Categories
مقالات

بر اساس مقاله گروه معاملاتی Library of Trader در سایت Medium درآمد تریدر استخدام شده توسط شرکت‌ها در ایالات متحده، 86543 دلار در سال است.

زمان مطالعه: 6 دقیقه

معامله‌گری می‌تواند برای افرادی که این حرفه را به صورت اصولی آموزش می‌بینند و از خود صبر و ممارست نشان ‌می‌دهند، شغلی پر درآمد باشد. تریدرها معمولا افراد ثروتمندی به نظر می‌رسند اما درآمد واقعی تریدرها چقدر است؟ همانطور که می‌دانید درآمد تریدر ثابت نیست و عوامل زیادی روی آن تاثیر می‌گذارند. در این مقاله به بررسی حدود درآمد تریدر و عوامل تاثیرگذار بر آن می‌پردازیم تا افرادی که به این حوزه علاقه دارند، با دید بازتری در مورد انتخاب حرفه معامله‌گری تصمیم‌گیری نمایند.

انتخاب بازار

ترید در ارزهای دیجیتال و فارکس

یکی از مهمترین عواملی که بر درآمد تریدر تاثیر می‌گذارد بازار و نوع معاملاتی است که تریدر قصد انجام آن را دارد. از معروف‌ترین بازارهایی که تریدر‌ها به فعالیت در آن می‌پردازند می‌توان به بازار فارکس و ارز دیجیتال اشاره کرد. فارکس بازاری قدیمی‌تر است که عمق بیشتری دارد به این معنی که دارایی‌ها در اختیار تعداد بیشتری از کاربران قرار دارد. از طرفی بازار ارز دیجیتال به نسبت بازار فارکس، نوظهور محسوب می‌شود. در بازار ارز دیجیتال کاربرانی به نام نهنگ وجود دارند که درصد زیادی از یک دارایی را در اختیار داشته و می‌توانند با نقل و انتقال آن‌ها قیمت را کنترل کنند. به دلیل تفاوت عمق بازار و برخی تفاوت‌ها ذاتی دیگر، بازار ارز دیجیتال نوسانات بسیار بیشتر و شدیدتری دارد. این موضوع می‌تواند بسیار جذاب باشد و درآمد تریدر را به شدت افزایش دهد اما باید توجه داشت که به همان میزان که احتمال سودهای بسیار بالا و یک‌شبه در این بازار وجود دارد، از بین رفتن کل سرمایه در لحظه نیز همواره امری محتمل محسوب می‌شود. البته در هر بازاری مدیریت سرمایه امری واجب است که از وقوع چنین وقایع تلخی جلوگیری کند. یک تریدر همواره باید بخشی از سرمایه خود را در معاملات درگیر کند تا در صورت متضرر شدن بتواند به معامله‌گری در بازار ادامه دهد.

همچنین می‌توان به تفاوت نوسانات در بازارهای اسپات و فیوچرز اشاره کرد. معاملات اسپات معاملاتی هستند که طی آن‌ها، مبلغ خرید و فروش در لحظه تسویه می‌شود. از طرفی زمان تسویه معاملات فیوچرز، برای تاریخی در آینده تعیین می‌شود. بزرگترین تفاوت این 2 بازار امکان استفاده از اهرم در معاملات فیوچرز است که می‌تواند درآمد تریدر را به صورت قابل توجهی افزایش دهد. البته باید توجه داشت که استفاده از اهرم، ریسک بسیار بالایی نیز به همراه دارد و ممکن است منجر به از دست رفتن کل یا بخش زیادی از سرمایه معامله‌گر شود. لذا قبل از استفاده از آن حتما آموزش‌ها لازم را کسب کنید و مدیریت ریسک و سرمایه را در نظر داشته باشید.

تفاوت معاملات اسپات و مارجین

دیدگاه سرمایه‌گذاری

دیدگاه سرمایه‌گذاری از دیگر عوامل تاثیر‌گذار بر درآمد تریدر است. فرد ممکن است تمایل داشته باشد در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت به خرید و فروش دارایی‌ها بپردازد. در چنین شرایطی درگیری معامله‌گر با چارت بسیار بیشتر است زیرا باید به صورت مداوم به بررسی روند حرکت قیمت بپردازد و در مورد ادامه معاملات خود تصمیم بگیرد. این کار زمان‌بر است اما برای معامله‌گرانی که سرمایه کمتری دارند گزینه خوبی محسوب می‌شود.

از طرفی دیدگاه بلند‌مدت، به سرمایه بیشتر نیاز دارد اما سودی که از آن حاصل می‌شود نیز قابل‌توجه‌تر خواهد بود. آخرین دیدگاه، هولد (HODL) کردن یک دارایی است. در این دیدگاه، سرمایه‌گذار یک دارایی را برای چندین سال نگهداری می‌کند. این دیدگاه می‌تواند بیشترین میزان سود را برای سرمایه‌گذار به ارمغان بیاورد اما نیازمند صبر و شکیبایی بسیار است.

صرافی و پلتفرم معاملاتی

صرافی و پلتفرم معاملاتی

صرافی و پلتفرم معاملاتی، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر‌گذار بر درآمد تریدر است. بازارهای قابل معامله، اهرم‌ها، کارمزدها، تعداد معامله‌گران، اسپرد معاملات و غیره همگی از مواردی هستند که باید هنگام انتخاب یک پلتفرم معاملاتی در نظر داشته باشید.

کارمزد برخی پلتفرم‌ها ممکن است به گونه‌ای باشد که سود حاصل از معاملات را به مقدار قابل‌توجهی کاهش دهد. از طرفی کمبود تعداد معامله‌گران در یک پلتفرم موجب افزایش اسپرد می‌شود. اسپرد به تفاوت قیمتی که تریدر سفارش خرید و فروش خود را ثبت می‌کند و قیمتی که معامله در آن صورت می‌گیرد گفته می‌شود. زیاد بودن این شکاف موجب کاهش درآمد تریدر خواهد شد. لازم به ذکر است که این موضوع بیشتر در بازار فارکس وجود دارد و در بازار ارز دیجیتال تریدرها معمولا با چنین مشکلی روبرو نیستند که می‌تواند یکی از مزایای این بازار محسوب بشود. چنین چالشی در بازار ارز دیجیتال تنها ممکن است هنگام معامله شت‌کوین‌ها بوجود بیاید. شت‌کوین به ارزهای دیجیتالی اطلاق می‌شود که ارزش چندانی ندارند با این وجود احتمال رشد انفجاری قیمت، آن‌ها را به گزینه‌ای محبوب برای برخی افراد تبدیل کرده است. شدیدا توصیه می‌شود که قبل از سرمایه‌گذاری روی چنین کوین‌هایی حتما تحقیق کنید و تنها بخش کوچکی از سرمایه خود را به آن‌ها اختصاص دهید.

تفاوت آلت کوین ، شت کوین و میم کوین

سرمایه اولیه

سرمایه اولیه تاثیر زیادی در تعیین میزان درآمد تریدر دارد. از طرفی کمتر بودن این سرمایه از مقداری خاص، ممکن است امکان مدیریت سرمایه را محدود کند. در همین راستا برخی از معامله‌گران ترجیح می‌دهند به استخدام شرکت‌های سرمایه‌گذاری دربیایند و با استفاده از دارایی آن‌ها به معامله بپردازند. چنین معامله‌گرانی معمولا حقوق ثابت به همراه درصدی کمیسیون دریافت می‌کنند. برخی دیگر از معامله‌گران که آزادی عمل بیشتر را ترجیح می‌دهند، با پس‌انداز خود، به صورت شخصی شروع به ترید می‌کنند. واضح است که هر مقدار سرمایه‌ اولیه یک تریدر بیشتر باشد، امکان کسب سود بیشتری خواهد داشت.

​درآمد تریدر چقدر است؟

بر اساس مقاله گروه معاملاتی Library of Trader در سایت Medium درآمد تریدر استخدام شده توسط شرکت‌ها در ایالات متحده، 86543 دلار در سال است. از طرفی با توجه به همه عوامل گفته شده، یک تریدر ارز دیجیتال که به صورت شخصی کار می‌کند به صورت متوسط می‌تواند حدود 113000 دلار در سال درآمد کسب کند. این رقم به معنی درآمد هفتگی بیش از 2000 دلار است.

با این حال، این برآورد، نشان دهنده درآمد همه‌ی افراد در این حوزه نیست! بسیاری از معامله‌گران وجود دارند که می‌توانند میلیاردها دلار از ارزهای دیجیتال به دست آورند. از طرفی افرادی هستند که نه تنها درآمدی ندارند بلکه سرمایه اولیه خود را نیز از دست می‌دهند.

لیست کامل اصطلاحات ارز دیجیتال

مزایا و معایب حرفه معامله‌گری

معامله‌گری یک راه محبوب برای امرار معاش است، اما برای همه مناسب نیست. قبل از تصمیم‌گیری برای ورود به این حرفه، باید مزایا و معایب آن را بدانید. یکی از بزرگترین مزایای معامله‌گری، پتانسیل آن برای کسب درآمد‌های بالا است. درآمد تریدر طی یک روز، در صورتی که به مهارت کافی رسیده باشد از درآمد ماهانه بسیاری از افراد بیشتر خواهد بود. همچنین یک معامله‌گر می‌تواند زمان آزاد بیشتری نسبت به بسیاری از شاغلین در اختیار داشته باشد.

با این حال، ریسک زیادی نیز در این حرفه وجود دارد. اگر از مدیریت ریسک مناسب استفاده نکنید، ممکن است حتی تمام سرمایه خود را از دست بدهید. قطعی نبودن میزان درآمد تریدر در پایان ماه، یکی دیگر از موضوعاتی است که ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد.

به صورت کلی می‌توان معایب و مزایای این کار را این گونه دسته بندی کرد:

مزایا:

  • زمان آزاد بیشتر
  • عدم وجود محدودیت درآمد
  • امکان فعالیت در هر ساعت از شبانه روز و در هر مکان
  • عدم وجود رئیس و کنترل‌کننده
  • عدم نیاز به مدرک رسمی
  • عدم نیاز به برقراری ارتباط با هرگونه مشتری
  • هزینه‌های جانبی به نسبت پایین

معایب:

  • استرس کاری بالا
  • امکان از دست رفتن سرمایه
  • نیاز به تمرین و مطالعه زیاد جهت رسیدن به شرایط سوددهی
  • عدم وجود درآمد ثابت

جمع‌بندی

می‌توان گفت درآمد تریدر هیچ محدودیتی ندارد. بر اساس داده‌های سایت bikotrading، چنانچه فرد دانش و استراتژی معاملاتی روشنی داشته باشد، می‌تواند سرمایه خود را حدود 50 تا 200 درصد در سال افزایش دهد. این حرفه می‌تواند آزادی زیادی را نیز برای تریدر فراهم آورد زیرا برای انجام آن تنها به یک دستگاه متصل به اینترنت نیاز است. با این وجود باید ریسک‌های آن را نیز در نظر داشت. عملکرد اشتباه یک تریدر می‌تواند تمام سرمایه وی را از بین ببرد.

سوالات متداول

1- برای شروع معامله‌گری به چه مقدار سرمایه نیاز است؟

با هر مبلغی می‌توان شروع به معامله‌گری کرد اما باید توجه داشت که مدیریت سرمایه در حساب‌های کوچک، چالش‌برانگیز‌تر است. از طرفی هرچقدر سرمایه اولیه بیشتر باشد، درآمد تریدر بیشتر خواهد بود.

2- درآمد تریدر در چه بازاری بیشتر است؟

درآمد تریدر در بازارهایی که نوسان زیادی دارند، بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال بازار ارز دیجیتال ماهیت پرنوسان‌تری نسبت به سایر بازارها دارد که می‌تواند در مدت زمان کمتری تریدر را به درآمد‌های بالا برساند. البته لازم به ذکر است که نوسان بالا یک شمشیر دو لبه است و همان مقدار که پتانسیل سوددهی بیشتری دارد، می‌تواند موجب ایجاد ضررهای سنگین نیز بشود.

3- آیا می‌توان از ترید درآمد ثابتی داشت؟

درآمد تریدر معمولا ثابت و مشخص نیست اما می‌توان با کسب تجربه، حداقلی از درآمد را در ماه تضمین کرد.

من عاشق علم اقتصاد و بازارهای مالی به خصوص بازار ارز دیجیتال هستم. از ۴ سال پیش این حوزه رو به صورت جدی دنبال میکنم و خبر‌ها و مقالات مختلفی در موردش ترجمه کردم. امیدوارم بتونم با مقالاتم به افزایش اطلاعات در مورد ارز دیجیتال در جامعه ایران کمک کنم.
خوشحال میشم که مطالب من رو در بیتشال بخونید و نظرتون رو بگید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها