Categories
تحلیل فاندامنتال رمزارزها, مقالات آلتکوین‌‌ها

ارز دیجیتال هلیوم یک شبکه بلاکچین برای دستگاه‌های IOT است که از نودها به عنوان هات اسپات برای اتصال دستگاه‌های بی‌سیم به شبکه استفاده می‌کند.

زمان مطالعه: 6 دقیقه

امروزه، می‌توان با اطمینان تمام گفت که بازار ارزهای دیجیتال دیگر آن بازار 10 سال پیش نیست که تنها دو ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در آن حکمرانی می‌کردند. در حال حاضر، این بازار متشکل از هزاران پروژه بلاک‌چین است که هر کدام توکن خودشان را دارند و ادعا می‌کنند که با هدف خاصی عرضه شده‌اند. تعدادی از آن‌ها پروژه‌های بسیار موفقی هستند که راه‌حل‌های خوبی ارائه داده‌اند، اما آیا تمامی پروژه‌های بازار اینگونه هستند؟

هلیوم از آن دسته رمز ارزهایی است که افراد پیش از سرمایه‌گذاری یا فعالیت، به آینده آن فکر می‌کنند، زیرا در چنین بازاری که پروژه‌های کلاهبرداری بسیار زیاد هستند، اعتماد به یک پروژه ارز دیجیتال و پذیرش آینده‌دار بودن آن کار ساده‌ای نیست. در این مقاله، می‌خواهیم به ارز دیجیتال هلیوم HNT بپردازیم و آینده این رمز ارز را مورد بررسی قرار دهیم. با مجله بیتشال همراه باشید.

ارز دیجیتال هلیوم چیست؟

ارز دیجیتال هلیوم با نماد HNT یک شبکه‌ بلاک‌چین است که در حوزه دستگاه‌های اینترنت اشیاء یا آی‌او‌تی (I.O.T) فعالیت می‌کند. اینترنت اشیاء به معنای ارتباط گیرنده‌ها و دستگاه‌ها با شبکه اینترنت است که از طریق این ارتباط و تعامل، افراد با اتصال به شبکه امکان استفاده از دستگاه‌های متصل را پیدا می‌کنند. ساده‌ترین مثال که شاید ملموس‌ترین هم باشد، اتصال یک گوشی هوشمند به تلویزیون است که افراد می‌توانند به دلیل این تعامل، از طریق گوشی روی تلویزیون ویدئو پخش کنند یا کارهای دیگری انجام دهند.

هلیوم به لطف غیرمتمرکز بودن بلاک‌چین و الگوریتم اجما‌ع خود، به یک راه حل مقرون‌به‌صرفه برای توسعه زیرساخت‌های بی‌سیم به صورت تجاری تبدیل شده است، اما ممکن است بپرسید که چرا با وجود زیرساخت‌های بی‌سیم سنتی، افراد باید به هلیوم اعتماد کنند؟ پاسخ این سؤال در ماهیت بلاک‌چین نهفته است. بلاک‌چین غیرمتمرکز است و مشکلات امنیتی زیرساخت‌های بی‌سیم سنتی که حریم خصوصی کاربران در آن‌ها همیشه در خطر است را ندارد.

شبکه هلیوم همچنین اولین شبکه بی‌سیم غیرمتمرکز در جهان محسوب می‌شود که راه حلی مقرون‌به‌صرفه و مطمئن برای دریافت و ارسال داده‌ها از طریق اینترنت در دستگاه‌های اینترنت اشیاء ارائه داده است. حفظ حریم خصوصی، مقیاس‌پذیری و متن‌ باز بودن شبکه ارز دیجیتال هلیوم از جمله ویژگی‌های اساسی و مهم این شبکه بوده که آن را به گزینه‌ای جایگزین در حوزه اینترنت اشیاء تبدیل کرده است.

برنامه‌های غیرمتمرکز

ارز دیجیتال هلیوم چه مزایایی دارد؟

شبکه هلیوم دارای مزایای بسیاری است که اغلب آن‌ها به لطف طراحی غیرمتمرکز و شبکه‌ بسیار خوب آن است. دانستن مزایای هلیوم از این جهت دارای اهمیت است که به شما در ترسیم آینده‌ ارز دیجیتال هلیوم کمک می‌کند و این اجازه را می‌دهد که خود نیز برداشتی حساب‌شده از آینده‌ خوب یا بد این ارز دیجیتال داشته باشید. این مزایا به شرح زیر هستند:

طراحی غیرمتمرکز

شبکه هلیوم از الگوریتم اجماع اثبات پوشش (Proof of Coverage) استفاده می‌کند که این الگوریتم به طور کلی، جلوی سوء استفاده نهنگ‌ها و استخراج‌کنندگان بزرگ از شبکه را می‌گیرد و اجازه می‌دهد که همه به طور یکسان از خدمات و ویژگی‌های شبکه استفاده کنند.

شبکه قدرتمند

شبکه هلیوم از یک فناوری کاملاً جدید پشتیبانی می‌کند که امکان برقراری ارتباط با دستگاه‌های اینترنت اشیاء در مسافت‌های طولانی را فراهم کرده است. همچنین، در هنگام برقراری ارتباط، انرژی بسیار کمتری مصرف می‌شود. از دیگر کاربردهای این فناوری، می‌توان بر امکان ردیابی و مدیریت دارایی‌ها و کنترل از راه دور زیرساخت‌ها اشاره کرد.

استخراج توکن به‌صرفه، مقیاس‌پذیری بالا، استفاده کمتر از انرژی و تاریخچه قیمتی خوب از جمله دیگر مزایای هلیوم است که همه در پیشرفت و رشد این شبکه بلاک‌چین نقش داشته‌اند.

چه چیزی باعث سقوط ارزهای دیجیتال می‌شود؟

پیش از آنکه حدسی در خصوص آینده ارز دیجیتال هلیوم بزنیم، لازم است ابتدا از خود بپرسیم که چه چیزی باعث سقوط یک ارز دیجیتال یا به عبارتی مرگ آن می‌شود؟ و در کنار این سؤال، باید از خودمان بپرسیم که چه عواملی بر قیمت یک ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارند؟ دو پرسشی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، در نتیجه‌گیری راجع به آینده ارز دیجیتال هلیوم کمک می‌کنند و به ما تصویری بهتر از اینکه چه چیزی باعث سقوط یک ارز دیجیتال در دراز مدت می‌شود، می‌دهند.

بر اساس داده‌های منتشرشده، بیش از 7 هزار ارز دیجیتال وجود دارد، اما همه‌ آن‌ها در بازار باقی نمی‌مانند و کمی پس از عرضه، از بین می‌روند و در اصطلاح فعالان بازار کریپتو، می‌میرند. ورشکستگی، توقف توسعه، مشکلات برنامه‌نویسی و کلاهبرداری از جمله عواملی هستند که منجر به سقوط یک ارز دیجیتال می‌شوند.

در کنار عوامل سقوط، عواملی نیز وجود دارند که بر قیمت یک ارز دیجیتال به طور مستقیم تأثیر می‌گذارند. تاریخچه قیمتی، روند توسعه، ارائه راه حل‌های ملموس و محبوبیت از جمله عواملی هستند که بر قیمت یک ارز دیجیتال مستقیماً تأثیر می‌گذارند و حتی در مواردی آینده آن را شکل می‌دهند.

آیا ارز دیجیتال هلیوم در دراز‌ مدت کاهش پیدا می‌کند؟

اکنون که می‌دانیم چه عواملی بر قیمت یک ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارند و چه عواملی باعث سقوط آن می‌شوند، می‌توانیم برآیندی از آینده ارز دیجیتال هلیوم داشته باشیم. ارز دیجیتال هلیوم دارای ارزش بازار 1 میلیارد دلاری است که آن را در رتبه شصت و ششم ارزهای دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار قرار داده است. از طرف دیگر، ارز دیجیتال هلیوم دارای یک روند توسعه مشخص و طراحی شبکه منحصر‌به‌فرد است که با توجه به اینکه شبکه آن اولین بار در سال 2013 راه‌اندازی شده است، می‌توان با اطمینان گفت که ارز دیجیتال هلیوم پروژه کلاهبرداری نیست.

این اطلاعات نشان می‌دهد که ارز دیجیتال هلیوم، هیچ یک از عواملی که منجر به سقوط یک ارز دیجیتال می‌شوند را دارا نیست و بر همین اساس، رمز ارزی است که قبلاً خود را ثابت کرده است. در خصوص عواملی که بر قیمت تأثیر می‌گذارند، باید نگاهی به تاریخچه قیمتی ارز دیجیتال هلیوم داشته باشیم که به تنهایی در یک سال گذشته بیش از سیصد درصد افزایش قیمت داشته است. این در مقایسه با بسیاری از ارزهای دیجیتال، آماری خیره‌کننده به حساب می‌آید. شبکه هلیوم راه حلی برای اینترنت اشیاء ارائه می‌دهد، حوزه‌ای که مسلماً با رشد اینترنت در آینده، قطعاً با پیشرفت قابل‌ توجهی مواجه خواهد شد.

با در نظر گرفتن تمامی عوامل بالا، می‌توان این نتیجه‌گیری را داشت که ارز دیجیتال هلیوم در دراز‌ مدت صعودی خواهد بود، اما فراموش نکنید که بازار ارزهای دیجیتال یک بازار نوسانی و غیرقابل‌پیش‌بینی است. به همین دلیل، باید پیش از سرمایه‌گذاری تمامی جوانب را در نظر گرفت و حساب‌شده عمل کرد.

بررسی پیش‌بینی‌های قیمتی ارز دیجیتال هلیوم از سال 2024 تا 2030 میلادی

برخی سایت‌های ارز دیجیتال پیش‌بینی‌های قیمتی منتشر کرده‌اند که در آن، قیمت ارز دیجیتال هلیوم بین سال‌های 2024 تا 2030 مورد بررسی قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این‌ها صرفاً پیش‌بینی هستند و هرگز نمی‌توان به آن‌ها برای سرمایه‌گذاری اطمینان کرد، لذا باید با تحلیل شخصی خود نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کنید.

برخی پیش‌بینی می‌کنند که قیمت هلیوم در سال 2024 میلادی بین 5.77 دلار و 15.34 دلار خواهد بود که این ارقام به ترتیب کمترین و بیشترین قیمت پیش‌بینی‌شده برای این ارز دیجیتال هستند. نکته قابل‌ توجه در قیمت‌های پیش‌بینی‌شده، چرخه قیمتی است که به نظر می‌رسد بر اساس روند بازار در چند سال گذشته محاسبه شده است. سایت کوین‌کدکس (CoinCodex) که از سایت‌های مطرح در ارائه داده‌های قیمتی ارز دیجیتال است، پیش‌بینی کرده است که ارز دیجیتال هلیوم در سال آینده میلادی با افزایش قیمت قابل‌ توجهی مواجه خواهد شد، اما این افزایش قیمت به مدت 2 سال وارد یک روند نسبتاً خنثی می‌شود.

این روند ممکن است خنثی نیز نباشد و در واقع تحلیلگران این موضوع را پیش‌بینی کرده‌اند که مشابه دو سال اخیر، یک روند نزولی دو ساله‌ دیگر بر بازار ارزهای دیجیتال حاکم خواهد شد. این موضوع مسلماً به طور کامل قابل پیش‌بینی نیست، اما به هر حال، این موردی است که باید نسبت به آن آگاهی داشت.

قیمت حداقلی هلیوم بین سال‌های 2028 تا 2030 میلادی توسط این سایت بین 32 تا 37 دلار در نظر گرفته شده است که می‌توان نتیجه گرفت اغلب پیش‌بینی‌ها نوید افزایش قیمت هلیوم در دراز‌ مدت را می‌دهند. البته همه‌ این‌ها در صورتی است که اتفاق غیرمنتظره‌ای باعث تحول بازار نشود.

جمع‌بندی

پیش‌بینی دقیق آینده هر ارز دیجیتالی تقریباً غیرممکن است و این صرفاً محدود به ارز دیجیتال هلیوم نمی‌شود. بازار ارزهای دیجیتال یک بازار نوسانی است و به طور کامل متکی بر تحلیل نمودار و داده‌های قیمتی نیست. با این حال، اکنون باید به این اطمینان رسیده باشید که ارز دیجیتال هلیوم یک رمز ارز کلاهبرداری یا زودگذر نیست، به خصوص اینکه این پروژه از سال 2013 میلادی تاکنون در بازار حضور دارد. اما به طور کلی، باید گفت که آینده این ارز دیجیتال تنها متکی بر اینترنت و صد البته، روند کلی بازار ارزهای دیجیتال است. اگر بازار دارای روند کلی مثبتی باشد، ارز دیجیتال هلیوم به رشد خود در دراز‌ مدت ادامه می‌دهد و متوقف نخواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها