Categories
مطالب محبوب, مفاهیم پایه

در این مقاله شما را با 19 روش کسب درآمد از ارز دیجیتال آشنا خواهیم کرد و هر کدام را به صورت خلاصه و به زبان ساده آموزش خواهیم داد.

زمان مطالعه: 11 دقیقه

شاید فکر کنید ترید یا ماینینگ تنها راه‌های درآمدزایی در حوزه ارزهای دیجیتال است، اما بهتر است بدانید بازار کریپتو علاوه بر این دو، ۱۸ روش درآمدی متنوع دیگر در اختیار شما می‌گذارد که در ادامه به‌طور خلاصه به این روش‌ها می‌پردازیم. لازم به‌توضیح است برخی از روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال نیاز به سرمایه اولیه دارند و بعضی دیگر بدون نیاز به سرمایه قابل انجام هستند.

۱. تریدینگ (Trading)

اولین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال ترید کردن است. ترید به این معناست که ارزهای دیجیتال را معامله و به یکدیگر تبدیل کنید. در این روش شما می‌توانید به‌صورت روزانه (کوتاه‌مدت) و ماهانه‌ (میان مدت) کسب سود و درآمد کنید.

برای شروع فعالیت در این روش شما نیاز به‌دانستن تحلیل تکنیکال یعنی نمودار خوانی و اطلاعات کافی از گذشته قیمتی بازار، حداقل ۸ ساعت زمان در روز و کمی سرمایه اولیه مثلا ۱۰۰ دلار دارید.

(البته با سرمایه ۱۰ دلاری نیز می‌شود کسب سود کرد اما درآمد چندانی ایجاد نمی‌کند)

تریدینگ

درآمد از طریق تریدینگ به‌صورت دقیق قابل اندازه‌گیری نیست و به‌فاکتورهای مختلفی از جمله: روند بازار، میزان سرمایه، شخصیت فرد معامله‌گر، مهارت، درصد ریسک‌پذیری و… بستگی دارد.

همانطور که در بالا گفته شد، برای خرید و فروش یا همان ترید شما نیاز به‌یادگیری دانش مربوطه یعنی تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال دارید و برای کسب این دانش نیاز به‌گذراندن یک دوره جامع و دیدن ساعت‌ها آموزش است، چرا که باید با اصول اولیه و مبانی تحلیل تکنیکال مانند، حمایت و مقاومت، روند‌ها، شکست‌ها و بسیاری جزئیات مهم دیگر برای جلوگیری از ضررهای احتمالی آشنا شوید.

۲. هدلینگ (Hodling)

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال هدلینگ می‌باشد. اصطلاح هدلینگ یا همان هدل کردن، به‌معنی ذخیره دارایی با ارزش، برای مدتی طولانی است. در این روش شما باید بتوانید ارزهای دیجیتال معتبر،کاربردی و آینده‌دار را شناسایی و به‌صورت بلند مدت (معمولا ۲ تا ۴ سال) نگه‌داری کنید.

هدلینگ

پیش نیاز اصلی این روش دانستن دانش «تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال» است. مثلا ارز دیجیتال مورد نظر چه کاربردی دارد، یا بنیان‌گذاران آن چه افرادی هستند، اهدافشان چیست و قرار است چه مشکلی را حل کنند و بسیاری دیگر که در مقاله تحلیل فاندامنتال چیست به‌صورت کامل در این‌باره توضیح داده شده است.

این روش هم مثل ترید، نیاز به سرمایه چندانی ندارد و با مبالغ زیر ۱۰۰ دلار هم می‌توان شروع کرد.

اگر روش هدلینگ را انتخاب کردید، باید مراقب احساسات و هیجان خود باشید، به‌مشاوره و نظر هر فردی توجه نکنید، هیجانی تصمیم نگیرید، صبر و حوصله داشته باشید و با دید بلندمدت به‌بازار نگاه کنید.

۳. ماینینگ (Mining)

یکی از جذاب‌ترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال صنعت ماینینگ می‌باشد. در این روش شما به‌تولید و تایید تراکنش‌های ارز دیجیتال مورد نظر خود می‌پردازید. این روش به Proof of Work (POW) یا استخراج بر بستر گواه اثبات کار معروف است که نیاز به‌سرمایه حداقلی ۵ هزار دلاری برای خرید تجهیزات سخت‌افزاری دارد.

فرآیند استخراج رمز ارز چگونه است؟

علاوه بر اینکه هزینه‌های جانبی از جمله: هزینه برق، استهلاک، قدیمی شدن و سوختن دستگاه‌ها ماینینگ را هم باید در نظر بگیرید. در این روش اگر تعداد زیادی ماینر داشته باشید باید یک فضای سوله مانند که اصطلاحا به مزرعه یا فارم معروف است تاسیس کنید.

نگهداری تعداد زیاد ماینر سخت و پرهزینه است و البته به مجوز فعالیت هم نیاز دارد.

۴. ماینینگ ابری (Cloud Mining)

چهارمین روش برای کسب درآمد از ارز دیجیتال کلود ماینینگ یا همان ماینینگ ابری است. در این روش شما نیاز به‌خرید تجهیزات، مکان، مجوز و موارد دیگر ندارید بلکه باید یک اعتماد ۲ طرفه بین شما و شرکت کلود ماینینگ وجود داشته باشد.

ماینینگ ابری

شرکت‌های ماینینگ ابری در ازای مبلغ پرداختی شما، به‌شما قدرت پردازش دستگاه‌های ماینر را به‌صورت آنلاین اجاره می‌دهند. هزینه‌های ماینینگ ابری به‌معیارها و آیتم‌های مختلف شرکت طرف قرارداد بستگی دارد، چرا که باید مواردی از جمله: هزینه نگهداری دستگاه، هزینه انرژی و دیگر موارد در نظر گرفته شود.

۵. استیکینگ (Staking)

پنجمین راه کسب درآمد از ارز دیجیتال استیکینگ نام دارد که نوعی روش در تولید و تایید تراکنش‌ ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

در این روش که به Proof of Stake یا استخراج بر بستر گواه اثبات سهام معروف است نیازی به‌تجهیزات فیزیکی از جمله ماینر، مکان، مجوز و… نیست. فقط نیاز به‌مقداری پول نقد برای خرید تعداد مشخصی از ارز مورد نظر و یک کیف پول دیجیتال است تا بتوان به‌عنوان یک نود در شبکه تایید تراکنش کرد و کسب درآمد داشت.

استیکینگ ارز دیجیتال چیست

برای «نود» شدن در شبکه هر ارز دیجیتال نیاز به‌مقدار مشخص از آن ارز دیجیتال است. مثلا برای نود شدن در شبکه اتریوم هم اکنون نیاز به ۳۲ اتر دارید که با توجه قیمت فعلی اتریوم ده‌ها هزار دلار می‌شود.

البته این روش هم مانند ماینینگ به‌صورت مشارکتی با شرکت‌های دیگر قابل انجام است و به‌جای اینکه ۳۲ اتر خریداری و در شبکه قفل کنید، با تعداد کمتری در برخی پلتفرم‌های صرافی‌ و کیف پول‌های دیجیتال قابل انجام است.

۶. سیوینگ (Saving)

ششمین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال سیوینگ نام دارد. منظور از سیوینگ در اینجا، سپرده‌گذاری و کسب سود مانند سپرده‌گذاری بانکی است. بعضی از پروژه‌ها هستند که برای خرید توکن بومی‌شان، به‌شما سود پرداخت می‌کنند. مانند سهام، تمامی این توکن‌ها برای خرید مناسب نیستند و شما باید جزئیات را بررسی و تحلیل کنید و سپس آن چیزی که به‌نظر می‌رسد با اهداف سرمایه‌گذاری شما مطابقت دارد را انتخاب نمایید.

سیوینگ

تفاوت سیوینگ با استیکینگ این است که در استیکینگ دارایی شما تا پایان قرارداد در شبکه قفل می‌شود ولی در سیوینگ شما نیازی به‌قفل کردن دارایی ندارید و هر زمان که تمایل داشتید می‌توانید سرمایه خود را از حالت سیوینگ (سپرده‌گذاری) خارج کنید.

تفاوت دیگر این است که در استیکینگ شما در تایید تراکنش‌ها مشارکت دارید و کسب سود شما از طریق کارمزدهای نقل و انتقال است، اما در سیوینگ شما فقط به‌عنوان سپرده گذار فعالیت دارید و سود شما را آن شرکت یا صرافی که سپرده شما را تحویل گرفته است، پرداخت می‌کند.

البته شرایط‌‌ در سیوینگ و استیکینگ دائما در حال تغییر است. بنابراین بهتر است قبل از هر گونه اقدامی تحقیقات خود را به‌روز نمایید.

۷. لندینگ (Lending)

هفتمین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال لندینگ نام دارد. در فضای ارزهای دیجیتال لندینگ به‌معنی وام دهی است. در حوزه امور مالی غیر متمرکز (دیفای) که یکی از زیرمجموعه‌ها و مزایای بلاک چین و بازار ارزهای دیجیتال است، پلتفرم‌هایی وجود دارند که در آن‌ها شما می‌توانید به‌عنوان وام‌دهنده یا وام‌گیرنده فعالیت کنید. مثلا شما یک بیت‌کوین دارید که نمی‌خواهید آن را بفروشید. اما در کنار آن به پول نیاز دارید. شما‌ می‌‌توانید بیت‌کوین خود را در شبکه وثیقه کنید و وام بگیرید.

لندینگ

در اینجا شبکه یا همان پلتفرم‌های دیفای لندینگ فقط یک واسطه هستند. در طرف دیگر قرارداد، افرادی مثل شما قرار دارند که به‌عنوان وام دهنده، بیت‌کوین شما را می‌گیرند و در ازای آن به‌شما به‌مقدار درصد مشخصی که شبکه تعیین کرده است وام‌ می‌دهند. پس شما می‌توانید در این پلتفرم‌ها هم به‌عنوان وام دهنده و هم به‌عنوان وام گیرنده حضور داشته باشید و کسب درآمد کنید.

۸. صرافی (Exchange)

هشتمین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال ایجاد صرافی آنلاین ارز دیجیتال است.

انواع صرافی ارز دیجیتال

شما می‌توانید به‌صورت آنلاین (سایت و نرم‌افزار) و آفلاین (فیزیکی) یک بستر معاملاتی به‌منظور خرید و فروش ارز دیجیتال برای دیگران راه اندازی کنید. در این روش نیاز به‌دانش تخصصی، سرمایه اولیه و اعتبار دارید تا بتوانید از طریق جذب کاربر و کارمزدهای خرید و فروش کسب درآمد کنید.

۹. برنامه‌نویسی (Programming)

یکی از آینده‌دارترین، پرسودترین و کم ریسک‌ترین روش‌ کسب درآمد از ارز دیجیتال، برنامه‌نویسی بلاک چین است. با استفاده از این روش شما می‌توانید هم در شرکت‌های ایرانی و هم خارجی به‌صورت دورکاری فعالیت و کسب درآمد کنید.

برنامه‌نویسی

بهترین زبان‌های برنامه نویسی در این حوزه عبارت است از:

  • زبان سی پلاس پلاس ++C
  • زبان جاوا Java
  • زبان پایتون Python
  • زبان سیمپلیسیتی Simplicity
  • زبان سالیدیتی Solidity

۱۰. مشاوره، فروش و تعمیر (Consulting and repairs)

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیگ در سال 2023

با توجه به نوپایی و آینده‌دار بودن شبکه بلاک چین و ارزهای دیجیتال، برای افرادی که علاقمند به مشاوره، فروش یا مشاغل فنی هستند ‌‌می‌توانند به‌عنوان پیشگامان این حوزه در بخش فروش یا تعمیر سخت‌افزارهای جدید مانند تجهیزات ماینینگ فعالیت داشته باشند و کسب درآمد از ارز دیجیتال را تجربه کنند.

برای یادگیری این روش کافیست مدتی را به‌عنوان کارآموز در شرکت‌های فعال این صنعت بگذارنید.

۱۱. آموزش (Training)

یازدهمین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال معلمی است. شما می‌توانید با افزایش دانش خود و حضور مستمر در این حوزه، پس از مدتی دانش و تجربیات خود را در قالب دوره‌های آموزشی به‌فروش برسانید. سایت‌های متنوعی وجود دارند که می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید و پس از تفاهم و انعقاد قرارداد، دوره‌های آموزشی خود را در آن قرار دهید. فرادرس یکی از این سایت‌ها است.

البته اگر سایت خود را ایجاد کنید آینده بهتری دارید.

دوره آموزش ارز دیجیتال بیتشال

توجه نمایید راز موفقیت در این حوزه، بالابردن دانش و تجربیات به‌صورت مستمر است. برای اینکه بتوانید سرفصل‌های آموزشی برای دوره خود تهیه کنید، کافی است که چندین بسته آموزشی که در حال فروش است را بررسی و با تلفیق آن‌ها، دوره آموزشی جامع و کامل‌تری تهیه نمایید.

۱۲. تولید محتوا (Content Writing)

دوازدهمین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال تولید محتوا است. اگر با ترجمه زبان انگلیسی آشنایی دارید و کمی هم از نویسندگی می‌دانید، می‌توانید برای وبلاگ‌ها و وب‌سایتهای معتبر محتوا تولید کنید.

تولید محتوا

بهترین راه برای پیدا کردن این شغل، جستجو در بخش فرصت‌های شغلی سایت‌‌های واسط مانند جابینجا یا سایت‌های فعال در این حوزه مانند بیتشال است.

۱۳. فورک (Fork)

سیزدهمین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال فورک است. به‌عمل به‌روزرسانی در شبکه‌های بلاک چین فورک گفته می‌شود. در بعضی از فورک‌‌ها و نه همیشه یک ارز دیجیتال جدید متولد می‌شود که دارندگان ارز اصلی شبکه به‌تعداد داریی‌شان از ارز دیجیتال جدید نیز عایدشان می‌شود.

فورک

برای مثال، در فورک بیت‌ کوین کش اگر شما ۵ بیت‌کوین داشتید به‌همان تعداد بعد از فورک به‌شما ارز دیجیتال بیت‌کوین کش تعلق می‌گرفت. (در این مثال بیت کوین کش فورکی از شبکه بیت کوین است)

۱۴. رفرال (Referral)

چهاردهمین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال رفرال است. رفرال به پروسه‌ای گفته می‌شود که به‌وسیله آن می‌توانیم فرد یا افرادی را به یک ساختار معرفی و کسب درآمد کنیم. این روش در اغلب صرافی‌‌های ارز دیجیتال وجود دارد.

بازارساز خودکار

کافی است در یکی از این صرافی‌ها ثبت نام کنید. در صورتی که کاربری با لینک رفرال شما ثبت نام کند و معامله‌ای انجام دهد، درصدی از کارمزد او به شما تعلق می‌گیرد.

۱۵. لانچ‌پد (Launchpad)

پانزدهمین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال لانچ‌پد است. لانچ‌پدها به‌نوعی جزوی از IEO‌ها (Initial Exchange Offering) به‌معنی ارائه عرضه اولیه هستند. در این روش، صرافی قصد دارد ارز دیجیتال جدیدی را به ارزهای قابل معاوضه در پلتفرم خود اضافه (لیست) کند و برای بازارسازی، تبلیغات و فروش بیشتر، از قبل این موضوع را در خبرهای خود اعلام می‌کند.

به این صورت که افرادی که می‌خواهند به این ارز قبل از بقیه دسترسی داشته باشند باید یک سری شرایط را رعایت کنند. مثلا تعدادی از یک ارز دیگر را در کیف پول برای یک هفته نگهداری کنند و…

لانچ‌پد

افرادی که این کار را انجام می‌دهند، بعد از قرعه‌کشی می‌توانند از ارزی که قرار است لیست شود با قیمت اولیه خریداری کنند. معمولا قیمت این ارزها بعد از لیست شدن تا چند صد درصد سود ایجاد می‌کند. (البته نه همیشه)

این نکته را به‌یاد داشته باشید که برای شرکت در لانچ پد، علاوه بر سرمایه اولیه به احراز هویت در آن صرافی نیز نیاز دارید یکی از صرافی‌های معتبری که لانچ‌پدهای پرسودی را ارائه می‌کند صرافی بایننس است. برای شرکت در لانچ‌پدهای بایننس کافیست وارد آدرس launchpad.binance.com شوید و شرایط استفاده را بخوانید.

لازم به‌توضیح است هم اکنون احراز هویت برای کاربران ایرانی در بایننس امکان‌‌پذیر نیست. البته ایرانیانی که در خارج از کشور هستند به‌راحتی می‌توانند احراز هویت کنند.

۱۶. قرعه کشی (Lottery)

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال، شرکت در لاتاری یا همان قرعه‌کشی صرافی‌های معتبر است.

قرعه کشی

به این صورت که شما می‌توانید با خرید و فروش تعداد مشخصی از یک ارز دیجیتال در یک بازه زمانی مشخص در قرعه‌کشی‌های با ارزشی از جمله خودرو، پول نقد و … شرکت کنید. برای اطلاع از این قرعه‌کشی‌ها بهترین راه، پیگیری اخبارهای صرافی‌های معتبر از سایت خودشان یا رسانه‌های معتبر است.

به‌عنوان نمونه صرافی پنکیک سواپ قرعه کشی روزانه دارد.

۱۷. فیوچرز (Futures Trading)

هفدهمین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال معاملات فیوچرز به‌معنی قراردادهای آینده یا آتیه است. فرض کنید شما تاجر برنج هستید و قیمت برنج در حال حاضر کیلویی ۱ دلار است و تحلیل کرده‌اید که قیمت طی ۳ ماه آینده افزایش پیدا می‌کند.

برای در امان ماندن از تغییرات قیمت، یک قرارداد آتی ۳ ماهه بین خود و تولید کننده تنظیم و از او هزار کیلو به‌قیمت کیلویی ۱ دلار خریداری و در زمان عقد قرارداد شما تمام پول را پرداخت کرده تا ۳ ماه دیگر که قرارداد سررسید شد، هزار کیلو برنج را تحویل بگیرید.

سرور مجازی ترید صرافی بایننس چیست و نحوه استفاده برای معاملات

اگر در پایان ۳ ماه قیمت برنج افزایش پیدا کند و برای مثال به قیمت ۲ دلار برسد، شما داریی‌تان ۲ برابر شده است. این روش در بازار ارزهای دیجیتال نیز قابل انجام است، با این تفاوت که در بازار ارزهای دیجیتال شما هم می‌توانید شخص فروشنده باشید و هم شخص خریدار.

۱۸. آربیتراژ (Arbitrage)

هجدهمین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال آربیتراژ به‌معنی خرید دارایی در یک بازار و فروش آن در بازار دیگر است. مثلا بیت کوین در صرافی «الف» ۱۰٫۰۰۰ دلار و در صرافی «ب» ۹٫۸۰۰ دلار معامله می‌شود. شما می‌توانید با خرید بیت کوین از صرافی «ب» و فروش در صرافی «الف» کسب سود کنید.

توصیه‌های مهم قبل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

برای این‌کار کافیست قیمت را در صرافی‌های مختلف بررسی کنید. در این روش باید مراقب کارمزدهای انتقال، سقف برداشت و نوسانات قیمت باشید. البته اگر همزمان در هر دو صرافی سرمایه داشته باشید، کار راحت‌‌تر می‌شود.

۱۹. فاسِت (Faucet)

نوزدهمین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال فاست است و به‌سایتی گفته می‌شود که می‌توانید در آن با کلیک کردن روی یک دکمه ارز دیجیتال رایگان دریافت کنید! شما با ورود روزانه چندین بار به‌سایت و کلیک کردن، کمک می‌کنید تا بازدید سایت بالا رود و در نتیجه این سایت می‌تواند تبلیغ بگیرد و کسب درآمد کند و بخشی از درآمدش را به‌صورت رمزارز به‌شما پرداخت کند.

Cointiply.com و bonunsbitcoin.co سایت‌های معروفی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

استخراج ارز دیجیتال با موبایل

مشارکت به‌عنوان یک کاربر فاسِت درآمد زیادی ندارد اما مالکیت سایت فاسِت می‌تواند راه حل بهتری باشد. شما با راه‌اندازی سایت و از طریق نمایش تبلیغات می‌‎توانید به درآمد ۱۰۰۰ هزار دلار در ماه و شاید بیشتر هم برسید.

۲۰. ایردراپ (Airdrop)

بیستمین و آخرین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال ایردراپ (Airdrop) به‌معنی توزیع توکن رایگان بین دارندگان یک شبکه از ارزهای دیجیتال است. در واقع ایردراپ نوعی تبلیغ برای یک پروژه بلاک چینی خاص است و از آن برای پاداش دادن به کاربران وفادار نیز استفاده می‌شود.

ایردراپ‌ها معمولا توسط موسسین یک ارز دیجیتال شکل می‌گیرد تا مشارکت کنندگان را به استفاده از ارز مورد نظر تشویق کنند.

دریافت ایردراپ‌ | ارز دیجیتال رایگان

تنها کاری که برای دریافت ایردراپ نیاز است، نصب کیف پول دیجیتال و دنبال کردن یکسری دستورالعمل‌های ساده مانند به اشتراک گذاری اخبار یا مطلع کردن دوستان است. شاید این روش هم مانند فاست سود چندانی نداشته باشد. اما در کنار سایر روش‌ها، علاوه بر بالا بردن اطلاعات، می‎‌تواند سودآوری خوبی برای شما ایجاد کند.

امیدواریم مطلب “۲۰ روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال حتی بدون سرمایه اولیه” مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

راهنمای عمومی

در صورتی که می‌خواهید در مورد مفاهیم پایه و آموزش‌های کاربردی رمزارزها اطلاعات بیشتری کسب کنید، همیشه می‌توانید از راهنماهای ما در منو و دیگر بخش‌های سایت که حاوی منابع عالی است، استفاده کنید.

ما همچنین منابع غنی از مواردی داریم که به جزئیات بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، تتر و سایر موارد می‌پردازد. خواندن منابع مفید به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات رایج بازار ارز دیجیتال و همچنین بهترین استراتژی‌ها در برخورد با انواع مختلف شرایط بازار آشنا شوید.

سلب مسئولیت

تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها