Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها

آلت سیزن یک عبارت فانتزی برای تحت تأثیر قرار دادن کاربران بازار نیست. altseason چرخه‌ای است که در آن آلتکوین‌ها به قیمت‌های عجیب می‌رسند.

زمان مطالعه: 6 دقیقه

«آلت سیزن» فقط یک عبارت فانتزی برای تحت تأثیر قرار دادن کاربران ارز دیجیتال نیست. آلت سیزن چرخه‌ای است که در آن آلتکوین‌ها به‌طور پیوسته از بیت کوین بهتر عمل می‌کنند و با توجه به اینکه چیزی به‌نام سود تضمین شده به‌دلیل نوسانات بازار وجود ندارد، آلت سیزن ممکن است زمان مناسبی برای معامله گران و سرمایه گذارانی باشد که می‌خواهند سبد سرمایه خود را متنوع کنند.

در حالی‌که آلت سیزن یک دوره مهم برای افرادی است که به‌دنبال کسب سود از فرصت‌های بازار هستند، به‌طور دقیق‌تر آلت سیزن چیست؟ کی شروع می‌شود؟ تشخیص آن چگونه است؟ چه مدت طول می‌کشد؟ علت شروع آلت سیزن و در نهایت آلت سیزن چطور بر سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد؟

پاسخ به این پرسش‌ها مطالبی است که در ادامه این نوشته به‌طور مفصل به آن پرداخته شده است.

آلت سیزن چیست؟

«آلت سیزن» مخفف عبارت «آلت کوین سیزن» به‌معنی «فصل آلت کوین» به دوره‌ای اطلاق می‌شود که در آن ارزهای دیجیتال غیر بیت کوینی که به‌عنوان آلت کوین شناخته می‌شوند، از لحاظ سوددهی بهتر از بیت کوین عمل می‌کنند. در طول دوره آلت سیزن، آلتکوین‌ها با عملکرد قیمتی خارق‌العاده باعث می‌شوند نقدینگی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از بازار بیت کوین خارج شود و با تزریق به بازار آلت کوین، بیت کوین سلطه خود را در بازار کریپتو از دست بدهد.

این چرخه آنقدر ادامه دارد تا آلتکوین‌ها به سقف‌های قیمتی عجیب و غریبی دست پیدا کنند. به‌همین دلیل، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران باتجربه، به‌زمان شروع آلت سیزن توجه خاصی دارند تا در حالی که سلطه و قیمت بیت کوین کاهش می‌یابد، پرتفوی خود را مطابق با آن تنظیم، و از طریق سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کوچک‌تر و فرصت به‌دست آمده نهایت استفاده و بهره را از آلت سیزن یا همان فصل آلت کوین‌ها ببرند.

آلت سیزن کی شروع می‌شود؟

همه ما می‌دانیم که بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار، به‌طور گسترده‌ای معامله می‌شود. در واقع، بیت‌کوین آنقدر بخش قابل توجهی از حجم معاملات در بازارهای ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد که معیاری شناخته شده وجود دارد که بیت کوین را با ارزهای دیجیتال غیر بیت کوین مقایسه می‌کند. این معیار که «سلطه»، «تسلط» یا «دامیننس بیت کوین» نامیده می‌شود، به‌عنوان نسبت بین ارزش بازار بیت کوین به بقیه ارزهای دیجیتال توصیف می‌شود.

در حالی که تسلط بیت کوین قبل‌تر نزدیک به ۱۰۰ درصد بود، حضور و افزایش محبوبیت آلت کوین‌ها منجر به‌کاهش آن شده است و هنگامی که چندین آلت کوین ارزش بازار قابل توجهی به‌دست می‌آورد که از ارزش بازار بیت‌کوین پیشی می‌گیرد و سلطه آن را کاهش می‌دهد ممکن است شروع یک آلت سیزن را نشان دهد. در حالی که نمی‌توانیم به‌صورت دقیق زمان شروع آلت سیزن را مشخص کنیم، در زیر دو عامل بالقوه وجود دارد که می‌تواند منجر به‌شروع آلت سیزن شود.

  • انتقال وجوه از بیت کوین به آلت‌کوین‌ها

پس از یک حرکت صعودی قابل توجه از سمت بیت کوین، قیمت بیت کوین تمایل به‌ثبات بیشتری خواهد داشت. در نتیجه، سرمایه‌گذارانی که به‌دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری سودآورتر هستند، ممکن است بیت‌کوین‌های خود را برای خرید و سرمایه‌گذاری در دیگر آلت کوین‌ها بفروشند و در نهایت باعث شروع آلت سیزن شوند.

  • نوآوری‌هایی مانند NFT، دیفای و وب ۳

سال ۲۰۲۰ سال توکن‌های دیفای بود، سال ۲۰۲۱ توکن‌های NFT، سال ۲۰۲۲ توکن‌های وب ۳ و اکنون در سال ۲۰۲۳ شاهد محبوبیت بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی هستیم. فضای بلاک چین به‌طور مداوم در حال نوآوری و تکامل است و دقیقاً همین تکامل بی‌پایان است که باعث ایجاد مجموعه فعلی آلت کوین‌ها با موارد کاربردی قوی امروزی شده است. تکامل یکی دیگر از دلایل شروع آلت سیزن است.

۳ شاخص برای تشخیص آلت سیزن

به‌دلیل ماهیت بی‌ثبات ارزهای دیجیتال، هیچ شاخص کاملی برای تشخیص آلت سیزن وجود ندارد. با این حال، از داده‌های تاریخی، برخی نشانه‌ها وجود دارد که احتمالاً می‌تواند سرنخی برای تشخیص آلت سیزن باشد.

  • زمانی که بیت کوین از روند صعودی لذت می‌برد

زمانی که بیت کوین از روند صعودی خود لذت می‌برد یا به تعبیری دیگر، زمانی که بازار صعودی بیت کوین به‌پایان خود نزدیک شده است!. در سال‌های گذشته، با عملکرد خوب آلت کوین‌ها، اغلب، بازار صعودی بیت کوین به پایان رسیده است. این پدیده را می‌توان به سرمایه‌گذاران جدیدی نسبت داد که آلت کوین‌ها را خریداری می‌کنند، زیرا در آن زمان، خرید آلتکوین‌ها نسبت به خرید بیت‌کوین منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. بنابراین پتانسیل رشد آن‌ها جذاب‌تر می‌شود و این می‌تواند یک نشانه برای تشخیص آلت سیزن باشد.

  • زمانی که قیمت آلتکوین‌های بزرگ شروع به افزایش می‌کند

به‌غیر از بیت کوین (BTC)، ارزهای دیجیتال محبوب دیگری نیز وجود دارند که دارای ارزش بازار بزرگ هستند. زمانی که آلتکوین‌هایی مانند اتریوم (ETH) و بایننس کوین (BNB) از پیشی گرفتن روند صعودی خود نسبت به بیت‌کوین لذت می‌برند، ممکن است گاهی اوقات، سود به آلت کوین‌های دیگر نیز سرازیر شود. این مشابه منطق سرمایه گذاران است که وجوه خود را از بیت کوین به سایر آلتکوین‌های سودآور دیگر منتقل می‌کنند و می‌تواند نشانه‌ای دیگر برای تشخیص آلت سیزن باشد.

  • هنگامی که روندهای قوی و جدید وجود دارد

قدرت روندهای جدید یک عامل قوی در عملکرد آلت کوین‌های خاص و شروع آلت سیزن بوده است. به‌عنوان مثال، در دوران اوج روند دیفای در سال ۲۰۲۰، آلت کوین‌های DeFi شروع به رشد کردند (و هنوز هم دارند). روند متاورس روند قوی دیگری است که علاقه گیمرها، طرفداران و سایر جوامع خارج از دنیای رمزارز را برانگیخت. از آنجایی که آلت کوین‌ها برای دسترسی به دنیای متاورس نیاز اساسی هستند، جای تعجب نیست که محبوبیت آن‌ها زمانی افزایش یافت که متاورس جهان را در بر گرفت. با ادامه ظهور روندها و نقاط عطف جدید بلاک چین، هیاهوی آلت کوین‌های مرتبط با این روندها می‌تواند نشانه‌ای دیگر برای تشخیص آلت سیزن و شروع آن باشد.

آلت سیزن چه مدت طول می‌کشد؟

درک ارزش در اکوسیستم کریپتو و خطراتی که ممکن است با آن‌ها همراه باشد، مهم است. به‌غیر از تحلیل فاندامنتال که البته فاکتور بسیار اساسی برای تعیین ارزش محسوب می‌شود، معامله‌گرانی که افق زمانی کوتاه‌تری برای معامله دارند، می‌توانند از تحلیل تکنیکال و شاخص‌های فنی مختلفی که این نوع تحلیل در اختیارشان قرار می‌دهد نیز برای نظارت بر حرکات و الگوهای قیمت آلت کوین‌ها استفاده کنند و مدت زمان یک دوره آلت سیزن را تا حدود به‌نسبت قابل قبولی پیش بینی کنند.

اما با توجه به نوسانات بازارهای ارزهای دیجیتال، هیچ کس نمی‌تواند آلت سیزن را زمان بندی و به‌طور دقیق پیش بینی کند که یک چرخه آلت سیزن چقدر طول می‌کشد. در عوض بهتر است قبل از شروع آلت سیزن، تحقیقات شخصی خود را در مورد آلت کوین‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید انجام دهید تا در زمان شروع آلت سیزن بتوانید با سرعت عمل بالاتر و خیال راحت‌تری به خرید و سرمایه‌گذاری در آن‌ها بپردازید.

نحوه خرید آلت کوین در زمان شروع آلت سیزن

آیا علاقه‌مند به خرید آلت کوین قبل از شروع آلت سیزن هستید؟ شما می‌توانید به‌راحتی این کار را در صرافی آنلاین ارز دیجیتال بیتشال در عرض چند دقیقه انجام دهید. بیتشال طیف وسیعی از گزینه‌های پرداخت را برای تراکنش‌های آسان ارائه می‌دهد، از درگاه بانکی تا واریز شناسه دار یا همان حواله بانکی. در ادامه نحوه خرید آلت کوین از بیتشال در دو مرحله ساده آورده شده است:

  • پس از ثبت نام و تایید احراز هویت که کمتر از ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد، از طریق درگاه بانکی یا حواله حساب تومانی خود در بیتشال را شارژ کنید.
  • آلت کوین‌های مورد نظر خود را با وارد شدن به بازار معاملاتی آن‌ها در بیتشال انتخاب نمایید و به سادگی خرید خود را تکمیل کنید. پس از خرید آلت کوین می‌توانید از کیف پول رایگانی که بیتشال در اختیارتان می‌گذارد استفاده کنید یا آلت کوین‌های خریداری شده را به کیف پول دیجیتال خود انتقال دهید.

جمع بندی

برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گرانی که به‌دنبال تنوع بخشیدن به سبد سرمایه کریپتویی و کسب سود فراوان از بازار ارز دیجیتال هستند، خرید آلت‌کوین‌های معتبر در فصل آلت‌سیزن می‌تواند جایگزین خوبی برای بخشی از بیت کوین‌ها باشد.

امیدواریم مطلب “آلت سیزن (altseason) چیست و چه زمانی اتفاق می افتد؟” مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

سوالات پرتکرار زیادی در مورد آلت سیزن، شروع آلت سیزن و پایان آن وجود دارد که در ادامه به اصلی‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. اگر سوال شما در بین موارد زیر نبود، در بخش کامنت پرسش خود را مطرح کنید تا با کمک دیگر کاربران بتوانید پاسخ آن‌را بیابید.

آلت سیزن چیست؟

«آلت سیزن» مخفف عبارت «آلت کوین سیزن» به‌معنی «فصل آلت کوین»، پدیده‌ای است که در آن قیمت بیشتر ارزهای دیجیتال به‌استثنای بیت کوین افزایش می‌یابد.

آلت سیزن چرا ایجاد می‌شود؟

به لطف ماهیت همیشه در حال تحول صنعت ارزهای دیجیتال، مواقعی وجود دارد که برخی آلت کوین‌ها بیشتر از بیت کوین مورد توجه قرار می‌گیرند. زمانی‌که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران با گرایش‌هایی معامله می‌کنند که دربرگیرنده آلت کوین‌های خاصی هستند، ارزش بازار تمایل به افزایش دارد. با گذشت زمان، این می‌تواند باعث ایجاد آلت سیزن شود.

تشخیص آلت سیزن چگونه است؟

به‌دلیل ماهیت بی‌ثبات ارزهای دیجیتال، هیچ شاخص کاملی برای تشخیص آلت سیزن وجود ندارد. با این حال، همانطور که در بالا گفته شد برخی نشانه‌ها مانند: ۱) زمانی که بازار صعودی بیت کوین به پایان خود نزدیک شده است، ۲) زمانی که قیمت آلتکوین‌های بزرگ شروع به افزایش می‌کند، و ۳) هنگامی که روندهای قوی و جدیدی مانند وب ۳ یا هوش مصنوعی وجود دارد، احتمالاً می‌تواند نشان‌دهنده شروع آلت سیزن باشد.

آلت سیزن چه مدت طول می‌کشد؟

با توجه به نوسانات بازارهای ارزهای دیجیتال، هیچ کس نمی‌تواند آلت سیزن را زمان بندی و به‌طور دقیق پیش بینی کند که یک دوره آلت سیزن چه مدت طول می‌کشد.

چگونه آلت سیزن بر سلطه بیت کوین تاثیر می‌گذارد؟

در دوره آلت سیزن، آلتکوین‌ها با عملکرد قیمتی بی‌نظیر باعث می‌شوند نقدینگی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از بازار بیت کوین خارج شود و با انتقال به بازار آلت کوین، بیت کوین سلطه خود را در بازار کریپتو از دست بدهد.

راهنمای عمومی

در صورتی که می‌خواهید در مورد مفاهیم پایه و آموزش‌های کاربردی رمز ارزها اطلاعات بیشتری کسب کنید، همیشه می‌توانید از راهنماهای ما در منو و دیگر بخش‌های سایت که حاوی منابع عالی است، استفاده کنید.

ما همچنین منابع غنی از مواردی داریم که به جزئیات بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، تتر و سایر موارد می‌پردازد. خواندن منابع مفید به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات رایج بازار ارز دیجیتال و همچنین بهترین استراتژی‌ها در برخورد با انواع مختلف شرایط بازار آشنا شوید.

سلب مسئولیت

تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علي
علي
1 سال قبل

سلام
الت سيزن چه كاربردي داره