Categories
اخبار آلتکوین‌ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

پلتفرم پیشرو بلاک چین شرکت وی چین | VeChain مکانیسم اجماع خود را با توجه به پذیرش انبوه به VeChain 2.0 ارتقا داده است. این شرکت بیان می‌کند که ارتقای پروتکل PoA 2.0 گامی مهم در تبدیل آن به پلتفرم قراردادهای هوشمند برجسته برای شرکت‌ها، دولت‌ها و جامعه است.

با هیجان ارتقاء فاز 1، بیایید نقشه راه خود را دوباره مرور کنیم. این چرا مهم است؟ برای آینده #VeChain چه معنایی دارد؟ چگونه #PoA 2.0 سبزترین و مقیاس پذیرترین توافق برای پذیرش کسب و کار است؟

— بنیاد VeChain (@vechainofficial) 16 نوامبر 2021

مکانیزم اجماع راهی برای سیستم‌های بلاک چین غیر متمرکز برای رسیدن به وضعیت ایده‌آل خود است. چالشی که همه مکانیسم‌ها با آن مواجه هستند، ایجاد تعادل در مقیاس پذیری، عدم تمرکز و امنیت. در حالی که بسیاری از مردم در مورد ماینینگ (PoW) و استیکینگ (PoS) شنیده‌اند، VeChain از گواهی اثبات اعتبار (PoA) کمتر شناخته شده استفاده می‌کند. و با این ارتقا، مفهوم را تغییر می‌دهد تا مزایای بیشتری به ارمغان بیاورد.

اثبات POA 2.0 وی چین چیست؟

VeChain’s PoA 2.0 نقطه اوج تحقیق و توسعه به رهبری دکتر پیتر ژو، دانشمند ارشد VeChain است. مقاله سفید او PoA 2.0 را به عنوان تکرار بعدی مکانیسم‌های اجماع PoA توصیف می‌کند. «الگوریتم جدید اجماع PoA 2.0-SURFACE، به عنوان رویکردی ایمن، سازگار با موارد استفاده و نسبتاً بدون فورک برای گسترش زنجیره مشخص می‌شود.» این الگوریتم دو نوع بیزانسی و اجماع ناکاموتو را ترکیب می‌کند تا همانطور که می‌گویند، “نقاط ضعف هر یک را از بین ببرد.”

بیزانسی به مکانیزمی اشاره دارد که در آن شبکه‌های توزیع شده بر اساس آنچه اکثر گره‌ها می‌گویند توافق و اجرا می‌کنند. اگر اکثریت شبکه به طور مخرب عمل کنند، سیستم را مستعد می‌کند. اجماع ناکاموتو مجموعه قوانینی است که صحت یک شبکه بلاک چین را تأیید می‌کند. این مشکل ژنرال‌های بیزانسی، رهبران بدخواه را با انتخاب تصادفی یک رهبر یا تایید کننده حل می‌کند. VeChain 2.0 دارای یک منبع تصادفی مبتنی بر عملکرد تصادفی قابل تأیید (VRF) همراه با فرآیند تولید بلوک مبتنی بر کمیته است.

چرا VeChain 2.0 مهم است؟

تحت PoA، اجماع از طریق 101 مسترنود Authority حاصل می‌شود. هر کدام از مسترنودها برای اطمینان از داشتن هویت قابل تأیید و 25 میلیون توکن VET بررسی می‌شوند. اگرچه تعداد نسبتاً کم گره‌ها تمرکز زدایی را کاهش می‌دهد، این راه‌اندازی سرعت و قابلیت اطمینان را ارائه می‌دهد که شاید ویژگی‌های مهم‌تری برای برنامه‌های تجاری باشد.

برای اولین بار در یک بلاک چین عمومی، PoA 2.0 انواع اصلی اجماع بلاک چین را برای دستیابی به جام مقدس مکانیسم‌های محیط دنیای واقعی ترکیب می‌کند. PoA همچنین دارای مزیت افزوده این است که انرژی کمتری با خروجی کربن کم دارد. VeChain بیان می‌کند که این مبنایی است که امکان ساخت فناوری‌های سبز را در مقیاسی فراهم می‌کند که قبلاً در یک بلاک چین عمومی دیده نشده بود.

ما برنامه‌های جدید و انقلابی زیادی را پیش‌بینی می‌کنیم و مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن آثار آینده خود در این زمینه‌های جدید هیجان‌انگیز هستیم.»

نسخه فعلی فاز 1 به‌روزرسانی PoA 2.0 است و فازهای 2 و 3 هنوز منتشر نشده‌اند.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها