Categories
مقالات بازارهای مالی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

چارلز هاسکینسون یک ریاضیدان و کارآفرین فناوری در کلرادو امریکاست. او همچنین بنیان‌گذار کاردانو و هم‌بنیان‌گذار سابق اتریوم است که دو شبکه رمز ارزی محبوب در جهان هستند.

هاسکینسون کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد، اما در سال 2013 کار خود را رها کرد تا به رمزنگاری و پتانسیل آن بپردازد، زیرا معتقد بود که کیفیت محدود عرضه بیت کوین آن را به نوعی طلای دیجیتال تبدیل کرده است.

در اواخر همان سال، او شبکه BitShares، یک پلتفرم مبادله غیرمتمرکز اولیه، را توسعه داد. سپس، “پروژه آموزش بیت کوین” را آغاز کرد، در آنجا با ویتالیک بوترین آشنا شد و با هم (همراه با چندین بنیان‌گذار دیگر) اتریوم را راه‌اندازی کردند.

اگرچه هاسکینسون مدیرعامل اتریوم بود، اما مدت حضور وی در این شرکت مدت زیادی طول نکشید. هاسکینسون با دیدگاه ویتالیک بوترین برای اتریوم مخالف بود و در ژوئن 2014 این پروژه را ترک کرد.

به همراه جرمی وود (یکی دیگر از بنیان‌گذاران اتریوم)، هاسکینسون پروژه بلاکچین خود را با عنوان “Input Output (IOHK)”، یک شرکت توسعه شخص ثالث، آغاز کرد که ارزهای رمزپایه و بلاکچین برای موسسات دانشگاهی، دولت‌ها و شرکت‌ها ایجاد می‌کند.

چارلز هاسکینسون در حال حاضر مدیرعامل IOHK است. مأموریت آن‌ها تهیه خدمات مالی برای 3 میلیارد نفر در سراسر جهان است که فاقد سیستم‌های شفاف و عادلانه مالی و حکمرانی هستند.

برجسته‌ترین پروژه‌ای که از IOHK بیرون آمد، کاردانو است، یک پلتفرم زنجیره بلوکی و قرارداد هوشمند که از یک ارزدیجیتال داخلی به نام ADA استفاده می‌کند.

هاسکینسون چندین آزمایشگاه تحقیقاتی در زمینه فناوری بلاکچین را در سراسر جهان از جمله در دانشگاه ادینبورگ، موسسه فناوری توکیو و دانشگاه وایومینگ بوجود آورده است. او نسبت به مشکل مصرف انرژی بیش از حد بیت کوین انتقاد کرده و ادعا می‌کند که کاردانو از نظر انرژی بسیار کارآمدتر است. او به طور مداوم برای صنایع رمزنگاری کمپین تشکیل داده است و در تغییر درک مردم در مورد ارزهای دبجیتال و فناوری بلاکچین نقشی اساسی داشته است.

نقل قول معروفی از چارلز هاسکینسون:

در مورد این موضوع که “اتریوم به اثر شبکه دست یافته است”: “نه .. این دروغ بزرگ فضای ماست … به ازای هر 1 Dapp که در اتریوم ایجاد می‌شود، 1000 برنامه تلفن همراه ایجاد می‌شود. آنها می‌گویند “ما سکوی غالب هستیم”. بله .. شما سکوی غالب هستید … اما این مثل این است که بگویید شما بزرگترین ماهی هستید، در یک برکه بسیار کوچک، کنار اقیانوس! هیچ کس به اثر شبکه دست پیدا نکرده است!

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها