Categories
مقالات آلتکوین‌‌ها

ارز دیجیتال سینگولاریتی نت به طور کلی دارای یکسری محصولات و خدمات به خصوص است که در تحقق اهداف توسعه‌دهندگان آن به وجود آمده‌اند.

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در سال‌های اخیر، هوش مصنوعی (AI) و فناوری‌های مرتبط با آن با رشد قابل توجهی مواجه شده‌اند که این رشد با انتشار هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) که حیرت تمامی مردم را در پی داشت، با سرعت بسیار بیشتری دنبال شد. امروزه از هوش مصنوعی در کارهای گوناگونی مانند مراقبت‌های بهداشتی، مالی و دیگر زمینه‌ها به صورت سازمانی استفاده می‌شود و در دیگر زمینه‌های فردی نیز زندگی مردم را متحول کرده است.

هوش مصنوعی و بلاکچین

یکی از فناوری‌های غیرمتمرکز و ایمن که بتواند نیازهای محصولات هوش مصنوعی گوناگون را برطرف کند، فناوری بلاک‌چین است که به لطف ساختار غیرمتمرکز و حفظ حریم خصوصی، بهترین انتخاب برای این امر است. در این مقاله، می‌خواهیم به ارز دیجیتال سینگولاریتی نت بپردازیم و بگوییم که چطور این ارز دیجیتال قادر به ارائه خدمات هوش مصنوعی و رفع نیازهای آنان است.

ارز دیجیتال سینگولاریتی نت چیست؟

ارز دیجیتال سینگولاریتی نت چیست؟

این ارز دیجیتال اولین بار در سال 2017 میلادی توسط یک گروه توسعه‌دهنده به رهبری یک محقق کارآفرین در حوزه هوش مصنوعی راه‌اندازی شد. توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال بر این باورند که هوش مصنوعی پتانسیل ایجاد تغییرات انقلابی و گسترده در بسیاری از جنبه‌های زندگی ما انسان‌ها دارد، اما کنترل متمرکز هوش مصنوعی توسط شرکت‌های بزرگ فناوری مانع مهمی است که باید برداشته شود. به عقیده‌ی آن‌ها، شرکت‌های بزرگ فناوری میل به در انحصار داشتن هوش مصنوعی دارند و جلوی گردش آزادانه و بدون سانسور اطلاعات را می‌گیرند.

توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال سینگولاریتی نت برای غلبه بر این مانع، یک پلتفرم بلاک‌چینی غیرمتمرکز ایجاد کردند که به توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا خدمات خود را در محیطی امن و شفاف با حفظ مالکیت محصول ارائه دهند. همان‌طور که گفته شد، بلاک‌چین جزو فناوری‌هایی به شمار می‌آید که محیطی امن و شفاف برای تبادل داده‌ها به توسعه‌دهندگان و کاربران ارائه می‌دهد.

توکن سینگولاریتی نت با نماد ‏AGIX‏ چه کاربری دارد؟

پلتفرم سینگولاریتی نت دارای یک توکن حاکمیتی بومی و ابزاری است که مبتنی بر استاندارد ERC-20 اتریوم (ETH) بوده و از آن به طور خاص برای خرید خدمات هوش مصنوعی حاضر در پلتفرم استفاده می‌شود. توکن AGIX یک توکن چند‌بلاک‌چینی است: بدان معنی که امکان استفاده از آن در چند بلاک‌چین وجود دارد و ارز دیجیتال سینگولاریتی نت به لطف همکاری با ارز دیجیتال کاردانو (ADA)، امکان انجام تراکنش بر بستر کاردانو را در کنار بلاک‌چین اتریوم برای کاربرانش فراهم کرده است. همچنین لازم به ذکر است که توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی که محصولات خود را در این پلتفرم بلاک‌چینی مستقر کرده‌اند، امکان دریافت توکن AGIX و کسب درآمد از این طریق را نیز دارند.

پس به طور کلی، این توکن سه کاربرد مشخص دارد که دو تای آن برای کاربران پلتفرم و ویژگی‌های حاکمیتی آن است و دیگری مخصوص توسعه‌دهندگان خدمات هوش مصنوعی است. لازم به ذکر است که این ارز دیجیتال با حداکثر عرضه‌ی 2 میلیارد توکن راه‌اندازی شده است که در زمان نگارش این مقاله، تنها 62 درصد از این مقدار در گردش است و خریدوفروش می‌شود.

نحوه کارکرد شبکه سینگولاریتی نت چگونه است؟

همان‌طور که گفته شد، هدف از ایجاد شبکه سینگولاریتی نت ایجاد محیطی آزاد و غیرمتمرکز است که در آن امکان تولید هر چه آزادتر و سریع‌تر محصولات هوش مصنوعی وجود دارد. توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال با ارائه ابزارهایی، در جهت تحقق این امر گام برداشته‌اند. تسهیل قراردادها و پرداخت‌های هوشمند، امکان استقرار محصولات هوش مصنوعی بر بستر بلاک‌چین، امکان ادغام برنامه‌های هوش مصنوعی با یکدیگر و ایجاد سرویس‌های جدید، از جمله ابزارهایی است که پلتفرم سینگولاریتی نت ارائه می‌دهد.

به طور کلی، کارکرد شبکه سینگولاریتی نت به این صورت است که به لطف ابزارهای به کار رفته، امکان دسترسی آسان به ابزارها و کتابخانه‌های هوش مصنوعی گوناگون برای توسعه‌دهندگان فراهم شده است و کاربران نیز می‌توانند پیش از پرداخت هزینه خدمات هوش مصنوعی، این محصولات را آزمایش کنند. این شبکه همچنین دارای یک قرارداد هوشمند به خصوص دیگر است که به توسعه‌دهندگان امکان ثبت رسمی محصولات خود را داده است.

ارز دیجیتال سینگولاریتی نت چه کاربردهایی دارد؟

کاربردهای ارز دیجیتال سینگولاریتی نت

ارز دیجیتال سینگولاریتی نت به طور کلی دارای یکسری محصولات و خدمات به خصوص است که همه‌ی آن‌ها در تحقق اهداف توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال سینگولاریتی نت به وجود آمده‌اند. به طور کلی، کاربردهای ارز دیجیتال سینگولاریتی به شرح زیر هستند:

بازار هوش مصنوعی

یک بازار غیرمتمرکز در پلتفرم سینگولاریتی نت وجود دارد که توسعه‌دهندگان و کاربران می‌توانند در آن به خریدوفروش محصولات هوش مصنوعی بپردازند. این بازار به توسعه‌دهندگان حوزه هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا بتوانند از محصولات خود درآمدزایی کنند و از طرفی دیگر کاربران نیز بتوانند به طیف وسیعی از محصولات هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند.

خدمات هوش مصنوعی

بخشی در پلتفرم سینگولاریتی نت موجود است که در آن خدمات هوش مصنوعی با امکان ادغام در دیگر برنامه‌ها و محصولات ارائه می‌شود. خدمات هوش مصنوعی که در این بخش ارائه می‌شود شامل الگوریتم‌های برنامه‌نویسی و یادگیری ماشین است که استفاده‌ای برای کاربران عادی پلتفرم ندارند و بیشتر به کار توسعه‌دهندگان می‌آید.

ابزارهای توسعه هوش مصنوعی

یکی دیگر از بخش‌های مختص به توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی در پلتفرم سینگولاریتی نت است که در آن ابزارها و منابع گسترده‌ای جهت ساخت و استقرار برنامه‌های هوش مصنوعی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده می‌شود. این ابزارها به طور کلی شامل ابزارهایی برای ساخت هوش مصنوعی و تعامل با آن‌ها است که همان‌طور که قابل حدس است، برای کاربران عادی پلتفرم کاربردی ندارند.

انجمن تحقیقاتی هوش مصنوعی

انجمنی در پلتفرم سینگولاریتی نت وجود دارد که در آن محققان حوزه هوش مصنوعی تحقیقات پیشرفته در این حوزه انجام می‌دهند و نتایج آن‌ها را منتشر می‌کنند. در واقع، این انجمن بستری برای محققان حوزه هوش مصنوعی است که بتوانند تحقیقات خود را در آن منتشر کنند و در پروژه‌های جدید با دیگر توسعه‌دهندگان همکاری کنند.

حاکمیت هوش مصنوعی

توسعه‌دهندگان سینگولاریتی نت خود را متعهد به ترویج توسعه هوش مصنوعی بر بستری آزاد و مقیاس‌پذیر می‌دانند که قابلیت حاکمیتی این پلتفرم با حفظ این تعهد به وجود آمده است. با استفاده از توکن حاکمیتی ارز دیجیتال سینگولاریتی نت، توسعه‌دهندگان و کاربران می‌توانند در حفظ ارزش‌ها و اولویت‌ها در خصوص توسعه هوش مصنوعی و ارائه آن همراه شوند و نظر خودشان را بیان کنند.

تاریخچه قیمتی: آیا ارز دیجیتال سینگولاریتی نت برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

تاریخچه قیمتی ارز دیجیتال سینگولاریتی نت

توکن بومی ارز دیجیتال سینگولاریتی نت به صورت رسمی در ابتدای سال 2018 میلادی راه‌اندازی شد، اما یک ماه پیش از آن، یعنی در دسامبر سال 2017 میلادی، عرضه اولیه توکن این ارز دیجیتال برگزار شد و توسعه‌دهندگان موفق شدند تا 361 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کنند که این فراتر از سقف 36 میلیون دلاری بود که مشخص کرده بودند. لازم به ذکر است که این عرضه اولیه درست در زمانی رخ داد که بازار ارزهای دیجیتال به شدت صعودی بود و ارزهای دیجیتال بسیاری به بالاترین اوج قیمتی خود در آن زمان رسیده‌ بودند.

با این حال، این ارز دیجیتال چندان برای کسانی که عرضه اولیه آن را خریداری کرده بودند سودمند نبود و شاید بتوان گفت که به بزرگ‌ترین ضرر زندگی‌شان تبدیل شد، زیرا درست بین یک تا دو ماه پس از راه‌اندازی رسمی، قیمت آن از 1.86 دلار تا 0.115 دلار سقوط کرد؛ کاهش قیمتی فاجعه‌بار که در این 5 سالی که از راه‌اندازی آن می‌گذرد، هرگز حتی برای یک بار هم بهبود پیدا نکرده و حتی به محدوده 1 دلار نیز تا زمان نگارش این مقاله، نزدیک نشده است.

نکته قابل توجه در این مسئله، گفته‌های توسعه‌دهندگان سینگولاریتی نت است که به خریدوفروش توکن AGIX ارز دیجیتال سینگولاریتی نت توصیه نمی‌کنند و آن را اقدامی برخلاف باورها و اهداف پروژه می‌دانند. این در حالی است که توکن این ارز دیجیتال در صرافی‌های مطرحی همچون بایننس (Binance) برای خریدوفروش فهرست شده است. سینگولاریتی نت اگرچه تاریخچه قیمتی درخشانی ندارد، اما در زمینه هوش مصنوعی یک پلتفرم بلاک‌چینی کاملا موفق است و به طور کلی، می‌توان با توجه به افزایش محبوبیت هوش مصنوعی در جهان، نسبت به افزایش ناگهانی ارزش این ارز دیجیتال امیدوار بود.

لیست ارزهای دیجیتال

جمع‌بندی

سینگولاریتی نت پروژه قابل توجهی در زمینه هوش مصنوعی است و همان‌طور که در مقاله گفته شد، بیشتر خدمات و محصولاتش را در خدمت توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی قرار داده و سعی کرده است تا بستری آزاد و مقیاس‌پذیر برای توسعه خدمات هوش مصنوعی و ارائه آن به کاربران در سراسر جهان فراهم کند که همکاری توسعه‌دهندگان سینگولاریتی نت با بلاک‌چین کاردانو ثابت می‌کند قصد توسعه‌دهندگان کاملا جدی است.

سینگولاریتی نت پروژه‌ای بلند‌پرواز است که می‌خواهد سهمی در آینده بازار هوش مصنوعی مبتنی بر بلاک‌چین داشته باشد، اما اینکه آیا حریف شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل در حوزه هوش مصنوعی خواهد شد یا خیر، خود سوالی است که تنها گذر زمان می‌تواند به آن پاسخ دهد. توکن این ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بسیار ریسک‌پذیر است و سرمایه‌گذاران بهتر است حساب شده و با سرمایه کم وارد این ارز دیجیتال شوند.

سوالات متداول

1- سینگولاریتی نت چیست؟

یک پلتفرم بلاک‌چینی غیرمتمرکز است که به توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا خدمات خود را در محیطی امن و شفاف با حفظ مالکیت محصول، ارائه دهند.

2- توکن ارز دیجیتال سینگولاریتی نت چه کاربردی دارد؟

اغلب خدمات و کاربردهای ارز دیجیتال سینگولاریتی مخصوص توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی است تا بتوانند در محیط بلاک‌چین محصولات خود را توسعه دهند و به فروش برسانند. با این حال، کاربران نیز امکان جستجو برای محصولات هوش مصنوعی در بازار سینگولاریتی نت را دارند و می‌توانند با استفاده از توکن بومی این ارز دیجیتال، محصولات توسعه‌دهندگان را خریداری کنند.

3- آیا سینگولاریتی نت یک پروژه بلاک‌چینی موفق است؟

سینگولاریتی نت علی‌رغم تاریخچه قیمتی نه چندان خوب، یک پروژه موفق در زمینه هوش مصنوعی و ارائه‌ی خدمات مبتنی بر آن در بلاک‌چین است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها