Categories
اخبار بازارهای مالی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بانک مرکزی جمهوری آرژانتین (BCRA) از بانکهای عامل تحت صلاحیت خود خواسته است مشخصات کلیه مشتریان خود را که با ارزهای رمزپایه معامله کرده اند، بدست آورده و تهیه نمایند.

در صفحه‌ای که توسط جامعه محلی بیت کوین در توییتر منتشر شد، بانک مرکزی بانک های جمهوری را موظف کرد اطلاعاتی را در مورد کد شناسایی منحصر به فرد مالیات هر مشتری (CUIT)، آدرس، شماره حساب، نوع حساب و نام ها از کسانی که مجاز به استفاده از حساب مورد نظر هستند را ارائه دهند.

بانک مرکزی آرژانتین (بانکی با 50 درصد تورم سالانه) از بانک‌ها درخواست می‌کند تا یک صفحه برای شناسایی هویت مشتریانی که برای داشتن کالاها، معامله و یا پرداخت از کریپتو استفاده می کنند را تهیه کنند.

پیامی به این برگه پیوست شده است که در آن بیان می کند این درخواست برای داده‌ها ضروری است و در حوزه عملیاتی BCRA قرار دارد زیرا “عمل نظارت بر سیستم‌های پرداخت” را دارد.

برخلاف گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه این می تواند گامی به سمت مسدود کردن حساب‌هایی باشد که با دارایی‌های دیجیتال معامله کرده‌اند، بعداً بانک مرکزی صحت ورق را به یک پلتفرم خبری محلی تأیید کرد و افزود که این تمرین با هدف تعیین اینکه آیا مقررات بیشتر برای دارایی های رمزنگاری در کشور لازم است یا خیر انجام شد. اگر چه، جامعه رمزنگاری کشور قانع نشده است.

انتشار این خبر تاکنون با سختگیریهای آشکار مواجه شده است و تعداد اندکی از شهروندان آرژانتینی از توییتر این قضیه را به سوال گذاشته‎اند که چرا بانک باید چنین درخواستی را مطرح کند [زیرا ظاهراً آنها هنوز در مورد شفافیت BCRA در این زمینه تردید دارند]، و برخی اشاره می‌کنند که تنظیم مطلق ارزهای رمزپایه در کشور غیر عملی است.

در حالی که بیت کوین و سایر رمزارزها به طور فزاینده ای در آرژانتین مورد استفاده قرار می‌گیرند، مقامات مالی این کشور در گذشته تلاش کرده‌اند اقدامات سختگیرانه نظارتی را برای کلیه دارایی‌های دیجیتال اعمال کنند.

سال گذشته، واحد اطلاعات مالی کشور (FIU) به هر نهاد مالی که با بیت کوین یا هر ارز رمزنگاری شده معامله می کند، مأموریت داد اطلاعات مربوط به تمام معاملات ارز رمزنگاری شده در پلتفرم خود را ارسال کنند و اظهار داشت که این تمرین با هدف تطبیق سیستم “برای جلوگیری از پولشویی و تأمین مالی تروریسم در کشور ” انجام می گیرد.

بعداً ، BCRA تصمیم گرفت شرایط سخت تری را برای به دست آوردن دلار ایجاد کند، و تأکید کرد که شرکت‌هایی که مایل به دستیابی به دلار هستند نباید “دارایی های نقدینگی” داشته باشند و “دارایی های رمزنگاری شده” نیز در میان سایر الزامات قرار دارد.

صرف نظر از این اقدامات سختگیرانه اعمال شده توسط دولت، آرژانتین اخیراً از نظر رمزارزها در میان کشورهای برتر آمریکای لاتین قرار دارد. همسایه آن، بولیوی، رمزارزها و مبادلات آن را کاملاً ممنوع کرده است.

این افزایش تقاضا برای رمزارزها در آرژانتین عمدتاً تحت تأثیر مسائل مالی این کشور قرار دارد که با همه گیر شدن بیماری رو به افزایش است. مبادلات رمزارزها در اواخر سال 2020 رشد گسترده ای را تجربه کردند، برای مثال ریپیو – معتبرترین صرافی کشور – در ابتدای سال با ثبت 1 میلیون کاربر از رکورد پیشین 400،000 خود، سال را به پایان رساند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها