Categories
مقالات اتریوم, مقالات کیف پول‌ها
زمان مطالعه: 12 دقیقه

بهترین کیف پول های اتریوم در سال ۲۰۲۴ کدام‌ها هستند و برای نگهداری از اتریوم (ETH) و ذخیره کردن آن در سال جدید باید سراغ کدام یک از انواع کیف پول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری برویم؟ آیا ساخت کیف پول اتریوم می‌تواند شرایط مناسبی از نظر امنیتی را برای نگهداری از این ارز دیجیتال جذاب و آینده‌دار داشته باشد یا اینکه بهتر است از میان همان کیف پول های موجود بهترین گزینه را انتخاب کنیم؟ بهترین کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری اتریوم چیست؟

همین سوالات چالش‌های ذهنی هستند که سرمایه‌گذاران اتریوم در سال جدید با آن روبرو بوده و سعی داریم تا در این مقاله در بیتشال تمام جزئیات و نکات لازم را در این باره با شما در میان بگذاریم. اگر به فکر سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم در سال ۲۰۲۴ هستید، در ادامه با نکات زیر برای انتخاب بهترین کیف پول برای نگهداری از این ارز دیجیتال جذاب آشنا خواهید شد:

  • بهترین کیف پول های نرم‌افزاری اتریوم را به شما معرفی خواهیم کرد.
  • در میان کیف پول های سخت‌افزاری گزینه‌های کاملاً ایمن و عالی برای نگهداری از اتریوم را بررسی می‌کنیم.
  • سراغ معرفی بهترین کیف پول اتریوم برای افراد مبتدی و ایمن‌ترین کیف پول اتریوم می‌رویم.

بهترین کیف پول‌های اتریوم (Ethereum)

انتخاب از میان بهترین کیف پول های اتریوم جدای از تمام قابلیت‌ها و مزیت‌هایی که کیف پول های موجود دارند، به هدف شما از فرایند سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال هم مربوط می‌شود. به عنوان مثال فرض کنید که شما همزمان با سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم به دنبال خرید ارز دیجیتال کاردانو هم باشید، در این صورت کیف پولی که فقط از اتریوم پشتیبانی کرده و امکان نگهداری از کاردانو را نداشته باشد، به هیچ وجه گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

به همین ترتیب اهداف دیگری نیز وجود دارند که از در کنار هم قرار گرفتن تمام آنها است که می‌توان از میان تمام گزینه‌های موجود، بهترین کیف پول برای ذخیره کردن اتریوم را انتخاب کرد. مثلا کیف پول استیک اتریوم بایستی امکان استیک کردن این ارز دیجیتال را داشته باشد؛ اما همانطور که می‌دانید همه کیف پول های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری امکان استیک کردن اتر را ندارند.
در درجه اول باید شما را با انواع کیف پول اتریوم آشنا کنیم.

  • کیف پول نرم افزاری (Software Wallet)
  • کیف پول سخت افزاری (Hardware Wallet)
  • کیف پول کاغذی (Paper Wallet)

سه مدل از کیف پول هایی هستند که شما می‌توانید برای ذخیره‌سازی اتریوم از آنها استفاده کنید. جدای از اینکه هر کدام از انواع کیف پول اتریوم ساختار و شرایط استفاده متفاوتی دارند، خدمات متفاوتی را نیز در آنها شاهد هستیم که در این انتخاب تاثیر خواهند داشت. در ادامه همراه با معرفی بهترین گزینه‌ها سعی می‌کنیم تا نکات کاربردی برای انتخاب انواع کیف پول اتریوم را نیز با شما در میان بگذاریم.

بهترین کیف پول های نرم افزاری اتریوم (Ethereum)

کیف پول های نرم‌افزاری به صورت کاملا رایگان در دسترس شما قرار گرفته و برای استفاده از آنها تنها کافی است یک نرم‌افزار را بر روی موبایل یا دسکتاپ خود نصب کنید. استفاده از آنها بسیار ساده است و معمولاً فضای کاربری خیلی ساده‌ای دارند. این کیف پول‌ها امنیت مناسبی داشته و رایج‌ترین مدل‌های کیف پول برای نگهداری از ارزهای دیجیتال مختلف مانند اتریوم هستند.

با توجه به اینکه استفاده از کیف پول های نرم‌افزاری برای ذخیره کردن اتریوم در درجه اول هزینه‌ای برای شما به دنبال نخواهد داشت، از این رو برای اکثریت کاربران این دسته از کیف پول‌ها گزینه مناسبی هستند؛ اما اگر میزان سرمایه شما برای خرید اتریوم خیلی زیاد است و نگران امنیت سرمایه‌گذاری خود هستید، باید سراغ کیف پول های سخت‌افزاری بروید. مهمترین ویژگی‌های کیف پول های نرم‌افزاری اتریوم به شرح زیر است:

  • امنیت مناسب
  • فضای کاربری بسیار ساده و کاربر پسند
  • تنوع بسیار بالا
  • موجود هم در نسخه‌های موبایلی و هم در نسخه‌های دسکتاپ
  • امکان نگهداری از تنوع بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال
  • دسترسی کاملا رایگان
  • تنوع بالای خدمات مانند امکان استفاده از صرافی داخلی و نگهداری از NFT

البته همه کیف پول های نرم‌افزاری تمام مزیت‌های بالا را ندارند و شما در زمان انتخاب کیف پول، باید تمام موارد بالا را مورد ارزیابی قرار دهید. در ادامه همراه با معرفی بهترین کیف پول های نرم‌افزاری برای نگهداری از اتریوم در سال ۲۰۲۴ مزیت‌ها و معایب هر یک را نیز با شما در میان خواهیم گذاشت تا در نهایت ایده‌آل‌ترین شرایط برای سرمایه‌گذاری شما کاربران بیتشال فراهم شود.

1- متامسک (Metamask)

بهترین کیف پول های اتریوم

در قدم اول معرفی بهترین کیف پول های اتریوم سراغ یک کیف پول کاملاً نام آشنا برای کاربران ایرانی یعنی متامسک می‌رویم. کیف پول متامسک یک کیف پول نرم‌افزاری است که هم امکان استفاده از آن بر روی موبایل با یک اپلیکیشن موبایلی و هم امکان استفاده از آن در دسکتاپ با افزونه مرورگر گوگل کروم و فایرفاکس وجود دارد. این کیف پول کاربردهای بسیار زیادی داشته و به جهت امنیت بالا و همچنین امکان نگهداری از توکن‌های بسیار زیاد، در میان کاربران ایرانی محبوب است. البته متامسک از توکن‌های بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند و این مهم به دلیل برقراری ارتباط آن با شبکه‌های بلاکچین مختلف است.

کیف پول متامسک برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ رونمایی شده و از آن زمان تاکنون کیفیت بالای خود را مخصوصاً در امنیت حفظ کرده است. متامسک یک کیف پول غیرحضانتی (non-custodial) (در کیف پول‌های غیرحضانتی کنترل کلید خصوصی در اختیار کاربر است و تیم توسعه دهنده کیف پول، هیچ کنترل و دسترسی به آنها ندارد) است که به دلیل داشتن محیطی ساده و کاربرپسند، کاربران به راحتی، حتی در اولین بار ورود به این کیف پول می‌توانند از آن استفاده کنند.

مزیت‌های متامسک

معایب متامسک

  • عدم پشتیبانی از بیت کوین
  • ایمنی کمتر نسبت به کیف پول سخت افزاری

دانلود

2- تراست ولت (TrustWallet)

بهترین کیف پول های نرم افزاری اتریوم

معرفی بهترین کیف پول های اتریوم را با بررسی یکی دیگر از کیف پول های کاملاً نام آشنا و قدیمی در میان ایرانی‌ها یعنی تراست ولت ادامه می‌دهیم. هرچند هیچ آمار رسمی از تعداد کاربران کیف پول های مختلف در ایران وجود ندارد، اما اگر در جامعه معامله‌گران بازار ارز دیجیتال فعال باشید، متوجه خواهید شد که در اکثر نظرسنجی‌ها کیف پول تراست والت محبوب‌ترین کیف پول در میان کاربران ایرانی بوده و اکثریت ایرانی‌ها از مزیت‌های آن استفاده می‌کنند.

تراست والت از سال ۲۰۱۷ برای پشتیبانی از ارزهای دیجیتال توسعه پیدا کرده و در طول این سال‌ها با شرایط مطلوب‌تری هم همراه شده است. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌هایی که باعث شده تا ایرانی‌ها تمایل زیادی به استفاده از تراست ولت داشته باشند، امکان استیک کردن ارز دیجیتال‌های مختلف در این ولت نرم‌افزاری است. تراست والت هم شرایط مشابهی با متامسک داشته و هم امکان استفاده از آن مانند یک نرم‌افزار موبایلی و هم امکان استفاده از آن مانند یک افزونه بر روی مرورگر کروم و فایرفاکس در دسکتاپ وجود دارد.

مزیت‌های تراست ولت

  • استفاده ساده در موبایل
  • پشتیبانی از بیش از 10 میلیون توکن
  • استیک ارز دیجیتال
  • دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز DApp

معایب تراست ولت

  • ایمنی کمتر نسبت به کیف پول سخت افزاری

دانلود

3- اتمیک ولت (Atomic Wallet)

بهترین کیف پول های نرم افزاری اتریوم

اتمیک ولت کیف پول نرم‌افزاری دیگری است که از آن نیز می‌توان برای نگهداری از ارز دیجیتال اتریوم استفاده کرد. یک کیف پول نرم‌افزاری همه کاره که هم محیط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و هم اینکه می‌توان از آن برای کاربردهای متنوعی بهره جست. کیف پول اتمیک ولت از همان ابتدا با دو نرم‌افزار مجزا برای موبایل و دسکتاپ روانه شده و با اضافه شدن کاربردهایی مانند امکان استیک کردن توکن‌های مختلف آن هم با سود سالانه بالا، تبدیل به یکی از کیف پول های محبوب برای کاربران ایرانی شده است.

یکی از مهمترین مشخصه‌های اتمیک ولت پشتیبانی همه جانبه از آن است. تیم توسعه دهنده این ولت نرم‌افزاری پشتیبانی کاملی از آن داشته و شاهد به‌روزرسانی‌های دائمی نیز برای آن هستیم. همچنین علاوه بر امکان استیک کردن توکن‌های مختلف، امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را نیز داشته و می‌توانید از آن برای تبادل توکن‌های مختلف استفاده کنید.

مزایای اتمیک ولت

  • فضای کاربری بسیار ساده
  • دارای اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • پشتیبانی از بیش از 300 توکن
  • استیک ارز دیجیتال

معایب اتمیک ولت

  • چالش‌های امنیتی در گذشته داشته است.
  • ایمنی کمتر نسبت به کیف پول سخت افزاری

دانلود

4- گواردا ولت (Guarda Wallet)

بهترین کیف پول های نرم افزاری اتریوم

کیف پول نرم‌افزاری دیگری که از آن هم می‌توان برای نگهداری و ذخیره‌سازی توکن‌های اتریوم استفاده کرد، گواردا است. کیف پول غیرضانتی (non-custodial) گواردا با اتصال به حدود ۶۰ شبکه بلاکچین مختلف، امکان نگهداری از بیش از ۴۰۰ هزار توکن را برای کاربران فراهم آورده است. کیف پول گواردا را هم می‌توانید هم مانند یک نرم‌افزار برای گوشی موبایل و یا مانند یک افزونه در نسخه دسکتاپ در اختیار داشته باشید.

گواردا از سال ۲۰۱۷ توسعه پیدا کرده و در طول این سال‌ها خدمات مختلفی مانند امکان استیک کردن ارزهای دیجیتال و یا حتی خرید و فروش توکن‌ها در فضای داخلی به آن اضافه شده است. امنیت قابل توجه و فضای کاربری کاملاً ساده و کاربرپسند مزیت‌های دیگری هستند که می‌توانیم به کیف پول نرم‌افزاری گواردا نسبت دهیم. گواردا همچنین امکان اتصال به کیف پول‌های سخت‌افزاری را نیز برای کاربران فراهم می‌آورد.

مزایای گواردا ولت

  • امنیت بالا
  • پشتیبانی از حدود 60 شبکه بلاکچین و بیش از 400 هزار توکن
  • تبادل ارزهای دیجیتال در داخل کیف پول
  • پشتیبانی همه جانبه

معایب گواردا ولت

  • ایمنی کمتر نسبت به کیف پول سخت افزاری
  • کارمزد بالای خرید ارز دیجیتال در داخل کیف پول

دانلود

5- مای اتر ولت (MyEtherWallet (MEW))

بهترین کیف پول های اتریوم

همچنین در میان بهترین کیف پول های اتریوم می‌توانیم به کیف پول اختصاصی این ارز دیجیتال یعنی مای اتر ولت هم اشاره کنیم. این کیف پول نرم افزاری که از سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شده، به صورت کاملاً اختصاصی برای شبکه بلاکچین اتریوم تعریف شده و تنها می‌توان ارزهای دیجیتالی را در آن نگهداری کرد که بر روی بلاکچین اتریوم توسعه پیدا کرده باشند. نسخه‌های مختلفی از این کیف پول نرم‌افزاری برای استفاده در محیط موبایل یا ویندوز وجود دارد و از این بابت هیچگونه محدودیتی برای کاربران وجود نخواهد داشت.

امنیت بسیار بالای مای اتر والت باعث شده تا بسیاری از کاربران در سطح بین‌المللی به دنبال استفاده از مزیت‌های این کیف پول نرم‌افزاری باشند. در ادامه با مشاهده مزیت‌ها و معایب کیف پول نرم‌افزاری مای اتر والت می‌توانید آن را با سایر کیف پول های نرم‌افزاری مقایسه کرده و در نهایت تصمیم بگیرید که کدام گزینه می‌تواند برای شما بهترین باشد.

مزایای مای اتر ولت

  • پشتیبانی از NFT در شبکه اتریوم
  • دسترسی به قراردادهای هوشمند
  • پشتیبانی از تمام ارزهای بلاکچین اتریوم

معایب مای اتر ولت

  • فضای کاربری پیچیده
  • پشتیبانی فقط از شبکه اتریوم

دانلود

 

بهترین کیف پول های سخت افزاری اتریوم (Ethereum)

بعد از معرفی بهترین کیف پول های نرم‌افزاری اتریوم حالا نوبت به این رسیده تا سری به ولت‌های سخت‌افزاری بزنیم. بله از کیف پول های سخت‌افزاری هم می‌توان برای نگهداری از توکن‌های اتریوم استفاده کرد. این دسته از کیف پول‌ها برخلاف مدل‌های نرم‌افزاری رایگان نیستند و شما برای بهره‌مندی از مزیت‌های آنها احتمالاً مجبور به پرداخت هزینه قابل توجهی خواهید بود.

استفاده از کیف پول های سخت‌افزاری برای نگهداری از اتریوم جذابیت‌های بسیار زیادی به دلیل امنیت بالا دارد؛ اما بیشتر برای کسانی مناسب است که سرمایه قابل توجهی در بازار دارند. با توجه به اینکه برای خرید این کیف پول‌ها شما باید هزینه قابل توجهی پرداخت کنید، از این رو فقط در زمانی خرید آنها برای شما منطقی خواهد بود که سرمایه شما ارزش خیلی بالایی داشته و عملاً خرید یک کیف پول سخت‌افزاری چندان تاثیری روی کیفیت سرمایه‌گذاری شما نداشته باشد. در ادامه بهترین کیف پول های موجود برای این منظور را به شما معرفی می‌کنیم.

1- لجر نانو (Ledger Nano)

بهترین کیف پول های سخت افزاری اتریوم

لجر یک کمپانی فرانسوی تولید کننده کیف پول در جهان است که سابقه بسیار طولانی در این زمینه داشته و در کشورهای مختلف شعبات متعددی را نیز افتتاح کرده است. این کمپانی در حال حاضر شناخته شده‌ترین کمپانی در زمینه تولید کیف پول سخت‌افزاری است و برخی از محصولات آن مانند لجر نانو اس (Ledger Nano S) و لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) در بازار ایران نیز در دسترس هستند.

به دلیل عدم اتصال به اینترنت، این کیف پول امنیت بسیار زیادی برای نگهداری از توکن‌های اتریوم را دارد. اگر شما در زمان استفاده از کیف پول های لجر هیچ‌گونه سهل‌انگاری نداشته باشید، عملاً می‌توانید در درازمدت بدون هیچگونه چالش امنیتی از آن بهره‌مند شوید. همچنین این کمپانی نرم‌افزاره لایو (Ledger Live) را نیز برای مدیریت هرچه بهتر کیف پول های خود معرفی کرده که با استفاده از آن می‌توانید مدیریت بهتری روی توکن‌های خود در داخل این کیف پول داشته باشید.

مزایای لجر نانو

  • امنیت بسیار بالا
  • پشتیبانی از بیش از 1000 ارز دیجیتال

معایب لجر نانو

  • گران است.
  • باتری غیرقابل تعویض
  • صفحه نمایش کوچک

2- ترزور (Trezor)

بهترین کیف پول های سخت افزاری اتریوم

دومین برند معروف تولید کننده کیف پول سخت‌افزاری در جهان ترزور است که در حال حاضر یکی از تولیدات این کمپانی یعنی ترزور مدل تی (Trezor Model T) گزینه بسیار جذابی برای نگهداری از توکن‌های اتریوم محسوب می‌شود. البته کیف پول ترزور به دلیل مزیت‌هایی مانند داشتن یک صفحه نمایش بزرگتر و استفاده از متریال قوی‌تر، نسبت به لجر قیمت بالاتری هم دارد.
ترزور از نظر امنیتی شرایط بسیار ایده‌آلی داشته و شما می‌توانید بدون هیچگونه دغدغه از بابت امنیت نگهداری از توکن‌های خود از این ولت سخت‌افزاری استفاده کنید. احتمالاً تا زمانی که خودتان اشتباهی در زمان نگهداری از این کیف پول نداشته باشید هیچگونه نگرانی از بابت امنیت اتریوم‌های شما در داخل آن نخواهد بود.

مزایای ترزور

  • امنیت بسیار بالا
  • صفحه نمایش بزرگ لمسی
  • پشتیبانی از بیش از 1600 ارز دیجیتال

معایب ترزور

  • قیمت خیلی گران

ساخت کیف پول اتریوم (Ethereum)

علاوه بر تمام مواردی که در بالا به عنوان کیف پول نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اتریوم به شما معرفی کردیم، امکان استفاده از کیف پول کاغذی هم برای اتریوم وجود دارد. کیف پول کاغذی همانطور که از اسمش پیداست، یک کاغذ چاپ شده است که بر روی آن کلید خصوصی ارز دیجیتال اتریوم نگهداری می‌شود. در حال حاضر سایت‌های بسیار زیادی در حال ارائه خدمات ساخت کیف پول اتریوم هستند که شما می‌توانید از هر یک از آنها برای منظور استفاده کنید که سایت مای اتر والت یکی از معروف‌ترین و ایمن‌ترین آنها است.

استفاده از کیف پول کاغذی برای نگهداری از اتریوم شرایط خاص خود را داشته و شما باید دقت بسیار بالایی به نحوه نگهداری از این کیف پول داشته باشید. هرچند به دلیل عدم اتصال به اینترنت امنیت بسیار بالایی را برای کیف پول کاغذی اتریوم شاهد هستیم، اما هرگونه سهل‌انگاری در زمان نگهداری از آن می‌تواند منجر به از بین رفتن تمام دارایی‌های شما شود. با توجه به اینکه در کیف پول های کاغذی کلید خصوصی توکن‌های شما بر روی یک کاغذ ذخیره شده و شما از آن پرینت می‌گیرید، در صورت از بین رفتن جوهر و یا گم شدن کاغذ و حتی خیس شدن کاغذ عملاً برگرداندن آن چالش‌برانگیز خواهد شد.

رتبه‌بندی بهترین کیف پول های اتریوم (Ethereum)

بهترین کیف پول های اتریوم را در بالا به شما معرفی کردیم. همچنین مزیت‌ها و معایب هر یک را نیز برای شما تشریح کردیم تا اگر به دنبال انتخاب بهترین کیف پول برای نگهداری از توکن‌های اتریوم هستید، دست روی بهترین گزینه بگذارید. مهمترین فاکتورهایی که می‌توانند در انتخاب بهترین کیف پول برای نگهداری از توکن‌های اتریوم اهمیت داشته باشند موارد زیر هستند:
امنیت بالا باید اولویت اصلی شما در این انتخاب باشد.

  • فضای کاربری ساده باعث می‌شود تا عملاً خطای انسانی در زمان استفاده از کیف پول کاهش پیدا کند و شما باید به این نکته هم توجه داشته باشید.
  • پشتیبانی از توکن‌های مختلف باعث می‌شود تا شما برای نگهداری از سبد سرمایه‌گذاری خود در بازار ارز دیجیتال نیاز به استفاده از کیف پول دیگری نداشته باشید.
  • خدمات متنوعی مانند امکان استیک کردن یا امکان نگهداری از nftها مزیت دیگری است که در هنگام انتخاب بهترین کیف پول برای نگهداری از اتریوم می‌توانید به آن دقت کنید.

حالا بسته به این فاکتورها و شرایطی که در بالا برای هر یک از کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به آنها اشاره کردیم، لازم است تا بهترین کیف پول را در هر کدام از موارد بالا به شما معرفی کنیم. البته یک نکته بسیار مهم را نیز در این بین باید به شما یادآوری کنیم و آن هم این است که ما بررسی بالا را بر اساس شرایط استفاده از کیف پول‌ها توسط کاربران ایرانی انجام دادیم. مثلاً ممکن است کیف پولی مانند اکسودوس (Exodus) که یک کیف پول نرم‌افزاری با فضای کاربری بسیار ساده است، شرایط خوبی برای نگهداری از اتریوم داشته باشد، اما به دلیل عدم پشتیبانی از کاربران ایرانی عملاً معرفی آن مزیتی برای ما در این مقاله نداشت.

  • بهترین کیف پول نرم افزاری اتریوم: متامسک
  • بهترین کیف پول سخت افزاری اتریوم: لجر نانو اس
  • بهترین کیف پول اتریوم برای افراد مبتدی: اتمیک ولت
  • ایمن‌ترین کیف پول برای اتریوم: ترزور مدل تی
  • بهترین کیف پول برای نگهداری از توکن‌های متعدد: تراست ولت
  • راحت‌ترین کیف پول برای اتریوم: تراست ولت
  • بهترین برای قراردادهای هوشمند: مای اتر ولت

پیشنهاد مطالعه: بهترین کیف پول های نگهداری از تتر

جمع‌بندی

بهترین کیف پول های اتریوم را در انواع مختلف به شما معرفی کردیم و اکنون شما دید کاملی نسبت به کیف پول هایی دارید که می‌توانید از آنها برای نگهداری از توکن‌های اتریوم استفاده کنید. چه انتخاب میان یکی از مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم و چه ساخت کیف پول اتریوم حتماً باید با توجه به هدف شما از سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم انجام پذیرد. مثلاً اگر به دنبال استیک کردن این ارز دیجیتال هستید، حتماً باید سراغ کیف پول استیک اتریوم بروید. یا در صورت نیاز به نگهداری از توکن‌های اتریوم در فضای کاملاً ایمن، می‌توانید از مزیت‌های کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید.

تمام تلاش ما در مجموعه بیتشال ایجاد بهینه‌ترین شرایط ممکن برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال برای شما عزیزان است. از امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با کمترین میزان کارمزدها و هزینه‌ها گرفته تا معرفی روش‌های سرمایه‌گذاری و نگهداری از توکن‌های مختلف همگی در همین راستا در دستور کار ما قرار دارند. در انتها دعوت می‌کنیم اگر دیدگاهی نسبت به بهترین کیف پول های اتریوم دارید و یا تجربه‌ای از استفاده از این کیف پول‌ها در ذهن شما باقی مانده،  نظرات و چالش‌های ذهنی خود را با ما و سایر کاربران بیتشال در میان بگذارید.

سوالات متداول

1- بهترین کیف پول نرم افزاری اتریوم چیست؟

تراست ولت و متامسک

2- ایمن‌ترین کیف پول اتریوم چیست؟

کیف پول سخت افزاری لجر نانو و ترزور

3- بهترین کیف پول اتریوم برای ایرانی‌ها چیست؟

تراست ولت و متامسک

4- کیف پول اختصاصی اتریوم چیست؟

مای اتر ولت

شطرنج که بازی می‌کنی مهم نیست با وزیر ببری یا با پیاده. اصلا فکرشو نکن که چی از دست دادی، رو آینده تمرکز کن. این منم، نویسنده‌ای که همه چیز رو نوشتم، به جز شکست. با کریپتو پیاده‌ها هم می‌تونن برنده باشن. بی‌پرده صحبت می‌کنم و بی‌تعارف همه چیز رو تو مقالات من می‌بینی؛ حتی نکاتی که ممکنه به مزاق خیلی‌ها خوش نیاد.
خوشحال میشم که مطالب من رو در بیتشال بخونید و نظرتون رو بگید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها