هر شبکه بلاکچین سایت مخصوص خود را برای ثبت تراکنش‌های این‌چنینی داشته و شما بسته به ارز دیجیتال مدنظر می‌بایست از سایت مخصوص آن استفاده کنید.

برای مثال می‌توانیم به بلاکچین اتریوم اشاره کنیم. معروف‌ترین سایت برای و ضبط تراکنش‌های انجام گرفته شده در شبکه بلاکچین، اتر اسکن (EtherScan) است که شما می‌توانید در آن جزئیات دقیق تمام تراکنش‌های شبکه بلاکچین اتریوم را مشاهده کنید. البته اگر حوصله و وقت کافی برای بررسی و آنالیز تراکنش‌های ثبت شده در این سایت را ندارید، بایستی به دنبال استفاده از ابزارهایی بروید که در ادامه آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

2- بررسی حجم معاملات

یکی دیگر از روش‌های جذاب برای ردیابی نهنگ‌ های ارز دیجیتال دقت به حجم معاملات در بازار است. ارز دیجیتالی را در ذهن خود داشته باشید که میانگین حجم معاملات آن در یک ماه گذشته ۵۰ میلیون دلار بوده است؛ اما به صورت ناگهانی در یکی دو روز اخیر حجم معاملات ۳۰۰ میلیون دلاری را رقم زده است. رقم خوردن چنین حجم معاملات عجیبی بر روی یک ارز دیجیتال می‌تواند نشانه‌ای برای رفتار نهنگ‌های ارز دیجیتال در آن باشد. البته بررسی اینکه در این حالت نهنگ‌ها در حال فروش ارز دیجیتال مورد نظر و عرضه آن به بازار هستند و یا خرید ارز دیجیتال در دستور کار آنها قرار گرفته، به اطلاعات بیشتری نیاز خواهد داشت. شما می‌توانید با ترکیب روش‌های تحلیل تکنیکال با این روش به دنبال آنالیز رفتار نهنگ‌ها باشید.

اگر همزمان با افزایش قابل توجه حجم معاملات برای یک ارز دیجیتال، شاهد برخورد قیمت آن با یک ناحیه حمایتی قدرتمند باشیم، نشانه‌ای برای ورود نهنگ‌ها و خرید آن است و در شرایط برعکس و با نزدیک شدن به یک ناحیه مقاومتی، افزایش قابل توجه حجم معاملات می‌تواند نشانه‌ای برای خروج نهنگ‌ها از بازار باشد.

3- استفاده از ابزارها و سایت های ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال

اما در این میان ابزارها و سایت‌هایی هم هستند که فرایند ردیابی نهنگ‌ های ارز دیجیتال (crypto whale tracker) را انجام داده و نتیجه تحلیل‌ها و بررسی خود را در اختیار ما قرار می‌دهند. با استفاده از آنالیز این سایت‌ها به راحتی می‌توان رفتار نهنگ‌ها در بازار را شناسایی و به دنبال انجام معامله بر اساس رفتار آنها بود. سایت‌ها و ابزارهای بسیار زیادی برای چنین کاربردی تعریف شده‌اند که در ادامه قرار است بهترین‌های آنها را به شما معرفی کنیم.

1- Whale Alert

ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال

اگر به دنبال سایتی هستید که شبکه‌های بلاکچین مختلف در آن مورد بررسی قرار گرفته و تراکنش‌های خاص و بزرگ را با استفاده از ردیابی کنید، سایت مشهور و محبوب Whale Alert می‌تواند یک گزینه بسیار عالی برای شما باشد. امکان استفاده از بسیاری از اطلاعات و بررسی‌های این سایت به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد داشت اما برای دسترسی به اطلاعات کامل و یا دریافت هشدارهای این سایت حتماً باید به دنبال خرید اشتراک ماهانه آن باشید.

سایت Whale Alert هشدارهای مهم مربوط به رفتار نهنگ‌ها در شبکه بلاکچین را در حساب توییتر خود منتشر می‌کند و عملاً شما با توییت‌های این سایت هم می‌توانید به دنبال ارزیابی رفتار نهنگ‌ها بر روی بلاکچین‌های مختلف مشهور مانند شبکه بلاکچین بیت کوین (Bitcoin)، اتریوم (Ethereum)، پالیگان (Polygon)، ریپل (XRP) و … باشید.

مهمترین ویژگی‌های Whale Alert:

  • آنالیز همزمان چندین شبکه بلاکچین
  • امکان دریافت هشدار تراکنش‌های خاص و بزرگ با خرید اشتراک ماهیانه
  • دریافت هشدار تراکنش‌های بزرگ به صورت رایگان در حساب توییتر

2- Arkham Intelligence

ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال

ابزار بعدی که برای ردیابی نهنگ‌ های ارز دیجیتال باید به شما معرفی کنیم یک پلتفرم هوشمند مبتنی بر شبکه بلاکچین است که از بلاکچین‌های متعددی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از طریق این ابزار یعنی Arkham Intelligence تراکنش‌های غیرمعمول مربوط به بلاکچین‌های مشهوری مانند بیت کوین، اتریوم، شبکه ترون و حتی بایننس اسمارت چین را در اختیار داشته باشید. Arkham Intelligence در واقع یک کاوشگر بلاکچین و یک ردیاب نهنگ ارز دیجیتال است.

برای کسانی که به دنبال ردیابی رفتار نهنگ‌های خاصی در شبکه بلاکچین هستند، این ابزار بسیار سودمند خواهد بود. حتی برای پیدا کردن مالک یک آدرس بلاکچین هم می‌توانید از مزیت‌ها و کاربردهای این پلتفرم استفاده کنید. یکی از مهمترین مزیت‌ها و ویژگی‌های موجود در این پلتفرم هوشمند این است که در آن می‌توانید آدرس‌های متعلق به افراد برجسته یا شرکت‌ها و نهادهای خاص را نیز مشاهده کنید که می‌تواند کیفیت بالاتری برای تحلیل رفتار نهنگ‌های ارز دیجیتال برای شما ایجاد کند.

در Arkham Intelligence یک ارزیابی کامل از رفتار نهنگ‌ها مانند تاریخچه معاملات و سود و زیان و تراکنش‌های انجام گرفته شده را مشاهده کنید که آن را تبدیل به یک ابزار قدرتمند ر ردیابی نهنگ‌ها کرده است.

مهم ترین ویژگی های Arkham Intelligence:

  • پشتیبانی از شبکه‌های متعدد بلاکچین
  • امکان شناسایی آدرس‌های بلاکچین مرتبط با افراد برجسته در بازار ارز دیجیتال
  • امکان استفاده به صورت کاملاً رایگان برای دریافت داده‌های گسترده در تحلیل رفتار نهنگ‌ها
  • داشتن فضای کاملاً کاربرپسند و با نمای بصری جذاب
  • ارائه اطلاعات به صورت آنی و با سرعت بالا
  • امکان تنظیم هشدارها برای ردیابی تراکنش‌ها در بازار
  • امکان ردیابی کیف پول صرافی‌های متمرکز و یا موسسات و صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ
  • امکان دسترسی به طیف گسترده‌ای از داده‌ها به صورت کاملاً رایگان

3- DeBank

ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال

همچنین برای آنالیز رفتار نهنگ‌ها در بازار ارز دیجیتال می‌توانید از ابزاری به نام DeBank هم استفاده کنید. DeBank یک سرویس web3 است که ردیابی از پورتفلیوی دیفای (DeFi) در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار در واقع آدرس‌هایی که سرمایه‌گذاری‌های خیلی بزرگ و سودآوری را انجام می‌دهند را در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع با استفاده از آن می‌توانید پول هوشمند را در بازار ارز دیجیتال شناسایی کرده و رفتار آن را مورد آنالیز قرار دهید.

یکی از مهمترین جذابیت‌های استفاده از این ابزار امکان ردیابی سبد سرمایه‌گذاری آدرس‌های مختلف است. با این اطلاعات می‌توانید علاوه بر بررسی رفتار نهنگ‌ها درباره انتخاب ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری در بازار نیز تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

مهمترین ویژگی‌های ابزار DeBank:

  • امکان ارزیابی پورتفولیوی بسترهای دیفای
  • یک ابزار ایده‌آل برای ردیابی آدرس های پول هوشمند معروف با معاملات سودآور
  • امکان ردیابی پورتفولیوی شخصی در شبکه بلاکچین
  • امکان مشاهده تاریخچه انجام تراکنش‌ها و معاملات مربوط به nft
  • امکان ردیابی تراکنش‌های مربوط به شبکه‌های بلاکچین جدید تعریف شده در بازار
  • امکان مشخص کردن درس‌هایی که تعداد دنبال کنندگان (ردیاب) بیشتری دارند.

4- DexCheck

ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال

یکی دیگر از ابزارهای تقریباً رایگان برای ردیابی نهنگ‌ های ارز دیجیتال DexCheck است. با استفاده از این ابزار علاوه بر ردیابی رفتار نهنگ‌ها می‌توانید میزان سود و زیان حاصل از معاملات آنها را نیز مشاهده کنید. همچنین تریدهای صورت گرفته شده توسط نهنگ‌ها نیز با استفاده از این ابزار قابل پیگیری است. کمتر ابزاری را در بازار می‌توان پیدا کرد که معاملات صورت گرفته شده در صرافی‌های غیرمتمرکز را نیز مورد آنالیز قرار دهد. DexCheck چنین قابلیتی را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
البته این ابزار دارای بخش‌های غیررایگان هم هست که برای باز کردن آنها می‌توانید از توکن DCK استفاده نمایید که اتفاقاً توکن ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری در بازار نیز محسوب می‌شود.

مهمترین ویژگی‌های ابزار DexCheck:

  • امکان نظارت بر تراکنش‌های صورت گرفته شده توسط نهنگ‌ها
  • بیشترین توکن‌های خریداری شده توسط نهنگ‌ها در بلاکچین‌های مختلف
  • دنبال کردن معامله‌گران موفق در عاملات صرافی‌های غیرمتمرکز

5- WhaleMap

ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال

برای ردیابی رفتار نهنگ‌ها در بازار ارز دیجیتال همچنین می‌توانید از پلتفرم WhaleMap هم استفاده کنید. این پلتفرم برای آنالیز رفتار نهنگ‌ها بر روی بلاکچین بیت کوین و اتریوم توسعه پیدا کرده و بخش‌های قابل توجهی از آن به صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. امکان ردیابی جریان‌های ورودی بزرگ به کیف پول‌ها و تراکنش‌های زنجیره‌ای با حجم بزرگ را با استفاده از این ابزار در اختیار خواهید داشت. هر تراکنش غیرمعمولی که در شبکه بلاکچین انجام پذیرد، با استفاده از ابزار WhaleMap قابل ردیابی خواهد بود.

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که می‌توانیم برای WhaleMap به آن اشاره داشته باشیم، امکان ردیابی کیف پول‌های بزرگ بیت کوین و اتریوم است که حجم بالایی از توکن‌ها را در خود داشته و با انتقال آنها به حساب صرافی به دنبال فروش آنها هستند.

مهمترین ویژگی‌های ابزارWhaleMap:

  • امکان مشاهده نمودار فعالیت نهنگ‌های بیت کوین و توکن‌های تعریف شده در شبکه بلاکچین اتریوم
  • آنالیز و ردیابی کامل رفتار نهنگ‌ها
  • ردیابی میزان توکن‌های ورودی و خروجی از کیف پول‌ها با حجم بالا
  • امکان ردیابی تمام تراکنش‌های غیرمعمول انجام پذیرفته در شبکه بلاکچین
  • دسترسی به حجم بالایی از اطلاعات به صورت کاملاً رایگان

سایت ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال

ابزارهایی که در بالا به معرفی آنها پرداختیم به دو دسته ابزارهای ردیابی نهنگ‌های ارز دیجیتال در شبکه بلاکچین و سایت‌های ردیابی کیف پول‌های کریپتو تقسیم می‌شوند. برخی از ابزارها مانند DexCheck، DeBank و Whale Alert امکان ردیابی تراکنش‌های انجام گرفته شده در کیف پول‌های ارز دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌آورند و برخی از سایت‌ها و ابزارها مانند Etherscan و Arkham Intelligence به عنوان کاوشگر شبکه‌های بلاکچین شناخته می‌شوند.

به همین دلیل است که در بالا اشاره کردیم که شما به جای استفاده از یک ابزار یا سایت می‌توانید از طریق استفاده از سایت‌های مختلف، بررسی دقیق‌تری برای رفتار نهنگ‌های ارز دیجیتال داشته باشید. همچنین علاوه بر مواردی که در بالا به عنوان سایت ردیابی نهنگ‌ های ارز دیجیتال به آنها اشاره کردیم، ابزارهای دیگری هم در دسترس هستند که معمولاً قابلیت‌ها و کاربردهای مشابه با همین ابزارها را ارائه می‌کنند. شما با تسلط به شرایط استفاده از همین ابزارها می‌توانید تبدیل به یک تحلیلگر بزرگ از رفتار نهنگ‌ها شده و سرمایه‌گذاری قدرتمندی را از طریق این ابزارها برای خود در بازار رقم بزنید.

جمع بندی

ردیابی رفتار نهنگ‌ های ارز دیجیتال یکی از بهترین روش‌های تحلیلی در بازار ارز دیجیتال محسوب می‌شود و برای این منظور ابزارها و سایت‌های مختلفی در دسترس است. البته همراه با استفاده از ابزارها و سایت ردیابی نهنگ ‌های ارز دیجیتال شما بایستی به تسلط کامل نسبت به آنالیز این رفتارها هم برسید. در بیتشال تمام تلاش ما ارائه تمام نکات لازم برای یک سرمایه‌گذاری ایده‌آل برای کاربران ایرانی در بازار ارز دیجیتال است و در همین راستا مقالات متعدد این‌چنینی را برای شما آماده کرده‌ایم. اگر هنوز تسلط کافی به تحلیل رفتار نهنگ‌ها را نداشته و اطلاعات کاملی برای انجام معامله در بازار ارز دیجیتال را ندارید، توصیه می‌کنیم حتماً سایر مقالات ما را در آکادمی بیتشال دنبال کنید. همچنین در انتها می‌توانید تجربیات و نکات ذهنی خود را درباره سایت‌ها و ابزارهای ردیابی نهنگ‌ های ارز دیجیتال را با ما و سایر کاربران بیتشال در میان بگذارید.

سوالات متداول

1- اهمیت ردیابی نهنگ ‌های ارز دیجیتال چیست؟

با ردیابی رفتار نهنگ‌ های ارز دیجیتال می‌توان معاملات موفق‌تری را در بازار ارز دیجیتال رقم زد و به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی توکن‌هایی رفت که پتانسیل بالاتری برای رشد دارند.

2- آیا بدون ردیابی رفتار نهنگ‌ های ارز دیجیتال هم می‌توان در معاملات بازار موفق بود؟

بله چنین امکانی وجود دارد اما شرایط برای انتخاب ارزهای دیجیتال با پتانسیل سوددهی بالا دشوار خواهد شد.

3- چگونه می‌توانیم رفتار نهنگ‌های ارز دیجیتال را ردیابی کنیم؟

برای این منظور سایت‌ها و ابزارهایی وجود دارند که تراکنش‌های غیرمعمول انجام پذیرفته در شبکه بلاکچین را در معرض نمایش کاربران قرار می‌دهند.

شطرنج که بازی می‌کنی مهم نیست با وزیر ببری یا با پیاده. اصلا فکرشو نکن که چی از دست دادی، رو آینده تمرکز کن. این منم، نویسنده‌ای که همه چیز رو نوشتم، به جز شکست. با کریپتو پیاده‌ها هم می‌تونن برنده باشن. بی‌پرده صحبت می‌کنم و بی‌تعارف همه چیز رو تو مقالات من می‌بینی؛ حتی نکاتی که ممکنه به مزاق خیلی‌ها خوش نیاد.
خوشحال میشم که مطالب من رو در بیتشال بخونید و نظرتون رو بگید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها