Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها

ارز دیجیتال وی چین با ویژگی‌ها و خدمات خود، بر ارائه خدمات به کسب‌و‌کارهای فیزیکی تمرکز کرده است؛ موضوعی که جذابیت آن را افزایش داده است.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در میان صد‌ها ارز دیجیتال مختلف که تنها به هدف سرگرمی و شوخی عرضه شده‌اند، پروژه‌هایی نیز وجود دارند که در تلاش برای ارائه خدمات کاربردی و راهکار برای چالش‌های بلاک چین و خدمات سنتی هستند. ارز دیجیتال وی چین از جمله این ارز‌های کاربردی به شمار می‌رود که با شبکه پیشرفته خود، خدمات متنوع غیرمتمرکز را ارائه می‌هد.

با توجه به کاربرد و خدمات جذاب وی چین، طی سالیان گذشته توکن این شبکه نیز بار‌ها توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. با این حال هم اکنون قیمت این ارز دیجیتال از اوج خود فاصله زیادی گرفته است که برخی نگرانی‌ها را نسبت به آینده آن ایجاد کرده است. به همین دلیل در ادامه این مقاله قصد داریم تا این ارز دیجیتال و فرصت‌های سرمایه‌گذاری آن را بررسی کنیم.

قیمت ارز وی چین VET

آشنایی با شبکه و ارز دیجیتال وی چین

وی چین (VeChain) یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که در سال 2015 تأسیس شد، ارز دیجیتال آن به عنوان یک توکن اتریومی ERC-20 در سال 2017 عرضه و شبکه بلاک چینی اصلی آن نیز در سال 2018 راه‌اندازی شد. این پلتفرم دارای خدمات متنوع و کاربردی است که به کسب و کار‌ها و کاربران این امکان را می‌دهد تا کیفیت و اصالت محصولات را بررسی کنند. در این راستا، وی چین از خدمات و فناوری نوظهوری مانند هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیاء (IoT) نیز پشتیبانی می‌کند.

وی چین در واقع به عنوان پلی میان فناوری بلاک چین و کسب و کار‌های فیزیکی در سراسر جهان عمل و به آن‌ها در مدیریت زنجیره تأمین و فرآیند‌های مدیریت چرخه عمر محصول کمک می‌کند.

زنجیره تامین وی چین

به کمک خدمات وی چین، شرکت‌ها و تولید‌کنندگان می‌توانند مدیریت و نظارت دقیق و بهتری بر چرخه تولید و عرضه محصولات خود داشته باشند. کاربران نیز می‌توانند با اسکن کد‌های QR، مسیر محصول را از کارخانه تا فروشنده دنبال و اصالت کالا و خدمات را بررسی کنند. وی چین هم اکنون با شرکت‌های مختلفی از جمله شرکت تولیدکننده خودرو BMW همکاری دارد و خدمات مختلفی از جمله مدیریت اطلاعات را به آن‌ها ارائه می‌دهد.

علاوه بر ارائه خدمات به کسب و کار‌های فیزیکی، وی چین یک بلاک چین عمومی به نام VeChain Thor نیز راه اندازی کرده‌است که از قرارداد‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند. موضوعی که این امکان را به شبکه وی چین داده است تا میزبانی برای برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (Dapps) باشد و خدمات متنوع و کاربردی دیجیتال را بر بستر بلاک چین ارائه دهد.

تیم توسعه وی چین تمام تلاش خود را به کار برده‌اند که کار با شبکه آن آسان و در دسترس باشد، بنابراین کسب و کار‌ها و کاربران برای استفاده از ابزار‌های وی چین نیازی به کدنویسی‌های پیچیده یا پرداخت هزینه‌های هنگفت ندارند.

در میان خدمات متنوع وی چین، مدیریت زنجیره تأمین، محصول اصلی آن به شمار می‌آید که به سازمان و شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا بر روند ساخت تا عرضه محصولات خود کنترل و نظارت داشته باشند. موضوعی که باعث می‌شود تا وی چین در دنیای واقعی کاربرد داشته باشد و از خدمات آن بتوان در صنایع مختلف از جمله غذا، نوشیدنی، پوشاک و خودرو استفاده کرد.

هم اکنون پلتفرم بلاک چینی وی چین توسط صاحبان مشاغل، شرکت‌ها، سازمان‌ها و ادارات دولتی، ارائه‌دهندگان خدمات اپلیکیشن، خدمات زیرساخت و خدمات غیرمتمرکز مورد استفاده قرار گرفته است که این موضوع به خوبی کاربردی بودن ویژگی‌های وی چین را نشان می‌دهد.

توکن این ارز دیجیتال به نام VET نیز کاربرد‌های مختلفی در این شبکه پیدا کرده است و به طور گسترده برای دسترسی به خدمات بلاک چینی وی چین، پرداخت هزینه، کارمزد‌ها و انتقال سرمایه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا ارز VET برای سرمایه گذاری مناسب است؟

از زمان عرضه ارز دیجیتال VET در سال 2018، این توکن همانند دیگر ارز‌های دیجیتال بازار نوسانات قیمتی مختلفی را تجربه کرده است. در حالی که مسیر وی چین از 0.015 دلار شروع شد، اما در مدت کوتاهی و در سال 2021 این ارز دیجیتال موفق شد تا 0.27 دلار نیز رشد قیمتی داشته باشد و سود قابل توجهی را نصیب سرمایه‌گذاران خود کند.

توکن وی چین

البته با آغاز کاهش‌های قیمتی سال 2022، وی چین نیز سقوط قیمتی شدیدی را تجربه کرده است و هم اکنون با فاصله زیاد از اوج قیمتی خود، در محدوده 0.03 دلار نوسان دارد. هرچند این موضوع نمی‌تواند به معنی پایان مسیر وی چین باشد و این ارز دیجیتال هنوز فرصت‌های زیادی برای ثبت رشد قیمتی و رسیدن به محدوده‌های بالاتر دارد.

گسترش و رشد صنعت زنجیره تأمین در طی سالیان گذشته چالش‌ها و مشکلات خود را نیز به همراه داشته است، مشکلاتی که به خوبی در زمان همه‌گیری کرونا و جنگ اوکراین نمایان شدند. بنابراین شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان به دنبال راه حل‌هایی برای بهبود این فرآیند و نظارت بیشتر بر زنجیره تأمین و عرضه خود هستند. شرایطی که می‌تواند فرصتی طلایی برای وی چین باشد و این شبکه با ارائه راهکار‌های کاربردی خود، توجه این شرکت‌ها را به خود جلب و رشد کند.

لازم به ذکر است که شبکه وی چین مورد استقبال توسعه‌دهندگان و فعالان بلاک چینی نیز قرار گرفته است و اکوسیستمی با پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز متنوع دارد. توسعه‌دهندگان بلاک چینی هم اکنون برنامه‌ها و پروژه‌های مختلفی را بر بستر وی چین توسعه داده‌اند و از این پروتکل برای ساخت و عرضه توکن‌های دیجیتالی مختلفی از جمله توکن‌های غیرمثلی نیز استفاده شده است.

در حالی که برنامه و خدمات توسعه داده شده در شبکه وی چین در مقایسه با شبکه‌های برتر بازار مانند اتریوم ناچیز و کوچک به نظر می‌رسند، اما این موضوع پتانسیل و زیرساخت مناسب وی چین را نشان می‌دهند و توسعه‌دهندگان وی چین ممکن است در آینده نزدیک برنامه و خدمات محبوبی را عرضه کنند که به رشد قیمتی بیشتر ارز دیجیتال این شبکه کمک ‌کند.

کاهش شدید قیمتی وی چین در سال 2022 نیز ممکن است نشانه دیگری از ایجاد فرصت مناسب سرمایه‌گذاری حال حاضر این ارز باشد. در حالی که فاصله 80 درصدی این ارز با اوج قیمتی خطرات سرمایه‌گذاری در وی چین و دیگر ارزهای دیجیتال را گوشزد می‌کند، اما همچنین می‌تواند نشانه‌ای از قیمت ارزان وی چین باشد.

بازار‌های نزولی تا ابد دوام ندارند و با رشد قیمتی اخیر بیت کوین، این فرصت برای دیگر ارز‌های دیجیتال بازار از جمله وی چین فراهم شده است تا روند صعودی خود را آغاز کنند. در صورت تکرار روندی مشابه با سال 2021، وی چین از جمله ارز‌هایی می‌تواند باشد که رشد شدید قیمتی را تجربه ‌کند.

قیمت بیتکوین

جمع‌بندی

مزایا و کاربردهای وی چین، این ارز دیجیتال را طی سالیان گذشته به گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاران ریسک پذیر بازار تبدیل کرده است. اما با وجود مزایا و فرصت‌های سرمایه‌گذاری آورده شده در این مقاله، سرمایه‌گذاری در وی چین به معنی کسب سود تضمینی نیست و همانند هر ارز دیجیتال دیگر بازار، خرید و معامله وی چین نیز ریسک و خطرات خود را دارد و می‌تواند ضرر‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاران خود به همراه داشته باشد.

به همین دلیل مهم است توجه داشته باشید که هدف این مقاله صرفاً بررسی مزایا و کاربردهای وی چین بوده است و یک پیشنهاد و تبلیغ برای سرمایه‌گذاری نیست. همانند هر سرمایه‌گذاری دیگری در بازار ارز‌های دیجیتال، پیشنهاد می‌کنیم که تحقیق و بررسی‌های خود را داشته باشید و با استفاده از استراتژی‌های معاملاتی و مدیریت سرمایه، همواره ریسک فعالیت خود را در این بازار پرنوسان کنترل کنید.

تحلیلگران حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که بازار ارز‌های دیجیتال غیرقابل پیش‌بینی است و حتی بهترین و کاربردی‌ترین ارز‌های دیجیتال بازار نیز می‌توانند به ناگهان روند و مسیر قیمتی خود را عوض کنند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها