Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها, مقالات سرمایه گذاری

در این مطلب از بیتشال تون کوین TON مورد بررسی قرار گرفت تا قبل از سرمایه‌گذاری در این ارز، از تاریخچه، امکانات و اهداف آن به خوبی آگاه شوید.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

با افزایش محبوبیت و آشنایی طیف بیشتری از جوامع با ارزهای دیجیتال و دنیای کریپتوکارنسی، تعداد توکن‌ها و رمزارزهای موجود در این بازار نیز افزایش زیادی پیدا کردند تا سرمایه‌گذاران و معامله‌گران گزینه‌های بیشتری برای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال داشته باشند. بسیاری از کمپانی‌های بزرگ و پلتفرم‌های مشهور اقدام به راه‌اندازی و ایجاد توکن‌های مخصوص به خود کردند تا علاوه بر افزایش سطح خدمات خود برای مشتریان و کاربران، منبع درآمد جدیدی نیز برای خود به وجود بیاورند. 

تلگرام یکی از پلتفرم‌های بزرگ و پرمخاطب‌ترین پیام‌رسان دنیا نیز از این قافله عقب نماند و توکن بومی خود را با نام تون کوین (Ton Coin) در سال 2018 راه‌اندازی کرد. شاید برای برخی کاربران سوال پیش بیاید که تون کوین چیست و آیا ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر؟ در این مطلب به بررسی کامل تون (TON) خواهیم پرداخت.

تون کوین چیست؟

تون کوین یک ارز دیجیتال در بلاک چین لایه 1 است. ایده اولیه ایجاد این ارز برای خرید، ارسال و ذخیره هرچه آسان‌تر وجوه برای کاربران در پیام‌رسان تلگرام بود. اما از سال 2020 تلگرام بخش عمده‌ای از مالکیت این ارز را به بنیاد TON فروخت تا به طور کامل مالکیت این ارز و شبکه آن از دست تلگرام خارج شود. البته علت اصلی این اتفاق نظارت‌های بسیار شدید کمسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) بر روی توسعه‌دهندگان این ارز بود تا جایی که مدیران تلگرام به اجبار مالکیت این توکن را واگذار کردند. پس از این اتفاق نام این ارز از Telegram Open Network به The Open Network تغییر پیدا کرد تا نماد این ارز همچنان TON باقی بماند. 

هدف اصلی توسعه دهندگان ایجاد یک اکوسیستم کامل با امکان ذخیره سازی به صورت غیر متمرکز، خدماتی بر پایه برنامه‌های غیرمتمرکز، شبکه ناشناس و امن، پرداخت فوری و پردازش تراکنش‌های مقرون به صرفه و سریع است.

تون کوین امنیت و هزینه‌های شبکه خود را از طریق فرایند استیکینگ (Pos) تامین می‌کند که این موضوع جزو موارد مثبت این ارز و شبکه آن به شمار می‌رود. علاوه بر این موارد تو کوین از ابتدای تاسیس خود تلاش کرده تا کارمزدهای خود را در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دهد تا برای کاربران و سرمایه‌گذاران جذابیت لازم را ایجاد کرده و رضایت آنان را بدست آورد. شعار اصلی این پلتفرم سریع‌تر از بلاکچین‌های دیگر است!

معرفی استیکینگ در ارزهای دیجیتال

رقیب اصلی تون کوین کدام ارز است؟

تون کوین برای ایجاد شبکه‌ای که کارمزدهای پایین و سرعت بالایی داشته باشد، با یک رقیب جدی به نام اتریوم مواجه است. شاید در نگاه اول شانس پیروزی و تصرف جایگاه اتریوم برای تون کوین غیر ممکن به نظر برسد اما با بررسی دقیق مشخص است که این توکن در این رقابت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

کارمزدهای اتریوم که در مواقع شلوغی شبکه افزایش زیادی پیدا می‌کنند، همیشه جزو دغدغه‌های کاربران بوده است. تون کوین با مکانیزمی جالب و خلاقانه سعی کرده تا حداقل کارمزد را برای کاربران خود فراهم کند. افراد برای خرید این توکن هیچ کارمزدی پرداخت نمی‌کنند اما برای فروش آن باید 0.9 درصد کارمزد به شبکه پرداخت کنند. این موضوع تاثیر زیادی در افزایش تقاضا و کاهش عرضه برای این ارز دارد و باعث می‌شود تا تعداد خریداران در اکثر مواقع بیشتر از فروشندگان باشد. 

امکانات ارز تون کوین چیست؟

تون کوین برای جذب کاربران و ارائه خدماتی با حداکثر کیفیت، برنامه‌های زیادی برای افرادی که از این ارز و شبکه آن استفاده می‌کنند در نظر گرفته است. برخی از اصلی‌ترین این موارد عبارتند از:

  • پروکسی اختصاصی تون (TON Proxy): شبکه بلاکچین ارز تون با استفاده از آی‌پی‌ها و روش کار غیر متمرکز، به کاربران اجازه می‌دهد تا انواع محدودیت‌های احتمالی برای دسترسی به این شبکه را دور بزنند و افراد در سراسر دنیا فارغ از محدوده جغرافیایی، به این ارز و خدمات شبکه آن دسترسی داشته باشند. 

  • ذخیره‌سازی تون (Ton Storage): نگهداری داده و دارایی‌ها در طیف وسیعی از بلاکچین‌ها وجود دارد اما تون کوین توانسته این فرایند را با امنیت بسیار بیشتری برای افراد به وجود بیاورد. تون به کاربران خود امکان رمزگذاری داده‌ها با استفاده از کلید خصوصی کیف پول مربوط را می‌دهد که این موضوع نقش بسیار زیادی در افزایش امنیت در این شبکه دارد.
  • قراردادهای هوشمند: تون برای اینکه بتواند در نقش رقیبی قدرتمند برای اتریوم ظاهر شود باید در تمامی موارد با این ارز رقابت کند. به همین دلیل شبکه تون امکان اجرا و پیاده‌سازی انواع قراردادهای هوشمند را دارد. قراردادهای هوشمند این شبکه با استفاده از TVM که ماشین مجازی شبکه تون است انجام می‌شود. این بستر قابلیت اجرای پیچیده‌ترین قراردادهای هوشمند با بالاترین سرعت ممکن را دارد.

خرید ارز تون کوین (TON)

شما کاربران عزیز می‌توانید تون کوین را از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال خرید و نگهداری کنید.

کاربردهای تون کوین

یکی از مواردی که قبل از سرمایه‌گذاری در هر ارز بایستی با دقت مورد بررسی قرار بگیرد، کاربردها و نقش رمزارز مورد نظر در دنیای اقتصاد دیجیتالی است. این موضوع می‌تواند نقش بسیار مهمی در آینده قیمتی ارز مورد نظر ایفا کند. 

نکات مهم سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

با توجه به اینکه تیم رمزارز تون برنامه‌های منظمی برای ارتقا شبکه این ارز دارند، تون کوین می‌تواند نیاز بسیاری از افراد را در آینده به خوبی برآورده کند. در حال حاضر کاربران می‌توانند با استفاده از مقیاس پذیری فوق‌العاده این ارز، کارمزدهای لازم در بسیاری از قراردادهای هوشمند را با استفاده از این توکن پرداخت کند. این امر به افزایش تقاضا برای این ارز در بلند مدت کمک بسیار زیادی می‌کند و می‌تواند محرک خوبی برای رشد قیمت این ارز باشد. 

شاردینگ (sharding) در بلاکچین‌های مختلف، یکی درگیر از کاربردهای این توکن برای توسعه‌دهندگان و کاربران است. این قابلیت تون کوین که در بلاک چین‌های کمی مشاهده‌ می‌شود، به شبکه امکان می‌دهد تا در صورت شلوغی بلاکچین اصلی، تراکنش‌های بسیار زیادی را در شاخه فرعی بلاکچین مورد نظر انجام دهد که باعث افزایش سرعت در انجام تراکنش‌ها حتی در مواقع شلوغی شبکه می‌شود.

خرید تون کوین (TON)، آری یا خیر؟

در این مطلب توکن تون به صورت کامل برای شما عزیزان مورد بررسی قرار گرفت تا قبل از سرمایه‌گذاری در این ارز، از تاریخچه، امکانات و اهداف آن به خوبی آگاه شوید. تون امکانات نسبتا خوبی را برای مشتریان خود ایجاد کرده و با برنامه‌هایی که در شبکه خود پیاده سازی کرده است، می‌تواند نیاز بسیاری از افراد را به خوبی برطرف کند. 

لازم به ذکر است این متن فقط جهت بررسی این ارز نوشته و تالیف شده است و هیچ‌گونه پیشنهادی مبنی بر خرید و یا فروش تون کوین نمی‌بشد. لطفا قبل از معامله هر ارز شرایط آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید تا از ایجاد ضررهای احتمالی به خوبی جلوگیری کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها