Categories
مقالات تتر

اگر تازه وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده اید و نمی‌دانید که باید تتر بخرید یا بیت کوین لازم است کمی درمورد این 2 رمز ارز کسب دانش کنید.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اگر از علاقه‌مندان دنیای ارزهای دیجیتال باشید، احتمالاً این سوال را از خودتان پرسیده‌اید یا در برابر این پرسش قرار گرفته‌اید. به‌همین دلیل در این مقاله قرار است تا بیت کوین و تتر را با هم مقایسه کنیم؛ شاید به پاسخ این سوال نزدیکتر شویم.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین ارز دیجیتالی است که در میان کاربران جهان کریپتوکارنسی به‌عنوان برترین و پرطرفدارترین رمزارز شناخته شده است و در بازار ارزهای دیجیتال، بیشترین میزان سلطه و ارزش را به خود اختصاص داده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بیتکوین امنیت بالای آن است و این ویژگی مهم باعث شده تا سرمایه‌گذاران بتوانند با اطمینان کامل به بازار خرید و فروش این ارز پا بگذارند.

بیت کوین و پروتکل بلاک چین

بلاک‌چین بیت کوین به‌عنوان یک شبکه‌ی قدرتمند وظیفه محافظت و تایید تراکنش‌های رمز ازر بومی این شبکه با نماد BTC را برعهده دارد و به‌همین دلیل تراکنش‌های این رمز ارز از امنیت بالایی برخوردار است. یکی از افتخارات شبکه‌ی بلاک‌چین بیت کوین این است که تاکنون هکرها موفق به هک کردن آن نشده‌اند که احتمال وقوع این اتفاق با توجه به ماهیت شبکه‌ی بلاک‌چینی بیت کوین بسیار پایین است.

تتر چیست و توکن آن چه کاربردی دارد؟

در ادامه پاسخ به سوال تتر بخریم یا بیت کوین؟ سراغ تتر می‌رویم؛ تتر یکی دیگر از رمزارز‌های پرطرفدار بازار ارزهای دیجیتال است که با هدف پر کردن جای یک رمز ارز با ثبات و قدرتمند در سال 2015 به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد. هدف اصلی از ارائه این رمزارز را می‌توان پوششی برای جبران نوسانات قیمتی موجود در بازار ارزهای دیجیتالی دانست.

قیمت ارز دیجیتال تتر در بازار برابر با یک دلار آمریکا است و معمولا ارزش آن تنها در حدود 0.2 نسبت به دلار در نوسان است.

توکن تتر

توکن تتر با توجه به استیبل کوین بودن تتر، دارای یک پشتوانه‌ی نسبتا قوی با عملکردی مشخص است که دلیل عدم تغییر و نوسان قیمت این رمز ارز نیز همین موضوع است. از طرف دیگر، پشتیبانی ارز فیات دلار از توکن تتر و ساختار کلی این رمز ارز ، تتر را به یک ارز دیجیتال سریع، در دسترس و باثبات برای انتقال پول و انجام تراکنش‌ها تبدیل کرده است.

عدم وجود نوسانات استیبل کوین‌ها از جمله استیبل کوین تتر، سبب می‌شود توکن تتر نسبت به سایر رمز ارزهای موجود در بازار کریپتوکارنسی از سرمایه‌ی شما محافظت کند.

انواع تتر

انواع تتر را با انواع استیبل کوین اشتباه نگیرید! استیبل کوین‌های زیادی با پشتوانه 1 به 1 دلار وجود دارد که در مقاله استیبل کوین چیست مفصل در این‌باره توضیح داده‌ایم، اما تتر فقط یک نوع است آن‌هم با نام تجاری TETHER و نماد USDT . تفاوت انواع تتر فقط در شبکه آن است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

انواع تتر

  • USDT-TRC20 (تتر بر بستر شبکه ترون که استفاده گسترده و کارمزد بسیار پایینی دارد)
  • USDT-BEP20 (تتر بر بستر شبکه Binance که جدیدتر است)
  • USDT-ERC20 (تتر بر بستر شبکه اتریوم)
  • USDT-OMNI (تتر بر بستر شبکه بیت کوین که دیگر کاربردی ندارد)
  • USDT-EOS (تتر بر بستر شبکه‌ EOS که استفاده محدودی دارد)

البته تتر در دیگر شبکه‌ها از جمله آواکس، سولانا و … نیز فعال است و دائما خود را آپدیت می‌کند تا بتواند بر بستر دیگر شبکه‌ها نیز فعال باشد و انتقال پیدا کند، اما هم اکنون بیشترین کاربرد را بر بستر شبکه‌های ترون، بایننس و اتریوم دارد.

لازم به توضیح است قیمت انواع تتر ثابت است و برای انتقال تتر در هر شبکه‌ای نیاز به کوین بومی آن شبکه به جهت کارمزد انتقال دارید، بعنوان مثال برای انتقال تتر بر بستر ترون به TRX، بستر بایننس‌چین به BNB و بستر اتریوم به ETH نیاز دارید. همچنین از انواع تتر به‌عنوان یک جایگزین مناسب برای دلار در صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده می‌شود

تتر بخریم یا بیت کوین؛

تتر به‌عنوان یک استیبل کوین، ارزش و نوسان تقریبا ثابت و برابر با یک دلار امریکا دارد. این در حالیست که بیت کوین همانند سایر رمز ارزها از نوسان قابل توجهی برخوردار است. برای نزدیک شدن به جواب سوال تتر بخریم یا بیت کوین باید به هدفمان از ورود به بازار رمز‌ارزها توجه کنیم؛ حالا من از شما می‌پرسم! آیا شما در بازار به دنبال کسب سود از طریق معاملات پرنوسان هستید یا اولویتتان این است که از نوسانات بازار دور بمانید؟

واقعیت این است که همه‌ی سرمایه‌گذاران با هدف رسیدن به سودهای چشمگیر پا در این بازار می‌گذارند؛ اما آیا تتر این هدف را برآورده خواهد کرد یا بیت کوین؟

به این نکات توجه کنید:

  • با وجود اینکه بیت کوین اولین و پیشروترین ستاره‌ی بازار ارز دیجیتال است، پرکاربردترین نیست.
  • همچنین بر طبق بررسی‌هایی موجود بر بازار ارزهای دیجیتال، حجم معاملات ارز تتر از بیت کوین بیشتر است.

بنابراین و با توجه به این توضیحات، باید توکن تتر را به‌عنوان یکی از مهمترین رمز‌ارزهای موجود در بازار دانست. به بیان برخی کارشناسان این حوزه:

در صورت حذف تتر، حجم گسترده‌ای از سرمایه و تراکنش‌های روزانه‌ی بازار کریپتو از بین خواهد رفت.

بیت کوین و تتر با چه هدفی خلق شدند و چه مزایا و معایبی دارند؟

در ادامه به اهداف و برخی از مزایا و معایب بیت کوین و تتر اشاره می‌کنیم.

مزایا و معایب بیت کوین

  • بیت کوین در گام اول توانسته است تا واسطه‌هایی که ارز را کنترل و تنظیم می‌کنند (دولت‌ها) را حذف و آن را با سیستم تایید بلاکچین جایگزین کند.
  • تجارت بیت کوین می‌تواند بیشترین بازدهی را برای سرمایه‌گذاران داشته باشد و این رمز‌ارز قله‌ و صدر بازار کریپتوکارنسی را در اختیار دارد.
  • صرافی‌ها معمولا از بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال مرجع استفاده می‌کنند و سایر ارزهای رمزپایه را از طریق این رمزارز معامله می‌کنند.
  • همچنین بنابر یک باور عمومی، غالباً جهت و سمت و سوی قیمت سایر کوین‌ها نیز توسط بیت کوین تعیین می‌شود و به عبارتی بازار خود را با بیت کوین هماهنگ می کند.

قبل از اینکه به سوالمان یعنی تتر بخریم یا بیت کوین جواب بدهیم، این نکته را هم در نظر بگیرید:

نوسانات با بیت کوین در هم آمیخته‌اند، و به یک فاکتور اصلی در این رمز‌ارز تبدیل شده‌اند. این موضوع یک عامل مثبت یا منفی به‌شمار نمی‌رود و صرفا ذات و خاصیت بیت کوین است. بیت کوین یک رمز ارز دیجیتالی است که همیشه با نوسان و تغییرات ناگهانی مواجه است؛ این موضوع در زمانی که بیت کوین وارد شیب افزایشی می‌شود، مایه خوشحالی سریامه‌گذاران است اما باید بدانید که این خوشحالی می‌تواند دوام چندانی نداشته باشد و با یک سقوط حجم عظیمی از سرمایه به باد می‌رود.

مزایا و معایب تتر

  • ثبات، ویژگی اصلی تتر محسوب می‌شود. معاملات سهام معمولاً برروی ارزهای باثبات انجام می‌شوند و ثبات تتر در نتیجه وابستگی به دلار و… آن را به یک راه حل خیلی خوب برای تجارت، البته با توجه به استراتژی شما تبدیل می‌کند.
  • تتر ارزش خود را هنگام سقوط ارزش بازار حفظ می‌کند و در چنین موقعیت‌هایی، تتر بیشتر از هر رمزارز دیگری مانع از دست رفتن جدی سرمایه شما می‌شود.
  • از سوی دیگر، تتر متعلق به یک شرکت است و همین موضوع باعث شده است تا بعضی از معامله‌گران به USDT اعتماد نداشته باشند.

نتیجه گیری

با توجه به اینکه ارزش تتر همواره برابر با 1 دلار آمریکا است، ارزش آن در ایران با توجه به ارزش دلار بالا می‌رود، بنابراین اگر به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی دلار هستید، تتر جایگزین خوبی محسوب می‌شود. اما اگر بدنبال کسب سود از ذخیره و معاملات رمزارزها می‌باشید، بیت کوین یکی از مورد اعتمادترین گزینه‌ها در بازار ارز دیجیتال است.

جمع بندی

واقعیت این است که اگرچه تصمیم‌گیری درباره‌ی سرمایه گذاری در بازار رمزارزها کار آسانی نیست اما کسانی که این بازار را به‌ عنوان محل سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند، باید ریسک پذیری در حد معقول را در دستور کار خود قرار دهند و با تحلیل و بررسی دقیق بین این دو ارز و در نظر گرفتن اینکه از این بازار چه می‌خواهند، به آن وارد شوند و تمام فراز و نشیبهای این بازار را در نظر بگیرند.

امیدواریم مطلب “تتر بخریم یا بیت کوین؟” مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

راهنمای عمومی

در صورتی که می‌خواهید در مورد مفاهیم پایه و آموزش‌های کاربردی رمزارزها اطلاعات بیشتری کسب کنید، همیشه می‌توانید از راهنماهای ما در منو و دیگر بخش‌های سایت که حاوی منابع عالی است، استفاده کنید.

ما همچنین منابع غنی از مواردی داریم که به جزئیات بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، تتر و سایر موارد می‌پردازد. خواندن منابع مفید به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات رایج بازار ارز دیجیتال و همچنین بهترین استراتژی‌ها در برخورد با انواع مختلف شرایط بازار آشنا شوید.

سلب مسئولیت

تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها