Categories
تحلیل تکنیکال بیت کوین
زمان مطالعه: 4 دقیقه

فراکتال “شکست سنگین” بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین در سال 2021 می‌تواند به 250 تا 350 هزار دلار برسد.

این تحلیل که ابتدا توسط تحلیلگری با نام مستعار بیت هرینگتون مشاهده شد از هاوینگ (نصف شدن پاداش شبکه بیت کوین) به عنوان یک رویداد صعودی یاد می‌کنند که باعث کاهش عرضه BTC تازه استخراج شده می‌شود.

هرینگتون یادآور شد که قیمت بیت کوین پس از دو هاوینگ در سال‌های 2012 و 2016 هنگامی که از خط به اصطلاح مقاومت/پشتیبانی (R/S) اندازه‌گیری شد، بیش از 600 درصد افزایش یافت، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است.

این خط مانعی در طول دوره روند صعودی قیمت داشت. معامله‌گران قبل از شکستن موفقیت آمیز آن چندین بار آن را برای شکستن رکورد جدید آزمایش کردند. وقتی قیمت‌ها شروع به اصلاح کردند، در نهایت در همان خط پایین آمدند.

در سال 2020-2021، بیت کوین مسیر مشابهی را پشت سر گذاشت و از زیر 4000 دلار به بالای 60000 دلار رسید. باز هم، هرینگتون سطح 60،000 دلار را به عنوان همان خط R/S که معاملات را از ورود به بازار صعودی آشکار باز می‌داشت، برجسته کرد.

بیت هرینگتون؛

از این منظر، پس از هر هاوینگ (نصف شدن تولید بیت کوین که تقریبا هر 4 سال یکبار اتفاق می‌افتد را هاوینگ مینامند) “Bitcoin double top” وجود دارد. بعد از نصف شدن 2 (مانند دوبل آشکار پس از نصف شدن 1). البته همچنان می‌توانید این دوبل را در شاخص‌های مختلف مشاهده کنید.برای مثال RSI هفتگی.

(بیت هرینگتون (bitharington) 19 سپتامبر 2021)

این تحلیلگر اشاره کرد که بیت کوین بالاتر از آن (60هزار دلار) خواهد شکست تا به رکورد جدیدی در قیمت برسد.

Michaël van de Poppe ، تحلیلگر Cointelegraph Markets به نظریه فرکتال هرینگتون واکنش نشان داد و افزود که این امر قیمت بیت کوین را به محدوده 250 تا 350 هزار دلار می‌رساند.

با این حال، وی خاطرنشان کرد که این افزایش گسترده همچنین می‌تواند باعث اصلاح وحشیانه‌ای شود که قدرت این را دارد قیمت بیت کوین را به 65000 دلار برگرداند، درست در نزدیکی سطح S/R Harington در 60،000 دلار.

Michaël van de Poppe؛

جایی در سال 2017 هستیم. شکست سنگین در مراحل بعدی به 250-350 هزار پوند می‌رسد و سپس با قیمت 65 هزار دلار در بازار خرسی #بیت کوین به فروش می‌رسد. 19 سپتامبر 2021

آیا اصول اولیه موافق است؟

بیت کوین پس از سقوط به زیر 4000 دلار در مارس 2020 عمدتا به دلیل سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی جهانی برای مهار پیامدهای اقتصادی پس از همه‌گیری کووید 19 سر به فلک کشید. این ارز دیجیتال سال را در حدود 30،000 دلار بست، زیرا سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی و نهادی با روایت پناهگاه امن خود در برابر سقوط دلار آمریکا و افزایش ترس از تورم بیدار شدند.

تا اینجای کار در سال 2021، قیمت بیت کوین قبل از اصلاح به زیر 50 هزار دلار، به حدود 65000 دلار رسید. در پایین‌ترین سطح خود در سال جاری این جفت ارز در صرافی کوین بیس با قیمت 29،301 دلار معامله شد. ضررهای آن به دلیل ممنوعیت ناگهانی کلیه فعالیت‌های کریپتو در چین (از جمله استخراج) و توییت‌های هشداردهنده ایلان ماسک به دلیل ردپای کربن در حال رشد بیت کوین بود.

تراز مبادلات بیت کوین در پایین‌ترین سطح

 بیت کوین مجددا حرکت صعودی خود را از سر گرفت زیرا ذخایر آن در مبادلات به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

سرویس تجزیه و تحلیل داده‌های بلاکچین CryptoQuant گزارش داد که موجودی بیت کوین در پلتفرم‌های معاملاتی، در هفته گذشته به حدود 2.37 میلیون بیت کوین سقوط کرد که کمترین میزان در بیش از یک سال گذشته است.

کاهش ذخایر بیت کوین نشان‌دهنده قصد معامله‌گران برای نگهداری ارز رمزنگاری شده به جای مبادله آن با آلتکوین و ارزهای فیات است.

هش بیت کوین تقریباً بازیابی شده است

بازیابی بیت کوین از زیر 30،000 دلار تا تقریبا 50،000 دلار همزمان با بازیابی هشریت V شکل آن بود.

برای افراد ناآگاه، قدرت محاسبه شبکه بیت کوین در اوایل ژوئیه به 84.79 میلیون تراشه در ثانیه (TH/s) به 180.66 میلیون TH/s در اواخر ماه مه رسید. این سقوط در حالی ظاهر شد که بسیاری از ماینرها به سرکوب ارزهای دیجیتال چین با تعطیلی تاسیسات خود یا انتقال عملیات خود به خارج از کشور واکنش نشان دادند.
اما این شبکه بیش از نیمی از هش هدر از دست رفته خود را بازیابی کرد و در 18 سپتامبر به 136.92 میلیون TH/s رسید که نشان می‌دهد ممنوعیت مستقیم چین تأثیر طولانی مدت بر بخش استخراج بیت کوین نداشته است.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً نظر نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات بیتشال نیست. هر سرمایه‌گذاری و معامله با ریسک همراه است. هنگام تصمیم‌گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها