به گفته شرکت امنیتی بلاکچین Blockaid، پنجاه درصد از توکن‌هایی که اخیراً در بستر شبکه سولانا پیش‌فروش شده‌اند، اسکم بوده‌اند. کلاهبرداران از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی در کانال‌هایی از جمله تلگرام، توئیتر و دیسکورد برای فریب کاربران استفاده کرده‌اند تا آن‌ها با قراردادهای هوشمند یا وبسایت‌های مخرب تعامل داشته باشند. بن ناتان، مدیر عامل Blockaid، می‌گوید که کلاهبرداران عمدتاً هم بر روی میم کوین‌ها و هم پروژه‌های موجود متمرکز بوده‌اند. در همین چند وقت اخیر، شاهد هدف قرار گرفتن برخی از محبوب‌ترین پروژه‌ها توسط این گروه‌ها بوده‌ایم.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گفته شرکت امنیتی بلاکچین Blockaid، پنجاه درصد از توکن‌هایی که اخیراً در بستر شبکه سولانا پیش‌فروش شده‌اند، اسکم بوده‌اند.

کلاهبرداران از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی در کانال‌هایی از جمله تلگرام، توئیتر و دیسکورد برای فریب کاربران استفاده کرده‌اند تا آن‌ها با قراردادهای هوشمند یا وبسایت‌های مخرب تعامل داشته باشند.

بن ناتان، مدیر عامل Blockaid، می‌گوید که کلاهبرداران عمدتاً هم بر روی میم کوین‌ها و هم پروژه‌های موجود متمرکز بوده‌اند. در همین چند وقت اخیر، شاهد هدف قرار گرفتن برخی از محبوب‌ترین پروژه‌ها توسط این گروه‌ها بوده‌ایم.

بر اساس گزارش‌های ماه گذشته، سرمایه‌گذاران حدود ۱۰۰ میلیون دلار را در پیش‌فروش‌های مختلف، که عمدتاً در بستر شبکه سولانا بوده است، سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این روند با رشد سریع میم کوین‌هایی مانند BOME آغاز شد.

برگزاری پیش‌فروش یا Pre-Sale آسان است؛ صادرکنندگان توکن آدرس قرارداد هوشمندی را ارسال کرده و به سرمایه‌گذاران وعده می‌دهند که می‌توانند توکن‌های خود را پس از پایان مرحله پیش‌فروش، با قیمت بالاتری به فروش برسانند.

سهولت در پیش‌فروش توکن همراه با ترس سرمایه‌گذاران برای از دست دادن فرصت کسب سود، منجر به افزایش قابل توجه پروژه‌های اسکم شده است.

منبع: coindesk

در دانشگاه مترجمی زبان انگلیسی خوندم. از همان آغازین روزهای اینترنت دایل آپ، عاشق فناوری بودم‌ و روزانه ساعت‌ها وقتم رو صرف مطالعه موضوعات مختلف این حوزه میکردم. کارم رو با مترجمی آغاز کردم و بعداً وارد عرصه تولید محتوا شدم. از موقعی که دوج یه جوک کوین بود وارد عرصه کریپتو شدم. شش ساله که در این حوزه هم مینویسم و هم فعالیت شخصی دارم. تلاشم اینه که بتونم اطلاعات مفیدی رو در اختیار سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به خصوص تازه‌کار دنیای ارزهای دیجیتال قرار بدم.
«آینده ازآن کریپتو خواهد بود»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها