Categories
مقالات کیف پول‌ها

برای یافتن بهترین کیف پول لایت کوین باید موارد مختلفی را بررسی کنید.در ابتدا خوب است کمی در مورد این ارز دیجیتال قدیمی و ماندگار صحبت کنیم.

زمان مطالعه: 8 دقیقه

اگر قصد خرید ارز دیجیتال لایت کوین را دارید حتما یک پول دیجیتال امن و معتبر نیاز شماره یک شماست. چرا‌که نگهداری رمز‌ارز در جایی بجز کیف پول شخصی (مثل صرافی‌های ارز دیجیتال) کار منطقی نیست. دلیل این موضوع هم این است که علاوه بر شما مدیران صرافی نیز به دارایی شما در کیف پول صرافی دسترسی دارند.

بهترین کیف پول لایت کوین انواع متفاوتی دارد که در ادامه به ۷ مورد از آن اشاره می‌کنیم. قبل از اینکه به سراغ بهترین کیف پول لایت کوین برویم خوب است کمی در مورد این ارز دیجیتال قدیمی و ماندگار صحبت کنیم.

لایت کوین چیست؟

لایت کوین با نماد LTC یک ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۱ برای تکمیل سریع‌تر و ارزان‌تر تراکنش‌های رمز‌ارزی راه اندازی شد. این رمز ارز که توسط مهندس سابق گوگل، چارلی لی با استفاده از یک کپی از کد منبع بیت کوین توسعه یافته، یکی از اولین آلت کوین ها است. آلت کوین اصطلاحی است که برای اشاره به هر ارز دیجیتال غیر از بیت کوین -رهبر بازار- استفاده می‌شود.

لایت کوین تفاوت‌های زیادی با بیت کوین دارد که مهم‌ترین آن تعداد واحدها (این عدد برای لایت کوین ۸۴ میلیون و برای بیت کوین ۲۱ میلیون واحد است) و همچنین زمان ثبت تراکنش در شبکه است. اگرچه ممکن است لایت کوین به اندازه بیت کوین در سرتیتر خبرها نباشد، اما همچنان یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال است. لایت کوین همچنین قدیمی‌ترین رمزارز پس از بیت کوین است.

عملکرد لایت کوین

همانطور که از نام آن پیداست، لایت کوین در ابتدا برای بهبود چندین کاستی لمس شده بیت کوین، مانند سرعت پایین پردازش تراکنش و انحصارهای استخراج، ایجاد شد. لایت کوین برای استفاده در تراکنش‌های روزمره ساخته شده، در حالی که بیت کوین بیشتر به یک “ذخیره ارزش” تبدیل شده است.

Jay Blaskey، متخصص ارزهای دیجیتال می‌گوید:

«لایت کوین دومین ارز دیجیتال قدیمی است که از پروتکل بیت کوین در سال ۲۰۱۱ فورک شده است. این رمز‌ارز طراحی شده بود تا برای پرداخت‌های سریع، ایمن و کم هزینه استفاده شود. آن را به عنوان یک اسپین آف بیت کوین در نظر بگیرید.»

اهداف لایت کوین

هدف از راه اندازی لایت کوین بهبود بیت کوین به روش‌های مختلف بود. برای اولین بار، چارلی لی یک الگوریتم هش جدید برای لایت کوین به نام Scrypt (با تلفظ S-crypt) توسعه داد. الگوریتم ساده‌تر از سرعت تراکنش سریع‌تر لایت کوین پشتیبانی می‌کند. بیت کوین سرعت پردازش تراکنش آهسته‌ای دارد که تقریباً پنج تراکنش در ثانیه است. تولید بلاک‌های جدید در بلاک چین بیت کوین می‌تواند حدود ۱۰ دقیقه طول بکشد.

این سرعت پایین تراکنش، بازرگانانی را که می‌خواهند بیت کوین را به عنوان پرداخت بپذیرند، ناامید می‌کند. شما می‌توانید به طور متوسط تا یک ساعت منتظر شش تاییدیه لازم برای تراکنش بیت کوین باشید. تصور کنید که با استفاده از کارت اعتباری چیزی آنلاین می‌خرید و یک ساعت کامل روی صفحه نمایش «تراکنش شما در حال پردازش است» هستید.

از سوی دیگر، سرعت پردازش تراکنش لایت کوین ۵۴ ثانیه است و هر ۲٫۵ دقیقه می‌توان بلوک‌های جدیدی در بلاک چین لایت‌کوین ایجاد کرد. در حالی که لایت کوین هنوز به حداقل شش تأیید از اکثر صرافی‌ها نیاز دارد تا غیرقابل برگشت تلقی شوند، شبکه‌های پرداخت ارز دیجیتال همتا به همتا (P2P) مثل کیف پول‌ها اغلب می‌توانند تقریباً بلافاصله تراکنش‌های لایت کوین را تسویه کنند.

هدف لایت کوین از بهبود سرعت تراکنش این بود که به بازرگانان ثابت کند که دیگر مجبور نیستند از زمان تسویه طولانی بیت کوین ناامید شوند. در عوض، آن‌ها می‌توانند لایت کوین را بپذیرند تا پرداخت‌ها را سریع‌تر تسویه کنند و تجارت را با سرعتی همتراز با سایر روش‌های پرداخت دیجیتال انجام دهند.

اکنون که بصورت کلی متوجه شدیم لایت کوین چیست و عملکرد آن چگونه است به سراغ بهترین کیف پول لایت کوین می‌رویم.

بهترین کیف پول لایت کوین چیست؟

بهترین کیف پول لایت کوین در سه دسته نرم افزاری، سخت افزاری و کاغذی قرار می‌گیرد. کیف پول‌ نرم افزاری لایت کوین در دسته اپلیکیشن‌های کاملا رایگان با رابط کاربری ساده و زیبا، دسته سخت افزاری شبیه به یک فلش یا کارت بانکی است که البته رایگان نیست و کاغذی هم چیزی شبیه به یک اسکناس است که کلید خصوصی دارایی شما روی آن چاپ می‌شود.

کیف پول نرم افزاری، رایگان، در دسترس و برای جابجایی سریع دارایی مناسب است، چراکه مثل همراه بانک روی تلفن همراه، تبلت و لپتاپ نصب و قابل استفاده است. اما به‌دلیل اتصال دائم این نوع از کیف پول به اینترنت امنیت پایین است. به این دسته از کیف پول‌ها کیف گرم هم گفته می‌شود.

کیف پول سخت افزاری، برای ذخیره و نگهداری پیشنهاد می‌شود و کار با آن کمی زمان‌بر است. اما به‌دلیل اینکه دائما به اینترنت متصل نیست امنیت بالایی دارد. به این دسته از کیف پول‌ها کیف سرد هم گفته می‌شود.

دسته آخر کیف پول کاغذی است که مثل اسکناس عمل می‌کند، برگه‌ای کاغذی مانند بخشی از کاغذ A۴ است که روی آن کلید خصوصی دارایی شما چاپ می‌شود. این نوع از کیف پول بدلیل اینکه هیچ ارتباطی با نت ندارد جزو امن‌ترین است، اما اگر گم یا مستهلک و پاره شد، دارایی رمزنگاری شما برای همیشه از دست می‌رود، مگر اینکه کلید خصوصی را روی کاغذ یا جای دیگری ثبت کرده باشید.

در ادامه ویژگی‌های برتر کیف پول‌های قابل اعتماد و ایمن لایت کوین را ارائه می‌دهیم و معتقدیم که کیف پول دیجیتال مطمئن باید این معیارها را داشته باشد:

  • باید به شما امکان کنترل کلیدهای خصوصی خود را بدهد.
  • باید با  سیستم‌ عامل‌ها و دستگاه‌های مختلف سازگار باشد.
  • استفاده و کارکرد با آن آسان باشد.
  • باید ویژگی پشتیبان گیری و بازیابی را فراهم کند.
  • باید یک جامعه توسعه‌ی فعال داشته باشد.

در همین راستا و بدون تأخیر، در ادامه لیستی از کیف پول‌های مختلف سخت افزاری، نرم افزاری موبایلی و دسکتاپ ارز دیجیتال لایت کوین معرفی شده است.

۱. کیف پول لجر نانو اس (سخت افزاری)

اولین ولت در لیست بهترین کیف پول لایت کوین، لجر است. کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S) محبوب‌ترین کیف پول سخت افزاری موجود است که از لایت کوین پشتیبانی می‌کند. اگر لایت کوین زیادی دارید، این امن‌ترین و قوی‌ترین روش برای ذخیره آن‌ است. کیف پول سخت افزاری لجر نه تنها به شما امکان می‌دهد کلیدهای خصوصی خود را کنترل کنید، بلکه در محیط آفلاین نیز کنترل می‌شود.

همراه با یک صفحه نمایش داخلی، کد بازیابی و ویژگی پین‌کد. در این صورت است که می‌توانید دارایی خود را در صورتی که مشکلی در دستگاه سخت افزاری خود پیش‌آمد بازیابی کنید. کیف پول لجر نانو اس بیش از ۷۰۰ کوین و توکن را همزمان ذخیره و مدیریت می‌کند. همانطور که قبل‌تر اشاره شده کیف پول‌های سخت افزاری رایگان نیستند. لجر هم از این قاعده مستثنی نیست و مدل‌های مختلف آن نزدیک به ۱۰۰ دلار قیمت دارد. آموزش کیف پول لجر نانو اس را در این مقاله مشاهده کنید.

۲. کیف پول ترزور (سخت افزاری)

دومین ولت در لیست بهترین کیف پول لایت کوین، به ترزور تعلق دارد. کیف پول ترزور (Trezor) یک کیف پول سخت افزاری است که توسط مجموعه SatoshiLabs برای ارائه امنیت بیشتر به دارایی‌های دیجیتال، در لایه‌های بالای امنیتی توسعه یافته است.

کیف پول ترزور علاوه بر اینکه یک کیف پول سخت افزاری است، ویژگی‌های زیادی را برای کمک به مالکان برای محافظت از دارایی‌های رمزنگاری شده خود ارائه می‌دهد. به عنوان مثال می‌توان به احراز هویت دو مرحله‌ای، کلیدهای خصوصی و موارد دیگر اشاره کرد.

وقتی بیت کوین به یک ارز با ارزش تبدیل شد، افراد بیشتری نگران امنیت آن شدند. از این رو، کیف پول ترزور در یک شرکت مستقر در جمهوری چک معروف به SatoshiLabs متولد شد، و این کیف اولین کیف پول سخت افزاری جهان است. اکنون، ترزور از تمام رمز‌ارزهای اصلی از جمله لایت کوین پشتیبانی می‌کند.

این کیف یک صفحه کوچک OLED دارد که یک پین کد نه رقمی ایجاد شده تصادفی و یک عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای را نشان می‌دهد تا سرمایه شما را در یک محیط آفلاین ایمن نگه دارد. این دستگاه بسیار سبک و قابل حمل است، شبیه به کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس. در سه رنگ سفید، خاکستری و مشکی موجود و قیمت آن ۹۹ دلار است.

۳. کیف پول تراست ولت (نرم افزاری)

سومین ولت در لیست بهترین کیف پول لایت کوین، تراست ولت نام دارد. تراست والت (Trust Wallet) یک کیف پول دیجیتال نرم افزاری است که از تمام رمز‌ارزها پشتیبانی می‌کند. این کیف پول قابلیت استیکینگ و مبادله داخلی دارد. اگر نمی‌دانید استیکینگ چیست، چیزی شبیه به سپرده گذاری بانکی و کسب سود ثابت است، اما بجای تومان، رمزارز خود را ذخیره و کسب سود می‌کنید.

مبادله داخلی هم کاری مشابه صرافی ارز دیجیتال است. اما طبیعتا کارمزد مبادله داخلی در کیف تراست بیشتر از صرافی است چراکه این کیف نیز از بازار صرافی استفاده می‌کند. کیف پول تراست ولت برای تمامی سیستم‌ها از جمله اندروئید، آیفون، مک و … در دسترس است، کافی است از بخش آموزش کیف پول تراست ولت نحوه نصب، راه اندازی و کارکرد آن‌ را فرا بگیرید.

۴. کیف پول کوینومی (نرم افزاری)

چهارمین در لیست بهترین کیف پول لایت کوین، کوینومی است. کیف پول کوینومی (Coinomi) نیز در دسته کیف‌های نرم افزاری رایگان است که بوسیله آن می‌توان رمز‌ارزهای متفاوت را در یک مکان امن ذخیره و نگهداری کرد. کوینومی جزو معتبرترین، قابل اعتمادترین و از قدیمی‌های بازار رمز‌ارزها است. کوینومی از سال ۲۰۱۴ میلادی فعالیت خود را شروع و با لایه‌های امنیتی که تاکنون در پلتفرم خود ایجاد کرده است توانسته خود را در رده امن‌ترین‌ها قرار دهد. آموزش کیف پول کوینومی را در این مقاله مشاهده کنید.

۵. کیف پول اتمیک (نرم افزاری)

پنجمین در لیست بهترین کیف پول لایت کوین، به اتمیک تعلق دارد. اتمیک ولت (Atomic Wallet) در دسته کیف‌های نرم افزاری رایگان است که از لایت کوین و بیش از صدها ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند. اتمیک کاربران را قادر می‌سازد نه تنها لایت کوین خود را مدیریت کنند، بلکه لایت کوین را از طریق یک موتور مبادله داخلی مشابه صرافی ساخته شده توسط Changelly مبادله کنند.

در کیف پول اتمیک شما مالک عبارت پشتیبان و کلیدهای خصوصی خود هستید، بنابراین، کنترل کامل وجوه خود را دارید. هیچ فردی به جز شما به کیف پول شما و اطلاعات حساس شما دسترسی ندارد. در کیف پول اتمیک عبارت پشتیبان ۱۲ کلمه‌ای و کلیدهای خصوصی شما در دستگاه شما ذخیره شده و به شدت رمزگذاری شده است. آموزش کیف پول اتمیک را در این مقاله مشاهده کنید.

۶. کیف پول اکسودوس (نرم افزاری)

ششمین در لیست بهترین کیف پول لایت کوین، اکسودوس نام دارد. کیف پول اکسودوس (Exodus) یکی از کیف‌پول‌های رایگان پرطرفدار است. این کیف پول نرم افزاری از تمامی رمز‌ارزهای اصلی از جمله لایت کوین پشتیبانی می‌کند. اکسودوس دارای یک رابط کاربری بسیار تعاملی است و توسط یک تیم توسعه دهنده فعال به رهبری JP Richardson و Daniel Castagnoli پشتیبانی می‌شود.

در کیف پول اکسودوس بخاطر سهولت استفاده، امنیت به خطر نمی‌افتد. اکسودوس همچنین یک سیستم بازیابی با یک کلیک برای کاربران خود فراهم می‌کند تا آن‌ها بتوانند به‌راحتی دارایی خود را با کد بازیابی ۱۲ کلمه‌ای بازیابی کنند. در اکسودوس حتی یک مبدل داخلی ShapeShift برای تبدیل رمز‌ارزهای اصلی به یکدیگر فراهم است. می‌توانید از این ویژگی برای تبدیل ارزهای خود به ارز دیگر استفاده کنید.

کیف پول اکسودوس در سیستم عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز موجود است. حریم خصوصی برای کیف پول اکسودوس بسیار مهم است و آن‌ها هیچ اطلاعات شخصی مشتری را ذخیره نمی‌کنند – حتی آدرس ایمیل. کاربران کیف پول اکسودوس همچنین می‌توانند مبلغی را به قراردادهای هوشمند ارسال کرده و وام دریافت کنند.

۷. کیف پول LoafWallet

هفتمین و آخرین در لیست بهترین کیف پول لایت کوین، به LoafWallet ختم می‌شود. LoafWallet اولین کیف پول موبایلی لایت کوین است. LoafWallet توسط چارلی لی، خالق رمز ارز لایت کوین ساخته شده است. همچنین انجمن لایت کوین، یک گروه پرشور از داوطلبان که می‌خواهند لایت کوین را ارتقا دهند، وظیفه مراقبت از LoafWallet را برعهده دارند.

LoafWallet یک کیف پول HD با منبع باز است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از یک کلید پشتیبان ۱۲ کلمه‌ای دارایی خود را بازیابی کنید. این کیف همچنین دارای یک ویژگی داخلی است که به کاربران اجازه می‌دهد لایت کوین را از طریق صرافی امریکایی کوین بیس خریداری کرده و در Loaf Wallet ذخیره کنند.

کیف پول کاغذی لایت کوین

کیف پول کاغذی لایت کوین آموزش خاصی ندارد، کافی است کد QR یا کلید خصوصی دارایی خود را روی یک تکه کاغذ چاپ یا یادداشت کنید. اگر از استفاده از کیف پول‌های کاغذی راحت هستید، همچنین می‌توانید این کار را با استفاده از سایت liteaddress.org انجام دهید.

به این وب سایت بروید و جفت کلید خصوصی / عمومی خود را ایجاد کنید و آن‌ها را در محیط آفلاین روی کاغذ نگه دارید. این راحت‌ترین اما نه بهترین راه برای نگهداری لایت کوین است. اگر نمی‌دانید چگونه به درستی کیف پول کاغذی را اداره کنید، می‌تواند مشکل‌ساز و خطرناک باشد.

جمع بندی

لایت کوین بیش از یک دهه است که در دنیای رمز‌ارزها وجود دارد. در ابتدا رشد کندی داشت، اما پس از بازگشت چارلی لی به عنوان یک توسعه دهنده کامل و همچنین فعال سازی سگویت، لایت کوین با افزایش قیمت بسیار خوبی روبرو شد.

احتمالا بسیاری از کاربران در جستجوی گزینه‌های دیگر برای بهترین کیف پول لایت کوین خواهند بود. با بلوغ این فناوری، گزینه‌های بیشتری برای هر نوع کاربر در دسترس خواهد بود. بنابراین تا آن زمان، سایت بیتشال را تحت نظر داشته باشید. زیرا این لیست به‌روزرسانی خواهد شد.

امیدواریم مطلب «بهترین کیف پول لایت کوین» مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

راهنمای عمومی

در صورتی که می‌خواهید در مورد مفاهیم پایه و آموزش‌های کاربردی رمز‌ارزها اطلاعات بیشتری کسب کنید، همیشه می‌توانید از راهنماهای ما در منو و دیگر بخش‌های سایت که حاوی منابع عالی است، استفاده کنید.

ما همچنین منابع غنی از مواردی داریم که به جزئیات بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، تتر و سایر موارد می‌پردازد. خواندن منابع مفید به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات رایج بازار ارز دیجیتال و همچنین بهترین استراتژی‌ها در برخورد با انواع مختلف شرایط بازار آشنا شوید.

سلب مسئولیت

تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها