Categories
اخبار بیت کوین, اخبار ماینینگ
زمان مطالعه: 2 دقیقه

استان یوننان در چین انتظار می‌رود استخراج بیت کوین را ممنوع کند:

گفته می‌شود که مقامات استان یوننان چین استخراج بیت کوین را با پیوستن به سه استان دیگر که ممنوعیت‌های مشابه صادر کرده‌اند، ممنوع کنند.

بنا به گفته شرکت استخراج رمزنگاری BTC.top، استان یوننان چین به زودی استخراج بیت کوین را ممنوع می‌کند.

چین در هفته‌های اخیر با سرکوب استخراج بیت کوین، استخراج کنندگان را در سراسر کشور وادار به تعطیلی کرده است.

فورکست نیوز با استناد به یادداشت BTC.top که یک شرکت بزرگ استخراج ارز دیجیتال است و در سراسر چین و آمریکای شمالی فعالیت می‌کند، گزارش داد که استان یوننان چین به زودی استخراج بیت کوین را ممنوع می‌کند.

چندین ماینر برجسته در چین همچنین اعلام کرده‌اند که “گروه مبارزان یوننان” که در وی چت دارای گروه بودند این گروه را از دست داده‌اند.

برای استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، مقدار زیادی انرژی برای ادامه کارفارم‌های رایانه‌ای مورد نیاز است. این رایانه‌ها برای تأیید معاملات و ایمن سازی شبکه فعالیت می‌کنند. به خاطر کارشان، به آنها با توکن بومی شبکه پاداش داده می‎‌شود. با این روند ارز دیجیتال تولید شده و وارد بازار می‌شود.

سرکوب استخراج بیت کوین در چین

بخش بزرگی از استخراج ارز دیجیتال در چین اتفاق می‌افتد. اما به دلیل موج سرکوب‌های اخیر این روند در حال تغییر است.

استان جنوب غربی در چین اکنون به سه استان سین کیانگ، مغولستان داخلی و چینگهای پیوست. ماه گذشته، کمیته مالی چین استخراج بیت کوین را در لیست سیاه “ریسک‌های مالی” قرار دادند که باید کنترل شود. این اولین بار بود که شورای دولتی کشور، یک کابینه عالی رتبه دولتی، صریحاً در مورد استخراج بیت کوین صحبت می‌کرد.

چهار روز پس از این گزارش، مقامات محلی در مغولستان داخلی حکم جدیدی صادر کردند که استخراج رمزنگاری از هر نوع را ممنوع می‌کند. گفته می‌شود که متخلفان از مصوبات جدید، در لیست سیاه سیستم اعتبار اجتماعی چین قرار می‌گیرند و از گرفتن وام، سفر به خارج از کشور و دیگر خدمات منع می‌شوند.

در تاریخ 9 ژوئن، مقامات استان Qinghai و یک استان کوچک در سین کیانگ نیز به استخراج کنندگان بیت کوین اعلام کردند که عملیات استخراج را متوقف کنند.

هر چهار منطقه به دلیل هزینه کم انرژی، که بیشتر آنها مبتنی بر ذغال سنگ است، از نقاط شناخته شده  برای تأسیسات استخراج رمزنگاری هستند.

تصور می‌شود که این سرکوب گسترده به علت اهداف سازگار با محیط زیست دولت چین باشد. در سپتامبر سال 2020، رئیس جمهور چین شی جین پینگ اعلام کرد که این کشور “قبل از سال 2060” از نظر کربن خنثی خواهد شد.

اگرچه در برنامه 5 ساله اقتصادی این کشور بیان نشده است، اما به نظر می‌رسد حذف استخراج بیت کوین از جمله اقداماتی است که چین برای رسیدن به این هدف در پیش گرفته است.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها